Peter R de Vries neergeschoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 08:54

Cer schreef:
Pardon? Nee ...

Tuurlijk doet hij zijn werk, maar hij werkt niet in een koekjesfabriek, of wel soms? Hij stond notabene op een lijst...
Begrijp je niet hoe ik dat neutraal wilde brengen? Heb ik iets gezegd over wat hij verder nog doet?

"je blijft met je poten van iedereen af" vind ik trouwens

Maar hoe kan je verdedigen dat het geen aanslag is op de journalistiek wanneer de gemiddelde koekjesbakker dit niet zou zijn overkomen? Vanuit zijn rol als misdaadjournalist begaf hij zich in gevaarlijke kringen, ja. Maar om het dan een soort van ‘eigen schuld’ te noemen dat hij is neergeschoten? Aparte gedachtengang.
Van andermans leven blijf je af inderdaad.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 08:56

Ik vind sommige reacties hier wel erg overdreven, je mag blijkbaar niks zeggen. Het is vreselijk wat hem overkomen is, maar hij zit in een wereld waar altijd gevaar dreigt als je je bezig houdt met zaken zoals hij doet. Het is niet zijn schuld, maar hij zal zich er wel bewust van zijn dat van al zijn vijanden maar één iemand zoiets in zijn hoofd zou kunnen halen. Hij is een persoon die er voor kiest om standvastig te zijn, zich via de media te uiten en zich ergens in vast te bijten. Hier maak je niet alleen maar vrienden mee en dat zal hij zelf ook geweten hebben. Ik heb onwijs veel respect voor hem want hij heeft jarenlang zijn eigen veiligheid op het spel gezet om zaken op te lossen wat niemand anders was gelukt. Er zijn weinig mensen met zóveel lef en vastberadenheid waardoor hij bijna onmogelijke dingen mogelijk heeft gemaakt. Laten we hopen dat hij er helemaal bovenop komt.

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 08:56

Dat een bepaald beroep (net zoals politie of iemand in het leger) een hoger risico hebben op fatale afloop, is toch totaal wat anders dan zeggen dat iemand er om vraagt?

Dat laatste zie ik hier niemand doen en dat eerste is gewoon waar.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 08:57

Wie zegt dan 'dat hij hierom vroeg door zijn beroep".. want ik zag dat dat op mijn post ook al geinsinueerd werd, maar dat is pertinent níet wat ik zeg.

Peter is een man met ballen die meer lef in zn sodemieter heeft dan menigeen... hij is niet benauwd, zoals hij zelf ook steeds zei. En hij heeft ook gezegd dat als je dat niet hebt, dat je dan beter bij de Libelle kan gaan werken. Daarmee geeft hij zelf het verschil al aan..

En qua ethiek over journalisten.. ik heb zo het vermoeden dat zware misdaad zich op geen enkele manier aan ethiek houdt...

Citaat:
Maar om het dan een soort van ‘eigen schuld’ te noemen

Echt gatver, dat is echt wat je er zelf in leest hoor.... :n

Het is toch een risico? Of mag dat ook al niet meer gezegd worden? zijn we zo teer geworden?? Schei toch uit. Dat ik dit al moet aangeven in zo'n topic omdat anderen 'eigen schuld' insinueren... echt werkelijk :n

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 08:58

Gaat nog lastig worden om hier de verantwoordelijke voor te vinden. Het kan in alle hoeken zitten. Eerste waar je aan denkt is RT maar Peter was met zóveel zaken bezig dat dit ook een dekmantel kan zijn.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 08:59

Hij stond op de dodenlijst van Taghi. . De advocaten rond Nabil B ook en die worden zwaar bewaakt. De aanslag heeft alle kenmerken van een georganiseerde aanslag en ligt in de lijn der verwachting gezien de moord op Wiersma en de broer van Nabil B. Niet ondenkbaar dus, dat het uit die hoek komt.
Ik hoorde hem gisteren in een eerder interview zeggen hoe hij dacht over bewaking. Die houdt een keer op en is het gevaar dan ineens geweken?

Peter R. leefde met de wetenschap dat dit zou kunnen gebeuren. Het is oorlog met de criminaliteit en hij en andere misdaadjournalisten staan in de frontlinie.
Niettemin vind ik het schokkend. Het gemak waarmee besloten wordt een ander mens te doden. Ik vind het ook schokkend om te horen hoe (een deel van) de jeugd hierop reageerde (eigen schuld, hij had het verdiend, goed gedaan).
Iedere dag komen er nieuwe Taghie-tjes bij. De een nog gewetenlozer dan de ander. Wat een vooruitzicht.

Wat Peter betreft, ik hoop dat het het overleeft en het hoe dan ook goed met hem komt...

Fitzroy

Re: Peter R de Vries neergeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:02

Zelf begrijp ik niet zo goed waarom hij geen beveiliging wilde terwijl bv John vd Heuvel wel beveiligd wordt.
Dat geeft toch aan dat hij zichzelf ‘onschendbaar’ achtte?

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:04

Cowgirl schreef:
Er is om 10:00 uur weer een persconferentie.

Waar lees je dat? Op nu.nl zie ik hier nog niks
Over namelijk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Fitzroy schreef:
Zelf begrijp ik niet zo goed waarom hij geen beveiliging wilde terwijl bv John vd Heuvel wel beveiligd wordt.

Of niet wilde dat anderen risico lopen voor hem :?.

Roosch

Fitzroy schreef:

Niet zozeer. Daar kunnen verschillende redenen voor zijn. Je onafhankelijkheid verliezen. Hij ging bijvoorbeeld vaak fietsen op zn wielrenfiets las ik gisteren. Ik kan me voorstellen dat dat een stuk minder charmant is als je 3 beveiligers op een fiets achter je aan hebt.

Waar lees je over de persconferentie? Ik kan niets vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:05

Hij vroeg er niet om, maar een ingecalculeerd risico is het natuurlijk wel geweest. Ik denk dat hij dat zelf ook prima wist, maar desondanks niet gebukt wilde gaan onder dreiging, naar ik verneem wilde hij ook geen beveiliging, zoals van den Heuvel, om deze reden.
Ik schrok niet van het nieuws, je kon er op wachten tot het mis ging.
Het is verschrikkelijk, maar dat het als donderslag bij heldere hemel komt, nou nee.
Ik hoop van harte dat hij het overleefd, maar ik vrees dat hij dat niet meer is.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:05

Cer schreef:
Wie zegt dan 'dat hij hierom vroeg door zijn beroep".. want ik zag dat dat op mijn post ook al geinsinueerd werd, maar dat is pertinent níet wat ik zeg.

Peter is een man met ballen die meer lef in zn sodemieter heeft dan menigeen... hij is niet benauwd, zoals hij zelf ook steeds zei. En hij heeft ook gezegd dat als je dat niet hebt, dat je dan beter bij de Libelle kan gaan werken. Daarmee geeft hij zelf het verschil al aan..

En qua ethiek over journalisten.. ik heb zo het vermoeden dat zware misdaad zich op geen enkele manier aan ethiek houdt...

Citaat:
Maar om het dan een soort van ‘eigen schuld’ te noemen

Echt gatver, dat is echt wat je er zelf in leest hoor.... :n

Het is toch een risico? Of mag dat ook al niet meer gezegd worden? zijn we zo teer geworden?? Schei toch uit. Dat ik dit al moet aangeven in zo'n topic omdat anderen 'eigen schuld' insinueren... echt werkelijk :n

Bijzonder dat je alleen dat deel van mijn post pakt, jammer dat je de rest niet gelezen hebt ;) maar geeft niks hoor, leg graag de strekking nog eens uit. ;)

Het gaat er in mijn post om dat er eerder in dit draadje ‘geïnsinueerd’ werd, dat het géén aanslag zou zijn op de journalistiek. Hij is toch vanuit zijn rol als misdaadjournalist neergeschoten? Dan is het toch een aanslag op de journalistiek?

En eens dat Peter een man met ontzettend veel lef is. Daarmee is hij ook van onschatbare waarde voor de journalistiek èn de rechtsgang. Hoeveel zaken die ‘muurvast’ zouden hebben gezeten heeft hij vlotgetrokken? Juist… Ik zie een ander dan niet zo gauw doen.

En dat gezegd hebbende hoop ik oprecht dat hij hier bovenop komt.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:06

Denise_Storm schreef:
Cowgirl schreef:
Er is om 10:00 uur weer een persconferentie.

Waar lees je dat? Op nu.nl zie ik hier nog niks
Over namelijk.

Was zojuist op de radio (radio 10 heb ik op).

Ik ga ff uurtje sporten.....mijn vrije dag vandaag -O-
Laatst bijgewerkt door Cowgirl op 07-07-21 09:07, in het totaal 1 keer bewerkt

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:06

Peter R de Vries was ook voor het legaliseren van hard drugs, dan komen er ook geen nieuwe Taghie-tjes meer bij. Eigenlijk is ieder intelligent mens voor legalisatie maar dat wil om de 1 of andere reden nog niet bij de politiek doordringen

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:07

Fitzroy schreef:

Niet per se. Hij is realistisch. Wat kun je nu feitelijk beschermen? Volgens collega en vriend van hem (vd Spek) vertelde hij "ik kan er niet zo heel veel tegen doen. Als je links politie naast je hebt en rechts, dan kan je ook van voren worden beschoten". Ik denk dat hij daar wel gelijk in heeft, zeker als het gaat om een georganiseerde aanslag.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:08

iirrssjjee schreef:
Mijn man zei nog; misschien zeggen ze bewust dat hij nog in leven is, in de hoop dat er iemand "terugkomt om het af te maken".... Heel cru, maar misschien wel waar.... Laten we hopen dat hij gewoon nog echt in leven is....

Dat lijkt me sterk, met zo veel beveiliging komt niemand daar in de buurt.
Waarschijnlijk duren zo'n operaties gewoon enorm lang en willen ze wachten hoe hij daar uit komt voordat ze met nieuws komen.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:09

Het schrikt natuurlijk wel af als er 3 man met wapens bij hem lopen! Hoewel ik zijn keuze begrijp om er voor te kiezen het zonder beveiliging te doen wat voor leven heb je dan nog? Je moet iig erg van je vak houden om er zo voor te gaan met alle bij behorende risico s

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:11

luxx schreef:
Peter R de Vries was ook voor het legaliseren van hard drugs, dan komen er ook geen nieuwe Taghie-tjes meer bij. Eigenlijk is ieder intelligent mens voor legalisatie maar dat wil om de 1 of andere reden nog niet bij de politiek doordringen

Dat heeft hij ooit wel gezegd ja, maar ik weet niet of hij daar nu ook nog zo over denkt. Het is natuurlijk niet alleen een Nederlands probleem.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:11

Dat denk ik ook Babootje
Als ze iemand perse dood willen hebben gebeurt het uiteindelijk, lukt het niet de eerste keer dan wel de 2e keer.
En dat wist hij natuurlijk als geen ander. Hoeveel bewaking ook het is nooit 100%
En wat voor leven heb je dan, net als Wilders idd, je moet maar voor je mening staan....
K.t land zijn we, niks meer vredelievends aan.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:12

AmyII schreef:
Bijzonder dat je alleen dat deel van mijn post pakt, jammer dat je de rest niet gelezen hebt ;) maar geeft niks hoor, leg graag de strekking nog eens uit. ;)

Ik heb de rest wel gelezen, en het deel wat ik eruit pakte, pakte ik eruit omdat het gewoon niet waar is..

Citaat:
Het gaat er in mijn post om dat er eerder in dit draadje ‘geïnsinueerd’ werd, dat het géén aanslag zou zijn op de journalistiek. Hij is toch vanuit zijn rol als misdaadjournalist neergeschoten? Dan is het toch een aanslag op de journalistiek?

Is hij vanuit zijn rol als misdaatjournalist neergeschoten? Of vanuit zijn rol als medewerker van een advocatenbureau (en vertrouwenspersoon) in een zaak tegen 1 van de grootste criminele netwerken van de laatste tijd..
Ik vind dat je het aardig om weet te draaien... en dan nog, als je meent dat ik het verkeerd zie, dat kan, maar zoals dat mensen dan menen dat ik iets insinueer zoals eigen schuld.. dat vind ik echt niet gepast en dat zal ik blijven zeggen.. Want het staat bij jou wel in 1 alinea, namelijk dat hij zich in gevaarlijke kringen begaf (wat zo is) en gelijk daarna 'een soort eigen schuld noemen'...
En ik vind het te erg om zo offtopic te moeten gaan, maar als ik in dit geval het idee krijg dat mij woorden worden toegeschreven die ik niet zo neergezet heb, vind ik wel dat ik daar toelichting op mag geven...

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:12

Babootje schreef:
luxx schreef:

Dat heeft hij ooit wel gezegd ja, maar ik weet niet of hij daar nu ook nog zo over denkt. Het is natuurlijk niet alleen een Nederlands probleem.

Het zou ook wereldwijd gelegaliseerd moeten worden. Alleen in Nederland heb je niet veel aan nee

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:13

8nnemiek schreef:
iirrssjjee schreef:
Mijn man zei nog; misschien zeggen ze bewust dat hij nog in leven is, in de hoop dat er iemand "terugkomt om het af te maken".... Heel cru, maar misschien wel waar.... Laten we hopen dat hij gewoon nog echt in leven is....

Dat lijkt me sterk, met zo veel beveiliging komt niemand daar in de buurt.
Waarschijnlijk duren zo'n operaties gewoon enorm lang en willen ze wachten hoe hij daar uit komt voordat ze met nieuws komen.

Daarbij, volgens mij is de vermoedelijke dader gepakt toch?
Hoewel er vast een andere puber uit één of andere achterstandswijk staat te popelen om het over te nemen voor een beloning van een paar duizend piek uit de naam van Taghi

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:13

Ketly schreef:
Ik vind sommige reacties hier wel erg overdreven, je mag blijkbaar niks zeggen. Het is vreselijk wat hem overkomen is, maar hij zit in een wereld waar altijd gevaar dreigt als je je bezig houdt met zaken zoals hij doet. Het is niet zijn schuld, maar hij zal zich er wel bewust van zijn dat van al zijn vijanden maar één iemand zoiets in zijn hoofd zou kunnen halen. Hij is een persoon die er voor kiest om standvastig te zijn, zich via de media te uiten en zich ergens in vast te bijten. Hier maak je niet alleen maar vrienden mee en dat zal hij zelf ook geweten hebben. Ik heb onwijs veel respect voor hem want hij heeft jarenlang zijn eigen veiligheid op het spel gezet om zaken op te lossen wat niemand anders was gelukt. Er zijn weinig mensen met zóveel lef en vastberadenheid waardoor hij bijna onmogelijke dingen mogelijk heeft gemaakt. Laten we hopen dat hij er helemaal bovenop komt.

Mooi verwoord. Hij verdiende het niet, maar liep uiteraard meer risico dan de man die elke dag op kantoor zit..

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:15

Aranel schreef:
Daarbij, volgens mij is de vermoedelijke dader gepakt toch?
Hoewel er vast een andere puber uit één of andere achterstandswijk staat te popelen om het over te nemen voor een beloning van een paar duizend piek uit de naam van Taghi

Precies die gup die dat gedaan heeft is gewoon een domme pannenkoek, die voor wat centjes een moord pleegt.
Van mij mag die pannenkoek ook levenslang krijgen hoor, als je zo makkelijk over mensen doden denkt.
Maar ik ben bang dat er nog heel wat meer domme pannenkoeken in het beslag potje zitten en de grote jongens weer buiten schot blijven.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 09:19

Cer schreef:
AmyII schreef:

Ik heb de rest wel gelezen, en het deel wat ik eruit pakte, pakte ik eruit omdat het gewoon niet waar is..

Citaat:

Is hij vanuit zijn rol als misdaatjournalist neergeschoten? Of vanuit zijn rol als medewerker van een advocatenbureau (en vertrouwenspersoon) in een zaak tegen 1 van de grootste criminele netwerken van de laatste tijd..
Ik vind dat je het aardig om weet te draaien... en dan nog, als je meent dat ik het verkeerd zie, dat kan, maar zoals dat mensen dan menen dat ik iets insinueer zoals eigen schuld.. dat vind ik echt niet gepast en dat zal ik blijven zeggen.. Want het staat bij jou wel in 1 alinea, namelijk dat hij zich in gevaarlijke kringen begaf (wat zo is) en gelijk daarna 'een soort eigen schuld noemen'...
En ik vind het te erg om zo offtopic te moeten gaan, maar als ik in dit geval het idee krijg dat mij woorden worden toegeschreven die ik niet zo neergezet heb, vind ik wel dat ik daar toelichting op mag geven...

Ik draai niks om, ik reageerde op jouw bericht waarin je zegt ‘hij werkt niet in een koekjesfabriek of wel soms?’ Dus omdát het de gemiddelde koekenbakker niet zou overkomen zou je jouw post kunnen uitleggen als, vanwege zijn rol als journalist/ werk op advocatenbureau/ vertrouwenspersoon zou hij zijn neergeschoten. Ga nu alsjeblieft niet zeggen dat ik dingen omdraai terwijl jij mijn post omdraait.

Maar is goed joh, als jij voelt dat ik jouw post verkeerd heb uitgelegd en dat ik jou daarmee woorden in de mond leg, dat is niet mijn bedoeling en dan mijn excuses daarvoor.
In de grote lijn zijn we het wel met elkaar eens en laten we het dan daarbij houden.