De rellen in nederland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 16:24

Arabesk schreef:
Winged schreef:
Sommige rellen beginnen voor 21.00 he... Dan is het een gevalletje 'ik ga nog even naar vrienden'. Maar juist dat moeten ouders nu gewoon niet toestaan. Gewoon binnenblijven, en niet het slappe 'dat doet mijn kind niet'.

"We houden het liever gezellig thuis"

Aka "ik wil geen discussie met m'n kind"

Mijn puber vroeg tijdens de lunch: "niet dat ik het zou doen, maar wat zou je zeggen als ik nu vanavond zei 'ik ben ff de straat op'?" Om vervolgens zelf aan te vullen: "Ik denk dat je me aan de ketting zou leggen en de sleutel weg zou gooien." Dat hebben ze hier dus aardig door :D

Er gaa nu oproepen rond om vrijdag om 17:30 in het winkelcentrum hier om de hoek de zaak te komen slopen. Mijn kind werkt daar. Niet grappig dit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 16:27

Blue_Eyes schreef:
Mijn puber vroeg tijdens de lunch: "niet dat ik het zou doen, maar wat zou je zeggen als ik nu vanavond zei 'ik ben ff de straat op'?" Om vervolgens zelf aan te vullen: "Ik denk dat je me aan de ketting zou leggen en de sleutel weg zou gooien." Dat hebben ze hier dus aardig door :D

Er gaa nu oproepen rond om vrijdag om 17:30 in het winkelcentrum hier om de hoek de zaak te komen slopen. Mijn kind werkt daar. Niet grappig dit.

Ik heb tegen mijn zoon gezegd dat ik hem dan ga inmetselen in de kelder :') :D

Winged

Re: De rellen in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 16:34

Arasbesk en Mindim: Kijk, da's gewoon opvoeding _O_ Het overgrote grut is ook gewoon opgevoed, gelukkig.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 16:42

Maar ff serieus: Liselotzorro ea hebben wel degelijk een punt met wat ze zeggen. Dit gedrag is voorspeld, het is in andere landen ook gebeurd. Dat maakt het niet goed, maar er is niet genoeg op geanticipeerd! Men is er door overvallen, terwijl er waarschuwingen genoeg zijn gegeven dat dit stond te gebeuren.
De politie en diverse gemeenten hebben vooraf al aangegeven niet achter de avondklok-maatregel te staan en dat zal er alleszins mee te maken hebben dat ze hebben voorzien dat ze de maatregel onvoldoende konden handhaven. En dat blijkt nu.
Daar zit overigens het nog veel grotere gevaar; dat de relschoppers dit dondersgoed weten en dat de harde kern hier heel moedwillig op inspeelt nu. We kunnen onze borst nog wel ff natmaken denk ik! Een soort verdeel en heerstechniek. Die harde kern is namelijk geen 14-19. Die lopen al wat langer mee.
Ik wist overigens niet dat de ME een landelijk gecoördineerde politie-eenheid is. Heb altijd gedacht dat iedere stad zijn eigen ME heeft.
Dat verklaart dat de eerste ME busjes pas zo laat in Den Bosch waren om maar een voorbeeld te noemen. En dat op meer plaatsen zo zijn geweest.
Van mij mag het leger erbij de marechaussee, de harde kern van alle voetbalclubs, maar dit moet NU aangepakt worden. En dan moet daarna een x gekeken gaan worden wat er nodig is om dit te voorkomen. En dan vooral gekeken naar wat KAN binnen de gegeven omstandigheden.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 16:47

Het enige wat deze rellen met de avondklok en corona te maken hebben, is dat ze een aanleiding zochten om te rellen. Niks meer en niks minder.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 16:51

Klopt helemaal. En wat de oorzaak verder ook is.. er zullen nu stevige stappen gezet moeten worden om dit voor vanavond weer te voorkomen. Het lijkt me doodeng om ‘s avonds dit voor je voordeur te zien gebeuren.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 16:55

Mij ook. Hebben al wel eens ME in de straat gehad, en politie te paard. Waren er voetbalrellen vlakbij. Gelukkig niks hier in de straat door kordaat optreden van politie en ME, die hebben iedereen de goede kant op gedirigeerd. Maar je schrikt je kapot. En voetbalrellen is doorgaans wel zwart wit, op de supporters van de tegenpartij meppen. Bij dit heb je echt geen idee wat ze gaan slopen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:03

Mindim schreef:
Mijn vader had me persoonlijk aan de politie overhandigd als ik dit zou doen :') met een schop onder mijn kont na..

Hahaha en nu ben ik 44 maar zw zou het nog steeds doen _O-
Maar goed dat geef ik ook weer mijn kinderen mee. Ik moet niet achter diefstal of andere dingen komen want ik geef je persoonlijk aan.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:05

Ik en mijn broer hebben een hele vrije opvoeding gehad. Maar als ik nu jong was geweest dan hadden we allebei gewoon binnen op de bank gezeten. Sowieso vanwege de avondklok, maar dubbel omdat er rellen zijn. Echt niet dat wij het huis uit zouden komen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:12

In de rel ,,risico,, gebieden zijn winkeliers nu druk bezig alles dicht te timmeren en alles wat los zit/staat op te ruimen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:17

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:19

Jessix schreef:
Ik en mijn broer hebben een hele vrije opvoeding gehad. Maar als ik nu jong was geweest dan hadden we allebei gewoon binnen op de bank gezeten. Sowieso vanwege de avondklok, maar dubbel omdat er rellen zijn. Echt niet dat wij het huis uit zouden komen.

Hier ook enorm vrij.
Had geen tijdstip om
Thuis te zijn.
Ik probeerde veel uit.
Was allemaal prima.

Maar als ik mee zou doen aan zoiets. Of überhaupt iets crimineels. Dan weet ik zeker dat het huis te klein zou zijn geweest.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:19

Karl66 schreef:
Het enige wat deze rellen met de avondklok en corona te maken hebben, is dat ze een aanleiding zochten om te rellen. Niks meer en niks minder.

Precies dat. Dat is wat we hier thuis ook zeggen. Gewoon rellen om het rellen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:32

Ik mocht bijna alles van mijn ouders ( nu boven de 60 dus lang geleden ) en juist daarom eigenlijk nooit over de lijn gegaan, daarvoor had ik te veel respect voor mijn ouders.
Ooit eens een onderzoek gelezen dat juist dit er aan mankeert. Buiten dat ze geen respect hebben voor ze , hebben de ouders dus ook geen gezag meer. Hoe dat komt? Maar het is nog altijd als puber of jong volwassene je eigen hand die dat vuurwerk of steen gooit.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:33

Jessix schreef:

Mijn moeder heeft me ook altijd heel vrij gelaten. Heb nooit narigheid uitgehaald. Wist namelijk dat mijn moeder heel erg kwaad kon worden als ik iets deed wat echt niet door de beugel kon.

Daarnaast heb ik sinds mijn 12e (verzorg)paarden. Dus al mijn tijd ging daar naartoe, of naar het werken om ze te onderhouden. Dus helemaal geen tijd voor die ongein.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:34

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:35

Ik had ook veel vrijheid en daardoor nooit de behoefte om grenzen op te zoeken. Ik mocht alles, moest alleen ff laten weten als de plannen veranderden. Maar als ze ook maar doorhadden dat ik zoiets als deze rellen mee zou doen, dan zou ik thuis nog dubbel gestraft worden. In het ergste geval hadden ze me hoogstpersoonlijk bij de politie aangegeven :j

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:37

Wij werden redelijk vrij gelaten, maar wij zochten die grenzen ook helemaal niet op.
Ik weet zeker dat we dan niet meer vrijgelaten werden.
Maar zo waren we niet bang voor politie maar lieten dan wel gekkigheid uit onze kop voor thuis.
Wetende dat we dan echt daar niet zo makkelijk van af kwamen. Maar wat er dan thuis zou gaan gebeuren, eigenlijk weet ik het niet eens. Ja voor mij niet naar de paarden, dat was idee genoeg om braaf te zijn :D

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:38

Ik wil er niet eens over nadenken wat mijn vader gedaan zou hebben als ik ooit zoiets had uitgevreten := Je krijgt mijn vader niet gauw boos, maar dit had een atoombom doen ontplofen, vrees ik :x

On a not so happy note: er is hier nu in het nieuws dat Omroep Brabant bedreigd wordt qua rellen. Ze willen vanavond op het meubelplein/industrieterrein waar o.a. de studio van OB is en de Mediamarkt losgaan. Saillant detail: het bedrijf van mijn man ligt ertussenin. :x

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:42

We zijn niet extreem streng opgevoed, best vrij als ik er op terug kijk. De grenzen waren echter wel altijd heel duidelijk. Daarnaast was mijn vader vroeger ambulance verpleegkundige. Respect voor hulpverleners als ambulance verpleegkundigen, politie en brandweer is ons van jongs af aan bijgebracht. Niet naar de politie luisteren, ze zelfs uitdagen of aanvallen zou nooit in me opkomen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:46

Hier net zo, niet streng, maar hele duidelijke grenzen. Nu ben ik de jongste dus mijn zussen hadden de randen al goed opgerekt _O-. Maar dan alsnog. Ging ik wél een grens over.. Dan was het inderdaad niet naar de pony's. Dan zorgde mijn vader wel voor ze. Detail: Pony's stonden aan huis. Ik mocht ook niet naar het hek om te aaien of wat dan ook :+ Kwelling :+

Blue Eyes: Pittig, is hij dan nu ook bezig met alles dicht te zetten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:49

Winged schreef:
Hier net zo, niet streng, maar hele duidelijke grenzen. Nu ben ik de jongste dus mijn zussen hadden de randen al goed opgerekt _O-. Maar dan alsnog. Ging ik wél een grens over.. Dan was het inderdaad niet naar de pony's. Dan zorgde mijn vader wel voor ze. Detail: Pony's stonden aan huis. Ik mocht ook niet naar het hek om te aaien of wat dan ook :+ Kwelling :+

Blue Eyes: Pittig, is hij dan nu ook bezig met alles dicht te zetten?

Herkenbaar :') Eerstvolgende wedstrijd werd gewoon afgezegd (nooit gebeurd, maar ik wist 100% zeker dat het zou gebeuren als ik na die waarschuwing het nog eens deed) En dat was ook de kracht, ik kende gewoon de consequenties.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:52

Blue_Eyes schreef:
Ik wil er niet eens over nadenken wat mijn vader gedaan zou hebben als ik ooit zoiets had uitgevreten := Je krijgt mijn vader niet gauw boos, maar dit had een atoombom doen ontplofen, vrees ik :x

On a not so happy note: er is hier nu in het nieuws dat Omroep Brabant bedreigd wordt qua rellen. Ze willen vanavond op het meubelplein/industrieterrein waar o.a. de studio van OB is en de Mediamarkt losgaan. Saillant detail: het bedrijf van mijn man ligt ertussenin. :x

Hopelijk wordt er goed geanticipeerd op al die dreigingen en kan je man nog zoveel mogelijk veiligstellen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:52

Ik denk wel als steden zo afgezet/dichtgetimmerd worden, dat de rellers dan zouden denken dan gaan we ergens anders heen, ergens waar nog weinig politie is want die zijn nog in de andere plaatsen, hoe wel ze elkaar toch via internet op de hoogte moeten brengen >;)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 17:55

Er wordt indd gezorgd voor beveiliging :j Het halve pand is van glas dus echt alles aftimmeren gaat niet lukken. Gelukkig is het niet een pand dat eruitziet alsof er iets te halen is.