Demonstratie op de Dam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:19

Gister waren bij Beau enkele mensen te gast die hadden gedemonstreerd. Memphis dePay was niet alleen in Amsterdam geweest maar ook in Rotterdam...
Vind het onverantwoord dat Beau deze gasten uit had genodigd. Er werd ook niet naar de middelvinger gevraagd.
Beau daalt steeds meer bij mij in waarde

sureido

Re: Demonstratie op de Dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:21

Maar als objectieve talkshow zal je wel alle kanten moeten laten zien en niet alleen van tegen - of voorstanders.. Ik vind Beau heel fijn juist in deze corona tijd.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:22

purny schreef:
Gister waren bij Beau enkele mensen te gast die hadden gedemonstreerd. Memphis dePay was niet alleen in Amsterdam geweest maar ook in Rotterdam...
Vind het onverantwoord dat Beau deze gasten uit had genodigd. Er werd ook niet naar de middelvinger gevraagd.

Een rijke voetballer zal in elk geval met eigen vervoer zijn geweest en geen onschuldige mensen in het OV kunnen besmetten. En straks weer klagen dat er weer een voetbalcompetitie niet door kan gaan omdat er besmettingen onder de spelers zijn...

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:26

Iedereen die ook maar iets te maken gehad heeft met deze demonstraties en dan klaag als (indien) het misgaat is de grootste hypocriet die ik me kan indenken.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:28

Het ergste is dat het zelf gezonde jongen mensen zijn die hoogsten wat verkouden worden.
Maar het wel over kunnen dragen naar hun grootouders of leraren of wat ook.
Daarom is het ook een egoïstische demonstratie.

Hopelijk gaat het mee vallen,maar het is op geen enkele manier goed te praten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:29

Iedereen die aanwezig was bij de demonstratie moest 2 weken in quarantaine. Dit is geen quarantaine

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:32

_Penotti schreef:
Het ergste is dat het zelf gezonde jongen mensen zijn die hoogsten wat verkouden worden.
Maar het wel over kunnen dragen naar hun grootouders of leraren of wat ook.
Daarom is het ook een egoïstische demonstratie.

Hopelijk gaat het mee vallen,maar het is op geen enkele manier goed te praten.

Het ergste is dat er al duizenden jonge mensen zijn die al maanden in de lappenmand liggen. En het nog maar de vraag is of ze volledig herstellen. En dit zijn dus die lichte gevallen vaak.
Purny , die oproep kwam van de organisatie zelf , nadat er zoveel kritiek losbarstte. Twee weken opletten werd er gevraagd . Maar hey, eerst het hele land door om te demonstreren.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:32

purny schreef:
Iedereen die aanwezig was bij de demonstratie moest 2 weken in quarantaine. Dit is geen quarantaine

Waar heb je dat gelezen?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:33

Dat was een oproep van de organisatie. Een verzoek. Maar daar gaan ze echt niet aan voldoen hoor, Purny.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:35

_Penotti schreef:
Ook dan is de vraag karl of het niet op een veel ludiekere manier kan.
Gebruik creativiteit in tijden als deze.
Dan krijg je respect.
Nu het tegenovergestelde.
Niemand ontkent dat er in Nederland racisme is, ongelijkheid bestaat.
Maar er is hier geen politie geweld, het zou er verdorie afgelopen dagen wat meer mogen zijn!!

Dat dat ene politbureau in de fik is gestoken ik vind het niet oké maar ik kan dat nog wel begrijpen.
Alle andere vernielingen en plunderingen dan totaal weer niet. Dat is totaal gestoord en treft mensen die in alle waarschijnlijkheid ook niet achter de gewelddadige politie staan.

Er is niks tegen een andere manier van demonstreren, alleen is er ook niks tegen samenkomen om te demonstreren, zolang je de 1.5 meter afstand in acht neemt. Iedereen mag door een winkelstraat lopen, zolang je daar rekening mee houdt, iedereen mag naar het park, zolang je daar rekening mee houdt, iedereen mag naar het strand zolang je daar rekening mee houdt en je mag demonstreren, zolang je daar rekening mee houdt.

Het probleem in Amsterdam is niet dat er gedemonstreerd is, het probleem is dat de burgemeester en politietop alle signalen hebben genegeerd, daardoor niet in staat waren om in actie te komen toen het te druk werd en na afloop hun handen in onschuld wassen, want het lag echt niet aan hun gebrek aan daadkracht, maar aan anderen.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:39

Maar die 1,5 meter word niet gehaald, gisteren ook niet.
En Halsema staat er dom tussen te lachen ook nog.
Dat straalt toch een dikke middelvinger uit.

Eindhoven en Tilburg willen zaterdag ook provoceren demonstreren.
Gewoon geen toestemming geven, punt is wel gemaakt.
Gedragen kunnen de meeste zich niet is gebleken. KLaar.

Als ze nu aangaven een slinger te maken met telkens eens panddoek er tussen of iets in de trant zou ik zeggen, prima doorgang verlenen. Maar dat is de opzet niet.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:41

Tof idee Penotti, een slinger van mensen, met spandoeken van 1,5 meter er tussen. Op die spandoeken kan je een heel verhaal kwijt. Dan door de stad lopen met die kilometer lange slinger. Dat is indrukwekkend, vertelt een verhaal EN heeft respect voor de 1,5 meter samenleving.
Gemiste kans.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:41

Halsema stond erbij, keek er naar, droeg een button en heeft als hoofd van de politie gewoon de eindverantwoordelijkheid. En of het nu haar aan te rekenen is of haar personeel, dwz de politie leiding omdat ze blijkbaar niets doorgegeven hebben van de agenten ter plaatse, doet er niet toe, zij is eindverantwoordelijk!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:42

Ze konden dat in Den Haag toch ook? Maliveld zag er prima uit..

Hoe die mensen daar dan verder heenlopen/reizen etc weet ik niet, misschien ging dat wel heel gefaseerd.. dunno..

Om alle demonstreerders over 1 kam te scheren gaat mij wat ver.. Het is echt niet niks wat in de USA gebeurd is, daar mag best wereldwijd aandacht voor zijn. Alleen, zoals Karl aangeeft, de uit te voeren vorm vraagt wat creativiteit en ruimte..

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:44

Waarom moeten ze op tournee door heel het land eigenlijk? Ze hadden hun punt in Amsterdam toch al gemaakt? Dit is gewoon provoceren om te provoceren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:49

sureido schreef:
Maar als objectieve talkshow zal je wel alle kanten moeten laten zien en niet alleen van tegen - of voorstanders.. Ik vind Beau heel fijn juist in deze corona tijd.

Maar het geeft wel een slecht voorbeeld. Het had bijvoorbeeld beter geweest wanneer Beau 2 weken had gewacht of via een videoverbinding had gesproken met deze twee mensen

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:57

Karl66 schreef:
Ja, je zou ook eens moeten toegeven dat er van tevoren wel signalen waren en dat ze op basis daarvan had kunnen sturen...

Waarom? Ik heb me daar niet over uitgesproken. Het valt mij gewoon op hoe het verhaal een beetje lijkt te verschuiven.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:58

secricible schreef:
Jij hebt op bokt zien staan dat volgens sommige mensen de vrijheid van meningsuiting of het recht op demonstraties voor bepaalde groepen niet geldt? Oke, dan heb ik blijkbaar niet voldoende gelezen hier op bokt...

Nee, ik doelde specifiek op die uitspraken van de sollicitaties en dat zelf uitlokken.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 11:01

elnienjo schreef:
Waarom moeten ze op tournee door heel het land eigenlijk? Ze hadden hun punt in Amsterdam toch al gemaakt? Dit is gewoon provoceren om te provoceren.

Met één keer protesteren bereik je niks ;)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 11:07

Vandaag is het koud en nat , zal mij benieuwen hoeveel demonstranten er zijn.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 11:11

elnienjo schreef:
purny schreef:

Een rijke voetballer zal in elk geval met eigen vervoer zijn geweest en geen onschuldige mensen in het OV kunnen besmetten. En straks weer klagen dat er weer een voetbalcompetitie niet door kan gaan omdat er besmettingen onder de spelers zijn...

Wel opvallend dat het bijna allemaal welgestelde succesvolle mensen zijn die roepen dat ze het zo slecht hebben.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 11:16

@elnienjo: Voetballers worden een stuk vaker getest dan wij.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 11:16

Loretta , ook die zijn jong en kind geweest , ook die voetballers horen oerwoudgeluiden op de tribunes . Rijkdom is geen belemmering om discriminatie te voorkomen .

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 11:18

Wat ik hier echt lastig vind is de vraag tegen wie we precies demonstreren. Als je tegen een beleid protesteert dan heeft het zin om op het plein van beleidsvoerders te staan of te staken of andere lastige dingen te doen (zoals de hele dag over een zebrapad heen en weer lopen om file te creeeren).
Maar dit is toch veel meer een awareness actie toch?
Of verwacht men nu ook concrete acties van een overheidsinstantie? Zo ja, wat zijn dan die eissen.
Willen we de overheid of de medemens tot iets dwingen? Willen we dat de EU inzet toont in de US?

Voor een awareness actie zie ik zelf minder nut in een opkomst op een plein maar meer in systematische voorlichting via reclame spotjes of inclusion evenementen met goede sprekers (kan ook online).

We moeten hoe dan ook beter met elkaar omgaan, ongeacht kleur, afkomst, geslacht, religie, sexuele voorkeur, etc. Daar ben ik zeker voorstander van, maar ik weet nog niet goed hoe ik het protest moet plaatsen.
Wat dat betreft maken voor mij voorlichtingen veel meer los. Via bedrijfsspecifieke acties waarin bijvoorbeeld mensen hun eigen soms beschamende vooroordelen openlijk deelde kom ik veel meer aan het nadenken dan door een spandoek die ik sowieso alleen maar zie als ik het nieuws kijk.

Ik ben overigens niet perse tegen het protest of uiting van boosheid, maar de timing en manier waarop is gewoon erg onhandig gekozen.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 11:19

rien10 schreef:
Dat was een oproep van de organisatie. Een verzoek. Maar daar gaan ze echt niet aan voldoen hoor, Purny.

Misschien niet iedereen inderdaad, maar sommige mensen wel hoor. Ik en mijn vriendinnen zijn twee weken in quarantaine. En ja, dat hadden we van te voren al besloten.