Mogelijke staatsgreep/militaire opstand in Turkije...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Re: Mogelijke staatsgreep/militaire opstand in Turkije...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 18:16

Net op radio 1: sinds de mislukte staatsgreep onderzoeken 3.000 studenten per DAG via de interwebz of ze in Nederland kunnen en willen gaan studeren. Die aantallen zijn nog veel hoger voor Duitsland en GB. Turkije's toekomst gaat wellicht pleite......

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 18:54

Hoeveel was het voor de mislukking dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-16 19:22

Ik denk dat toerisme daar nog meer klappen gaat krijgen. De eerste keer Turkije, 6 jaar geleden, hebben we daar een fijne tijd gehad. We hebben toen een rondreis door het binnenland gemaakt. 3 jaar geleden waren we in Marmaris. In ons hotel was alles best ok, maar zwijg me over de houding van de mensen zodra we buiten het hotel kwamen. Winkeliers scholden toeristen die enkel keken, maar niet kochten, gewoon uit en mijn vriend heeft zelfs bijna slaag gekregen in een winkel waar hij 5 hemden had gekocht, omdat hij te hard aan het afpingelen was geweest. Ons zien ze nooit meer in Turkije. En die Erdogan is een gevaarlijk ventje die nog veel stuk gaat maken.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 00:21

Toevallig iemand gesproken (Nederlandse) die sinds een jaartje in Turkije woont.
Het eerste wat ze zei dat een groot deel wat de media naar buiten brengt heel erg is opgeblazen.

Een deel van het leger (de gewone soldaat om het maar zo te zeggen) wat op de brug stond was helemaal niet bezig/bewust dat het om een coup ging. Hun was namelijk van hogere hand verteld dat het om een oefening ging waarbij ze de brug bezet moesten houden.
Vele zijn daarin gestonken omdat de orders van een meerdere uitkwamen.

Veel mensen in Turkije die eerder geen voorstander van hem waren, kunnen hem nu wel waarderen voor hetgeen wat hij voor zijn land/volk heeft gedaan. Zoals al eerder genoemd werd in het topic, de wegen, werkgelegenheid etc.
Niet dat ze alles goedkeuren wat hij zegt en doet overigens. Want alle ontslagenen is voor hun ook een raadsel, mooie manier van uit de weg ruimen.
Tuurlijk is er ook een deel dat hem blind volgt in alles wat hij doet.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-16 00:31

kiki1976 schreef:
Een deel van het leger (de gewone soldaat om het maar zo te zeggen) wat op de brug stond was helemaal niet bezig/bewust dat het om een coup ging. Hun was namelijk van hogere hand verteld dat het om een oefening ging waarbij ze de brug bezet moesten houden.
Vele zijn daarin gestonken omdat de orders van een meerdere uitkwamen.

En dat filmpje dan, waarin die militair duidelijk zei "nee dit is geen oefening, dit is echt, ga naar huis"...

Volgens mij wisten al die militairen best wat ze deden.

Ik vind het eerder sneu in de zin van dat je als jan soldaat gewoon in de spagaat zit als hogere hand zoiets besluit. Ga je mee in je orders, of weiger je. Beide kan gewoon flinke consequenties hebben, je bent eigenlijk altijd verliezer.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 07:38

Mixje90 schreef:
Hoeveel was het voor de mislukking dan?

Goeie vraag.

Quote: "slechts een fractie".
Volgens deze site slechts 100: http://www.vereniginghogescholen.nl/act ... ijsstelsel maar dat lijkt me gevoelsmatig wat weinig. Zou wel die quote rechtvaardigen trouwens. Meer kan ik er ook niet van maken, maar de stijging was in elk geval groot genoeg om behoorlijk op te vallen.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 09:35

Ik denk dat alle resorts in Turkije nog wel draaiende blijven

Echter maak ik me meer zorgen om de kleinschalige hotels. Die zullen allemaal wel op de kop gaan...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-16 09:58

Shiloh, ze zei ook een deel, dus er zouden er gerust wel van op de hoogte zijn geweest.
Maar idd er zijn idd alleen maar verliezers.