Shadow0 schreef:Ja, en zou je met ze willen ruilen? Ik heb namelijk niet het idee dat dat gaat om gelukkige jongeren met veel kansen in het leven. Ik denk dat er aantrekkelijkere dingen zijn.
Maar het is ook goed om te benoemen dat er aardig wat mensen in de bijstand belanden die WEL lang belastingen en premies hebben betaald, maar uiteindelijk door omstandigheden toch uitvallen. Een WW die eindigt, gezondheidsklachten die wel onmogelijk maken om te werken maar niet op het juiste moment op de juiste manier aan het licht kwamen om in aanmerking te komen voor een arbeidsongeschiktheidsuitkering. Alle mensen met beperkingen die al voor hun 18e openbaart en die nu geen recht meer hebben op wajong omdat ze misschien ooit wel kunnen werken, misschien, maar tot die tijd ook behandeld worden als mensen die het eigenlijk niet verdienen.
Nee, ik wil niet met ze ruilen maar dat staat hier ook niet ter discussie.
En ja: er zijn ook mensen die eerst jaren gewerkt hebben en dus ook belasting betaald hebben. Dat zal ik niet ontkennen. Maar het feit dat je eerst jaren gewerkt hebt, ontslaat je niet van de inlichtingenverplichting die voor alle andere mensen met een uitkering ook geldt.