Ik zou je aanraden om eens op gewoonvegan.nl te kijken, die site staat vol met allerlei "per ongeluk" vegan producten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ruitje schreef:Receptentopic? Waar zie jij recepten? Ik vind de bijdragen wel nuttig. Het is toch allemaal gerelateerd aan het onderwerp.Ik verwacht steeds een nuttige bijdrage in een discussie maar zie dat dit topic op de een of andere manier een receptentopic is geworden.
Misschien handig dat te doen in al een van de bestaande topics?
Marie_Anne schreef:Er zit er zelfs vaak iets dierlijks in zonder dat we het weten:
https://www.foodwatch.org/nl/onze-campa ... orbeelden/
Die chocolade pinda's heb ik heel vaak gegeten![]()
Nikass schreef:Melkvee heeft het goed? Ik weet t niet, dat zijn wel de koeien waar de kalfjes van worden weggehaald en in sommige stallen komen de koeien nooit meer buiten. Ze hebben dan wel een ruime stal waar ze rond kunnen lopen, maar dat is mi niet voldoende.
Bij boer zoekt vrouw zag je die geitenboerderij, waar alle geitjes direct na de geboorte in een kartonnen doos worden gestopt. En dan maar suggereren dat dat niet uitmaakt. Ik vind het traumatisch.
Anne_GTI schreef:Nikass schreef:Melkvee heeft het goed? Ik weet t niet, dat zijn wel de koeien waar de kalfjes van worden weggehaald en in sommige stallen komen de koeien nooit meer buiten. Ze hebben dan wel een ruime stal waar ze rond kunnen lopen, maar dat is mi niet voldoende.
Bij boer zoekt vrouw zag je die geitenboerderij, waar alle geitjes direct na de geboorte in een kartonnen doos worden gestopt. En dan maar suggereren dat dat niet uitmaakt. Ik vind het traumatisch.
Een koe die zich goed voelt geeft de meeste melk. koeien die op dit moment de keuze hebben verkiezen lekker in de koele stal. Zeker als het eten wordt opgediend.
Jij vindt het traumatisch. Maar die geit blijft wel in leven. 17% was dood gegaan zonder die geitecouveuse.
Dat varken bij die actie die demonstratief werd vrijgelaten had door een slagter zo opgepakt moeten worden; dan was de wereld te klein!
Marie_Anne schreef:Ik vind dat krampachtige ontopic blijven gedoe altijd zo jammer. Het slaat zo vaak een topic dood.
Als het nou een topic van iemand is over een probleem of met een vraag is het wat anders. Maar zo'n topic als dit, wat geeft dat nou als het door natuurlijk verloop af en toe een uitstapje maakt? Zo gaat het in het echte leven toch ook.
Dat kinderachtige gedoe altijd met mods die komen vertellen dat je het ergens niet over mag hebben. Treurig.
Anne_GTI schreef:Een koe die zich goed voelt geeft de meeste melk. koeien die op dit moment de keuze hebben verkiezen lekker in de koele stal. Zeker als het eten wordt opgediend.
Jij vindt het traumatisch. Maar die geit blijft wel in leven. 17% was dood gegaan zonder die geitecouveuse.
Dat varken bij die actie die demonstratief werd vrijgelaten had door een slagter zo opgepakt moeten worden; dan was de wereld te klein!
enzino schreef:Marie_Anne schreef:Ik vind dat krampachtige ontopic blijven gedoe altijd zo jammer. Het slaat zo vaak een topic dood.
Als het nou een topic van iemand is over een probleem of met een vraag is het wat anders. Maar zo'n topic als dit, wat geeft dat nou als het door natuurlijk verloop af en toe een uitstapje maakt? Zo gaat het in het echte leven toch ook.
Dat kinderachtige gedoe altijd met mods die komen vertellen dat je het ergens niet over mag hebben. Treurig.
Er zijn topics genoeg over wel/niet veganisme, vegetarische recepten en nog meer van dat soort dingen. In die topics zit het vol met mensen die je onderwerpen graag bespreken, ervaring ermee hebben en al honderden recepten uitgewisseld hebben.
Wat is nou het probleem om daar verder te gaan en dit topic te laten voor wat het is als er geen nieuws meer over is?
Een hoop mensen ergeren zich aan off-topic geklets. Als die allemaal moeten ontstippen dan komt de discussie ook nooit meer op gang mocht er wel een on-topic update komen.
Ik zie niet in hoe het kinderachtig is om je gewoon aan het onderwerp te moeten houden.
enzino schreef:Marie_Anne schreef:Gaan temmen om dan een mod te gaan laten vertellen dat je het ergens niet over mag hebben vind ik gruwelijk kinderachtig gedoe ja.
Ik heb hier even op getemt, dit soort dingen ga je maar in Forumzaken bespreken.
enzino schreef:Er zijn topics genoeg over wel/niet veganisme, vegetarische recepten en nog meer van dat soort dingen. In die topics zit het vol met mensen die je onderwerpen graag bespreken, ervaring ermee hebben en al honderden recepten uitgewisseld hebben.
Wat is nou het probleem om daar verder te gaan en dit topic te laten voor wat het is als er geen nieuws meer over is?
Een hoop mensen ergeren zich aan off-topic geklets. Als die allemaal moeten ontstippen dan komt de discussie ook nooit meer op gang mocht er wel een on-topic update komen.
Ik zie niet in hoe het kinderachtig is om je gewoon aan het onderwerp te moeten houden.
ruitje schreef:Margaretha: toch is het een boeiend onderwerp. We vinden dus het sterven van 17% van de geitjes beter acceptabel dan het scheiden van de moeder.