Schietpartij en explosies in Parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 02:29

Sinds mijn schoonbroer vorig jaar vermoord is komt dit nieuws nog zoveel harder binnen bij me dan het voorheen al deed...
Wat leef ik mee met alle nabestaanden en mensen die in onzekerheid zitten.

Bambolina

Thesserd schreef:
Vind het altijd wat wrang om ons publiek zorgen te gaan maken over de bandleden, de gewonden en doden onder het publiek zijn net zo erg namelijk. Maar goed, het is wel bizar.

Reddit stream:
Hollande, Valls, Cazeneuve, and Taubira are coming to le Bataclan. /u/dClauzel

Respect!

Absoluut allemaal even erg, daar is natuurlijk geen twijfel over. maar als je er namen, gezichten en persoonlijkheden bij ziet is het altijd weer een stap dichterbij. Net als wanneer er veel Nederlanders binnen zouden zijn geweest je gedachten daar automatisch naartoe gaan.

KarmaChansy

Wesco schreef:
Stel dat het wel mensen zijn uit Frankrijk... Ben benieuwd wat voor een gevolgen dat heeft voor de allochtonen in de ghetto wijken.

Voor de goede gaat het ontzettend veel gevolgen krijgen ben ik bang :n

Ik blijf er bij, dit is strict gepland van binnenuit frankrijk. Er zullen genoeg rotte appels tussen de vluchtelingen zitten. Deze aanvallen zijn zo goed neergezet. De timing en alles klopt.

xxxJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 02:30

Varekaj schreef:
xxxJulia: ik zit in België, dus andere gewoontes waarschijnlijk. Wat voor jullie normaal is, is voor ons soms iets helemaal anders. Zoals nu met dat vuurwerk bijvoorbeeld.

Zag net op FB dat er brandweercorpsen of hulpverlening die kant op wordt gezonden, en dat er 3 heli's ook klaarstaan. Komt van iemand die bij de brandweer zit.

Ah sorry, dan heb ik niks gezegd. Bedoelde er alleen maar mee dat er hier in de buurt vaak jongens van 16 lopen die onder een steen leven en tijdens dit soort gebeurtenissen alsnog lekker asociaal en egoïstisch vuurwerk af gaan lopen steken.

Kan dat het in belgie anders is idd

mika11

Ik zit ook nog op, uit een schok en afschuw van dit vreselijke nieuws.
Morgen moet ik werken, maar al die onschuldige mensen die zijn gedood.
Hoe moet je dat zo snel van je af zetten en rustig gaan slapen?
Al die mensen die wat gingen eten en drinken, muziek gingen luisteren.
Gewone mensen zoals iedereen, en nu leven ze niet meer. ;(
Laatst bijgewerkt door mika11 op 14-11-15 02:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Thesserd

Bambolina schreef:
Thesserd schreef:
Vind het altijd wat wrang om ons publiek zorgen te gaan maken over de bandleden, de gewonden en doden onder het publiek zijn net zo erg namelijk. Maar goed, het is wel bizar.

Reddit stream:

Respect!

Absoluut allemaal even erg, daar is natuurlijk geen twijfel over. maar als je er namen, gezichten en persoonlijkheden bij ziet is het altijd weer een stap dichterbij. Net als wanneer er veel Nederlanders binnen zouden zijn geweest je gedachten daar automatisch naartoe gaan.

Klopt inderdaad :j ik kan me alleen voorstellen dat als je een nabestaande bent van een 'gewone' concertganger, dat het wat naar kan overkomen misschien.

Nouja, ook niet te druk om maken :) Media blijft toch media en dan gebeurt het gewoon.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 02:31

Thesserd schreef:

Reddit stream:

Respect!

Ik maak me ook niet alleen zorgen om de bandleden, maar hee Amerikanen blijven Amerikanen. Ze zullen hun burgers altijd beschermen. Dus zou me niets verbazen indien de CIA er bij betrokken is door de Fransen

Desty

Re: Schietpartij en explosies in Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 02:32

Stefan de Vries ‏@stefandevries 1m1 minute ago
Paris: 1500 extra military troops have been mobilised

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 02:32

op CNN vertellen ze dat dit een verwachte aanslag was can Isis can teruggekeerde Franse isisstrijders

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 02:33

3 terroristen gedood.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 02:33

Desty schreef:
Stefan de Vries ‏@stefandevries 1m1 minute ago
Paris: 1500 extra military troops have been mobilised

Waarom? Voor de AK47 shooters?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 02:34

http://www.hln.be/hln/nl/35524/Aanslage ... clan.dhtml

Artikel spreekt over 2 dode terroristen maar dat ooggetuigen spreken over 6 tot 8 personen. Dus er zijn er nog die missen. Ze zouden ook opvallend jong geweest zijn, geen maskers.

Volgens mij beseffen die kerels ginderachter prima dat de oudere generaties heel goed weten wat ze hebben aan Europa, en zoeken ze expres jongeren op die van het padje af zijn.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 02:34

Canal+ reporter on MSNBC: Attack occurred in 3 stages. First the suicide attacks at stadium. Then men using automatic weapons opened fire on restaurant patrons. Then the siege on the theater.
Two attackers were killed by police; we don't know how many attackers there were and we don't know if the ones who attacked the theater were the same who attacked the restaurants /u/helpmeredditimbored

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 02:35

Hoeveel doden nu in totaal?

Liesje89

140...

Desty

140 wordt net genoemd bij NOS incl doden van de andere aanslagen

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 02:36

Laatst bijgewerkt door Thesserd op 14-11-15 02:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Ik las net dat de Mannschaft zo snel mogelijk terug naar Duitsland wil, en dat er vrijdagochtend in hun hotel ook al die bommelding was geweest. Dat was ik alweer helemaal vergeten...

Zou het met elkaar te maken gehad hebben?

Puchje

Alle grenzen van België dicht? Betekent dat dat er helemaal niemand door kan/mag?

Iris82

Joolien schreef:
op CNN vertellen ze dat dit een verwachte aanslag was can Isis can teruggekeerde Franse isisstrijders

Dat vind ik wel heel eng. Al die teruggekeerde strijders met ptss.

LindyH

kirri schreef:
Wesco schreef:
Stel dat het wel mensen zijn uit Frankrijk... Ben benieuwd wat voor een gevolgen dat heeft voor de allochtonen in de ghetto wijken.

Voor de goede gaat het ontzettend veel gevolgen krijgen ben ik bang :n

Dat hoeft niet. Misschien gaat de Franse regering er nu echt eens werk van maken om hun omstandigheden en kansen te verbeteren en de jongeren het gevoel te geven dat ze er mogen zijn. Dat zou de echte oplossing zijn.
Maarja, dat zal wel niet gaan lukken omdat extreem rechts wel weer veel aanhangers zal krijgen door deze toestanden.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 02:37

zo-even AP report that a French police official has confirmed 100+ fatalities inside the Bataclan concert hall /u/Ivashkin

zo-even Also being confirmed by iTele: 4 terrorists have been killed. /u/MaximaxII

Allemaal reddit: https://www.reddit.com/live/vwwmdb26t78v

Tamara_089

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 02:37

Wat een nare zin... het is in het theater afgelopen dus de balans kan opgemaakt worden (niet direct over genomen alleen t woordje balans..... getver)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 02:40

Varekaj schreef:
Ik las net dat de Mannschaft zo snel mogelijk terug naar Duitsland wil, en dat er vrijdagochtend in hun hotel ook al die bommelding was geweest. Dat was ik alweer helemaal vergeten...

Zou het met elkaar te maken gehad hebben?

Ja. Denk het wel. Vind het ook echt bizar dat er gewoon een bekende zanger van QOTSA mogelijk slachtoffer is geworden. Als dat echt zo zou zijn, gaat Amerika helemaal in de aanval.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 02:41

Laatst bijgewerkt door Thesserd op 14-11-15 02:42, in het totaal 2 keer bewerkt