Conspiracy theorieën en hun aanhangers.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 15:56

Magrathea ik las met interesse je redenering en ik vond hem interessant. Wat mij verbaasde was die laatste zinnen. Waarom moet je er zoiets negatiefs in smijten met een negatief waardeoordeel. Is dat de manier van een mening onderbouwen?
Wordt je daardoor geloofwaardiger?

Schijnbaar is Jomanda onderzocht, wist ik niet heb ik me nooit mee bezig gehouden, en voor niet gevaarlijk bevonden. Waarom wordt dat hier dan als iets gevaarlijks genoemd?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 15:57

Magrathea schreef:
:o?

Dus het maakt niet uit hoe betrouwbaar iets daadwerkelijk is, iedereen moet het maar lekker voor zichzelf bepalen?

Ik moet even gaan liggen denk ik, dit gaat mijn petje te boven.

Ik zou hier aan willen toevoegen iedereen MAG gelukkig voor zichzelf bepalen wat ie wel of niet geloofd.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:00

De wetenschap heeft feilbaarheid in haar systeem ingebakken. Een wetenschappelijk onderzoek moet verifieerbaar en falsificeerbaar zijn. Daarom is het peerreview ook zo belangrijk.

Wetenschap is dan ook de kennis van de wereld, die we op dit moment hebben. Die kennis evolueert en verandert continue.

Om even het instralen van water als voorbeeld te nemen. De wetenschap zegt op dit moment dat we op basis van onze kennis weten dat je door instralen van water er geen geneesmiddel tegen kanker van kan maken. Als jij vindt dat dat wel kan, dan beschrijf je hoe je het instraalt en hoe je de geneeskundige effecten gemeten heb. Als ik dat onderzoek reproduceer, dan moet ik dezelfde resultaten behalen. En op die manier wordt het instralen van water dan deel van de wetenschap en deel van onze kennis van de wereld.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:04

Karl66 schreef:
De wetenschap heeft feilbaarheid in haar systeem ingebakken. Een wetenschappelijk onderzoek moet verifieerbaar en falsificeerbaar zijn. Daarom is het peerreview ook zo belangrijk.

Wetenschap is dan ook de kennis van de wereld, die we op dit moment hebben. Die kennis evolueert en verandert continue.

Om even het instralen van water als voorbeeld te nemen. De wetenschap zegt op dit moment dat we op basis van onze kennis weten dat je door instralen van water er geen geneesmiddel tegen kanker van kan maken. Als jij vindt dat dat wel kan, dan beschrijf je hoe je het instraalt en hoe je de geneeskundige effecten gemeten heb. Als ik dat onderzoek reproduceer, dan moet ik dezelfde resultaten behalen. En op die manier wordt het instralen van water dan deel van de wetenschap en deel van onze kennis van de wereld.

En daarom is de betrouwbaarheid van wetenschap van een heel ander niveau dan de betrouwbaarheid van bijv de kerk :j

Dinopino schreef:
Magrathea schreef:
:o?

Dus het maakt niet uit hoe betrouwbaar iets daadwerkelijk is, iedereen moet het maar lekker voor zichzelf bepalen?

Ik moet even gaan liggen denk ik, dit gaat mijn petje te boven.

Ik zou hier aan willen toevoegen iedereen MAG gelukkig voor zichzelf bepalen wat ie wel of niet geloofd.

Zeker mag je geloven wat je wil. Maar bij het verspreiden van dat 'geloof' doet het er wel toe hoe betrouwbaar de onderbouwing van dat geloof is en of dat dus 'de waarheid' is of niet. Geloof verspreiden als 'de waarheid' terwijl dit gewoon ontkracht kan worden met feiten etc. is dus een slecht iets, imo, zeker als het gevaarlijk kan zijn voor bijv. de gezondheid of veiligheid van mensen.

Waarom is de laatste paragraaf van Margaretha negatief? Het is gewoon een voorbeeld/illustratie van wat ze bedoelt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 16:07

Mijn opa zaliger zei altijd bij mensen die iets vertelden of deden wat hij niet begreep: Ons lieve heer heeft rare kostgangers .
Was een lieve man, liet mensen in hun waarde maar volgde zijn eigen weg op basis van zaken die hij meemaakte, die hij hoorde van diverse personen. Geboren in 1898, niet gestudeerd maar verstandiger dan veel mensen die dat wel hadden. Down to earth , geen poespas en geen gelul in de ruimte zoals hij het wel eens noemde.
Op een bepaalde manier heeft de toegang tot de hele wereld via internet ook veel verdeeldheid gezaaid onder mensen.
Het is niet altijd een zegen dat je alles waar je ook maar in geloofd daar “ bewijzen” voor kunt vinden op het net . De kunst om ze in de juiste context te plaatsen is helaas ook niet aanwezig bij sommigen.
Daarom komen de complotdenkers fantastisch aan hun trekken , vind jij dat bananen recht zijn? Vast wel iemand die dat beweerd en je ziet je mening bevestigd. Vaccineren slecht, Corona een hoax, Bill Gates wil ons allemaal een chip implanteren met een vaccin tegen Corona , 5 G val je dood van om? Maakt niet uit welke mening je hebt, ergens is er vast een figuur die er een “ onderzoek “ over heeft geplaatst.
En daarmee kom je weer op de wetenschappelijke uitleg van complotdenkers, wie daar gevoelig voor zijn. En is het cirkeltje weer rond.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:08

Imandra wat zeg je dan over de corona testen die worden uitgevoerd. Die voldoen totaal niet aan die stelling en toch word daar volledig actie op ondernomen.

Dinopino

Re: Conspiracy theorieën en hun aanhangers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:11

Bigone wanneer Gates zo een hoax zou zijn, waarom demonstreren er overal ter wereld mensen tegen. Hij geeft het zelfs toe dat hij dat van plan is. Waarom wordt hij uit de Afrikaanse landen net als de WHO geweerd. Hij geeft het allemaal toe. En kijk dan eens wie hij allemaal financieert.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:15

Dinopino schreef:
Bigone wanneer Gates zo een hoax zou zijn, waarom demonstreren er overal ter wereld mensen tegen. Hij geeft het zelfs toe dat hij dat van plan is. Waarom wordt hij uit de Afrikaanse landen net als de WHO geweerd. Hij geeft het allemaal toe. En kijk dan eens wie hij allemaal financieert.

Kan je hier ook bronnen voor geven? Dat er mensen tegen demonstreren zegt niks. Mensen hebben er vaak gewoon geen verstand van en nieuwe/onbekende dingen zijn 'eng' waarop er demonstraties volgen. Dus demonstratisch an sich zeggen niet zo veel.

Dinopino schreef:
Imandra wat zeg je dan over de corona testen die worden uitgevoerd. Die voldoen totaal niet aan die stelling en toch word daar volledig actie op ondernomen.

Wat is er met die testen dan?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:16

Dinopino schreef:

Heb je linkjes naar artikelen waar Gates toegeeft dat hij mensen wil injecteren met een chip?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 16:21

Dinopino schreef:

Feiten Dino, geef de artikelen waarin hij dit zegt.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:30

Oh eerste concludering dat al die mensen dom zijn vind ik wel interessant.

Nu moet ik weer met linkjes komen en jullie gaan weer zeggen, ook al spreekt ie zelf dat het niet betrouwbaar is. Jullie weten zeker ook niet wat agenda2021 is. Nou ik denk in google invullen en haal er uit wat je betrouwbaar vind.

Die testen die de WHO in het begin heeft rondgestuurd zijn op verzoek van China in Berlijn gemaakt. Maar omdat alles snel moest is daar nooit een peer review onderzoek op gebeurd. Zo komt het dat volledige Bayrische voetbalmanschaft is getest. Een persoon had corona. Ze hebben de test over gedaan niemand had corona.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:31

Wat is Agenda2021 dan? Want ik krijg letterlijk agenda’s voor 2021 en Noorse padvinders.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:33

Nee, Dinopino, zo werkt het niet.
Je bent verontwaardig als wij niet met argumenten komen, met getailleerde bronnen vermeldingen etc en dan mag jij roepen "Nu moet ik weer met linkjes komen en jullie gaan weer zeggen, ook al spreekt ie zelf dat het niet betrouwbaar is. Jullie weten zeker ook niet wat agenda2021 is. Nou ik denk in google invullen en haal er uit wat je betrouwbaar vind."
Als onderbouwing van argumenten en opmerkingen voor iedereen in dit topic geld, geld het dus ook voor jou.
Je kan niet steeds terugkomen met de kreet "jullie vinden dat ik een alu hoedje op heb". Dan sla je iedere vorm van discussie dood.

Graag een bron van de bewering dat B. Gates mensen met een chip wil injecteren.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:34

Ik ken Horizon2020, maar daar is het vast geen vervolg op.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:36

Dat de coronatesten geen 100% sensitiviteit hebben is toch algemeen bekend en daar wordt toch niet geheimzinnig over gedaan?

Je kan dus prima een vals positief of negatief testen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:37

Sterker nog, zelfs maar zo‘n 70% en dan was er ook niet die ene verkeerde batch die Nederland gekocht had. Niets geheims aan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 16:42

Dinopino schreef:

Nu moet ik weer met linkjes komen en jullie gaan weer zeggen, ook al spreekt ie zelf dat het niet betrouwbaar is. Jullie weten zeker ook niet wat agenda2021 is. Nou ik denk in google invullen en haal er uit wat je betrouwbaar vind.

Die testen die de WHO in het begin heeft rondgestuurd zijn op verzoek van China in Berlijn gemaakt. Maar omdat alles snel moest is daar nooit een peer review onderzoek op gebeurd. Zo komt het dat volledige Bayrische voetbalmanschaft is getest. Een persoon had corona. Ze hebben de test over gedaan niemand had corona.

Mijn opa zou jou dus ook een vreemde kostganger vinden .

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:44

Dinopino schreef:

En wat wil je hiermee zeggen? Het was geen geheim dat die testen valspositieve of valsnegatieve kunnen geven.
Dus snap je argument niet.

Askja

Dinopino schreef:

Dus die tests waren blijkbaar niet optimaal. Wat is je punt hier? Dat China de WHO in zijn zak heeft?

Kinke

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:48

bigone schreef:
Mijn opa zaliger zei altijd bij mensen die iets vertelden of deden wat hij niet begreep: Ons lieve heer heeft rare kostgangers .
Was een lieve man, liet mensen in hun waarde maar volgde zijn eigen weg op basis van zaken die hij meemaakte, die hij hoorde van diverse personen. Geboren in 1898, niet gestudeerd maar verstandiger dan veel mensen die dat wel hadden. Down to earth , geen poespas en geen gelul in de ruimte zoals hij het wel eens noemde.

Klinkt als een prima man die opa :)

Dat is hier ook wel een favoriete uitspraak. Spreekt lekker uit bij het je schouders ophalen als iemand iets bijzonders doet....waar je niet per-sé iets meer van hoeft te vinden dan "onze lieve heer heeft rare kostgangers" :)

Zouden mensen best wat vaker mogen doen, gewoon respecteren dat niet iedereen het leven hetzelfde bekijkt als jijzelf +:)+

Je vindt het bijzonder, benoemt dat op een niet al te nare manier...beseft dat je zelf ook weer door een ander als "rare kostganger" gezien kan worden....en dóór :j

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:52

Dinopino schreef:

Ik herken de comments die je maakt over Bill Gates niet, dus ja dan vraag ik waar je die informatie vandaan hebt. Zo'n gekke vraag is dat toch niet? Je slaat de discussie (weeral) dood door meteen in de slachtofferrol te kruipen en te roepen dat 'wij' het toch onbetrouwbaar vinden. Gezien je vorige bronnen denk ik inderdaad dat je bron geen goede is, maar zeker weten kan ik dat pas als je de bron deelt. Dit is mooi een voorbeeld van mijn eerdere opmerking: we moeten jou dus nu op je blauwe ogen geloven dat Bill Gates dit gezegd heeft, in plaats van dat je een interview met Bill Gates linkt waarin we kunnen horen dat hij dit letterlijk zo zegt. Het eerste is geen betrouwbare bron want hij is niet te verifiëren, de tweede wel.

Ik noem die mensen niet dom, ik zeg alleen dat ze er geen verstand van hebben.

Dat er fouten kunnen voorkomen bij Coronatest zijn ze volgens mij best transparant over? Wat wil je er dus mee zeggen?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:54

goed, ik zal even wat kopiëren en plakken uit de link van de BBC, voor het geval dinopino het niet wil lezen:

First up, a conspiracy theory about vaccines that has spanned the globe.
It claims that the coronavirus pandemic is a cover for a plan to implant trackable microchips and that the Microsoft co-founder Bill Gates is behind it.
We've found no evidence to support these claims.
The Bill and Melinda Gates Foundation told the BBC the claim was "false".

Dus, waar heeft Bill Gates dat precies gezegd?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:58

pmarena schreef:
Klinkt als een prima man die opa :)

Dat is hier ook wel een favoriete uitspraak. Spreekt lekker uit bij het je schouders ophalen als iemand iets bijzonders doet....waar je niet per-sé iets meer van hoeft te vinden dan "onze lieve heer heeft rare kostgangers" :)

Zouden mensen best wat vaker mogen doen, gewoon respecteren dat niet iedereen het leven hetzelfde bekijkt als jijzelf +:)+

Je vindt het bijzonder, benoemt dat op een niet al te nare manier...beseft dat je zelf ook weer door een ander als "rare kostganger" gezien kan worden....en dóór :j

Uit de link van Kinke. Er werd een (schokkende) uitspraak van meneer Gates getweet welke meerdere 10 duizenden keer geretweet werd. (dus dat bericht is door onwijs veel mensen gelezen)
Echter die uitspraak was volledig verdraaid (al dan niet bewust verkeerd geïnterpreteerd) om complottheorien te ondersteunen. Dan ga je toch niet je schouders ophalen? Dat is op een gevaarlijke manier leugens verspreiden. Er worden mensen om minder geliquideerd...

Ja, de Heer heeft inderdaad vreemde kostgangers

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 17:00

Ik vraag me nou nog steeds af wat agenda2021 is. Heeft iemand een idee?