Shadow0 schreef:@IMJ: de tabaksindustrie stopt die stoffen erin, de overheid niet.
Ja eens.. sorry.
Overheid laat het toe. Wat ik onbegrijpelijk vind
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Magrathea schreef:Mars schreef:dat is natuurlijk in de praktijk niet vast te leggen. Of men moet ook in Den Haag gaan lobbyen om de wind te verbiedenGa je 50 meter verder staan dan sta je op menig marktplein al voor het terras van de buren en heb je daar weer gepiep.
Dus omdat je het ver weg ook ruikt kun je net zo goed direct naast iemand gaan staan?
Het geeft volgens mij alleen maar aan hoe ver het draagt en dat het dus vreemd is dat roken op terrassen nog toe wordt gestaan (en binnen niet)
Barbet schreef:Daar zie je aan hoe belachelijk zo'n verslaving je maakt.
Mensen zetten zich te kijk, het wordt ongemakkelijk als je weg moet lopen.
Maar het toch doet, omdat de verslaving sterker is dan alles.
Ik ben pas een jaar gestopt, dus ik spreek ook uit eigen ervaring.
Als wij op het werk pauze hebben zitten we met mooi weer buiten.
Soms zit er iemand bij die rookt, en omdat het buiten is rookt die gewoon aan tafel.
Maar je ziet dat diegene zich wat ongemakkelijk gedraagt, beetje naar achter schuiven, in bochten wringen zodat de rook de goeie kant op waait.
Maar als je verslaafd bent, doe je dit omdat je koste wat kost moet roken, dan kun je niet anders.
Net zo als op een terras, het idee dat je daar niet mag roken, dat haalt alle plezier weg van het op een terrasje zitten.
Het is juist het fijne als je lekker kan gaan zitten en dan een sigaret opsteken.
En dat word je dan afgepakt, het leven wordt in een keer een stuk minder plezierig gemaakt.
Je kan wel weglopen om buiten het terras te gaan roken, maar dan word je toch nagestaard en voel je je als verbannen.
En toch doe je het, omdat de verslaving zo sterk is.
Zolang iemand nog verslaafd is, maken alle anti rook maatregelen het verlangen naar de volgende sigaret alleen maar sterker.
Je kan niet meer lukraak een sigaret opsteken, dus zit je bijvoorbeeld op een terras ben je voornamelijk bezig hoe en waar je een sigaret kan roken.
Het gaat er helemaal niet om dat het zo fijn is om op een terras te roken.
Het gaat erom dat je je niet goed voelt, als je niet mag roken.
Dus moet je koste wat kost toch roken, zelfs al kijkt iedereen je medelijdend of boos aan.
Daarom zijn rokers zo fel erop, om wel op een terrasje te mogen roken.
Naar hun idee wordt er hun een heel stuk levensvreugde afgepakt.
Wat is er namelijk fijner, dan heerlijk op een terras te zitten, met een pakje sigaretten onder handbereik.
Shadow0 schreef:Niemand moest rookruimtes bouwen hoor - dat deed men zelf.
(En vuurwerk gaat ook in stapjes. En ik hoop dat het gebeurt, want ik heb het afgelopen jaar een MAAND last gehad van dat geknal. Het heeft 2,5 week geduurd voor ik een keer een dag had zonder dat er vuurwerk werd afgestoken. De redelijkheid is er niet meer, verbied het dan maar.)
@IMJ: de tabaksindustrie stopt die stoffen erin, de overheid niet.
woofie schreef:Als je me dan zo nodig wil quoten, voeg dan ook het laatste stukje van mijn post toe....!!
" Zolang er nog mensen zijn die roken zullen we dus moeten zoeken naar een compromis waar beide partijen zich in kunnen vinden in plaats van elkaar het leven zuur te maken.
Een beetje begrip voor de zwaarte van de verslaving van de kant van de niet rokers, en omgekeerd begrip van de rokers dat niet rokers wel degelijk last kunnen hebben van sigarettenlucht zou ons daarbij al een eind op weg helpen."
Maar dat zal wel niet in jouw straatje passen...wederzijds begrip!!
gohya schreef:_Reneee schreef:4000 schadelijke stoffen... Ze zijn toch al bezig met de tabaksindustrie? Die wordt toch aangeklaagd?
Maar niet door de staat,door particulieren.
Mijn vraag was,waarom de Politiek niet ingrijpt.
enzino schreef:woofie schreef:Als je me dan zo nodig wil quoten, voeg dan ook het laatste stukje van mijn post toe....!!
" Zolang er nog mensen zijn die roken zullen we dus moeten zoeken naar een compromis waar beide partijen zich in kunnen vinden in plaats van elkaar het leven zuur te maken.
Een beetje begrip voor de zwaarte van de verslaving van de kant van de niet rokers, en omgekeerd begrip van de rokers dat niet rokers wel degelijk last kunnen hebben van sigarettenlucht zou ons daarbij al een eind op weg helpen."
Maar dat zal wel niet in jouw straatje passen...wederzijds begrip!!
Dan reageer ik toch ook op het laatste stukje:
De compromis is er al: geen roken meer op het terras en rokers mogen roken waar niemand anders er last van heeft. Thuis bijvoorbeeld, of op x meter van het terras.
Verder heb ik inderdaad geen begrip voor rokers die op openbare plekken willen roken. Wat je in je eigen huis doet moet je zelf weten, maar als je er mensen om je heen ernstige gezondheidsschade mee kan berokkenen dan is het begrip snel verdwenen.
Je reageert trouwens niet inhoudelijk op de stukken waar ik een reactie gaf, dus ik neem aan dat je het ermee eens was.
sureido schreef:Omdat rokers hier vanaf het begin aangevallen worden en weg wezen moeten terwijl er ook compromissen gesloten kunnen worden (delen rookvrij), het is logisch dat die ook in de verdediging schieten. Rokers bestaan nu eenmaal en omdat er toevallig bewezen is dat het niet gezond is en mensen doen alsof ze van een keer rook inademen kanker krijgen (heel overdreven dus) ontstaan er irritaties.
CBS schreef:Al vijf jaar neemt de omzet van de horeca, bestaande uit logiesverstrekking en eet- en drinkgelegenheden, ieder kwartaal toe.
woofie schreef:Ik neem niet eens de moeite om op je te reageren want ik ben het niet met je eens! Ik zal het nooit eens zijn met mensen die alleen maar overtuigd zijn van hun eigen gelijk.
Jij en je mede starre tegenstanders maken elke poging om tot een compromis te komen kapot, simpel omdat je je oordeel al geveld hebt en niet van plan bent om zelfs maar na te denken over alternatieven waar iedereen zich mogelijk in zou kunnen vinden.
woofie schreef:Ik neem niet eens de moeite om op je te reageren want ik ben het niet met je eens! Ik zal het nooit eens zijn met mensen die alleen maar overtuigd zijn van hun eigen gelijk.
Jij en je mede starre tegenstanders maken elke poging om tot een compromis te komen kapot, simpel omdat je je oordeel al geveld hebt en niet van plan bent om zelfs maar na te denken over alternatieven waar iedereen zich mogelijk in zou kunnen vinden.
Babsiej schreef:woofie schreef:Ik neem niet eens de moeite om op je te reageren want ik ben het niet met je eens! Ik zal het nooit eens zijn met mensen die alleen maar overtuigd zijn van hun eigen gelijk.
Maar wat voor compromis wil je dan ? Het gaat om een ieders zijn gezondheid. Dat jij ervoor kiest het risico te nemen jezelf ziek te maken, dat moet je zelf weten. Maar je kan toch niet verwachten dat een ander daar concessies in wil doen ?