enzino schreef:Een veel betere reactie, zonder tweedeling en strijd, zou zijn dat die mannen die zich ook soms niet zo lekker voelen, ook gewoon thuis blijven. Steken ze de rest van het personeel ook niet aan, zitten ze niet op 20% productief de hele dag daar te hangen en verlagen ze de drempel voor andere werknemers (en vrouwen!) om ook vrij te nemen als ze zich niet lekker voelen. Win-win-win (bedrijf, mannen, vrouwen).
Daar ben ik het mee eens.
Wat ik denk dat vooral een voordeel is hiervan→ in tegenstelling tot gebruik moeten maken van de ziekte wet→ is dat als je als vrouw de klos bent elke maand een dag, dat je dus die dag gewoon thuis kunt blijven en later dan extra werken. Dat is dus voor de werkgever juist een voordeel.
Ik ben er dus zelf niet aan uit wat ik hiervan vind. Want ziek is ziek (ongeacht de achtergrond) en het feit dat ik er weinig last van had (liep alleen volledig leeg en dat is ook niet erg prettig) en dus gewoon door kon werken, neemt niet weg dat ik bikkels van vrouwen ken die niet wisten waar ze het moesten zoeken zoveel kramp. Dus dat dit bespreekbaar is, vind ik wel goed. Maar of je dan dit extra verlof moet inlassen of juist gewoon ziekte wet dat weet ik eigenlijk niet.
Ik denk dat ik neig naar het een goede zaak vinden, maar ben hier nog niet over uitgedacht.
Die mannen zagen wij ook op TV en zowel mijn man als ik schoten er vreselijk van in de lach. Gewoon laten gaan, ik vond het net als bij kinderen→ "ja maar zij krijgt ook een extra koekje→ dan wil ik ook→ huilie huilie