Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pareltjes schreef:Natuurlijk zie ik dat verschil....Maar vanuit wiens standpunt is iets goed of fout. Dát is het kritieke punt.
M_D_H schreef:Dus jij ziet in een poging tot een staatsgreep waarbij mensen moeten vrezen voor hun leven niks fouts?
Pareltjes schreef:Natuurlijk zie ik dat verschil....Maar vanuit wiens standpunt is iets goed of fout. Dát is het kritieke punt.
Pareltjes schreef:M_D_H schreef:Dus jij ziet in een poging tot een staatsgreep waarbij mensen moeten vrezen voor hun leven niks fouts?
Vreemde conclusies trek je! Maar goed dat ik mij via mijn Bokt account mag verdedigen tegen aannames, insinuaties en het in de mond leggen woorden die nooit gezegd zijn. Vrije meningsuiting, dunne scheidslijnen zoals ik al eerder heb aangegeven. Niet zwart wit maar ernstig grijs.......
mysa schreef:Zijn account is toch tijdelijk geschorst? Als gevolg van de gespannen situatie en het geweld? Om te voorkomen dat de situatie nog verder zou escaleren met meer slachtoffers tot gevolg? Dat noem ik geen censuur.
M_D_H schreef:Het oproepen tot geweld, tot een staatsgreep, het vertellen van leugens waarbij mensen in gevaar komen is geen grijs gebied. Dat is een diep zwart gebied.
Als president moet je er alles aan doen om jou volk te beschermen, om te voorkomen dat zij gevaar lopen en om te voorkomen dat er een burgeroorlog uit breekt.
Loretta schreef:Wat ik wel zorgwekkend vindt is dat dit laat zien hoe extreem machtig de grote techreuzen zijn. Daar zit het grootste probleem. Twitter is uiteindelijk een comercieel bedrijf. Dat bedrijven zoveel macht hebben is zorgwekkend.
Loretta schreef:Wat ik wel zorgwekkend vindt is dat dit laat zien hoe extreem machtig de grote techreuzen zijn. Daar zit het grootste probleem. Twitter is uiteindelijk een comercieel bedrijf. Dat bedrijven zoveel macht hebben is zorgwekkend.
Huertecilla schreef:M_D_H schreef:Het oproepen tot geweld, tot een staatsgreep, het vertellen van leugens waarbij mensen in gevaar komen is geen grijs gebied. Dat is een diep zwart gebied.
Als president moet je er alles aan doen om jou volk te beschermen, om te voorkomen dat zij gevaar lopen en om te voorkomen dat er een burgeroorlog uit breekt.
En oproepen tot een inval in het midden oosten?
Liegen over wapens in Irak, liegen over noem maar op, martelen ´enhanced interrogation´, duizenden tonnen uranium afval van kerncentrales als munitie afschieten.
Het is maar wat je waarheid en beschermen van wat of wie noemt.
Dit drama is een triest voorbeeld van de macht van populistische propaganda. Wat Goebbels deed, de Brexiteers deden, wat Bush deed en Trump de afgelopen 4 jaar is allemaal TÉGEN ´het volk´.
mysa schreef:Loretta schreef:Wat ik wel zorgwekkend vindt is dat dit laat zien hoe extreem machtig de grote techreuzen zijn. Daar zit het grootste probleem. Twitter is uiteindelijk een comercieel bedrijf. Dat bedrijven zoveel macht hebben is zorgwekkend.
Die zijn machtig ja, maar dat speelt zich achter de schermen af. Het tijdelijk blokkeren van een account is geen staaltje van machtsvertoon. Dat is gewoon legaal en acceptabel, het is hun platform en daarop mogen ze gewoon ingrijpen.
Femke_Tweety schreef:(Internationale) politiek is een spel dat gepaard gaat met collateral damage: de man op straat. Wenselijk? Nee. Realiteit? Ja.Deze ronde met je eens.
En wat verschrikkelijk veel mensen met hoge posities überhaupt doen.
Welke politieke kleur dan ook...
De macht van media (inclusief social media) en de bedrijven áchter die media is groot.
Erg groot.
Huertecilla schreef:Pareltjes schreef:Natuurlijk zie ik dat verschil....Maar vanuit wiens standpunt is iets goed of fout. Dát is het kritieke punt.
Zelfs de waarheid dus liegen is een moeilijk punt.
911 en de daarop volgende overvallen van de VS op het midden oosten, Brexit, Covid19 zijn maar een paar redente voorbeelden daarvan.
Hoef je niet ver voor te kijken; Kijk naar het aantal doden door Covid19 in NL en het aantal extra doden in 2020.
We leven in een tijd van totale wildgroei van informatie waarbij ALLE massamedia eigendom zijn van media-magnaten. Een tijd van manipulatie van informatie dús ´democratie´.
Vrijheid van pers is een illusie net als vrijheid van meningsuiting op het web of elders.
Inderdaad ook hier op Bokt. Schrijf iets wat de vermeende feministen niet zint en de moderators springen op de bres: Wie bewaakt de bewakers geïllustreerd.
Dit is nooit anders geweest. Hooguit de laatste paar decennia van de 20ste eeuw relatief vrij en in de 21ste worden we knap gemanipuleerd tot denken dat we wat weten en mogen zeggen.
Nogmaals, de VS, Brexit en Covid19 zijn voorbeelden.
mysa schreef:Loretta schreef:Wat ik wel zorgwekkend vindt is dat dit laat zien hoe extreem machtig de grote techreuzen zijn. Daar zit het grootste probleem. Twitter is uiteindelijk een comercieel bedrijf. Dat bedrijven zoveel macht hebben is zorgwekkend.
Die zijn machtig ja, maar dat speelt zich achter de schermen af. Het tijdelijk blokkeren van een account is geen staaltje van machtsvertoon. Dat is gewoon legaal en acceptabel, het is hun platform en daarop mogen ze gewoon ingrijpen.
Huertecilla schreef:M_D_H schreef:Het oproepen tot geweld, tot een staatsgreep, het vertellen van leugens waarbij mensen in gevaar komen is geen grijs gebied. Dat is een diep zwart gebied.
En oproepen tot een inval in het midden oosten?
Liegen over wapens in Irak, liegen over noem maar op, martelen ´enhanced interrogation´, duizenden tonnen uranium afval van kerncentrales als munitie afschieten.
Het is maar wat je waarheid en beschermen van wat of wie noemt.
Dit drama is een triest voorbeeld van de macht van populistische propaganda. Wat Goebbels deed, de Brexiteers deden, wat Bush deed en Trump de afgelopen 4 jaar is allemaal TÉGEN ´het volk´.
Karl66 schreef:Grondwettelijke vrijheid van meningsuiting is iets tussen de overheid en de burgers, de overheid mag jou niet beperken. Voor Twitter geldt dat niet maar tegelijkertijd is Twitter zo groot en heeft het zoveel invloed op de publieke opinie, dat daar andere regels voor gelden dan voor een forum als Bokt. Maar zelfs dan zijn er grenzen aan wat je wel of niet via zo'n medium mag zeggen, geen enkel recht of grondrecht is namelijk oneindig, Trump zijn recht om via Twitter te verkondigen waar hij maar zin in heeft dus ook niet. Trump is over die grens heengegaan en moet nou dealen met de consequentie, veel ingewikkelder dan dat is het niet.
Verder was dit natuurlijk geen staatsgreep, je kan ook overdrijven. De BLM protesten en de daaropvolgende rellen waren tenslotte ook geen staatsgreep. Je mag op basis van het eerste amendement protesteren tegen het feit dat Biden president wordt. Dat ontaardde in rellen mocht natuurlijk niet, maar dat maakt het nog geen staatsgreep.
M_D_H schreef:Waarschijnlijk alleen in landen die we aanmerken als "niet-Westers".Wanneer spreken we dan van een staatsgreep?
Want in mijn optiek: Trump hield een toespraak, claimde nogmaals dat hij de verkiezingen had gewonnen, dat ze niet akkoord moesten gaan met deze uitslag, zorgde voor een woedende menigte, die woedende menigte vertrok naar een belangrijk overheidsinstelling waar op dat moment heel toevallig een vergadering bezig was, die zich bezig hield met de vraag of Bidden wel of niet president zou worden en of de verkiezing correct is verlopen.
En deze vergadering werd belemmert waardoor de vraag of Bidden wel of niet terecht verkozen wordt tot President niet beantwoord kon worden.
Oh maar wacht, Trump is natuurlijk de staat op dit moment, nee je hebt gelijk, er werd niet echt een staatsgreep gepleegd, de staat heeft gewoon geprobeerd te voorkomen dat de uitslag van de verkiezingen doorgang zouden hebben. Hoe noemen we dat dan?
Want volgens mij klinkt dit toch aardig als een staatsgreep
Geen goed uitgedachte staatsgreep...
Maar toch zeker wel een staatsgreep