Gezin opvangen in eigen huis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 14:27

OleJon schreef:
Symke schreef:
Precies, eerst hoeft niet, kunnen ze zorgen voor eigen garderobe, schoenen etc etc
Maar gewoon een bijdrage in de gestegen kosten lijkt me heel normaal

We wachten het af wat ze gaan Zeggen bij de takecarebnb.
Als het nog nodig is
Collega van mijn man zou mensen in huis krijgen maar die gingen opeens naar Duitsland, daar is de vergoeding hoger schijnt het

Is wel duidelijk waar het dan om gaat

Gelukzoekers dus.

Het kan zomaar zijn dat er ook een andere reden(en) speelde die ze niet willen delen, of die in dit 'via via - roddelcircuit' niet wordt doorverteld.
Een negatief verhaal roddelt veel 'gemakkelijker'.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 14:30

En zelfs als het om geld zou gaan, wel eens meegekregen de laatste tijd hoe duur alles wordt? Als je dan en het gezin waar je zit wat betaald en nog boodschappen moet doen moet je wel erg zuinig aan gaan doen.

Of wie weet zaten er vrienden, kennissen of familie in Duitsland. Maar dat zal vast niet roddel waardig genoeg zijb

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 14:59

soesita schreef:
Net wat idinn schrijft. :j Hoe zou je zelf zijn?

Zou mij er om gaan of ik veilig was niet om het geld.
Zou niet eerst half Europa af reizen om te zien waar de vergoeding het hoogst is.
Zulke mensen hebben toch zelf ook nog een bankrekening in Oekraïne?
Met het digitaal bankieren, kunnen ze toch nog wel bankieren.
Neem aan dat hun rekeningen allemaal
niet leeg zijn.
Laatst bijgewerkt door OleJon op 30-05-22 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 15:06

MyWishMax schreef:
En zelfs als het om geld zou gaan, wel eens meegekregen de laatste tijd hoe duur alles wordt? Als je dan en het gezin waar je zit wat betaald en nog boodschappen moet doen moet je wel erg zuinig aan gaan doen.

Of wie weet zaten er vrienden, kennissen of familie in Duitsland. Maar dat zal vast niet roddel waardig genoeg zijb

Als je het bericht van josien leest, als je als opvang garant moet staan voor voeding. En als ze dan zelf mogen weten wat ze met het geld mogen doen. Vind ik wel krom

josien_m_

Re: Gezin opvangen in eigen huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 15:35

Het wordt wel gauw of makkelijk gezegd: omdat er ergens anders meer leefgeld is... het geld is on getwijfeld-mede- afhankelijk van wat de kosten van leven in dat land zijn.
Wanneer je via particuliere organisaties opvangt, heb je zelf meer grip op de wijze waarop je op wilt vangen en wat je kunt bieden aan mensen die moeten vluchten voor hun leven. Zo doen wij het dus.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 15:58

OleJon schreef:
soesita schreef:

Zou niet eerst half Europa af reizen om te zien waar de vergoeding het hoogst is.
niet leeg zijn.

Nou ja. En dan ben je veilig in een ander land. En hoort dan via via dat het in een buurland beter zou zijn. Waarom zou je niet gaan? Wat heb je nog te verliezen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 17:05

Misschien moet je eens googlen wat een gemiddeld salaris, omgerekend naar euro's, in Oekraïne is. Daar ga je het hier in Nederland niet mee redden. Als je in oorlogstijd überhaupt nog uitbetaald krijgt..

Dan is die bankrekening heel erg snel op. Ga nu niet doen alsof je vroomser bent als de paus. Je zou ook kiezen voor het land met meer leefgeld als je toch al wegvlucht. De "hoezo moet je helemaal naar hier" .. ze passen niet allemaal in het buurland he. Die mensen reizen niet voor hun lol hierheen.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 09:22

De vraag blijft natuurlijk wel of het om het geld gegaan is
Ik snap eerlijk gezegd de mensen echt niet die het nu al weer over ‘gelukzoekers’ hebben.
In drie maanden tijd zijn de arme mensen die vluchten uit de oorlog , daarmee hun huis, familieleden en dieren hebben moeten achterlaten , verworden tot mensen die alleen maar gevlucht zijn om hun geluk te zoeken ?
Hun geluk lag in de Oekraïne, het land waar ze van hielden, de mensen waar ze van hielden, het bestaan wat ze daar hebben achtergelaten.
Dat er nu zelfs mensen terug gaan naar dat land bewijst ( voor mij ) hoe erg heimwee kan zijn.
Laten we gewoon een beetje lief blijven
Goed voor hun en je eigen gemoedsrust.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 10:04

:j helemaal mee eens!

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 16:50

OleJon knalt wel vaker extreme en ononderbouwde berichten in topics, zou er niet teveel op reageren want inhoudelijk gaat ze er verder niet op in als je er naar vraagt..

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 16:55

PoelieWoelie schreef:
OleJon knalt wel vaker extreme en ononderbouwde berichten in topics, zou er niet teveel op reageren want inhoudelijk gaat ze er verder niet op in als je er naar vraagt..

Je bedoelt op de reactie of ik vromer ben dan de paus?
Nee ben niet vromer.
Veiligheid is voor mijn gezin en dieren het belangrijkst, niet geld.

En onderbouwde berichten, ach je gelooft wat je wil geloven.
Daar kan geen bron tegen op.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 17:45

Ik heb geen enkele zin in een discussie met mensen die een mening hebben zonder het te kunnen toelichten of er normaal over kunnen praten.

Maar.... mensen (vluchtelingen )die in Nederland staan geregistreerd en een toelage ontvangen kunnen niet van het ene land naar het andere reizen om te zien waar het beter is.
Zo makkelijk gaat dat niet.
Daarnaast gaat dit topic over mensen die vluchtelingen in huis hebben.
Ik weet niet hoe dichter je bij de bron kan komen als het om ervaringen gaat.

Wat ik kwijt wil is dat de mensen die gevlucht zijn over het algemeen enorm dankbaar zijn dat ze op zo’n manier worden geholpen.
Ik heb er nu een aantal ontmoet en gesproken en kan niet anders zeggen dat de mensen gewoon sneu zijn.
Mensen die proberen hun huisdieren toch nog over te krijgen, maar met het dilemma zitten van invoeren en of het gastgezin dit wel wil.
Het missen van familie die nog in de Oekraïne zitten.
De zorgen die ze hebben om de familie, de dieren die ze hebben moeten achterlaten , en vrienden.
Hun lijf is hier, veilig, maar hun hoofd zit nog in oorlogsgebied.
Ook in delen waar niet gevochten wordt is angst, onzekerheid en beperkt voedsel en water ...ga zo maar door.

Ruilen OleJon ?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 18:29

mirim schreef:
Mensen die proberen hun huisdieren toch nog over te krijgen, maar met het dilemma zitten van invoeren en of het gastgezin dit wel wil.

Dit lijkt me toch echt een taak om mee te nemen bij de intake en volgens mij wordt dit ook gevraagd?

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 18:45

purny schreef:
mirim schreef:

Dit lijkt me toch echt een taak om mee te nemen bij de intake en volgens mij wordt dit ook gevraagd?

Wordt ook gevraagd,mocht v ons ook in overleg
Maar ook daarvoor geldt dat ik wel verwacht dat ze zelf voer kopen van hun toelage, dat is toch niet gek?
Of zou dat ook niet met gen van de takecarebnb?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 19:08

Het gaat hier over het INvoeren van het huisdier

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 19:16

OleJon schreef:
soesita schreef:

niet leeg zijn.

En dat weet je omdat je een oorlog hebt meegemaakt?

Oekraïners zijn net mensen, en idd ook gelukszoekers. Elk mens zoekt geluk en elk mens heeft recht op een gelukkig leven. Wat doe jij met je leven? Zoek je ook geluk? Of vind jij het wel prima om een ongelukkig leven te hebben?
Toevallig hoeven wij in NL niet ver te zoeken, maar als je in niet zo'n gezellig land geboren bent is het heel logisch en menselijk dat je je geluk elders gaat zoeken.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-22 20:44

Ik denk dat we er vanuit moeten gaan dat de gevluchte Oekraïners voorlopig nergens gelukkig zijn.
Zoals ik zei : de oorlog zit in hun hoofd en gaat er ook niet uit.
De gevluchte mensen zullen een soort van geluk hebben dat ze uit het land hebben kunnen vluchten.
Maar zolang de oorlog er is zullen deze mensen niet stralen .
De ogen zijn doorgaans vlak.....

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 21:04

Is hier een bokker die toevallig in Eindhoven woont en op 30 juni een plekje heeft voor 1 nacht. De Oekraïnse dame die Ik ondersteun gaat tijdelijk terug naar Oekraïne en vliegt via Eindhoven. Ze moet sochtends al vroeg weg en zoekt een adres waar ze 1 nacht mag overnachten. Ze is ontzettend lief en haar Engels is prima :)

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 17:22

Maureen95 schreef:
Is hier een bokker die toevallig in Eindhoven woont en op 30 juni een plekje heeft voor 1 nacht. De Oekraïnse dame die Ik ondersteun gaat tijdelijk terug naar Oekraïne en vliegt via Eindhoven. Ze moet sochtends al vroeg weg en zoekt een adres waar ze 1 nacht mag overnachten. Ze is ontzettend lief en haar Engels is prima :)

Een hotel o.i.d in buurt van Eindhoven airport misschien?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 19:35

Dat is nogal duur voor iemand uit Oekraïne lijkt me

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 19:35

@CharleyT ze heeft het helaas niet breed. Mocht ze echt niks vinden dan betaal ik wel een hostel of een goedkope B&B maar niet geschoten is altijd mis. :)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 19:46

Napie schreef:

Ze vliegt blijkbaar midden in de oorlog terug terwijl ze hier vluchtelingenstatus (en toelage waarschijnlijk) heeft, als ze het niet breed heeft dan gewoon niet reizen dus.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 19:48

elnienjo schreef:
Napie schreef:

Ze vliegt blijkbaar midden in de oorlog terug terwijl ze hier vluchtelingenstatus (en toelage waarschijnlijk) heeft, als ze het niet breed heeft dan gewoon niet reizen dus.

Ja want jij kunt bepalen welke prioriteit iemand heeft qua geld. Lekker subtiel zeg...

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 19:49

Volgens mij ken jij haar situatie niet elnienjo. Een familielid van haar is ernstig ziek en die gaat ze waarschijnlijk voor het laatst dan zien. Haar ouders wonen in een gebied met veel bergen waar weinig oorlogsactiviteiten zijn. Het is daar relatief 'veilig'. En voordat je zegt dat ze dan in oekraïne zou kunnen blijven, ze woont zelf in Kiev en daar durft ze niet meer naar terug.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 19:59

elnienjo schreef:
Napie schreef:

Is dit serieus?