Bokt peilingen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op wie stem jij?

Poll eindigt op

VVD
233 (13%)
PvdA
52 (3%)
PVV
156 (9%)
SP
155 (8%)
CDA
118 (6%)
D66
285 (16%)
ChristenUnie
45 (2%)
GroenLinks
333 (19%)
SGP
19 (1%)
Partij voor de Dieren
131 (7%)
50PLUS
18 (1%)
Ondernemerspartij
6 (0%)
VNL
14 (0%)
DENK
Geen stemmen
Nieuwe Wegen
4 (0%)
Forum voor Democratie
51 (2%)
BurgerBeweging
2 (0%)
Vrijzinnige Partij
4 (0%)
Piratenpartij
17 (0%)
Artikel 1
3 (0%)
Libertarische Partij
3 (0%)
GeenPeil
1 (0%)
Ik stem niet
73 (4%)

Totaal aantal stemmen: 1723

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:55

Dat er meer aandacht naar het milieu moet ben ik ook mee eens.
Tuurlijk zijn de uitlaatgassen, elektriciteit en de rest een aanslag op de wereld.
Maar het is de afgelopen paar jaren ook niet veranderd, op de regels uit Brussel na.
Ik vind dat er bijvoorbeeld meer moet worden gekeken naar de mensen die bijv troep op de grond gooien, ik leef in een leuke, gezellige buurt naast een MBO school en een supermarkt. Er komen dus veel studenten bij de supermarkt en die gooien al hun in troep in mijn tuin, nu ruim ik het meteen op en loopt mijn buurvrouw ook heel vaak door de buurt om al hun troep op te ruimen.maar je kan best veel aanpakken door het probleem aan te pakken en dat gebeurd niet.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:57

Bruintje, vind je het ook niet tegenstrijdig om aan de ene kant te zeggen dat je je inzet om het milieu te sparen en anderzijds dat dit geen zin heeft omdat het milieu er toch wel aan gaat, en daarbij af te geven op elitair links idealisme? Dat kan ik niet zo rijmen. Daarbij, milieu is toch niet per se iets links?

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 18:00

melissac schreef:
Dat er meer aandacht naar het milieu moet ben ik ook mee eens.
Tuurlijk zijn de uitlaatgassen, elektriciteit en de rest een aanslag op de wereld.
Maar het is de afgelopen paar jaren ook niet veranderd, op de regels uit Brussel na.
Ik vind dat er bijvoorbeeld meer moet worden gekeken naar de mensen die bijv troep op de grond gooien, ik leef in een leuke, gezellige buurt naast een MBO school en een supermarkt. Er komen dus veel studenten bij de supermarkt en die gooien al hun in troep in mijn tuin, nu ruim ik het meteen op en loopt mijn buurvrouw ook heel vaak door de buurt om al hun troep op te ruimen.maar je kan best veel aanpakken door het probleem aan te pakken en dat gebeurd niet.

Mee eens. Zoiets hoeft niet alleen vanuit de regering te komen.

Jasmijn1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 18:01

ik zou willen dat er een meer groen rechtse partij was...fvd komt al meer in de buurt, maar die gaat met een paar zetels geen verschil maken.
Ik hoop op een constructieve samenwerking van vvd - GL en D66

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 18:01

Ik mis Lokaal in de Kamer, daar ga ik op stemmen.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 18:05

Hermelientje schreef:
kohtje schreef:
Ik vraag me af hoe mensen die pvv stemmen het voor zich zien als ze mogen mee regeren hoe dat dan zal moeten? Wilders mag in meerdere landen niet komen en hij kost echt verschrikkelijk veel geld aan beveiliging .

Sorry geen enkele liefde voor Wilders hier maar je kunt het hem toch niet kwalijk nemen dat hij beveiligd moet worden. Hij wordt bedreigd. Al heb ik wel veel minder sympathie voor hem gekregen toen hij op de bedreigingen aan het adres van Sylvana Simons reageerde met "dat ze het er zelf naar had gemaakt".

Wilders moet beveiligd worden vanwege die uberschattige lievelingetjes waar Jesse Klaver straks den bakje thee mee gaat drinken en foei tegen zegt.

En ik wil alle idealisten nog weleens horen als Klaver straks wat te zeggen heeft. Ben benieuwd hoeveel mensen in willen leveren voor een beter milieu. En of ze sirieus denken dat meneer Klaver in staat is En de zorg betaalbaar te houden, EN het onderwijs, EN de ouderenzorg EN het milieu..

De jongere generaties en de gemiddde huishoudens zijn daar de dupe van. Die gaan fors achteruit.

Anoniem

Re: Bokt peilingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 18:08

Dan zegt men hier wat van Rutte...
Klaver liegt net zo hard. Eerst op de website onder het kopje dierenwelzijn een foto van een legbatterij neerzetten. Tja Jesse, die zijn al jaren verboden in Nederland. Alleen wist hij daar niks op te zeggen bij Pauw en j.inek.

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 18:11

amoj schreef:
Dan zegt men hier wat van Rutte...
Klaver liegt net zo hard. Eerst op de website onder het kopje dierenwelzijn een foto van een legbatterij neerzetten. Tja Jesse, die zijn al jaren verboden in Nederland. Alleen wist hij daar niks op te zeggen bij Pauw en j.inek.

Daarom zeg ik: Ik vind geen een partij voldoen aan álles wat ik zou willen voor Nederland, dat maakt de keuze eigenlijk nog lastiger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 18:13

Inderdaad...
Misschien een idee dat je op meerdere partijen kunt stemmen... Zodat de ideale combinatie volgens de burger beslist kan worden.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 18:16

Jasmijn1989 schreef:
ik zou willen dat er een meer groen rechtse partij was...fvd komt al meer in de buurt, maar die gaat met een paar zetels geen verschil maken.
Ik hoop op een constructieve samenwerking van vvd - GL en D66

Alle partijen zijn klein begonnen

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 18:16

Maar je houdt altijd dat je bepaald ideeen van een partij niet goed vind. Ik heb dat in ieder geval wel. Geen een partij sluit op alle punten aan op mij maar dat had ik ook niet verwacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 18:23

Zeepsop schreef:
Maar je houdt altijd dat je bepaald ideeen van een partij niet goed vind. Ik heb dat in ieder geval wel. Geen een partij sluit op alle punten aan op mij maar dat had ik ook niet verwacht.

:j

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 18:45

bigone schreef:
Zeepsop schreef:
Ik ga groenlinks stemmen. De reden? Omdat alles om geld en economie draait en dat vind ik slecht. GL is ambitieus ja, maar natuurlijk zullen zij niet alleen regeren. Ik vind ze een goede tegenpool tegenover bijvoorbeeld de VVD en ik hoop dat zij het klimaat en milieu eindelijk eens op het politieke lijstje gaan zetten. Want als straks ons landje onderloopt door zeespiegelstijging, wat maakt de rest dan nog uit.. We zijn gewoon totaal niet op de goede weg op dat gebied.

Ik heb overigens heel erg lopen twijfelen tussen D66 en GL.

Ben je jong, studeer je nog?? Besef wel dat Groen links de rekening daar neer legt waar jij over vier a zes jaar bent, je eerste baan, geen auto want dat is niet te betalen. Huis is ook lastig, op alle voedsel torenhoge belastingen want alles moet biologisch en in bakjes mee. Een klein stukje vlees of vis of kip, twee keer per week(is niet erg hoor) want het is niet meer te betalen. Hoezo, alles draait om geld, ja natuurlijk draait een economie om geld. En dat is niet meer terug te draaien naar de ruilhandel van eeuwen geleden. Rekening houden met het milieu is zeker niet verkeerd, maar wanneer je heel veel moet laten en je boodschappen en energie zo veel kosten dat er niets meer overblijft om een keer met de fiets op vakantie te kunnen dan word het een ander verhaal. Groen links is gewoon niet eerlijk bezig.
Wil je toch voor een rechtvaardigere maatschappij stemmen waarbij juist de mensen aan de onderkant er op voor uit gaan dan kun je net zo goed SP stemmen.

Ik hoef geen partij die mij de hand boven het hoofd houd als dat op langere termijn nadelig is in het algemeen. Verandering kan in het begin even wrijven inderdaad, maar dat heb ik er voor over. Het kan bepaalde duurzame ontwikkelingen ook in een stroomversnelling brengen namelijk.

gekvanfleur schreef:
Wilders moet beveiligd worden vanwege die uberschattige lievelingetjes waar Jesse Klaver straks den bakje thee mee gaat drinken en foei tegen zegt.

En ik wil alle idealisten nog weleens horen als Klaver straks wat te zeggen heeft. Ben benieuwd hoeveel mensen in willen leveren voor een beter milieu. En of ze sirieus denken dat meneer Klaver in staat is En de zorg betaalbaar te houden, EN het onderwijs, EN de ouderenzorg EN het milieu..

De jongere generaties en de gemiddde huishoudens zijn daar de dupe van. Die gaan fors achteruit.

Waar haal je dit vandaan? Je kan wel verzonnen clichés en hardnekkige mythes gaan herkauwen, maar ben wel benieuwd naar een concreet voorbeeld. :)

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 18:45

Ik snap goed dat iedereen milieu bewust wil, maar ik vind veiligheid ook erg belangrijk, ik wil dat onze generatie na ons in een veilig land kan leven en op een schonere wereld..

Het blijft lastig.

Vond dat CDA mooie uitspraak had over Turkije.

Denk dat wel beetje doorslag gaf voor mij.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 18:46

Janinevv schreef:
Ik snap goed dat iedereen milieu bewust wil, maar ik vind veiligheid ook erg belangrijk, ik wil dat onze generatie na ons in een veilig land kan leven en op een schonere wereld..

Het blijft lastig.

Maar vind vrijheid (en dus privacy) inleveren voor zogenaamde veiligheid geen oplossing. Dat kan ook anders aangepakt worden.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 18:47

Janinevv schreef:

Het blijft lastig.

Wat zeiden ze dan?

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 18:49

gekvanfleur waarom zouden mensen niet willen inleveren op het milieu? Er zijn nu toch ook al mensen die dat doen? Ik heb bewust gekozen voor groene (nee geen grijze) stroom en daar betaal ik toch echt meer voor. Vind ik dat erg? Nee.

Noem me naïef maar ik hoop dat Jesse Klaver ons inderdaad die dingen kan brengen in meer of mindere mate.

Janinevv had niet elke partij zo ongeveer dezelfde uitspraak over Turkije, of wat zei het CDA.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 18:57

Meesten zeiden het zelfde inderdaad over Turkije, maar hun zeiden min of meer van kies of je Turks bent of Nederlands en toen vond groenlinks dat een stoer gepraat.

Hierbij de link.
https://youtu.be/xDTIq0DhRhA

Zoals CDA lijsttrekker ook al zei dat de Turken de baas willen zijn.

Heb het over de eerste 2 - 2,5 minuut.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 19:32

Ik vind het punt van Jesse Klaver anders ook wel zinnig: wat bereik je met escalatie? Wat schieten we ermee op om hier een enorm punt van te maken?

Ik kreeg helaas een paar fotootjes van de voorpagina van de Telegraaf - alsof we in oorlog leven. Bizar. Want ik kijk om me heen, in mijn zeer kleurrijke buurt, en ik zie vooral vrolijke mensen die genieten van het zonnetje en waar men over het algemeen heel goed rondom elkaar leeft. En dit is een gemengde wijk in Utrecht met veeeel diversiteit, over het algemeen lage inkomens. En toch werkt het.
Maar als je de Telegraaf leest, dan zie je wellicht een hele andere wereld.

Ik moet er trouwens niet aan denken om te wonen in een land waar de politie hardhandig de baas speelt. Dat is toch een politiestaat, geen vrije democratische rechtstaat?
Geweld lokt vooral meer geweld uit. Volgens mij kunnen we veel beter meer aandacht besteden aan het verbeteren van wat we hebben. Met meer chaos en meer haat en boosheid... worden we allemaal vroeg of laat het slachtoffer.

Ik ken niet 1 samenleving waar meer geweld, hardere aanpak, meer escalatie en meer chaos de zaken hebben verbeterd.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 19:42

Hebben jullie ook gekeken naar het aantal banen?
Viel me op dat veel partijen zorgen dat er (heel veel) banen verdwijnen.
Vooral links is daar goed in en volgens mij ook CDA.

"De groene" willen dan ook nog extra belasting, dat is toch lastig wanneer er minder banen zijn en dus economisch zwaar wordt

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 19:46

Janinevv schreef:
Meesten zeiden het zelfde inderdaad over Turkije, maar hun zeiden min of meer van kies of je Turks bent of Nederlands en toen vond groenlinks dat een stoer gepraat.

Hierbij de link.
https://youtu.be/xDTIq0DhRhA

Zoals CDA lijsttrekker ook al zei dat de Turken de baas willen zijn.

Heb het over de eerste 2 - 2,5 minuut.

Dank je voor de link. Ik was het meer eens met Klaver (dat is voor het eerst in mijn leven :D ).

Het argument van Buma over de Turkse Nederlanders die in het Turks leger hebben gezeten is ook niet helemaal valide. Vroegah (ik weet niet of het nu nog zo is, maar in elk geval was het 30 jaar geleden zo) kende Turkije de militaire dienstplicht. Ook voor Turken in het buitenland. De Turken die ik destijds kende zaten daar niet op te wachten want die dienstplicht was maar liefst 2 jaar (wij zaten toen nog maar op 12-14 maanden) en het was niet al te veilig (want PKK< aanslagen, etc.) en als je pech jad zat je 2 jaar aan het eind van de wereld. Dus waren er aardig wat Turkse generatiegenoten die zich een lange tijd niet in Turkije konden laten zien omdat ze dan alsnog in dienst geschoven werden......maar 5 jaar of zo je familie niet zien is ook niet echt okidoki.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 19:50

Rutte is sterk in het debat op NPO1! Gelukkig! En ik ben echt geen VVD stemmer, maar die onzin die Wilders de wereld in helpt en zijn kiezers daarmee zand in de ogen strooit is zo verwerpelijk, dat ik Rutte de overwinning meer dan gun hier.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 19:54

sneeuwpop schreef:
Viel me op dat veel partijen zorgen dat er (heel veel) banen verdwijnen.
Vooral links is daar goed in en volgens mij ook CDA.

Het ligt iets ingewikkelder dan dat.

Het CPB rekent die plannen door op basis van een aantal aannamen. Twee aannamen spelen een rol.

1. Het CPB denkt dat als je het minimumloon verhoogt, er automatisch banen verdwijnen. Dat is niet bewezen!

2. Het CPB denkt dat als je mensen maar gewoon tot 'werkzoekende' bestempelt, er uit het niets banen verschijnen. Dus het verhogen van de aow-leeftijd maakt dat al die mensen die langer moeten werken, ook automatisch werk vinden. Zo werkt dat natuurlijk niet.

https://decorrespondent.nl/6234/waarom- ... 6-d6c6c755

Het gevolg is dat beleid dat juist zorgt voor een beter inkomen voor werkenden als negatief gezien wordt, en beleid dat meer mensen zonder vangnet laat zitten juist positief uit de doorrekening komt. Maar dat klopt dus niet zomaar.

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 19:55

Kunnen we het nou aub een keertje niet over de PVV hebben? :')

(Ik zweer het, de volgende die nog een aanval op een (potentiële) PVV stemmer lanceert onder de façade van 'ik ben oprecht benieuwd' krijgt van mij een dikke tem. Ik ga niet eens PVV stemmen maar laat mensen gewoon eens in hun waarde ipv ze aan te vallen. Ze maken gebruik van hun stemrecht en doen grondwettelijk niks verkeerd, klaar.)

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 20:06

Niemand zegt dat pvv-stemmers verkeerd zitten, wel vindt het grootste deel het hier vreemd, en dat is ook hun recht. We mogen de discussie aan gaan en ik denk dat ieder met gezond verstand wel na kan gaan dat PVV-stemmers gewoon sneller die vraag krijgen, en minder begrip krijgen, omdat meneer Wilders gewoon vreemde plannen heeft. Hij wil radicalen weg, maar zijn ideeën zijn net zo goed radicaal.