Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Magrathea schreef:Dat ook als je hersenen repareert die niet hersendood zijn, die mensen er toch niet altijd een fantastisch leven aan overhouden.
Kan je nagaan als er daadwerkelijk hersendood vast is gesteld. Een foute diagnose, kan, maar wanneer iemand dagenlang niet reageert op reflexen is het gewoon klaar.
Lusitana schreef:Ze weten misschien weinig over hersenen, maar ze weten wel wanneer ze onherstelbaar beschadigd zijn en het lichaam dus niet meer kunnen voorzien van vitale dingen en dat als de hersenen dood gaan, de rest ook dood gaat.
Overigens krijgen ze naar weten gewoon verdoving voor het onwaarschijnlijke geval dat er toch iets gevoeld kan worden.
Dat artsen dachten dat babies niets voelden 30 jaar terug is gewoon een leugen.
Lusitana schreef:pmarena schreef:Waarom zou ik?
Omdat je daar prima al je fabeltjes en misleidende troep als argumenten kunt gebruiken. Hier hebben ze geen nut.
Magrathea schreef:Dat ook als je hersenen repareert die niet hersendood zijn, die mensen er toch niet altijd een fantastisch leven aan overhouden.
Kan je nagaan als er daadwerkelijk hersendood vast is gesteld. Een foute diagnose, kan, maar wanneer iemand dagenlang niet reageert op reflexen is het gewoon klaar.
Nikass schreef:Nou ja "weten"; in het voorbeeld wat ik al vaker heb aangehaald, wat ik zelf heb meegemaakt, was het onmogelijk dat bepaalde functies zouden terug komen aangezien de hersenstam was afgestorven. En toch kwamen de functies terug. De artsen hadden daar geen verklaring voor.
Babootje schreef:Lusitana schreef:Er gaan ook wel eens operaties mis, maar daarom zeg je toch niet opereer nooit maar meer?
Je moet niet wat er mis gaat als norm gaan zien en beargumenteren.
Kom op zeg! Het doel van zo'n operatie is anders. Je beter maken of je leven te redden.
Maar daar is bij orgaandonatie geen sprake van toch?
Ik denk dat dit vooral voor de nabestaanden heel erg is. De wetenschap dat door toestemming te geven je misschien wel hebt bijgedragen aan een dood die niet nodig was.
Die twijfel zou ik mijn nabestaanden niet aan willen doen.
pmarena schreef:Daarom kom je ook tot bijzondere conclusies, zoals dat ik een NEE campagne zou voeren, tegen "organen oogsten" zou zijn en meer van dat soort opmerkingen die gewoon niet waar zijn.
Ersina schreef:Nikass schreef:Nou ja "weten"; in het voorbeeld wat ik al vaker heb aangehaald, wat ik zelf heb meegemaakt, was het onmogelijk dat bepaalde functies zouden terug komen aangezien de hersenstam was afgestorven. En toch kwamen de functies terug. De artsen hadden daar geen verklaring voor.
Vind je zelf dat een discussie goed verloopt als het steeds dezelfde mensen zijn die in herhaling treden?
Uit deze mededeling laat je zien dat je dit expres doet en je bewust bent van stemmingmakerij.
Een discussie mag best af en toe botsen, want we denken nu eenmaal niet allemaal hetzelfde,
graag zie ik echter een paar bladzijden met nieuwe Bokkers die hun mening ventileren. Ja of nee, maakt niet uit.
Nikass schreef:Maar denk je echt dat er nog veel niet donoren zijn die zich nog vrij voelen om te reageren?
Magrathea schreef:Ik heb meermaals aangegeven dat het mij echt een rotzorg zal zijn waarom iemand wel of niet donor is (al ben je geen donor omdat je spruitjes heel vies vindt en er in jouw organen dan misschien wel spruitjes terecht komen en dat vind je dan vreselijk). Prima. Mag gewoon.
MAAR
Dat betekent niet dat een ander niet kan zeggen dat ie het er niet mee eens is.
Een mening; tja, daar verander je weinig aan.
Ik hoop als donor-voorstander echter dat mensen die het internet op gaan en allerlei indianenverhalen lezen over dat hersendood helemaal niet dood is (misschien niet, maar het is in ieder geval onomkeerbaar en daar gaat het om), dat het protocol maar nattevingerwerk is, dat je uit de armen van je dierbaren weg wordt getrokken om je organen te kunnen oogsten en dat zij dan een ingevallen lichaam vol gaten terug krijgen en wat al niet meer.
Dat is niet waar, en dat is behoorlijk respectloos naar talloze medici die zich met hart en ziel inzetten om het donorproces zo goed mogelijk te laten verlopen, zodat familie en vrienden rustig afscheid kan nemen van een iemand die niet meer te redden is maar dat een ander een nieuw leven kan krijgen.
Nogmaals, het zal me echt een zorg zijn wie er wel en niet doneert. Eigenlijk interesseert me dat vrij weinig. Maar waar ik me wél druk om maak zijn ongefundeerde claims en bangmakerij, want dat kost mensenlevens.
Cinnepin schreef:Het is imo geen bangmakerij. Het zijn ervaringen van mensen. Zowel mensen die hersendood waren verklaard als nabestaanden. Of liegen deze mensen allemaal om mensen bang te maken? Als mensen goede ervaringen hebben is het goed, en haleluja en amen. Slechte ervaringen zijn mensen die bulshit banketstaaf? Hmm dat is apart.
Cinnepin schreef:zwartboek heeft genoeg negatieve reacties!