Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Smee__ schreef:Hier waren ze de afgelopen tijd vooral in de namiddag en avond aan het oefenen, dus dat ze ineens 's ochtends opsteken deed me al vermoeden dat het wel eens hiermee te maken kon hebben
Ik merk dat ik het echt wel spannend vind, ben de hele ochtend al onrustig..
Anna79 schreef:Zijn hier ook mensen die kennissen hebben in Rusland of Oekraïne? Ik zou informatie uit de eerste hand en niet gekleurd door media interessant vinden.
Daks schreef:Voor de mensen die het wellicht ook willen volgen de militaire flightradar.
https://globe.adsbexchange.com/
Even de U boven aan het scherm aanklikken en je ziet militair geregistreerde vliegtuigen en helikopters
Daks schreef:Voor de mensen die het wellicht ook willen volgen de militaire flightradar.
https://globe.adsbexchange.com/
Even de U boven aan het scherm aanklikken en je ziet militair geregistreerde vliegtuigen en helikopters
Citaat:De Europese lidstaten moeten de gevolgen van sancties tegen Rusland wel 'willen en kunnen dragen', zegt minister Sigrid Kaag (Financiën). Want ook de Europese economie zal het voelen als er sancties tegen Rusland komen vanwege de inval in Oekraïne, zegt ze.
De minister vindt het belangrijk om vooral diegenen te raken die verantwoordelijk zijn voor de invasie. De Russische bevolking moet daarbij zoveel mogelijk worden ontzien, vindt ze. Of dat betekent dat er ook sancties tegen de Russische president Vladimir Poetin komen, liet ze in het midden.
Kaag verwacht later donderdag naar Frankrijk te gaan, om daar met haar Europese collega's te spreken over de financiële gevolgen van de Russische invasie voor Europa. Ze zegt dat we die nu al merken aan de 'absurd stijgende prijzen' van bijvoorbeeld energie. ,,Veel mensen kunnen gewoon niet meer rondkomen."
Quir schreef:Denk dat heel veel gaat afhangen wat Rusland doet na Oekraïne, als ze een NAVO land gaan aanvallen moet de NAVO militair ingrijpen (dat is de overeenkomst eigenlijk). Dan is er echt een WW3, want Rusland heeft al aangegeven dat ze dan kernwapens gaan inzetten (als er een ander land dan Oekraïne ingrijpt/aanvalt).
Cayenne schreef:Quir schreef:Vraag me ook af of het alleen Oekraïne gaat blijven of dat hij nu dus verder gaat. Krijg nu ook echt hele andere gevoelens bij dat Rusland hier paar weken terug met drones over de energie centrales gevlogen heeft (hier is Zweden).
Dat vragen wij ons thuis ook af.
Hij wil naar het idee van het voormalig USSR terug, dus dan zal het mogelijk niet bij Oekraïne blijven.
Weidemaatje schreef:@996981; Uhm, dat is mijn vraag niet? Graag lezen voordat je reageert? Ik vraag wat er kán er gebeuren. Wat de mogelijkheden zijn. Er is gepraat in dit topic over een cyberaanval bijvoorbeeld. Als niemand een mogelijkheid weet wat er zou kunnen gebeuren heb je ook niks om over te praten/panieken toch?
Iris82 schreef:Quir schreef:Dan is er echt een WW3, want Rusland heeft al aangegeven dat ze dan kernwapens gaan inzetten (als er een ander land dan Oekraïne ingrijpt/aanvalt).
Heb je daar een bron van? Wilde t naar mn vriend doorsturen maar kan t niet zo snel vinden.