BE_GENTLE schreef:Bij mijn man hebben heel veel wajongers gewerkt alleen 9 v.d 10 keer kwamen ze niet, Jarenlang gebeurde dit.. Nu heeft de baas het ook stop gezet en neemt geen wajongers meer aan.. Want ja ze zijn te lui om te werken ze krijgen hun geld toch dus waarom werken ?
Ik ken wajongers die er een beter leven op na houden dan ik en mijn partner hij werkt ruim 50 uur in de week, Maar wij kunnen niet even een dagje uit of lekker uit eten want dat geld is er niet.. Ik heb 6 jaar geleden ook een geestelijke inzinking gehad waar ik nu nog last van heb, Wil heel graag werken maar het gaat gewoon niet en krijg geen rooie cent !
Zolang je als wajonger een paard of pony kan houden die je zelf betaald krijg je na mijn mening nog genoeg geld..
Wat erg is dat mijn schoonmoeder in de bijstand zit een pensioen krijgt van haar overleden man en dat dit afgetrokken wordt op haar bijstand waar die man tenslotte zijn hele leven hard voor gewerkt heeft en dit gewoon eerlijk verdiend is.. Die instantie's pakken maar wat ze pakken kunnen.. En de werkende mensen betalen wel belasting om de niet willen werkende mensen een goed leven te voorzien.. Kortom je moet blij zijn dat je wat krijgt in dit geval 70% je hebt een dak boven je hoofd en je kan eten.. Er zijn ergere dingen..
Ik ben nog steeds opzoek naar de oplossing om een paard te onderhouden van m'n Wajong. Sterker nog, m'n paardrijden was het kleine beetje ontspanning wat ik had. En door de korting kan ik dus niet meer rijden.
Maar bekijk het eens van jullie kant. Jullie werken heel hard en dan opeens komt jullie baas naar jullie toe en zegt: we gaan jullie korten. Hoe zouden jullie reactie zijn?