tmr001 schreef:Ik lees zo de rest van het topic, maar ben echt heel verbaasd over sommige reacties. Ik lees heel veel "ik ben voor in bepaalde situaties". Wie ben jij / zijn jullie om te bepalen of een situatie "erg" genoeg is om abortus te laten plegen? Oók als je stom bent geweest met je anticonceptie, een keertje per ongeluk in een plas sperma ben gevallen of een x zat een one night stand had moet je kunnen aborteren. Dat er sommige mensen zijn dit vrij gemakkelijk als anticonceptie doen nemen we dan maar op de koop toe - het alternatief is potentieel kansarme ongewenste kinderen geboren laten worden.
Ieder kind heeft recht op een goed leven en om gewenst te zijn. Als je als potentiele mama om de 1 of andere reden niet denkt dit niet te kunnen geven of niet te willen geven is dat de beslissing van de mama en heeft de rest van de wereld er echt hélemaal niks mee te maken.
Ofwel - ik ben pro abortus in alle gevallen, altijd en vind dat iedereen vrij is om deze beslissing zelf (weloverwogen) te maken.
Fijne post en helemaal mee eens!