Overstromingen in Limburg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 23:22

Die mensen die alleen puur om het kijken naar Valkenburg komen moeten ze een kamer geven vol met water succes ermee! Kijken of het dan nog zo leuk is.

Wij hebben maar besloten nergens heen te gaan het voelt niet goed! Wel even gewandeld want na 3 dagen binnen wou ik wel even bewegen. Nou ja in ieder geval goed uitgerust. Wel jammer dat onze vakantie letterlijk in het water valt, het regent al bijna 4 dagen non stop niet normaal wat er uit de lucht kan vallen!

Maar Valkenburg gaan we niet meer heen, we vinden het verschrikkelijk! Vooral voor de inwoners.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 23:22

Robijntjah schreef:
Ik kan daar echt zo boos van worden. Ga dan gewoon ergens helpen ofzo.

Lief, maar nee. Laat ons gewoon onze shyte zelf opruimen. Kump good zoals we hier zeggen…...

AmyII

Re: Overstromingen in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 23:25

Mijn topografie en daarbij het inzicht in hoger- of lagergelegen gebied is niet zo goed, is er hier iemand die eventuele verwachtingen voor Ospel kan delen? Mijn oom woont daar.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 23:25

JudithGigi schreef:
Ligt er ook maar aan je woont, wij zijn ook een paar keer gaan kijken omdat we zo dichtbij de Maas wonen, dan wil je toch wel even weten waar je aan toe bent qua stand..

De drukte hier waren echt geen bewoners van de buurt. Die zijn namelijk zelf druk met voorbereidingen, evacueren of helpen bij andere buren.
Iedereen die morgen 'leuk' naar de Maas gaat kijken trek ik van de straat dat ze hier maar komen helpen zandzakken slepen. Ik woon praktisch naast de Maas maar heb de hele dag nog geen tijd gehad er ook maar een blik op te werpen.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 23:26

AmyII schreef:
Mijn topografie en daarbij het inzicht in hoger- of lagergelegen gebied is niet zo goed, is er hier iemand die eventuele verwachtingen voor Ospel kan delen? Mijn oom woont daar.

Dat is noord Limburg, daar is niks aan de hand. Woon zelf ook in noord Limburg

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 23:27

Ik zie net deze voorbij komen vanuit Maastricht, Maas begint daar ter hoogte van het einde van de Franciscus Romanusweg over te lopen:

https://fb.watch/6Mojw2yAy-/

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 23:27

Jinte schreef:
JudithGigi schreef:
Ligt er ook maar aan je woont, wij zijn ook een paar keer gaan kijken omdat we zo dichtbij de Maas wonen, dan wil je toch wel even weten waar je aan toe bent qua stand..

De drukte hier waren echt geen bewoners van de buurt. Die zijn namelijk zelf druk met voorbereidingen, evacueren of helpen bij andere buren.
Iedereen die morgen 'leuk' naar de Maas gaat kijken trek ik van de straat dat ze hier maar komen helpen zandzakken slepen. Ik woon praktisch naast de Maas maar heb de hele dag nog geen tijd gehad er ook maar een blik op te werpen.

Hier was toch echt het grootste deel uit het dorp. Al moet ik zeggen dat er ook een aantal straten vol stonden met auto's van ramptoeristen, maar die werden vrij snel weggestuurd gelukkig :)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 23:30

AmyII schreef:

Geen verwachtingen, maar hier kan je de postcode invoeren en kijken hoe hoog/laag het daar ligt :
https://www.ahn.nl/postcodetool

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 23:30

Cowboy55 schreef:
Robijntjah schreef:

Lief, maar nee. Laat ons gewoon onze shyte zelf opruimen. Kump good zoals we hier zeggen…...

Sorry je komt op mij erg naar over in je berichten.
Je bent niet de enige die er blijkbaar midden in zit , wat uiteraard enorm vervelend is. Ik wil je vragen voor jezelf te praten en een beetje vriendelijker te reageren op mensen die met de beste bedoelingen hier een bericht plaatsen.
Iedereen maakt zich zorgen en probeert iets te doen of te bedenken om te kunnen helpen.

Mocht ik je berichten verkeerd interpreteren dan vast mijn excuus.
Laatst bijgewerkt door ajesca123 op 15-07-21 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 23:31

fjordjes schreef:
AmyII schreef:

Dat is noord Limburg, daar is niks aan de hand. Woon zelf ook in noord Limburg

Dank voor je reactie.

Aan iedereen die te maken heeft met overstromingen: heel, heel veel sterkte. Wat een verschrikkelijke situatie.

Edit: @Tamary, dank je wel!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 23:31

Dioxide schreef:
Ik zie net deze voorbij komen vanuit Maastricht, Maas begint daar ter hoogte van het einde van de Franciscus Romanusweg over te lopen:

https://fb.watch/6Mojw2yAy-/

Dat gaat snel en dan komt de hoogste stand pas over een uur of drie.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-21 23:34

Er stroomt ook nog best veel tussen de zakken door, gaat inderdaad snel. Weet iemand waarom er maar een klein stuk is met zakken, daar rechts zie je er geen?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 23:41

ajesca123 schreef:
Cowboy55 schreef:

Je bent niet de enige die er blijkbaar midden in zit en wil je vragen voor jezelf te praten en een beetje vriendelijker te reageren op mensen die met de beste bedoelingen hier een bericht plaatsen.

Lol. Op het risico af dat ik weer ‘naar over kom’.: namens mezelf verzoek ik je om mijn deel van Limburg met wat professionele hulp de shyte zelf op te laten lossen. In alle vriendelijkheid. Met alle enthousiasme loopt de meerderheid van jullie niet-Limbo’s alleen maar in de weg. En ik beloof je dat ik je niet lastig kom vallen als jij verzuipt in een gebied dat ik niet ken en geen toevoegde waarde heb. Met de beste bedoelingen uiteraard.

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 23:44

JudithGigi schreef:

Ja wij zijn ook even gaan kijken. (Omgv. Buggenum/Neer) De dijken zijn gelukkig dicht gemaakt. Op plekken staan al pompen klaar en vee wat normaal daar rondloopt is weg gehaald.

Een van de (nu lege) pony weides van onze stal ligt aan de maas, wel op een heel hoog punt boven op de dijk dus we verwachten geen overlast maar ik zit toch met een wrang gevoel. We wonen, en de stallen staan wel op een hoger stuk maar als onder in het dorp de boel toch onderloopt dan staan we als eerste klaar om de paarden en pony’s van andere mensen te helpen die daar nog op lagere stukken staan.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 23:47

Cowboy55 schreef:
Robijntjah schreef:

ajesca123 schreef:
Je bent niet de enige die er blijkbaar midden in zit , wat uiteraard enorm vervelend is. Ik wil je vragen voor jezelf te praten en een beetje vriendelijker te reageren op mensen die met de beste bedoelingen hier een bericht plaatsen.
Iedereen maakt zich zorgen en probeert iets te doen of te bedenken om te kunnen helpen.

Mocht ik je berichten verkeerd interpreteren dan vast mijn excuus.

Hier sluit ik me bij aan.
Dat je zelf in het getroffen gebied zit, maakt het niet oké om op zo'n manier om je heen te slaan met dergelijke reacties. Iedereen reageert hier met de beste bedoelingen en leeft met de slachtoffers mee, even los van de enkeling die zich vooral druk maakt om de vakantie die in het water valt.
Maar niemand hier heeft jou iets misdaan en het is dan ook niet nodig om op zo'n toon te reageren.

Edit: jouw laatste bericht maakt het er ook niet beter op. Wellicht dat je door de spanning niet helemaal in staat bent om vriendelijk te blijven maar dit hoef je niet op deze manier af te reageren. Met je 'lol'. Hou eens op zeg.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 23:48

Cowboy sterkte daar, hoop dat jullie er redelijk doorheen komen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 23:56

Ik sla niet om me heen. Ik geef slechts aan dat ik ( niet wij: ik) geen behoefte heb aan hulp van amateurs die de kennis van van het gebied niet hebben noch de kennis van wat nodig is hier. Ik beloof je bij deze plechtig dat ik niet jullie kant op kom als het bij jullie een keer mis gaat en jullie hulp nodig hebben. Ik laat het dan graag over aan de locals en de pro’s.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 15-07-21 23:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-21 23:57

Zo te horen gaat cowboy zich wel redden en wenst geen hulp.

Wat een rot toon aan je reactie zeg... Dat kan best anders denk ik.

Dr zijb mensen die wel gebaad zijn bij hulp... Al is het maar om iemand uit een huis te krijgen.

Fijn dat jij anderen niet zult helpen in geval van nood......
Sterkte aan allen die hier middenin zitten..
Zeer triest wat er gaande is.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 00:01

moonsparkle schreef:
Er stroomt ook nog best veel tussen de zakken door, gaat inderdaad snel. Weet iemand waarom er maar een klein stuk is met zakken, daar rechts zie je er geen?

Zie er de logica ook niet van in. Het stukje kade daar is over de hele breedte van de brug in ieder geval gelijk (ben er vaker geweest :+ )

Zometeen toch maar proberen te slapen. Wij zitten er "ver" van af (Valkenburg ligt op 10 minuten met de auto), mijn vrienden en hun ouders zijn in veiligheid en voor de rest ga ik de hulpdiensten niet in de weg lopen.

Sterkte iedereen! :knuffel:
Laatst bijgewerkt door Dioxide op 16-07-21 00:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 00:01

Ik snap de reactie van cowboy wel een beetje, maar is wel een beetje overdreven.

Wij hebben heel veel aanbod van hulp gehad en we pakken de hulp die we nodig hebben. Teveel mensen ga je elkaar ook in de weg lopen.

Desalniettemin was de reactie van robijntjah goed bedoeld.

De ramptoeristen mogen wat mij betreft gewoon wegblijven.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 00:03

Maartje1990 schreef:
Ik snap de reactie van cowboy wel een beetje, maar is wel een beetje overdreven.

Wij hebben heel veel aanbod van hulp gehad en we pakken de hulp die we nodig hebben. Teveel mensen ga je elkaar ook in de weg lopen.

De reactie is zeker goed bedoeld. Maar hou het daarbij. Blijf waar je bent. Hier voeg je niks toe.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 00:07

Maartje1990 schreef:

Je moet zeker ook niet willen dat mensen elkaar daar in de weg gaan lopen, zeker als ze uiteindelijk meer tot last zijn dan dat ze echt iets kunnen betekenen maar het is de toon die de muziek maakt en daar wil ik het graag bij laten.
Gehakketak heeft niemand iets aan.

Is er nog nieuws over de dam die vanmiddag dreigde te breken?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 00:13

Cowboy55 schreef:
Maartje1990 schreef:

De reactie is zeker goed bedoeld. Maar hou het daarbij. Blijf waar je bent. Hier voeg je niks toe.

Dat advies gaat voor jou ook op!

Laten we vriendelijk blijven naar elkaar.
Ik snap je punt Cowboy. Die heb je gemaakt.
Je boodschap is duidelijk.

Nu weer ontopic.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 00:23

Zijn er nog paardenmensen uit de buurt van BUNDE aanwezig? Dringend trailers voor evacuatie nodig!

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-21 00:24

Jolien87 schreef:
Is er nog nieuws over de dam die vanmiddag dreigde te breken?

Ik heb hier niks meer van m'n Luikse vrienden/collega's over gehoord eigenlijk.

Dit is het laatste nieuwsbericht wat ik kan vinden: https://www.google.com/amp/s/www.lavoix ... t-il%3famp

En iemand die nog over Tihange nadacht in dit topic: https://mobile.twitter.com/ENGIEelectra ... 8628854787

Over Huy/Thiange komt bar weinig nieuws naar buiten. Het enige war ik nog kan vinden is de waterstand aldaar: http://voies-hydrauliques.wallonie.be/o ... u.do?id=33
Laatst bijgewerkt door Dioxide op 16-07-21 00:38, in het totaal 3 keer bewerkt