Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Loretta schreef:Omtzigt heeft het heel goed gedaan met de toeslagenaffaire. Ik begrijp niet waarom mensen toch graag liever een gladde charismatische aal hebben dan een integere politicus.
Karl66 schreef:D66 speelt met de FvD vergelijken. Seksuele intimidatie door iemand uit de top, wat al jaren bekend is en onder het tapijt geschoven is, wat nu naar buiten komt en waar nu eerst nog eens een commissie naar moet gaan kijken.
Citaat:Ik zou de situatie ook niet met de FvD vergelijken, dan zou ik eerder wat er nu binnen D66 speelt met de FvD vergelijken. Seksuele intimidatie door iemand uit de top, wat al jaren bekend is en onder het tapijt geschoven is, wat nu naar buiten komt en waar nu eerst nog eens een commissie naar moet gaan kijken.
https://www.nu.nl/algemeen/6095844/d66- ... artij.html
Electra63 schreef:Ja, ik ben benieuwd wat daar verder uitkomt.
In tegenstelling tot Baudet, neemt Kaag daar wel direct afstand van en wijst zij dit soort intimidatie volledig af.
Citaat:D66-partijleider Sigrid Kaag was volgens de anonieme briefschrijfster op de hoogte van de beschuldigingen aan het adres van de partij-adviseur. Meerdere partijleden bevestigen aan deze krant dat al jaren hardnekkige verhalen rondgaan over de man en zijn omgang met vrouwelijke partijleden. Het afbreukrisico voor Kaag is potentieel groot: in haar verkiezingscampagne presenteert zij zich nadrukkelijk als voorvechter van vrouwenbelangen.
Citaat:In het anonieme bericht, dat sinds woensdagavond in online D66-circuits rondgaat, schrijft de vrouw dat ‘een aantal Tweede Kamerleden, oud-partijleiders en machtige strategen achter deze leiders, zich veelvuldig storten op stagiaires en vrouwen met ambitie binnen de partij’. Ze schrijft dat ze heeft geprobeerd ‘bij meerdere mensen in de partij gehoor te krijgen voor wat mij is overkomen’, zonder succes.
Citaat:Meerdere vrouwen die haar verhaal zouden kunnen bevestigen, ‘hebben de partij verlaten of hebben zichzelf ‘gemute’’, schrijft ze. ‘Bang voor negatieve gevolgen.’ Dat uitgerekend Kaag zulke mannen om zich heen zou verzamelen, maakt haar ‘hopeloos’. ‘Vandaar dat ik nu via deze weg mijn verhaal doe.’
Karl66 schreef:Ik snap echt niet dat hier zo gemakkelijk de schouders over wordt opgehaald. Het gaat niet om een incident, waar niemand van op de hoogte was en wat nu plotseling voor het voetlicht komt. Het gaat om een sfeer, waarin tweede kamerleden, partijleiders en strategen vrouwen als hun persoonlijke speelgoed zien. Het gaat om een partij die daar bewust blind voor is en ze daardoor hun gang laat gaan. Het gaat om een partijleider die daar kennis van had, maar het niet belangrijk vond om daar consequenties aan te verbinden. En het gaat om een partijleider die zegt: "Kies mij in maart, want ik kom op voor de vrouwenrechten." en het tegelijkertijd in haar eigen partij niet onder controle heeft.
En heel Nederland haalt zijn schouders op, kijkt de andere kant op en doet alsof er niks aan de hand is.
Vraag jezelf eens af, als dit in de PVV of het FvD gespeeld zou hebben, hoe zou je dan gereageerd hebben? En waarom reageer je nu niet zo? Omdat de partij hoog op je lijstje van kiesbare partijen staat? In dat geval moet je misschien heroverwegen of je op die partij wilt stemmen, tenminste als je geweld tegen vrouwen een belangrijk onderwerp vindt.
irmaz schreef:Wat ik heel raar vind is dat de briefschrijfster (als het al een zij is) nu ineens openbaar gaat nadat het mannebolwerk voor de eerste keer is overgenomen door een vrouw. Waarom heeft ze deze brief niet geschreven toen Rob Jetten aantrad?
Karl66 schreef:Maar dan moet je wel op basis van een partijprogramma stemmen en dat programma van D66 is zwaar neoliberaal en vergroot de kloof tussen arm en rijk. Oftewel precies het tegenovergestelde van wat we nodig hebben.
Citaat:Ons kapitalistische systeem heeft veel bijgedragen aan de ontwikkeling van onze welvaart. Wij kennen geen enkel ander systeem dat zo veel vrijheid en vooruitgang heeft voortgebracht. Maar ‘de markt’ raakt steeds meer op drift: we zien dat ongebreidelde marktwerking leidt tot ongelijke welvaart, tot ongelijkheid in kansen en zeggenschap en tot steeds grotere machtsconcentraties. Juist in deze tijd moeten we een nieuwe balans zoeken: wij willen een markteconomie die niet alleen sterk, maar ook duurzaam en weerbaar is. Met een investeringsagenda voor groen herstel.
Wij willen een nieuw progressief kapitalisme, met markten die werken voor iedereen.