2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 13:30

Anoniem

Re: 2 jarige peuter in Spanje in 110 meter diep gat gevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 13:40

Dus 24 uur is het maximum?

Ok het einde is in zicht.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:22

Djali schreef:
Dus 24 uur is het maximum?

Ok het einde is in zicht.

Dat zeiden ze vrijdag ook , en het is nu maandag, de rillingen lopen over mijn rug.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:26

idd,er is al zo vaak gezegd van '12u' en '24u',maar telkens opnieuw kwam er een nieuw probleem en werd het terug langer....

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-19 14:27

10 meter maar. Het klinkt zo weinig maar door de dingen die ze nog tegen kunnen komen kan het nog oneindig lang duren.

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:28

Vreselijk.. Ik hoop dat ze het jongetje snel terugvinden... Ik blijf hopen dat hij toch niet in de put gevallen is..

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:36

rockwitch schreef:
10 meter maar. Het klinkt zo weinig maar door de dingen die ze nog tegen kunnen komen kan het nog oneindig lang duren.

Echt bizar, dat is gewoon vanaf de bank tot onze tuinpoort.
Zo dichtbij en ondertussen zo ver weg. Wat dat betreft had het evengoed 100 km kunnen zijn. Zolang ze het jongetje niet bereikt hebben, voelt het als een eindeloze afstand.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:39

Het was zoveel fijner geweest als het omgekeerd was geweest hé. Als ze tegen de ouders hadden gezegd "goh, zo'n moeilijk terrein, daar zijn we minstens 2 weken mee bezig", en dat ze dan iedere keer zeiden "dit ging sneller dan verwacht". In plaats van nu iedere keer te moeten horen "uitstel" "complicaties" "onverwachte".

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:40

Juist die laatste uren duren her langst. Volgens mij zijn die ouders helemaal kapot.
Ik kan me haast niet voorstellen dat hij nog leeft. Een volwassene misschien wel, maar zo'n klein ukkie?

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:45

Kwanyin schreef:
Het was zoveel fijner geweest als het omgekeerd was geweest hé. Als ze tegen de ouders hadden gezegd "goh, zo'n moeilijk terrein, daar zijn we minstens 2 weken mee bezig", en dat ze dan iedere keer zeiden "dit ging sneller dan verwacht". In plaats van nu iedere keer te moeten horen "uitstel" "complicaties" "onverwachte".

Precies mijn gedachte, twee keer per dag zit er wel iets tegen en wordt het wéér uitgesteld. Arme mensen. Natuurlijk ook niet leuk voor de reddingswerkers.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:49

zat ik ook aan te denken die reddingswerkers...ook voor hen is er gevaar qua instorting maar ze staan er wel met zijn allen. En staan de ouders bij. Dat vind ik top, ze zeggen niet joh duurt te lang we leggen het bijltje erbij neer.

lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:52

Elke keer hoop ik dat ze hen dan eindelijk gevonden hebben..Maar nog steeds niet
Wat een ellende voor de ouders en voor de hele familie.
Heb hier een zoontje van 2. En ik weet heel zeker dat die het niet een week zou overleven zonder eten en drinken. Alleen al niet om het feit dat hij te jong is om dit vol te houden.

En dat je dan 2x een kind verliest. Ik kan mij niet eens voorstellen hoe vreselijk dat is.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 14:52

xJennifx schreef:
Kwanyin schreef:

Precies mijn gedachte, twee keer per dag zit er wel iets tegen en wordt het wéér uitgesteld. Arme mensen. Natuurlijk ook niet leuk voor de reddingswerkers.

Twee weken is een doodsvonnis. Denk je echt dat het beter was geweest als de ouders vlak na het ongeluk te horen hadden gekregen dat hun zoontje misschien nu nog wel leeft, maar dat ze hem er nooit levend uit krijgen? De situatie is gewoon heel naar. Daar kan niemand iets beters van maken, en suggereren dat dat wel zo is, is imo ongepast.

Vind dat er toch een hoop gespeculeer voorkomt in dit topic. Ik snap dat iedereen meeleeft, maar sommige dingen hoeven niet per se uitgesproken te worden. We wachten allemaal op nieuws, laten we dat op een respectvolle wijze doen. Hopelijk wordt hij snel gevonden.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:32

Niemand hier heeft disrespectful gespeculeerd hoor killyen.. Iedereen blijft juist heel erg netjes en respectvol en er word juist nadruk gelegd bij veel posts dat ze niet het gevoel van speculatie willen opwekken.

Dus wat je nu zegt vind ik erg onterecht.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:35

Pepperrr schreef:
Vreselijk.. Ik hoop dat ze het jongetje snel terugvinden... Ik blijf hopen dat hij toch niet in de put gevallen is..

Vermoed dat dit bedoeld wordt Shaggy, het is duidelijk dat hij in die put zit.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:36

Nog zo'n 7 meter en dan is het nog een uur of 6 werk om de tunnel sterk genoeg te maken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:40

En dan maar hopen dat hij daar inderdaad ergens "voor het grijpen" is. Wat een hel :(:)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:52

Shaggy09 schreef:
Niemand hier heeft disrespectful gespeculeerd hoor killyen.. Iedereen blijft juist heel erg netjes en respectvol en er word juist nadruk gelegd bij veel posts dat ze niet het gevoel van speculatie willen opwekken.

Dus wat je nu zegt vind ik erg onterecht.

Vind dat erg tegenvallen Shaggy ik lees toch dingen als dat de ouders het zelf gedaan hebben ouders die niet opgelet hebben en meerdere andere rare speculatie's zelfs nu nog van dat hij niet in dat gat zit enzo.Komt mij toch allemaal vrij respectloos over.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 15:53

Cayenne schreef:
Nog zo'n 7 meter en dan is het nog een uur of 6 werk om de tunnel sterk genoeg te maken.

En dan nog het horizontale deel van verticale put naar verticale put toch?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 16:00

Rationeel kan ik wel beredeneren dat het zo lang moet duren maar mijn gevoel vind dat het allemaal veel te lang duurt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 16:01

Coloured schreef:
Cayenne schreef:

En dan nog het horizontale deel van verticale put naar verticale put toch?

Ja zoals ik het lees wel!

En SusanH, zo voelt het voor mij ook! Maar iedere minuut is natuurlijk veel te lang in deze situatie.
Desalniettemin zal het allemaal natuurlijk veilig moeten gebeuren.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 16:03

Ja veiligheid van de reddingswerkers is ook van levensbelang natuurlijk. Is niet niks zo ver onder de grond.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 16:06

Het lijkt wel een eeuwigheid te duren.
We kunnen er beter vanuit gaan dat het jongetje is overleden , dan kan het altijd nog meevallen.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 16:10

Her duurt zo lang. Ik las dat een mens 100 uur zonder water kan. Zo'n kleintje redt dat toch nooit?
Ik denk dat hij halverwege vorige week al overleden is.
Ik hoop nu alleen nog dat ze hem kunnen vinden, zodat de ouders afscheid kunnen nemen.
Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat hij dit overleefd

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-19 16:12

Rivendell schreef:
Her duurt zo lang. Ik las dat een mens 100 uur zonder water kan. Zo'n kleintje redt dat toch nooit?
Ik denk dat hij halverwege vorige week al overleden is.
Ik hoop nu alleen nog dat ze hem kunnen vinden, zodat de ouders afscheid kunnen nemen.
Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat hij dit overleefd

Hier ook geen hoop meer voor het knulletje.
Sterker nog, ik hoop dat hij op slag dood was, mijn moederhart kan het niet
aan, om te bedenken dat er een kind daar wellicht hoeveel dagen in paniek
heeft gezeten en zo aan zijn einde is gekomen ;(