Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
melissac schreef:Dat er meer aandacht naar het milieu moet ben ik ook mee eens.
Tuurlijk zijn de uitlaatgassen, elektriciteit en de rest een aanslag op de wereld.
Maar het is de afgelopen paar jaren ook niet veranderd, op de regels uit Brussel na.
Ik vind dat er bijvoorbeeld meer moet worden gekeken naar de mensen die bijv troep op de grond gooien, ik leef in een leuke, gezellige buurt naast een MBO school en een supermarkt. Er komen dus veel studenten bij de supermarkt en die gooien al hun in troep in mijn tuin, nu ruim ik het meteen op en loopt mijn buurvrouw ook heel vaak door de buurt om al hun troep op te ruimen.maar je kan best veel aanpakken door het probleem aan te pakken en dat gebeurd niet.
Hermelientje schreef:kohtje schreef:Ik vraag me af hoe mensen die pvv stemmen het voor zich zien als ze mogen mee regeren hoe dat dan zal moeten? Wilders mag in meerdere landen niet komen en hij kost echt verschrikkelijk veel geld aan beveiliging .
Sorry geen enkele liefde voor Wilders hier maar je kunt het hem toch niet kwalijk nemen dat hij beveiligd moet worden. Hij wordt bedreigd. Al heb ik wel veel minder sympathie voor hem gekregen toen hij op de bedreigingen aan het adres van Sylvana Simons reageerde met "dat ze het er zelf naar had gemaakt".
amoj schreef:Dan zegt men hier wat van Rutte...
Klaver liegt net zo hard. Eerst op de website onder het kopje dierenwelzijn een foto van een legbatterij neerzetten. Tja Jesse, die zijn al jaren verboden in Nederland. Alleen wist hij daar niks op te zeggen bij Pauw en j.inek.
bigone schreef:Zeepsop schreef:Ik ga groenlinks stemmen. De reden? Omdat alles om geld en economie draait en dat vind ik slecht. GL is ambitieus ja, maar natuurlijk zullen zij niet alleen regeren. Ik vind ze een goede tegenpool tegenover bijvoorbeeld de VVD en ik hoop dat zij het klimaat en milieu eindelijk eens op het politieke lijstje gaan zetten. Want als straks ons landje onderloopt door zeespiegelstijging, wat maakt de rest dan nog uit.. We zijn gewoon totaal niet op de goede weg op dat gebied.
Ik heb overigens heel erg lopen twijfelen tussen D66 en GL.
Ben je jong, studeer je nog?? Besef wel dat Groen links de rekening daar neer legt waar jij over vier a zes jaar bent, je eerste baan, geen auto want dat is niet te betalen. Huis is ook lastig, op alle voedsel torenhoge belastingen want alles moet biologisch en in bakjes mee. Een klein stukje vlees of vis of kip, twee keer per week(is niet erg hoor) want het is niet meer te betalen. Hoezo, alles draait om geld, ja natuurlijk draait een economie om geld. En dat is niet meer terug te draaien naar de ruilhandel van eeuwen geleden. Rekening houden met het milieu is zeker niet verkeerd, maar wanneer je heel veel moet laten en je boodschappen en energie zo veel kosten dat er niets meer overblijft om een keer met de fiets op vakantie te kunnen dan word het een ander verhaal. Groen links is gewoon niet eerlijk bezig.
Wil je toch voor een rechtvaardigere maatschappij stemmen waarbij juist de mensen aan de onderkant er op voor uit gaan dan kun je net zo goed SP stemmen.
gekvanfleur schreef:Wilders moet beveiligd worden vanwege die uberschattige lievelingetjes waar Jesse Klaver straks den bakje thee mee gaat drinken en foei tegen zegt.
En ik wil alle idealisten nog weleens horen als Klaver straks wat te zeggen heeft. Ben benieuwd hoeveel mensen in willen leveren voor een beter milieu. En of ze sirieus denken dat meneer Klaver in staat is En de zorg betaalbaar te houden, EN het onderwijs, EN de ouderenzorg EN het milieu..
De jongere generaties en de gemiddde huishoudens zijn daar de dupe van. Die gaan fors achteruit.
Janinevv schreef:Ik snap goed dat iedereen milieu bewust wil, maar ik vind veiligheid ook erg belangrijk, ik wil dat onze generatie na ons in een veilig land kan leven en op een schonere wereld..
Het blijft lastig.
Vond dat CDA mooie uitspraak had over Turkije.
Denk dat wel beetje doorslag gaf voor mij.
Janinevv schreef:Ik snap goed dat iedereen milieu bewust wil, maar ik vind veiligheid ook erg belangrijk, ik wil dat onze generatie na ons in een veilig land kan leven en op een schonere wereld..
Het blijft lastig.
Vond dat CDA mooie uitspraak had over Turkije.
Denk dat wel beetje doorslag gaf voor mij.
Janinevv schreef:Meesten zeiden het zelfde inderdaad over Turkije, maar hun zeiden min of meer van kies of je Turks bent of Nederlands en toen vond groenlinks dat een stoer gepraat.
Hierbij de link.
https://youtu.be/xDTIq0DhRhA
Zoals CDA lijsttrekker ook al zei dat de Turken de baas willen zijn.
Heb het over de eerste 2 - 2,5 minuut.
sneeuwpop schreef:Viel me op dat veel partijen zorgen dat er (heel veel) banen verdwijnen.
Vooral links is daar goed in en volgens mij ook CDA.