Ailill schreef:kay, dus als ik m'n fiets thuis neer zet en ik wil hem vlak daarna weer gebruiken, maar hij is weg. Dan is ie dus niet gestolen, maar vanuit zichzelf een rondje gaan fietsen, want ja, ik kan het niet bewijzen.
Stel die mevrouw heeft dit niet gezegd, dan gaat de moeder, op meerdere fronten, te ver. Zowel jegens mevrouw alsmede haar eigen dochter. Blijf ik er wel bij dat ik de moeder, binnen deze context, in mijn optiek niet heel grof is geweest.
Ook ben ik van mening dat het betreffende echtpaar dan misschien beter voor zichzelf op hadden kunnen komen. Al kan ik me ook indenken dat niet iedereen dit kan/wil, indien nodig.
Maar, stel mevrouw maakte wel degelijk een heel ongepaste opmerking richting de dochter v.d. moeder, dan is die mevrouw nog veel verder gegaan dan dat de moeder deed (binnen de context hierboven). En dan voornamelijk richting het kind. Dan ben ik helemaal van mening dat het optreden van moeder meer dan juist was en dat ze heel erg netjes is gebleven.
Kijk ik dan naar de reactie van moeder/kind/echtpaar, dan neig ik er toch heel sterk naar dat het verhaal eerder kloppend zal zijn vanuit moeder/kind t.o.v. het echtpaar.
Racisme is een strafbaar feit. De vraag of een verdachte schuldig is aan een strafbaar feit laat ik liever aan de rechter over. De moeder heeft hier gewoon voor eigen rechter gespeeld.