IS: 4000 strijders in Europa gesmokkeld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:49

Tcm62 schreef:
Electra63 schreef:
Uit alles blijkt dat jij slechte ervaringen hebt met moslims. Die heb ik ook weleens gehad, maar ook met Amsterdammers, Jehova-getuigen, boeren en gereformeerden. ;)

Jouw laatste alinea zegt mij genoeg. Het is een illusie dat je je ramen en deuren kan open laten als er geen moslims wonen :D
Tijdje terug werd er bij mijn buren ingebroken op oudejaarsavond. De inbreker werd o.a. door mijn man en andere buren gepakt, was een 4-0 jarige blanke Nederlander.
De tijd dat je alles open kan laten, is helaas voorbij en komt niet meer terug. Maar of dat iets met moslims te maken heeft, betwijfel ik.

Het is een illusie te denken dat doelloze asielzoekers die rond lopen en vinden dat ze te kort worden gedaan, vluchten in de illegaliteit jouw huisje knuisje voorbij loopt :D

In de tijd van de fruitpluk is de inbraak hier dagelijkse koek, he wat raar toch???? :D

Er is weleens in mijn huis ingebroken, helaas. Stond echter niet bij of het door een asielzoeker is gedaan en de dader is helaas niet gepakt.

Maar wat is nu jouw punt?
Asielzoekers breken in ? En wat heeft dat met de fruitpluk te maken? Hier werken voornamelijk scholieren en Polen in de kassen? Dat zijn geen asielzoekers?

Ik vind dat jij ook alles op een hoop gooit, jammer.

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:50

Electra63 schreef:
Ariannee schreef:
ik las vanmiddag weer iets op de telegraaf, dat een vluchteling een moeder met zoontje heeft aangevallen...

Waar is de link? Ik zie namelijk niets staan op de Telegraaf?

Kan het ook mishebben dat het ik het ergens anders las maar sws vandaag gelezen

Sammie

https://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_Commissie
https://nl.wikipedia.org/wiki/Europees_Parlement
http://www.geschiedenisgemist.nl/staatsinrichting/
In een notendop.. Europa vertegenwoordigt haar lidstaten.. die lidstaten hebben hun eigen kiesstelsel. Op basis daarvan kun je een partij oprichten. Genoeg leden = genoeg stemmen = is een zetel in de Tweede Kamer. En via bepaalde stemmen/verdeelsleutels en nog wat andere constructies kun je Europees parlementslid worden. Moslims mogen zichzelf óók vertegenwoordigen, dus mogen ook een partij oprichten. Dát is onderdeel van de democratie. SGP bestaat immers ook. Een moslimstaat via een wetsvoorstel bij de Europese commissie indienen is een dusdanige ver van je bedshow dat het hele Europees kiesstelsel daarvoor compleet op de schop zou moeten. Als je puur naar Nederland kijkt is een absolute meerderheid van één partij (dus de vormende regering) al zo lang niet meer voorgekomen dat die haast onmogelijk is. Dan heb je nog de oppositie en de Eerste Kamer (die via de provincies gekozen worden) waar wetsvoorstellen ook nog goedgekeurd worden. Daar hoef je echt niet bang voor te zijn hoor :)

elenaMM77

Tcm62 schreef:
Elena, hoe zo herhaald het zich? Ben je niet 2 totaal andere situaties over 1 kam aan het scheren? Deze mensen, de Syriers, worden niet door ons vervolgd maar door hun eigen mensen en hun eigen geloof...

dan moet je mijn andere posts maar even lezen.. heb dat duidelijk toegelicht.

ik heb ook niet gezegd dat de situaties hetzelfde zijn, noch scheer ik ze over een kam..
ik heb aangegeven dat er raakvlakken zijn met hoe we toen met de toestroom van vluchtelingen omgingen en hoe wij daar nu mee om gaan.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 22-09-15 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:52

Tcm62 schreef:

Deze is al veel eerder besproken in dit topic. Deze mevrouw mocht tijdelijk in dit leegstaande huis, bestemd voor een vluchteling, wonen. Maximaal 3 maanden, ze moest er echter wat eerder uit.
Dat je dat soort sites bezoekt is wel creepy :D

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:53

[***] schreef:
Ariannee schreef:
ik las vanmiddag weer iets op de telegraaf, dat een vluchteling een moeder met zoontje heeft aangevallen...

Ik las deze week weer iets in het AD, dat een vluchteling die arts was iemand die onwel werd te hulp schoot...

Is dat zo bijzonder dan?

Zoals elke discussie op bokt...

Zodra de discussie verschuift naar een grote groep waarover de verwachting ook bij de overheid, is dat er problemen gaan ontstaan, komt heel bokt op de been om maar vooral elke persoon een heilig verklaring te geven..

Wat is dat toch....

Dat men kennelijk gewoon niet tegen mag zijn.

Dat men wel voor mag zijn om zoveel mogelijk hulptroepen en geld te sturen naar de getroffen landen en gebieden en buurlanden om daar ter plekke humitair bezig te zijn..
Maar niet tegen mag zijn om een het land vol te pakken met lieden die dan doelloos verzorgd en wel rond blijven hangen en niets bijdragen aan de samenleving maar alleen maar geld kosten en wellicht nog zelfs overlast..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:53

Ariannee schreef:

Ja......... dus eigenlijk banketstaaf je maar wat? ;)

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:54

Electra63 schreef:
Ariannee schreef:

Ja......... dus eigenlijk banketstaaf je maar wat? ;)

oh als je dat denkt moet je dat denken ;)
Laatst bijgewerkt door Ariannee op 22-09-15 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:54

Electra63 schreef:
Tcm62 schreef:

Deze is al veel eerder besproken in dit topic. Deze mevrouw mocht tijdelijk in dit leegstaande huis, bestemd voor een vluchteling, wonen. Maximaal 3 maanden, ze moest er echter wat eerder uit.
Dat je dat soort sites bezoekt is wel creepy :D

Nou ik was voor je aan het zoeken naar je artikeltje in de telegraaf en kwam dit tegen...he wat naar nou...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:57

Sammie schreef:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Europese_Commissie
https://nl.wikipedia.org/wiki/Europees_Parlement
http://www.geschiedenisgemist.nl/staatsinrichting/
In een notendop.. Europa vertegenwoordigt haar lidstaten.. die lidstaten hebben hun eigen kiesstelsel. Op basis daarvan kun je een partij oprichten. Genoeg leden = genoeg stemmen = is een zetel in de Tweede Kamer. En via bepaalde stemmen/verdeelsleutels en nog wat andere constructies kun je Europees parlementslid worden. Moslims mogen zichzelf óók vertegenwoordigen, dus mogen ook een partij oprichten. Dát is onderdeel van de democratie. SGP bestaat immers ook. Een moslimstaat via een wetsvoorstel bij de Europese commissie indienen is een dusdanige ver van je bedshow dat het hele Europees kiesstelsel daarvoor compleet op de schop zou moeten. Als je puur naar Nederland kijkt is een absolute meerderheid van één partij (dus de vormende regering) al zo lang niet meer voorgekomen dat die haast onmogelijk is. Dan heb je nog de oppositie en de Eerste Kamer (die via de provincies gekozen worden) waar wetsvoorstellen ook nog goedgekeurd worden. Daar hoef je echt niet bang voor te zijn hoor :)

Eerlijk gezegd, ben ik ook niet blij met de SGP. Stel je voor dat deze nog eens ooit aan de meerderheid komen in de Kamer, dan is het voorbij met het stemrecht van de vrouw en moeten de vrouwen weer terug achter het aanrecht :D :D :D, geen euthanasie, geen homohuwelijken enz. enz. ;)

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:57

Laatst bijgewerkt door Ariannee op 22-09-15 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 13:58

elenaMM77 schreef:
Tcm62 schreef:
Elena, hoe zo herhaald het zich? Ben je niet 2 totaal andere situaties over 1 kam aan het scheren? Deze mensen, de Syriers, worden niet door ons vervolgd maar door hun eigen mensen en hun eigen geloof...

ik heb ook niet gezegd dat de situaties hetzelfde zijn, noch scheer ik ze over een kam..
ik heb aangegeven dat er raakvlakken zijn met hoe we toen met de toestroom van vluchtelingen omgingen en hoe wij daar nu mee om gaan.

Jouw posten zijn zo vrezelijk lang...niet zo veel zin in....weet dat jij een roze bril hebt en wij zullen het nooit eens worden.

Jouw raakvlakken over nu is erg zwart gekleurd hoor.

Als ik de camera zie richten op een jonge knaap uit Palestina die de boel bij elkaar scheld omdat hij hier al2 ! Dagen zit en nog niet is geregistreerd en alles bah bah hier vind...is voor mij onbegrijpelijk.

Je bent toch veilig, of mist hij de uitverkoop...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:00

Ariannee schreef:

Jij komt in dit topic binnenvallen dat een vluchteling een vrouw met kind heeft aangevallen.
Als ik dan om een link vraag, kan je die niet vinden en weet je alleen te zeggen, dat je dit ergens deze week gelezen hebt.

Ik heb deze week gelezen, dat morgen 23 september de wereld vergaat :D :D

Dit soort opmerkingen vind ik opruiend en haatdragend, ik hou daar niet van.

En nu ga ik iets anders doen, het is heerlijk weer :wave:

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:00

Electra geloof je dat nou zelf...jeetje mina.

In die gemeenschap zijn er juist vrouwen die niet willen stemmen en alleen het aanrecht willen.

In onze democratie kan dat niet eens, binnen zo een groep wel en dat doen ze ook, moeten ze lekker zelf weten.

Dan hebben wij hier geen 1 partijstelsel dus dat zal alleen daarom al niet kunnen...

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:01

Tcm62 schreef:
elenaMM77 schreef:

Jouw posten zijn zo vrezelijk lang...niet zo veel zin in....weet dat jij een roze bril hebt en wij zullen het nooit eens worden.

waarom vraag je er dan om?

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:01

Electra63 schreef:
Ariannee schreef:

Jij komt in dit topic binnenvallen dat een vluchteling een vrouw met kind heeft aangevallen.
Als ik dan om een link vraag, kan je die niet vinden en weet je alleen te zeggen, dat je dit ergens deze week gelezen hebt.

Ik heb deze week gelezen, dat morgen 23 september de wereld vergaat :D :D

Dit soort opmerkingen vind ik opruiend en haatdragend, ik hou daar niet van.

En nu ga ik iets anders doen, het is heerlijk weer :wave:

kijk boven je heb je een link

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:02

Tcm62 schreef:

In die gemeenschap zijn er juist vrouwen die niet willen stemmen en alleen het aanrecht willen.

In onze democratie kan dat niet eens, binnen zo een groep wel en dat doen ze ook, moeten ze lekker zelf weten.

Dan hebben wij hier geen 1 partijstelsel dus dat zal alleen daarom al niet kunnen...

Dat geldt dat ook voor een moslimpartij :D ;)

Indestal

Re: IS: 4000 strijders in Europa gesmokkeld

Anoniem

Ariannee schreef:
Electra63 volgens jou banketstaaf ik maar wat?

Hier http://www.hartvannederland.nl/nederlan ... ontje-aan/

en zeg nou nog eens dat ik het banketstaaf ;)

Het gaat om 33-jarige man die in een asielzoekerscentrum verblijft. Ik lees nergens dat het een vluchteling is zoals jij beweert.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:03

Electra63 schreef:
Tcm62 schreef:

Dat geldt dat ook voor een moslimpartij :D ;)

Als er 1 partij is wel, maar als er 2 of meerderen zijn....??

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:05

[***] schreef:
Ariannee schreef:

Het gaat om 33-jarige man die in een asielzoekerscentrum verblijft. Ik lees nergens dat het een vluchteling is zoals jij beweert.

O

Wonen er dan ook anderen dan asielzoekers in zo een centrum ? Dat wist ik niet, dus ook iedereen die geen asiel aanvraagt mag daar wonen

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:06

Ariannee schreef:

Ik lees door een verwarde, agressieve man ;) . Wake up.......... daar zijn er heel veel van in Nederland. Vooral door de bezuinigingen in de GGZ (op aandringen van de PVV). Die man heeft dus geestelijke zorg nodig en moet opgenomen/behandeld worden in een GGZ-instelling.

Herinner jij je nog de moord op Els Borst? Ook door een verwarde, agressieve man. Helaas.
Verwarde, psychotische, depressieve mensen worden vaak niet op tijd herkend en behandeld met vaak agressie / misdrijven tot gevolg. Er zou daarom veel meer geïnvesteerd moeten worden in de GGZ.

En nu moet ik echt weg. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:10

Tcm62 schreef:
O

Wonen er dan ook anderen dan asielzoekers in zo een centrum ? Dat wist ik niet, dus ook iedereen die geen asiel aanvraagt mag daar wonen

In dit topic gaat het om het vluchtelingenprobleem, dus de vluchtelingen uit Syrië. In dit artikel staat nergens dat deze man uit Syrië komt. Het kan dus ook gewoon economische 'vluchteling' uit Polen zijn.

Ariannee

Re: IS: 4000 strijders in Europa gesmokkeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:11

waar denk je dat de vluchtelingen zitten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:11

Ariannee schreef:
waar denk je dat de vluchtelingen zitten

Op een stoel?