Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Loretta schreef:Het is al jaren zo dat burgemeesters mensen met 1 pennenstreep zonder tussenkomst van de rechter dakloos kunnen maken. Dat gaat dan om drugs gerelateerde zaken. Nooit van de wet Damoucles gehoord. Het gaat daarbij niet altijd om zware criminelen. Het is tegenwoordig in Nederland heel makkelijk om dakloos te raken.
lor1_1984 schreef:Ben je dan toch zo eigenwijs om (hard)drugs in huis te hebben dan moet je imo ook niet janken als je dakloos raakt.
Citaat:En je gezin de dupe?
Ja das sneu voor ze
lor1_1984 schreef:Sja das imo iets waar ze de overtreder op aan mogen kijken en niet de gemeente.
Shadow0 schreef:lor1_1984 schreef:Sja das imo iets waar ze de overtreder op aan mogen kijken en niet de gemeente.
Je vindt niet dat de overheid zich aan de principes van fatsoenlijk bestuur moet houden? Weg met de rechtstaat, zonder is het allemaal veel makkelijker, en het maakt ook niet uit dat het voor ons als maatschappij alleen maar meer kosten oplevert, meer problemen geeft, meer criminaliteit?
Waarom wil je dat? Iedereen wordt er slechter van, waarom is dat een goed idee volgens jou?
bigone schreef:Maar Shadow, er zijn dus duidelijke regels met duidelijke consequenties.
Citaat:Dan moet je inderdaad de schuld niet bij de burgemeester leggen maar bij jezelf.
En ja, ik snap heel goed dat ook bij dit soort acties onschuldigen enorm de pineut kunnen zijn
Citaat:In geval van het vuurwerk verhaal, prima stap van zo’n burgemeester, ze waren , ook de ouders , aan alle kanten gewaarschuwd .
capopjekop schreef:Ik ben ook wel benieuwd hoe ze de overlast dan hadden moeten aanpakken volgens jou? Het is in Arnhem dagen onrustig geweest.
Citaat:Bewoners en dieren bang, een hoop gesloopt en in de fik gezet. Er zijn mensen opgepakt, boetes uitgeschreven en ze hebben er gewoon schijt aan. Vaders hebben zelfs hun kinderen lopen op te jutten om vuurwerk naar politie te gooien. Wat moet je dan als men niet wil luisteren?
Citaat:Als je het vuurwerk afpakt hebben ze een dag later nieuw spul liggen
bigone schreef:Maar Shadow, er zijn dus duidelijke regels met duidelijke consequenties. Dan moet je inderdaad de schuld niet bij de burgemeester leggen maar bij jezelf. En ja, ik snap heel goed dat ook bij dit soort acties onschuldigen enorm de pineut kunnen zijn en dat is sneu. In geval van het vuurwerk verhaal, prima stap van zo’n burgemeester, ze waren , ook de ouders , aan alle kanten gewaarschuwd .
capopjekop schreef:In Arnhem pakt de burgemeester wel door. Daar zijn al huizen gesloten wegens vuurwerk. Het leek ook helemaal nergens op. En die vaders liepen schijnbaar hun kids nog op te jutten ook om met vuurwerk te gaan gooien
Shenavallie schreef:Het enige wat ik nu kan denken over het verbod dit jaar is "Is het nu werkelijk een probleem om gewoon één jaar, één f*cking jaar het afsteken over te slaan?". Joh, er komen nog zoveel jaren aan... Ik vind het infantiel gedrag en diep triest dat men hoe dan ook wil afsteken.
Oké, ik zou willen dat het helemaal nooit meer mag, omdat ik zelf als de dood voor de knallen ben en een paar dieren van mij ook, maar goed... ik gun een ander ook zijn plezier voor die ene dag in het jaar (mits dat dan ook bij die ene dag blijft en niet een halve Gaza-strook is voor dagen of zelfs weken lang). Maar met dit gedrag wat er nu speelt, hoop ik dat ze het zelf in de hand hebben dat het een totaal verbod gaat worden.
Matheno schreef:Shenavallie schreef:Het enige wat ik nu kan denken over het verbod dit jaar is "Is het nu werkelijk een probleem om gewoon één jaar, één f*cking jaar het afsteken over te slaan?". Joh, er komen nog zoveel jaren aan... Ik vind het infantiel gedrag en diep triest dat men hoe dan ook wil afsteken.
Oké, ik zou willen dat het helemaal nooit meer mag, omdat ik zelf als de dood voor de knallen ben en een paar dieren van mij ook, maar goed... ik gun een ander ook zijn plezier voor die ene dag in het jaar (mits dat dan ook bij die ene dag blijft en niet een halve Gaza-strook is voor dagen of zelfs weken lang). Maar met dit gedrag wat er nu speelt, hoop ik dat ze het zelf in de hand hebben dat het een totaal verbod gaat worden.
Oh maar dat totaalverbod komt er hoor. Was pas de bedoeling over enkele jaren, maar nu kan het gewoon door corona wat vlotter ingevoerd worden.