Brexit is een feit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 16:34

Grappig feitje overigens, als Engeland de AAA-status voor kredietbeoordeling kwijtraakt (wat eraan zit te komen) zou een rentetoename van niet meer dan 0.001% op de nationale schuld meer zijn dan de EU-contributies. Wat betekent dat er alsnog niks naar de NHS gaat, zoals zo mooi beloofd is.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 16:35

Apple schreef:
janderegelaa schreef:
Dit is misschien nog meer een eye opener.
[ [url=m/6aKzK1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is een heel illustratief staatje. Alleen Londen, Noord-Ierland en Schotland hebben voor een Remain gestemd. Alle overige delen van de UK voor Leave.

Ik sluit me verder geheel aan bij janderegelaa :-)

Bijzonder dat niemand op dit staatje reageert...het werpt een heel ander licht op de uitkomst.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 16:38

Emmaa_ schreef:
Grappig feitje overigens, als Engeland de AAA-status voor kredietbeoordeling kwijtraakt (wat eraan zit te komen) zou een rentetoename van niet meer dan 0.001% op de nationale schuld meer zijn dan de EU-contributies. Wat betekent dat er alsnog niks naar de NHS gaat, zoals zo mooi beloofd is.

Er is allang bekend dat het meest positieve geval een economische groei is van 2% en in het meest negatieve geval een daling van de economie van 2% dus die AAA houden ze wel.

Ik ben benieuwd naar jouw bron?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 16:40

janderegelaa schreef:
Emmaa_ schreef:

Er is allang bekend dat het meest positieve geval een economische groei is van 2% en in het meest negatieve geval een daling van de economie van 2% dus die AAA houden ze wel.

Ik ben benieuwd naar jouw bron?

https://twitter.com/SirJohnOldham/statu ... 2277191680

janderegelaa

Re: Brexit is een feit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 16:58

Die rating zijn ze in 2013 ook al eens kwijtgeraakt. Toen moesten ze ook meer rente betalen + contributie. Dan zijn ze nu beter af.

Overigens is Oostenrijk de AAA ook kwijt en die zitten gewoon in de EU.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 16:59

janderegelaa schreef:
Die rating zijn ze in 2013 ook al eens kwijtgeraakt. Toen moesten ze ook meer rente betalen + contributie. Dan zijn ze nu beter af.

Overigens is Oostenrijk de AAA ook kwijt en die zitten gewoon in de EU.

Het gaat imo niet over het verliezen van de AAA status, het gaat om de belofte dat de EU-contributie op een andere manier gespendeerd zou worden en de kans groot is dat ze de in de foreseeable future die contributie alsnog kwijt zijn aan andere zaken :+

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:00

Die belofte was de volgende dag al ingetrokken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:01

Sammie schreef:
Die belofte was de volgende dag al ingetrokken :)

De dag nadat ze op die leugen gewonnen hadden ja. Dat maakt het voor mij niet bepaald beter.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:10

Voorlopig zitten ze er nog 2 jaar in dus pas daarna kun je de echte resultaten zien.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 17:58

janderegelaa schreef:
Voorlopig zitten ze er nog 2 jaar in dus pas daarna kun je de echte resultaten zien.

Dat gaat geen twee jaar duren........

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:03

ikke schreef:
janderegelaa schreef:

Dat gaat geen twee jaar duren........

Jawel, daarna stopt contributie en subsidie.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:20

djinnie schreef:
Ik zie het anders wel, Sammie en vind de link en de foto's die daarin gepost worden verschrikkelijk. What the piep... is er gebeurd? Engeland omgetoverd tot racistisch paradijs?

Shocking. Echt. *streept Engeland voorlopig van daar-wil-ik-heen-lijst*

Dit gebeurd eerlijk waar in NL ook. Dit zijn echt de extremen, de mensen die in de US voor Trump stemmen en in NL voor Wilders of wie er dan ook die richting op gaat. Tuurlijk, ik voel me nu aardig 'buitengesloten' dat de UK al hun deuren dicht wilt gooien voor de immigrants aangezien ik dat op dit moment ook ben - al is het dan nog maar voor een maandje waarna ik ergens anders voor immigrant ga spelen - maar niemand in mijn omgeving geeft mij dat gevoel, net als dat je in NL ook in veel kringen gewoon welkom bent als immigrant/gay/trans. De UK is op dit moment top racistisch, maar Nederland is écht niet minder.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:22

Piekosjj schreef:
djinnie schreef:
Ik zie het anders wel, Sammie en vind de link en de foto's die daarin gepost worden verschrikkelijk. What the piep... is er gebeurd? Engeland omgetoverd tot racistisch paradijs?

Dit gebeurd eerlijk waar in NL ook. Dit zijn echt de extremen, de mensen die in de US voor Trump stemmen en in NL voor Wilders of wie er dan ook die richting op gaat. Tuurlijk, ik voel me nu aardig 'buitengesloten' dat de UK al hun deuren dicht wilt gooien voor de immigrants aangezien ik dat op dit moment ook ben - al is het dan nog maar voor een maandje waarna ik ergens anders voor immigrant ga spelen - maar niemand in mijn omgeving geeft mij dat gevoel, net als dat je in NL ook in veel kringen gewoon welkom bent als immigrant/gay/trans. De UK is op dit moment top racistisch, maar Nederland is écht niet minder.

Op internet zie je altijd excessen, nooit de echte wereld zoals je zelf ook al aangeeft.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:28

Dit is inderdaad gewoon een ongelukkige selectie :n

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:29

Piekosjj schreef:
djinnie schreef:

Zeker. En ik schrik/schrok er in Nederland net zo hard van. Vind het een angstaanjagend iets eigenlijk. Nu is het toevallig Engeland, maar in Nederland is het in de laatste jaren ook veel erger geworden.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:34

Dat is het ook zeker! Ik vraag me altijd af waar die intense haat nou vandaan komt bij dat soort mensen. :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:54

Piekosjj schreef:
Dat is het ook zeker! Ik vraag me altijd af waar die intense haat nou vandaan komt bij dat soort mensen. :\

Ik weet niet of het intense haat is, ik denk dat het misschien ook het 'gemak' van het internet is. Het is zo veel makkelijker om een heftige mening te verkondigen op het internet, als je niet te maken hebt met de emoties van de persoon tegen wie je praat. De scheldkannonades die soms op het internet losgelaten worden tegenover bv 'vluchtelingenknuffelaars' (om maar even iets te noemen) zouden nooit zo in het gezicht van desbetreffende persoon losgelaten worden. Ik kan doorgaans zelfs hele goede gesprekken voeren met mensen die voor compleet gesloten grenzen zijn.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:58

Alleen op internet is gewoon niet waar. Iemand die ik ken die in uk woont en werkt (maar Nederlands is) is ook al aangesproken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 18:59

LadyMadonna schreef:
Alleen op internet is gewoon niet waar. Iemand die ik ken die in uk woont en werkt (maar Nederlands is) is ook al aangesproken...

Oh ik weet niet of je het tegen mij hebt, maar ik bedoelde absoluut niet dat het alleen op het internet gebeurt hoor. Ik bedoelde meer te zeggen dat het op het internet wel duidelijker zichtbaar is. Veel mensen die ver gaan in hun opmerkingen doen dit vanuit de veiligheid van een anoniem Twitter-account.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:02

janderegelaa schreef:
Op internet zie je altijd excessen, nooit de echte wereld zoals je zelf ook al aangeeft.

Oeps, quote niet mee gepakt...
Nee Emma, hierop

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:05

Ik vraag me altijd wel af hoe willekeurige mensen dan weten dat jij niet Brits bent, tenzij je het zelf vertelt of in het openbaar een andere taal spreekt oid? Ik voel me namelijk ook totaal niet onwelkom in de UK en heb dat ook nog nooit zo ervaren. Ik heb persoonlijk alleen maar positieve reacties gehad en ik weet dat Ierse vrienden bijvoorbeeld ook nog nooit negatief zijn benaderd. Verder ken ik vooral Britten eigenlijk.

Wil overigens totaal niet zeggen dat het niet gebeurt hoor, ik geloof wel degelijk dat er een groot probleem is, maar dat is er in veel westerse landen op het moment.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:32

Dit gebeurd niet alleen op internet. Er zijn al mensen in elkaar geslagen, een Poolse vader en zoon en één van de twee lag bewusteloos op de grond, daar is ook een foto van. Verder heb ik vrienden in Engeland en zelfs Londen waar een groot deel immigrant is, is het niet veilig. Er lopen mensen op de straat te roepen "Make Britain white again!" En mensen met een tintje, die gewoon Brits zijn of immigranten worden aangesproken

et dat ze hun spullen maar moeten pakken en terug naar huis moeten. "We voted leave, so leave!" Er zijn al demonstraties geweest en op internet word er opgeroepen door een groot deel om te vechten voor een wit Engeland en als de politiek dat niet doet, dat ze het dan zelf doen. Dit hele Brexit gedoe heeft een soort vrijbrief gegeven aan extreme racisme, omdat het weigeren van immigranten en vluchtelingen een groot deel van de propaganda was van de leave kant. Daarom hebben veel mensen ook op Brexit gestemd, met het idee dat er dan minder buitenlanders/immigranten/vluchtelingen Engeland in zouden komen. Iets wat ook niet helemaal klopt maar waar de leave kant in de politiek wel gebruik van heeft gemaakt... En nu heeft de politiek dit probleem onbedoeld gecreëerd. Er zijn als moskee's bekogeld, moslims zijn lastig gevallen, er zijn briefjes in een wijk waar veel Polen wonen in de bus gegooid met dat de weg moeten weten.

Het gebeurd niet alleen op het internet, het racisme is keihard verdriedubbeld en wat mensen anders voor zichzelf zouden houden spreken ze nu uit. Mensen zijn bang om de straat op te gaan, zeker in de niet zo grote steden, waar minder immigranten zijn maar ook meer laag opgeleiden en de mening tegen immigranten sterker is.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:49

:n

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:55

Met alle respect, jaar dat soort mensen zijn er altijd al geweest. Het enige verschil is dat ze nu aandacht krijgen met giga vergrootglas, waardoor het allemaal erger lijkt. Slechte dingen onthouden we nu eenmaal beter dan goede dingen.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 20:15

Natuurlijk zijn ze er altijd al geweest, maar als een groot aantal mensen hun ervaring vertellen van de afgelopen 2 dagen, met dat ze weinig racisme zijn tegengekomen in hun leven in Engeland, maar nu ineens op straat worden lastig gevallen met racistische opmerkingen dan kan je dat niet aan de kant schuiven met 'ach, is er altijd al geweest.' De mensen, hun gedachtes misschien en racistische posts op internet. Ja, dat was er altijd. Maar nu word echt vorm gegeven aan die gedachtes en meningen en worden ze geuit op straat, niet alleen op internet. Dan is er echt wel een groot probleem op komst.