[Poll] Op wie stem jij deze verkiezingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op wie stem jij deze Tweede Kamer verkiezingen?

VVD
207 (15%)
PVV
108 (8%)
CDA
39 (2%)
D66
173 (12%)
GroenLinks
187 (14%)
SP
59 (4%)
PvdA
59 (4%)
ChristenUnie
22 (1%)
PvdD
96 (7%)
50PLUS
8 (0%)
SGP
10 (0%)
DENK
Geen stemmen
FvD
91 (6%)
BIJ1
19 (1%)
JA21
25 (1%)
CODE ORANJE
12 (0%)
Volt
63 (4%)
NIDA
1 (0%)
Piratenpartij
5 (0%)
JONG
6 (0%)
Splinter
22 (1%)
BBB
97 (7%)
NLBeter
1 (0%)
Lijst Henk Krol
1 (0%)
(Anders)
24 (1%)

Totaal aantal stemmen: 1335

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 14:19

Relaxed schreef:
fransje23 schreef:
Misschien het aantal eenpersoonshuishoudens wat terug dringen? Zijn er ook minder woningen nodig!

Hoe dan? Moet ik verplicht trouwen ofzo? :')

Nee, je mag ongehuwd samen wonen van mij :j

Misschien een eenzame oudere in huis nemen? :Y)

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 14:23

Relaxed schreef:
fransje23 schreef:

Markermeer?!

Misschien het aantal eenpersoonshuishoudens wat terug dringen? Zijn er ook minder woningen nodig!

Ja, en graag kinderen baren, en snel. :')

Even puur interesse: ik zie in de pol dat er erg weinig mensen op PvdA gaan stemmen, maar wel redelijk veel op D66 en GL, wat ik toch wel behoorlijk in dezelfde hoek vind zitten (progressief links). Mag ik vragen waarom je níet op de PvdA zou willen stemmen? Ik heb de partij namelijk van haver tot gort doorgespit, en ik ben het met 95% van hun standpunten eens :D.
Maar ik ben dus erg benieuwd naar andere visies op deze partij, dan kan ik die ook eens meenemen ter overweging.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 14:26

Suzanne F. schreef:
Gewoon veel minder immigratie. Dan lost het probleem zich vanzelf op na de vergrijzing.

De vergrijzing duurt nog wel even en we gaan op bevolkingskrimp af in Europa. Maar het is wel handig om een beroepsbevolking te hebben om de lasten van de vergrijzing en de pensioenen te kunnen blijven betalen.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 14:27

Elisa2 schreef:
Ik vind het jammer dat groenlinks weinig met groen te maken heeft, ze zijn voor veel huizen bouwen en boeren uitkopen en op hun land huizen neerzetten. Ook kunnen we niet mensen blijven importeren (en nee, dat bedoel ik niet racistisch, ik doel op behoudt van natuur en landbouwgrond).

Partijen kunnen hele mooie dingen zeggen, maar belangrijk is het om te kijken naar de lange termijn van hun plannen. Klimaatambities verhogen en tegelijkertijd meer groen weghalen en meer huizen bouwen gaat gewoon niet samen.

Tja, groen is natuurlijk meer dan alleen een kleurtje. Het gaat niet alleen om natuurbehoud, maar ook om duurzaamheid, dierenwelzijn, etc. Daarnaast is alles een afweging. Ook zonder dat we mensen 'importeren'(wat we niet doen) is er al een enorme woningnood. Hoe wil je dat dan oplossen?

Hier in Arnhem is er laatst een redelijk interessante burgerraadpleging over wonen en groen geweest.
de vraag was waar er nieuwe woningen gebouwd moesten worden en hoe mensen aankeken tegen hoogbouw. Er kwam uit dat een meerderheid vond dat hoogbouw de oplossing voor de woningnood was én dat deze woningbouw voornamelijk plaat moet vinden op al bebouwd gebied/niet ten koste mag gaan van de natuur. Echter: ruim 70% stelde ook dat ze zichzelf in de komende 20 jaar niet in hoogbouw zagen wonen op die plekken, want ze vonden een groene omgeving rond hun huis en het hebben van een tuin heel belangrijk.

Het is dan ook een lastig dilemma. Natuurlijk zit er intrinsieke waarde aan natuur en groen, en is dat ook belangrijk voor duurzaamheid etc. Maar we moeten niet vergeten dat veel mensen behoefte hebben aan groen en dat soms een beetje opofferen om anderen er ook toegang tot te geven alleen maar sociaal is. Ik zou in ieder geval niet een land willen waarin mensen die nu in het groen wonen bepalen dat andere mensen daar geen recht op hebben omdat het zonde is van 'hun' groen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 14:34

Relaxed schreef:
fransje23 schreef:

:+

Echt hoor..........eenpersoonshuishoudens terugdringen........beter de grenzen dicht gooien.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 14:36

Zonnetje81 schreef:
Relaxed schreef:

:+

Echt hoor..........eenpersoonshuishoudens terugdringen........beter de grenzen dicht gooien.

Er zijn miljoenen eenpersoonshuishoudens daar kunnen de immigranten en vluchtelingen niet tegen op!

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 14:40

higgins schreef:
Ik had nog nooit van de partij gehoord, BBB
Maar ik kan mij heel goed in die partij standpunten vinden
Dat ze klein zijn maakt mij niet zoveel uit, als we zo blijven denken maken deze partijen nooit een kans

In veel kieswijzers komt deze partij ook niet voor als keuze. Het is geen zittende partij maar een nieuwkomer. Ook las ik een stuk over de peiling van Maurice de Hond, waarvan ik niet weet of het klopt/waarheid is, dat je als partij eerst gelden moest inleggen om mee genomen te worden in de peilingen. Wanneer dit waarheid is wordt het voor een nieuwkomende partij ook al lastiger om in zicht te komen

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 14:44

Elisa2 schreef:
Ik vind het jammer dat groenlinks weinig met groen te maken heeft, ze zijn voor veel huizen bouwen en boeren uitkopen en op hun land huizen neerzetten. Ook kunnen we niet mensen blijven importeren (en nee, dat bedoel ik niet racistisch, ik doel op behoudt van natuur en landbouwgrond).

Partijen kunnen hele mooie dingen zeggen, maar belangrijk is het om te kijken naar de lange termijn van hun plannen. Klimaatambities verhogen en tegelijkertijd meer groen weghalen en meer huizen bouwen gaat gewoon niet samen.

eens

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 14:52

fransje23 schreef:
Suzanne F. schreef:
Gewoon veel minder immigratie. Dan lost het probleem zich vanzelf op na de vergrijzing.

De vergrijzing duurt nog wel even en we gaan op bevolkingskrimp af in Europa. Maar het is wel handig om een beroepsbevolking te hebben om de lasten van de vergrijzing en de pensioenen te kunnen blijven betalen.

Die kun je op expatbasis binnen halen, dus die kunnen dan niet op ons sociaal vangnet leunen als ze weer terug naar eigen land moeten zodra hun werk ophoudt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 15:02

fransje23 schreef:
Relaxed schreef:

Nee, je mag ongehuwd samen wonen van mij :j

Misschien een eenzame oudere in huis nemen? :Y)

Nee maar serieus, hoe zie je dat voor je? Jij roept het ;)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 15:03

Relaxed schreef:
fransje23 schreef:

Nou dan weet ik ook mijn doelen weer voor 2021! :')

Cer

Re: [Poll] Op wie stem jij deze verkiezingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 15:16

Ja, gewoon thuis blijven wonen totdat je gaat trouwen.. net zoals dat vroeger ging.. beetje terug naar traditioneel :j

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 15:20

Cer schreef:
Ja, gewoon thuis blijven wonen totdat je gaat trouwen.. net zoals dat vroeger ging.. beetje terug naar traditioneel :j

Nou dan maar hopen dat er iemand om mijn hand komt vragen bij mijn vader! _O-

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 15:29

Jessix schreef:
Cer schreef:

Nou dan maar hopen dat er iemand om mijn hand komt vragen bij mijn vader! _O-

En als het je vader te lang duurt kan hij je uithuwelijken :+

Even serieus, ik denk wel dat er in de toekomst anders naar wonen gekeken moet worden, er zal meer hoogbouw moeten plaats vinden denk ik want het gaat gewoon niet passen anders.

Ik moet dan wel eens denken aan Azie

https://youtu.be/hLrFyjGZ9NU

Daar heb je gewoon een kooi als huis :')

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 15:38

Relaxed schreef:

Ik geen idee, ik bedacht het ter plekke.
Maar het zet qua minder benodigde huizen meer zoden aan de dijk dan die 18.000 vluchtelingen die er in 2020 bij zijn gekomen weer weg sturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 15:49

fransje23 schreef:
Relaxed schreef:

Maar het zet qua minder benodigde huizen meer zoden aan de dijk dan die 18.000 vluchtelingen die er in 2020 bij zijn gekomen weer weg sturen.

Haha ok. Ja ik snap je punt wel, ik houd in mijn eentje een gezinswoning bezet :+

Maar ik woon heel fijn samen met me, myself and I :')

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 15:50

mysa schreef:
Misschien moet er anders gebouwd worden. Juist meer gericht op eenpersoonshuishoudens.

Ja dat is wat GL wil doen, meer bouwen voor 1 of 2 persoons huishoudens zonder kinderen.
Lijkt me een goed plan!
Ik wil geen huis met vijf kamers en drie verdiepingen. Geen idee wat ik er mee moet :D
En dat scheelt natuurlijk ook hè, kleine huizen nemen minder plaats in :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 15:54

Silenna schreef:
Even puur interesse: ik zie in de pol dat er erg weinig mensen op PvdA gaan stemmen, maar wel redelijk veel op D66 en GL, wat ik toch wel behoorlijk in dezelfde hoek vind zitten (progressief links). Mag ik vragen waarom je níet op de PvdA zou willen stemmen? Ik heb de partij namelijk van haver tot gort doorgespit, en ik ben het met 95% van hun standpunten eens :D.
Maar ik ben dus erg benieuwd naar andere visies op deze partij, dan kan ik die ook eens meenemen ter overweging.

Volgens mij ligt het dicht bij elkaar maar gaan GL en D66 wat verder wat betreft klimaat.

Ik vind Khadija Arib wel te overwegen om op te stemmen.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 15:55

Nikass schreef:
mysa schreef:
Misschien moet er anders gebouwd worden. Juist meer gericht op eenpersoonshuishoudens.

Ja dat is wat GL wil doen, meer bouwen voor 1 of 2 persoons huishoudens zonder kinderen.
Lijkt me een goed plan!
Ik wil geen huis met vijf kamers en drie verdiepingen. Geen idee wat ik er mee moet :D

En waar? Binnen de bebouwde kom haal ik uit vorige berichten? Dus huizen dichter op elkaar? Of bedoel je aan de rand van een stad/dorp? Waar dus (vaak) weilanden liggen, die weer behoren aan de boerderijen en landerijen. En mocht dit zijn wat je bedoelt, dan verplaatst die rand zich dus naar buiten, en dan kom je hoe dan ook weer aan die weilanden. Dus eigenlijk wil GL precies hetzelfde als de andere partijen, uiteindelijk het platteland volbouwen?

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 15:55

tammiebels schreef:
Elisa2 schreef:

eens

Het klopt alleen niet.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 15:59

tammiebels schreef:
Nikass schreef:
Lijkt me een goed plan!

En waar? Binnen de bebouwde kom haal ik uit vorige berichten? Dus huizen dichter op elkaar? Of bedoel je aan de rand van een stad/dorp? Waar dus (vaak) weilanden liggen, die weer behoren aan de boerderijen en landerijen. En mocht dit zijn wat je bedoelt, dan verplaatst die rand zich dus naar buiten, en dan kom je hoe dan ook weer aan die weilanden. Dus eigenlijk wil GL precies hetzelfde als de andere partijen, uiteindelijk het platteland volbouwen?

Nee dat willen ze pertinent niet. Ze willen in elk geval leegstaande panden ombouwen. Maar ik weet het verder ook niet precies, dus ik heb het ze gevraagd. Je kunt GL gewoon appen en ik krijg binnen een dag of dezelfde dag nog antwoord.
Ik heb de VVD ook een app gestuurd (hun site geeft aan dat je zo contact met ze op kunt nemen) maar nog steeds (3 dagen) geen enkele reactie.

Edit: momenteel wordt hier bijvoorbeeld een groot ING gebouw omgebouwd tot appartementen complex. Ik vind het geen heel mooi gebouw, maar het staat er dus toch al...

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 16:06

fransje23 schreef:
Relaxed schreef:

En dat was nog een jaar met fikse reisbeperkingen. Kun je nagaan wat er op 'n gemiddeld jaar allemaal ons land binnenkomt. We gaan onze eigen bevolking toch niet ophokken omdat niemand de ballen heeft de grenzen beter te bewaken of ze terug te sturen?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 16:08

Nee, neem dan de tweede helft van de jaren dertig van de vorige eeuw. Toen had men tenminste nog ballen en stuurde men de Duitse joden gewoon terug richting verdoemenis.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 16:09

Nikass schreef:
mysa schreef:

Lijkt me een goed plan!

Maar veel mensen hechten toch belang aan een redelijk formaat tuin.

Soepblik

Re: [Poll] Op wie stem jij deze verkiezingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 16:11

Ik zou een heleboel tiny houses echt top vinden. En dan een soort van gemeenschappelijke tuin waar je wellicht ook je eigen plekje in hebt.