Baudets Marokkanentweet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 21:32

geerke schreef:
Is Baudet extreem rechts?

Absoluut!

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 21:35

geerke schreef:
Goh...wat vreselijk.En Wilders is zeker ook extreem rechts?...echt levensgevaarlijk dus.Wat erg dat er zoveel mensen op stemmen dan!

Toen Hitler zachtjes aan de deur van de politiek klopte, vonden de mensen die op hem stemden het ook allemaal heel redelijk klinken. (Dat ie er een totalitaire staat van zou maken waar men elkaars buren en zelfs familie nog verried en miljoenen mensen zou laten ombrengen, heeft ie eerst nog maar niet verteld hè... ;) )

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 21:37

geerke schreef:
Ik ben toch opgelucht dat er in dit topic een extreem linkse wind waait

Ja erg hè, een idealisme waarbij mensen aan anderen denken dan zichzelf en ‘eigen volk!’ Echt extreem ja...

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 21:42

Grappig dat juist Geerke en Enzino in het buitenland zitten... :D

mysa

Re: Baudets Marokkanentweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 21:45

Pien ook hoor, niet alle emigranten houden van Baudet. ;)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 21:57

En ik ook Ik hou absoluut niet van Baudet.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 21:57

mysa schreef:

Klopt. Ik hou van Nederland maar ik hou nog meer van mijn paarden aan huis, wonen in de natuur en dat is de reden dat ik hier nu woon.

Ik hou niet van Baudet en Wilders hun ideeen.
Wilders vind ik wel vaak heel erg grappig uit de hoek komen en wij liggen hier vaak in een deuk om hem, ook al zijn wij het totaal maar dan ook totaal niet met hem eens.
Bij Baudet heb ik dat totaal niet. Ik krijg letterlijk de kriebels van die man als hij het woord neemt. Hij is voor mij totaal niet grappig, gevat of leuk . Integendeel!

Ik vind het leuk van Wilders, die ook als het om opvattingen gaat lijnrecht tegen over mij staat en waarmee ik niets heb, dat hij me wel kan laten lachen. Dat zal Baudet niet lukken.

Geerke ik heb dyslexie dus ik lees zo min mogelijk frans en alleen als het echt moet. Ik ga zeker geen politieke verhalen lezen in het Frans.
Ik mag hier toch niet stemmen. Ik volg het op een afstand maar niet zoals in Nl, waar ik mag stemmen.

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 22:14

MoniqueT schreef:
En ik ook Ik hou absoluut niet van Baudet.

Oh ja, sorry dat ik je over het hoofd zag!

@Pien, dat heb ik ook met Wilders en Baudet. Die laatste geeft me of de kriebels, of ik heb dezelfde sensatie als wanneer ik een vroegwijs maar vreselijk verwend kind aanhoor.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 22:19

Dat gevoel verwoord jij heel goed met vreselijk verwend kind. Dat is het precies. Hij komt zo arrogant over en ik zag hier eerder het woord "narcistisch" langs komen.
Dat is iets dat ik me ook nl afvraag of hij een narcistische persoonlijk heeft. Maar meer als vraag kun je niet stellen want daar zijn heuse diagnoses, onderzoeken enz voor nodig door deskundigen. Bij Wilders heb ik die vraag totaal niet. We liggen politiek met denkbeelden heel ver uit elkaar, maar ik heb geen antipathie gevoelens als ik hem zie of hoor ook al kan ik ontzettend boos op hem zijn zoals met zijn minder minder uitspraak.

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 22:30

Ik denk niet dat dat hij een narcist is, trouwens. Maar wel megalomaan.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 22:49

pien_2010 schreef:
mysa schreef:

Klopt. Ik hou van Nederland maar ik hou nog meer van mijn paarden aan huis, wonen in de natuur en dat is de reden dat ik hier nu woon.

Ik hou niet van Baudet en Wilders hun ideeen.
Wilders vind ik wel vaak heel erg grappig uit de hoek komen en wij liggen hier vaak in een deuk om hem, ook al zijn wij het totaal maar dan ook totaal niet met hem eens.
Bij Baudet heb ik dat totaal niet. Ik krijg letterlijk de kriebels van die man als hij het woord neemt. Hij is voor mij totaal niet grappig, gevat of leuk . Integendeel!

Ik vind het leuk van Wilders, die ook als het om opvattingen gaat lijnrecht tegen over mij staat en waarmee ik niets heb, dat hij me wel kan laten lachen. Dat zal Baudet niet lukken.

Geerke ik heb dyslexie dus ik lees zo min mogelijk frans en alleen als het echt moet. Ik ga zeker geen politieke verhalen lezen in het Frans.
Ik mag hier toch niet stemmen. Ik volg het op een afstand maar niet zoals in Nl, waar ik mag stemmen.

De spijker op zijn kop. :j

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 23:07

Asciugamano schreef:
geerke schreef:
Goh...wat vreselijk.En Wilders is zeker ook extreem rechts?...echt levensgevaarlijk dus.Wat erg dat er zoveel mensen op stemmen dan!

Toen Hitler zachtjes aan de deur van de politiek klopte, vonden de mensen die op hem stemden het ook allemaal heel redelijk klinken. (Dat ie er een totalitaire staat van zou maken waar men elkaars buren en zelfs familie nog verried en miljoenen mensen zou laten ombrengen, heeft ie eerst nog maar niet verteld hè... ;) )

Dat was alleen hitler? En alle gemeentes in nederland die doorgaven waar joden woonden? De kampen en de spoorrailsen die naar de kampen leidde die niet gebombardeerd werden?Ik heb een heel angstig vermoeden dat het velen maar wat goed uitkwam die enge ideeen van Hitler ;(

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 23:10

Het enigste dat ik grappig of beter gezegd krampachtig aan Wilders vind is zijn geblondeerde haar . Met zijn originele kleur heeft hij zwart haar dus lijkt hij helemaal niet zo wit. Ik vind het wel knap dat iemand zolang zijn leven leid met al die beveiliging om hem en zijn vrouw heen.
@Geerke, ook genoeg Nederlanders die fout waren en lid van de NSB.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 07-02-20 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 23:10

Asciugamano schreef:

Ik hou van Baudet?dan weet je meer dan ik.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 23:11

bigone schreef:
Het enigste dat ik grappig of beter gezegd krampachtig aan Wilders vind is zijn geblondeerde haar . Met zijn originele kleur heeft hij zwart haar dus lijkt hij helemaal niet zo wit. Ik vind het wel knap dat iemand zolang zijn leven leid met al die beveiliging om hem en zijn vrouw heen.

Ik vind het schandalig dat hij zo moet leven...in een land zoals nederland

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 23:15

geerke schreef:
bigone schreef:

Ik vind het schandalig dat hij zo moet leven...in een land zoals nederland

Grote zeer grote schande en heel erg sneu voor hem. Eens Geerke!!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 23:20

Dat vond ik alltijd zo mooi van nederland,iedereen kon zijn wie hij wilde,en zeggen wat hij wilde....dat is helemaal weg.Ik vind het trouwens niet nodig om mensen te kwetsen.Maar mensen voelen zich tegenwoordig wel heel snel gekwetst en gediscrimineerd.

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 23:21

Zeker schandalig. En sneu ook.

Maar hij doet aan de andere kant ook niets om het risico te verminderen. In tegendeel, hij zoekt met de ene na de andere provocatie de publiciteit.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 23:22

geerke schreef:
Dat vond ik alltijd zo mooi van nederland,iedereen kon zijn wie hij wilde,en zeggen wat hij wilde....dat is helemaal weg.Ik vind het trouwens niet nodig om mensen te kwetsen.Maar mensen voelen zich tegenwoordig wel heel snel gekwetst en gediscrimineerd.

Ben het met dat laatste wel eens maar Wilders is wel iemand die de toon zet vind je niet?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 23:27

mysa schreef:

Maar hij doet aan de andere kant ook niets om het risico te verminderen. In tegendeel, hij zoekt met de ene na de andere provocatie de publiciteit.

Hij is zeker zeer uitgesproken over de islam...maar is dat een reden om iemand met de dood te bedreigen.Even niet vergeten ...de cartoonist uit denemarken,het tijdschrift charlie hebdo...allen waren kritisch of humoristisch over de islam.Ik zie dat niet als kwetsend,maar moslims zijn daar veel gevoeliger voor.
Andere cultuur.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 23:36

geerke schreef:
mysa schreef:

Hij is zeker zeer uitgesproken over de islam...maar is dat een reden om iemand met de dood te bedreigen.Even niet vergeten ...de cartoonist uit denemarken,het tijdschrift charlie hebdo...allen waren kritisch of humoristisch over de islam.Ik zie dat niet als kwetsend,maar moslims zijn daar veel gevoeliger voor.
Andere cultuur.

Vind ik ook. Ik Ben het volkomen met je eens dat al dat dreigende gedoe vanuit bepaalde moslim kringen als zij zich beledigd voelen of ze denken dat hun geloof cq profeet beledigd wordt echt niet ok is.
Komop zeg dat moet echt stoppen en is geen een excuus voor.
Hij heeft dat ook niet over zich afgeroepen want zou wat wezen zeg dat iedereen dood moet die vervelend of profocerend gevonden wordt. Dat is van alle rijden dat mensen zich stevig uiten.

Ik weet nog goed dat Monthy Pyton een Christus op het kruis lieten zien met "grappig" liedje. Ik werkte in het klooster en in doodse stilte werd dit door de zusters bekeken. Daarna werd stilletjes de TV uitgezet en zeer verdrietig gingen de zusters naar bed.

Zoiets rondom de profeet moet je echt niet doen en die dreigementen, die houding moet ook streng veroordeeld worden want is niet normaal of ok!!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 23:44

[quote=“pien_2010”]

Vind ik ook. Ik Ben het volkomen met je eens dat al dat dreigende gedoe vanuit bepaalde moslim kringen als zij zich beledigd voelen of ze denken dat hun geloof cq profeet beledigd wordt echt niet ok is.
Komop zeg dat moet echt stoppen en is geen een excuus voor.
Hij heeft dat ook niet over zich afgeroepen want zou wat wezen zeg dat iedereen dood moet die vervelend of profocerend gevonden wordt. Dat is van alle rijden dat mensen zich stevig uiten.

Ik weet nog goed dat Monthy Pyton een Christus op het kruis lieten zien met "grappig" liedje. Ik werkte in het klooster en in doodse stilte werd dit door de zusters bekeken. Daarna werd stilletjes de TV uitgezet en zeer verdrietig gingen de zusters naar bed.

Zoiets rondom de profeet moet je echt niet doen en die dreigementen, die houding moet ook streng veroordeeld worden want is niet normaal of ok!! [/quote]

Maar vergeet niet: Life of Brian is uit 1979. 41 jaar geleden. De vraag is maar of in deze tijd de reactie nog net zo ‘menselijk’/niet disproportioneel zou zijn. In een tijd waar zelf het veranderen van de naam ‘Moorkop’ in ‘Roomkop’ leidt tot huftergedrag waag ik dat te betwijfelen.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 07-02-20 23:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 23:51

geerke schreef:
Asciugamano schreef:

Dat was alleen hitler? En alle gemeentes in nederland die doorgaven waar joden woonden? De kampen en de spoorrailsen die naar de kampen leidde die niet gebombardeerd werden?Ik heb een heel angstig vermoeden dat het velen maar wat goed uitkwam die enge ideeen van Hitler ;(

Dat was jaren later.
Wij weten nu immers ook nog niet wat Baudet en/of Wilders gaan doen als ze eenmaal aan de macht komen hè? ;)

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 23:54

geerke schreef:
Asciugamano schreef:

Ik hou van Baudet?dan weet je meer dan ik.

Heb ik dat beweerd?
Ik doelde op jouw en Enzino’s mening over immigranten in Nederland en het feit dat jullie ook ‘buitenlanders’ zijn.
Geeft mij een beetje het gevoel van ‘boter op jullie hoofd.’ ;)

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 23:59

geerke schreef:
mysa schreef:

Andere cultuur.

Sommige Moslims zijn dat. ;)
Net als sommige boeren nogal extreem reageren. Wel eens in Urk geweest? En zoveel andere voorbeelden.
Heeft met cultuur niks te maken.

Maar inderdaad triest dat iemand in Nederland zo bedreigd wordt, ja.