Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ailill

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet word herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 13:52

Die plunderingen/stelen van dingen, absoluut. Ik denk wel dat de pandemie hier ook deels oorzaak aan is, maar het zou niet mogen en is dus onjuist.

Het waarom, dus waar protesteren mensen tegen/voor, dat juich ik van harte toe. Het merendeel v.d. (blanke) mensen hebben het goed, zeker t.o.v. andere bevolkingsgroepen. Die mensen zullen dus ook niet snel protesteren/het protest van anderen afkeuren. Maar dat is dus precies waar het over gaat, die minderheden doen dat dus wel. Dat moeten ze helaas ook, er zijn mensen die stellen van het gelijke geslacht afkeuren, die verdienen minder voorspoed en welstand t.o.v. traditionele stellen.

Kwam pas nog een filmpje tegen over white privilege, een blanke mevrouw had haar hond in de tuin en de politie kwam kijken n.a.v. een melding. Agenten zijn zonder dit te melden/zich te identificeren de tuin van mevrouw in gelopen. Mevrouw kwam op de agenten af en vreesde voor het leven van haar hond.

Vlak daarvoor kwam de politie polshoogte nemen bij een huis, na melding van huiselijk geweld. Zonder zich te identificeren/melden van het richten van een wapen, schoot een agent de afro-amerikaanse bewoonster vanuit haar eigen voortuin dood.

Moraal van het verhaal: De blanke vrouw vreesde eerst voor het leven van haar hond, wat denk dat een afro-amerikaanse vrouw als eerst voor zou vrezen? Zolang dit nog gaande is in de wereld, moet er mensen protesteren. Ik ben er voor mijzelf nog niet over uit hoe ik dit kan rijmen met de pandemie, want gevoelsmatig staat het haaks op elkaar. Kijk ik na al het leed wat er al was/nog gaat komen dan ben ik van mening dat die zaken zwaarder wegen dan de huidige pandemie. Lastig conlift.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 14:03

IMANDRA schreef:
Maar enzino, kan je mij nog uitleggen wat je precies onzin vindt aan de impeachement?

Er was geen enkele kans dat Trump afgezet zou worden, het hoogst haalbare was een "impeachment" aanklacht van het huis van afgevaardigden maar de senaat zou nooit tot een 2/3 meerderheid komen. Dat was van tevoren redelijk duidelijk en werd nog pijnlijker duidelijk toen de lead-witness zelf ook niet begreep wat hij daar deed.

Maar ik vind dit verder niet echt boeiende materie: de uitslag is er en daar is het mee klaar. Daar kan je van vinden wat je wilt, dat veranderd de uitkomst niet.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 15:11

Dat de impeachment op voorhand kansloos was, ben ik met je eens.

Benieuwd of het boek van voormalig Trump-adviseur John Bolton eat dat betreft nog nieuwe feiten aan het licht brengt. Het zal in ieder geval niet voor niets zijn dat Trump het boek van Bolton probeert te verbieden.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 15:38

De verschijning van dat boek wordt nog opgehouden door een aangespannen kort geding.
Laatst bijgewerkt door mysa op 17-06-20 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 15:50

Een impeachment opstarten heeft ook een signaalfunctie. Wij democraten weten dat de republikeinen hem niet laten vallen, maar wij vinden het gedrag waarvoor wij hem willen impeachen niet acceptabel voor een president. Dan kan je als kiezer achteraf zeggen, die impeachment ging nergens over en dan worden de democraten daarvoor afgestraft. Of de kiezers zeggen en terecht en straffen de republikeinen af.

Dat er nu toevallig een pandemie over de wereld raast en er sociale onrust vanwege Floyd is, zorgt ervoor dat het impeachment verhaal opeens een stuk minder relevant voor de verkiezingen geworden is.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 16:06

Askja schreef:
Dat de impeachment op voorhand kansloos was, ben ik met je eens.

Benieuwd of het boek van voormalig Trump-adviseur John Bolton eat dat betreft nog nieuwe feiten aan het licht brengt. Het zal in ieder geval niet voor niets zijn dat Trump het boek van Bolton probeert te verbieden.

Oh eens, maar ik denk wel dat het goed is dat ze het door hebben laten gaan. Zo konden ze wel laten blijken dat zijn gedrag wel echt fout was.

Edit: wat Karl dus zegt

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 17:03

Ja natuurlijk moesten ze die impeachment door laten gaan, zou een slecht signaal als een president maar alles zou kunnen doen omdat ie toevallig een meerderheid in de senaat heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 17:08

Het geeft een signaal waar al geen enkele twijfel over mogelijk was en daarom was het een totaal overbodig signaal (dat de democraten niet achter Trump staan). En het versterkt de verdeeldheid weer waar de 2 partijen nu nog rechter tegenover elkaar staan.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 17:13

enzino schreef:
Het geeft een signaal waar al geen enkele twijfel over mogelijk was en daarom was het een totaal overbodig signaal (dat de democraten niet achter Trump staan). En het versterkt de verdeeldheid weer waar de 2 partijen nu nog rechter tegenover elkaar staan.

Dat is in elk geval de manier waarop de Republikeinen het willen voorstellen, nadat ze geweigerd hebben om hun taak om de President te controleren en de Grondwet aan te houden uit te voeren.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 18:10

enzino schreef:

Mwah het signaal is niet dat de Democraten niet achter trump staan (daar hebben ze geen impeachment voor nodig) maar juist dat het echt niet kan wat hij heeft gedaan. Volgens mij was er ook een Republikein die met de Democraten meestemde toch?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 18:51

Ik weet dat de diehard republikeinen vinden dat Trump niks verkeerd gedaan heeft. Het probleem voor Trump is dat er een moment komt dat hij geen president meer is en dan zal hij zich voor de rechter moeten verantwoorden voor heel veel zaken waar hij nu mee wegkomt, enkel omdat hij de republikeinse partij gegijzeld heeft. Straks controleert hij niet meer het ministerie van justitie en de FBI en bezorgt hij tegelijkertijd de republikeinse partij een mooie zondebok. Die kunnen dan zeggen dat het zijn schuld is dat alles misgegaan is.

Trump heeft er trouwens weer een nieuw probleem bij en dat is wel een serieus probleem. Er is binnen de republikeinse partij een vrij ongemakkelijk verbond tussen de orthodoxe christenen en de libertijnen die geld willen verdienen zonder al te veel invloed van de staat. Die deal komt er op neer dat de libertijnen het prima vinden dat de christenen via de verkiezing van Trump conservatieve invloed in het hooggerechtshof zouden krijgen. Daartegenover zouden de libertijnen dan met Trump als president ongestoord geld kunnen blijven verdienen.
Nou is het probleem dat het hooggerechtshof deze week een uitspraak heeft gedaan over discriminatie van de LHBT+ gemeenschap. Ze hebben uitgesproken dat discriminatie van deze gemeenschap beschouwd moet worden als sexe-discriminatie volgens de grondwet en daar zijn ze in de orthodoxe hoek helemaal niet blij mee. Vooral omdat het meerderheidsstandpunt geschreven is door een rechter, die door Trump is aangesteld. En ze waren al geen grote fans van Trump, voor hen was hij enkel de mogelijkheid om conservatieve uitspraken van het hooggerechtshof te krijgen en dat levert hij dus niet. Dit is echt een serieuze klap voor Trump.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 19:03

Karl66 schreef:
Ik weet dat de diehard republikeinen vinden dat Trump niks verkeerd gedaan heeft. Het probleem voor Trump is dat er een moment komt dat hij geen president meer is en dan zal hij zich voor de rechter moeten verantwoorden voor heel veel zaken waar hij nu mee wegkomt, enkel omdat hij de republikeinse partij gegijzeld heeft. Straks controleert hij niet meer het ministerie van justitie en de FBI en bezorgt hij tegelijkertijd de republikeinse partij een mooie zondebok. Die kunnen dan zeggen dat het zijn schuld is dat alles misgegaan is.

Trump heeft er trouwens weer een nieuw probleem bij en dat is wel een serieus probleem. Er is binnen de republikeinse partij een vrij ongemakkelijk verbond tussen de orthodoxe christenen en de libertijnen die geld willen verdienen zonder al te veel invloed van de staat. Die deal komt er op neer dat de libertijnen het prima vinden dat de christenen via de verkiezing van Trump conservatieve invloed in het hooggerechtshof zouden krijgen. Daartegenover zouden de libertijnen dan met Trump als president ongestoord geld kunnen blijven verdienen.
Nou is het probleem dat het hooggerechtshof deze week een uitspraak heeft gedaan over discriminatie van de LHBT+ gemeenschap. Ze hebben uitgesproken dat discriminatie van deze gemeenschap beschouwd moet worden als sexe-discriminatie volgens de grondwet en daar zijn ze in de orthodoxe hoek helemaal niet blij mee. Vooral omdat het meerderheidsstandpunt geschreven is door een rechter, die door Trump is aangesteld. En ze waren al geen grote fans van Trump, voor hen was hij enkel de mogelijkheid om conservatieve uitspraken van het hooggerechtshof te krijgen en dat levert hij dus niet. Dit is echt een serieuze klap voor Trump.
En voor een toch best forse gemeenschap.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 19:34

Maar democratisch zullen ze ook vast niet gaan stemmen, toch? Sorry, weet niet zo heel veel van de politiek in de VS, heb er ooit een boek over gelezen voor mijn studie maar vond het destijds vooral saai maar makkelijk een voldoende scoren voor dat examenonderdeel.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 20:47

Dat kans dat ze Biden gaan stemmen is niet zo groot nee :D Maar dat vergroot wel de kans dat ze niet gaan stemmen, omdat Trump ze geen reden heeft gegeven om opnieuw op hem te gaan stemmen.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 22:30

Karl66 schreef:

Een serieuze klap .... hmm, het gaat vooralsnog om één uitspraak.
Maar een tegenvaller voor Trump is het zeker, alsmede een welkome overwinning voor de LHBT+ gemeenschap.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-20 07:11

Alleen waren de conservatieve christenen al heel erg ontevreden over Trump. Heeft deze uitspraak enorme consequenties, ook voor christelijke organisaties, die ervoor kan zorgen dat ze belastingvoordelen kwijtraken als ze veroordeeld worden. En wat heel belangrijk is, ze hebben Trump het witte huis ingestemd en zouden als beloning de komende decennia het hooggerechtshof krijgen. En wat doet dat hooggerechtshof bij de eerste beste uitspraak over een conservatief strijdpunt. Ze krijgen een negatieve uitspraak en dat niet alleen, het is de rechter die door Trump daar geplaatst is, die de uitspraak doet. Deze uitspraak doet echt veel meer pijn dan jij denkt.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 12:47

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 12:52

mysa schreef:
Inventief maar niet echt ethisch/democratisch verantwoord.(de TikTok actie).

https://nos.nl/artikel/2337965-trump-he ... actie.html

Haha die TikTok actie heb ik voorbij zien komen, vind m best goed bedacht :)). Maar de vraag is of het daardoor komt hè. Trump is natuurlijk minder populair nu in de polls en dat zal ook wat gevolgen hebben.

“ Want als je meer gaat testen, vind je ook meer positieve gevallen. Dus ik heb mijn mensen gevraagd rustiger aan te doen met testen.”
:')

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 13:13

Het is een actie die de democratie ondermijnt en polariseert alleen maar. In eerste instantie lijkt het grappig, maar als je even nadenkt, dan is dat de kant die we niet op moeten willen gaan.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 13:53

Vind ik ook hoor. Als dit vanuit de republikeinse hoek tijdens de campagne van de democraten zou zijn gebeurd, zou men vanuit die hoek ook terecht verontwaardigd zijn.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 13:55

Wat is er precies onethisch aan? En wat is er polariserend aan? En welke kant willen we niet opgaan - de kant van vreedzaam verzet (maar wel verzet) tegen een openlijk fascistische president die geweld tegen zijn eigen bevolking inzet en het liefst dictator zou willen zijn?

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 13:58

In een democratie hoort iedereen de kans te krijgen campagne te voeren en zijn zegje te doen.

Je moet inhoudelijk de degens kruisen en niet via sabotage.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 14:26

Ik geloof dat dat in de VS niet meer echt de situatie is.

En dan is dit toch vooral pranking, maar veel serieuzer is dat er heel veel stemlokaties gesloten worden, zodat de paar die overblijven overbelast raken (en gevaarlijk zijn wegens corona) en mensen niet kunnen stemmen. Dat werd al gedaan bij de voorverkiezingen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 14:39

mysa schreef:
Inventief maar niet echt ethisch/democratisch verantwoord.(de TikTok actie).

https://nos.nl/artikel/2337965-trump-he ... actie.html

ik vind het er nog bizar druk uit zien, hebben die mensen geen angst voor besmetting?

Bovendien is fysieke aanwezigheid bij dit soort rally's niet noodzakelijk om je stem uit te brengen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 14:45

Karl66 schreef:
Het is een actie die de democratie ondermijnt en polariseert alleen maar. In eerste instantie lijkt het grappig, maar als je even nadenkt, dan is dat de kant die we niet op moeten willen gaan.

Maar laten we niet doen dat deze actie de oorzaak is van de lage opkomst. Mensen die willen komen konden komen: Er waren zo'n 6000 mensen aanwezig maar in de aanloop hadden ze het over 'een miljoen kaartjes verkocht'. Ik denk niet dat er daadwerkelijk 994.000 tiktokkers/jongeren/mensen zich hadden aangemeld als prank...

En zoals Shadow al zegt, er zijn flink wat ergere zaken die wél daadwerkelijk de democratie ondermijnen.