Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Penotti schreef:Maar dat accepteer ik toch?!
En iedereen hier in het topic. Dus wat wil je dan?
Echt wat wil je?
Iedereen geeft toe dat het bestaat.
Ja er zullen vast van die nazi aanhangers zijn die dat niet erkennen, maar die heb ik hier nog niet gezien.
Citaat:En ik lees hier over kansen; Dat is misschien met cijfers leuk, maar in de praktijk echt BS.
karuna schreef:Maar om even de boel over werk en kansen te nemen wat afgelopen paginas een discussie oplevert
Het hebben van minder kans op iets (als dat al zo zou zijn) is voor jullie dan een goede reden om maar dingen van anderen kapot te maken. Hulpverleners bedreigen enz? Lijkt me toch niet?
_Penotti schreef:Oke bijna iedereen dan
Maar het in dit topic zoveel aanhalen, totaal niet in gaan waar het topic over gaat, rellers, vind ik dan toch bijzonder.
Fivesport, wel eens afgewezen worden op je naam, geeft dat recht om dingen te vernielen van mensen die daar niets aan kunnen doen?
Hulpverleners aan te vallen?
Regels in een ziekenhuis negeren?
Dat mag allemaal omdat je wel eens afgewezen word op je naam?
_Penotti schreef:Maar dat accepteer ik toch?!
En iedereen hier in het topic. Dus wat wil je dan?
Echt wat wil je?
Iedereen geeft toe dat het bestaat.
Ja er zullen vast van die nazi aanhangers zijn die dat niet erkennen, maar die heb ik hier nog niet gezien.
FiveSports schreef:Vind jij dat het feit dat iemands (groot)ouders in een ander land geboren zijn wel iets wat genoemd en uitvergroot moet worden bij alle problemen die een kleine groep veroorzaakt? Dat dat ervoor moet zorgen dat de grootste groep die er helemaal niets mee te maken heeft minder kans heeft op een baan? Minder dan iemand die zijn vriendin in elkaar slaat en ervoor veroordeeld is?
_Penotti schreef:FiveSports schreef:Vind jij dat het feit dat iemands (groot)ouders in een ander land geboren zijn wel iets wat genoemd en uitvergroot moet worden bij alle problemen die een kleine groep veroorzaakt? Dat dat ervoor moet zorgen dat de grootste groep die er helemaal niets mee te maken heeft minder kans heeft op een baan? Minder dan iemand die zijn vriendin in elkaar slaat en ervoor veroordeeld is?
Nee dat vind ik ook niet kunnen.
Maar moeten we dat kleine groepje dan maar niet benoemen bij naam?
Of juist wel.
Tegenwoordig zie ik zelf bij een signalement van een gezochte dader geen huidskleur meer staan.
Sorry maar waar gaat dat heen. Is dat de oplossing?
Citaat:Vind jij het terecht dat mensen die nu leven aangekeken worden op de slavenhandel van hun verre voorouders?
(En die kans is ook nog klein, want meer kans dat je afstamt van het boerenvolk dat die rijke slavenhandelaars ook echt niet goed behandelde)
_Penotti schreef:FiveSports schreef:Vind jij dat het feit dat iemands (groot)ouders in een ander land geboren zijn wel iets wat genoemd en uitvergroot moet worden bij alle problemen die een kleine groep veroorzaakt? Dat dat ervoor moet zorgen dat de grootste groep die er helemaal niets mee te maken heeft minder kans heeft op een baan? Minder dan iemand die zijn vriendin in elkaar slaat en ervoor veroordeeld is?
Nee dat vind ik ook niet kunnen.
FiveSports schreef:Mooi, dus je houdt ook niet van termen als "Marokkanen probleem" of alle andere manieren waarop sommige politieke partijen een verband proberen te leggen tussen het gedrag van individuen en het land waarin hun (groot)ouders geboren zijn? Krantekoppen waarin dat land staat als het om problemen gaat, etc. etc.
_Penotti schreef:FiveSports schreef:Mooi, dus je houdt ook niet van termen als "Marokkanen probleem" of alle andere manieren waarop sommige politieke partijen een verband proberen te leggen tussen het gedrag van individuen en het land waarin hun (groot)ouders geboren zijn? Krantekoppen waarin dat land staat als het om problemen gaat, etc. etc.
Als het Marokkanen probleem is dat wel benoemen, want als iets is is het zo.
Als voetbalsupporters PSV-ers zijn mag het ook benoemd worden. En dan denk ik echt niet dat heel Eindhoven een probleemgeval is of elke voetbalfan.
Benoem wie en wat het doen, geef bij een signalement van een dader door welke kleur die heeft.
Het onder het tapijt vegen geeft echt geen meerwaarde voor de andere. Ik denk juist integendeel.
Karl66 schreef:Maar dan vind jij dus dat je een probleem met PSV supporters een Eindhoven probleem mag noemen. Want dat is de correcte vergelijking.
chanicha schreef:Degenen die vinden dat er geen probleem is met een deel Marokkaanse jongeren moet eens onder die steen vandaan komen en in de probleemwijken gaan rondlopen in de avond.
chanicha schreef:Degenen die vinden dat er geen probleem is met een deel Marokkaanse jongeren moet eens onder die steen vandaan komen en in de probleemwijken gaan rondlopen in de avond.
En ja, als het Nederlanders,Chinezen weet ik veel wat moeten ze die ook aanpakken, foei dat mag niet werkt niet.
FiveSports schreef:Over welke praktijk heb jij het? Hoeveel blonde jongens met blauwe ogen heb jij afgewezen zien worden omdat ze blond zijn en blauwe ogen hebben?
Je kunt het wel zeggen dat het BS is, maar nogmaals , er zijn tal van onderzoeken naar gedaan en ik ken genoeg voorbeelden vanuit mijn persoonlijke omgeving. Dus dat jij dat BS noemt, zie ik gewoon als een leugen waarbij meer dan genoeg bewijs is om dat te laten zien.
Karl66 schreef:Als het relevant is, dan moet je er zeker iets mee doen. Als Marokkaanse jongeren oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit, dan moet je kijken waar dat vandaan komt en dat aanpakken. Als dat iets is in de Marokkaanse gemeenschap, dan moet je dat dus daar aanpakken. Maar als je de cijfers gaat corrigeren voor sociaal economische situatie en het blijkt dat Marokkaanse jongeren dan opeens niet meer oververtegenwoordigd zijn, dan heeft het geen zin om de oplossing binnen de Marokkaanse gemeenschap te zoeken, dan moet je naar de sociaal economische situatie gaan kijken. Cijfers doen er dus wel toe, in tegenstelling tot wat hier eerder beweerd werd. Want als je naar cijfers gaat kijken, dan blijkt sociaal economische afkomst de verbindende factor tussen deze jongeren te zijn en niet afkomst. Daarom moeten we ophouden met de verbinding Marokkanen en probleemjongeren te leggen, want het is sociaal economische klasse en probleemjongeren. Natuurlijk is een individuele aanpak belangrijk, maar stel dat de verbindende factor tussen deze jongeren schooluitval is. Dan ga je je focussen op het aanpakken van de schooluitval om de problemen op te lossen. En al zal de individuele aanpak van de schooluitval per jongere verschillen, maar dan is het nog steeds het aanpakken van de grootste gemene deler schooluitval.
superpony schreef:FiveSports schreef:Over welke praktijk heb jij het? Hoeveel blonde jongens met blauwe ogen heb jij afgewezen zien worden omdat ze blond zijn en blauwe ogen hebben?
Je kunt het wel zeggen dat het BS is, maar nogmaals , er zijn tal van onderzoeken naar gedaan en ik ken genoeg voorbeelden vanuit mijn persoonlijke omgeving. Dus dat jij dat BS noemt, zie ik gewoon als een leugen waarbij meer dan genoeg bewijs is om dat te laten zien.
Je leest niet goed en wil alleen drammen.
Ik zeg dat ik van dichtbij heb gezien dat mensen die van Nederlandse afkomst, met geld, goede afkomst etc ook niet altijd alle kansen hebben.
Citaat:Daar tegenover hebben we meiden gehad van Marokkaanse, Turkse en Surinaamse afkomst. En een keer een Turkse jongen.
Ze waren heel verzorgd, heel beleefd, erg lief naar de klanten en werkte hard. Zowel in de zaak als aan hun opleiding.
Een enkeling gehad die dat niet deed en alleen tijd wilde volmaken en JA die vloog eruit. Puur om de houding en inzet die niet oke was.