verdronken Aylan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:50

Abbycootje beide partijen doen dat. Maar volgens links doen ze dat niet

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:51

Daks schreef:
Electra dhr wilders heeft hier geen bal mee eens maken. Dat is precies iets waar de linkerhelft goed in is gelijk verkeerde conclusies trekken en dan de tegenpartij de schuld geven..... Lees nog eens een keer de laatste zin daarin zeg ik dat het niet mogelijk is.............

Jouw berichten in dit topic, lees ik ook op FB, bij Nederland mijn vaderland, PVV enz.
Het gebrek aan empathie druipt er vanaf, klagen en wijzen naar die buitenlanders en gelukzoekers.
Je komt op mij over als een ontevreden, zielig, egoistisch persoon. Misschien ben je dat niet, ik ken je (gelukkig) niet.

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:53

Electra63 schreef:
Daks schreef:
Electra dhr wilders heeft hier geen bal mee eens maken. Dat is precies iets waar de linkerhelft goed in is gelijk verkeerde conclusies trekken en dan de tegenpartij de schuld geven..... Lees nog eens een keer de laatste zin daarin zeg ik dat het niet mogelijk is.............

Jouw berichten in dit topic, lees ik ook op FB, bij Nederland mijn vaderland, PVV enz.
Het gebrek aan empathie druipt er vanaf, klagen en wijzen naar die buitenlanders en gelukzoekers.
Je komt op mij over als een ontevreden, zielig, egoistisch persoon. Misschien ben je dat niet, ik ken je (gelukkig) niet.

Idem.

En onder het mom van ''echte Nederlanders'' .

I.m.o hetzelfde als I.S onder het mom van ''échte moslims''
In een nu (nog ) minder extreme vorm..

geerke

Re: verdronken Aylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:54

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 22:56

abbycootje schreef:
Overigens is net bij RTL dat Hongarije in actie komt voor de mensen die lopen vanaf hongarije.
Er worden bussen in gezet voor deze mensen.

Waar blijft de Nederlandse regering? Die moet even overleggen en komt zeker met een idee wat gedaan had kunnen worden wanneer het er niet meer toe doet :n

Onze regering zit in tweestrijd. Niet heel Nederland staat achter Hulp aan vluchtelingen. Zij hebben daarbij steun nodig van andere partijen en de PVV zal eventuele Hulp gelijk aangrijpen om te roepen dat dit ten koste gaat van die arme ouderen in Nederland.
Daarbij kost Hulp veel geld en waar haal je dat vandaan. Weinig mensen willen inleveren voor Hulp aan vluchtelingen.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 23:00

Gaan we persoonlijk worden electra?

Nee ik ben niet iemand die vooraan loopt te schreeuwen met racistische leuzen in tegendeel onze beste vriend is een Kosovaar wie zijn verblijfsvergunning aan ons te danken heeft. En ben ik daar trots op ja zeker zou ik het nog een keer doen ja zeker. Maar pas als Nederlandse mensen het ook beter hebben.

Maar het uitschot wat hier heen komt en kansloos een handje op gaat zitten houden gaat slopen om beter te krijgen die hoef ik hier niet die kunnen ook in bijvoorbeeld het Oostblok blijven.

Noem mij dan maar een egoïst zielig of ontevrede,druk maar een stempel op mij het boeit mij niet.
Ik zie inderdaad te veel slechtheid in de mens omdat de wereld nu eenmaal in brand staat. Moeten wij Die brandhaarden hier dan maar met open armen ontvangen ik vind van niet jij van wel. Maar omdat ik niet zeg geef ik andere mensen niet het recht om mij maar voor iets uit te maken mij te bestempelen terwijl jij niks van mij weet.

Omgekeerde wereld niet, mij op mijn mening wijzen maar zelf dezelfde mening hebben maar dan tegen een ander soort mensen
Laatst bijgewerkt door Daks op 04-09-15 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 23:02

Daks schreef:
Jemig sizzle
Alleen wapens en voedsel dus geen voertuigen. En oja ook geen bommen en raketten. En aan de andere kant van de muur militairen neer zetten. Wie er over klimt jammer dan.

En wel eerst zoveel mogelijk onschuldige redden

En je gaat dan eerst even naar binnen wandelen om dat rustig allemaal af te pakken?
Vervolgens zet je bussen in voor onschuldige mensen die natuurlijk in hun paspoort hebben staan dat ze onschuldig zijn. Die miljoenen mensen breng je 'ergens' heen en dan laat je de boeven elkaar doodschieten.........

Het is geen computer spelletje hoor.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 23:07

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 23:10

Waar staat dat ik alle vluchtelingen met open armen wil ontvangen?
Ik weet de oplossing niet.
Wel heb ik begrip voor mensen die vluchten voor oorlog, geweld en honger. Ik wil vluchtelingen niet weren door er een hek of muur om te zetten. En ik noem ze geen uitschot.
Natuurlijk is er (verborgen) armoede in Nederland en oneerlijke toestanden, maar er is hier geen oorlog, natuurramp of hongersnood.
Heb gewoon mededogen voor mensen die in nood zijn, ook al kan je niet iedereen helpen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 23:15

het ergste is dat de aller armsten in dat land vaak niet wegkomen...

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 23:17

Je zegt toch zelf dat ze welkom zijn.
En ik heb nergens gezegd dat ik er geen begrip voor heb in tegendeel. Maar vlucht dan wel met je hele gezin.

Goed lezen wat ik zeg met uitschot.
En ik heb niet gezegd iedereen te weren. Lezen graag voordat Je er weer een stempel op gooit

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 23:22

Daks schreef:
Maar het uitschot wat hier heen komt en kansloos een handje op gaat zitten houden gaat slopen om beter te krijgen die hoef ik hier niet die kunnen ook in bijvoorbeeld het Oostblok blijven.

Oh. Mijn. God. Dit soort opmerkingen. Boos en verdrietig en wanhopig word ik er van.
Ik wilde me eigenlijk niet in de discussie mengen, maar ik vind dit gewoon bijna fascinerend.
Even serieus Daks, hoe kan jij het in godsnaam voor jezelf verantwoorden om mensen die vluchten om hun leven te redden kansloos uitschot te noemen? Ben ik echt heel benieuwd naar, hoe je zo iets kan zeggen. Ik hoop dat je antwoord geeft zonder one-liners en nationalistische leuzen erbij te halen, maar gewoon op menselijk niveau.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 23:27

Ook voor jouw geld lezen dat heb ik Nu al vaker uitgelegd.

Uitschot de mensen die ten koste van alles dus ook hun gezin enkel hun hand op houden,slopen stelen klagen etc.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 23:27

xDreamerx schreef:
Daks schreef:

Oh. Mijn. God. Dit soort opmerkingen. Boos en verdrietig en wanhopig word ik er van.
Ik wilde me eigenlijk niet in de discussie mengen, maar ik vind dit gewoon bijna fascinerend.
Even serieus Daks, hoe kan jij het in godsnaam voor jezelf verantwoorden om mensen die vluchten om hun leven te redden kansloos uitschot te noemen? Ben ik echt heel benieuwd naar, hoe je zo iets kan zeggen. Ik hoop dat je antwoord geeft zonder one-liners en nationalistische leuzen erbij te halen, maar gewoon op menselijk niveau.

De Is heeft ergens wel toegegeven dat er aanhangers tussen de mensen zitten...dus helemaal onmogelijk is dat niet.Maar ja,hoe weet je wie?
We zullen het wel merken denk ik.

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 23:29

Daks schreef:

Uitschot de mensen die ten koste van alles dus ook hun gezin enkel hun hand op houden,slopen stelen klagen etc.

Oke, maar waar haal je de informatie vandaan dat dat geldt? En natuurlijk zitten er rotte appels tussen, maar stel dat dat 10% is of 20% van mijn part (cijfers even totaal uit de lucht gegrepen), dan wil je dus de andere 80-90% niet helpen? Maar laten vermoorden, verkrachten weet ik het wat? Want dat is wat je zegt toch?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 23:31

Daks schreef:

Maar dergelijke Nederlanders wil ik ook met liefde op een onbewoond eiland zetten :+ Calimero Kleptomane Luilakken Eiland, :j

Bedenk wel dat de stap naar een verblijfsvergunning groot is dus t is niet zo dat wat hier nu binnenkomt ook voor altijd mag blijven.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 23:32

Nogmaals lees even mijn laatste posts waarin ik duidelijker dat ze wel welkom zijn maar het uitschot niet......

geerke

xDreamerx schreef:
Daks schreef:

Oke, maar waar haal je de informatie vandaan dat dat geldt? En natuurlijk zitten er rotte appels tussen, maar stel dat dat 10% is of 20% van mijn part (cijfers even totaal uit de lucht gegrepen), dan wil je dus de andere 80-90% niet helpen? Maar laten vermoorden, verkrachten weet ik het wat? Want dat is wat je zegt toch?

Ik weet niet wat Daks@bedoelt met ''uitschot''maar ik zie het meer als acties tegen het westen...een bom ergens laten ontploffen ofzo.

Daks

Vuurneon dat zeker die moeten ook aangepakt worden en hard ook.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 23:33

Daks schreef:
Nogmaals lees even mijn laatste posts waarin ik duidelijker dat ze wel welkom zijn maar het uitschot niet......

dat is niet zo snel te controleren...ze komen duitsland op het moment zo massaal binnen dat het onmogelijk is om na te trekken wie wie is.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 23:36

@dreamer mee eens :( Hoe kun je het over uitschot hebben dat alleen geld wil hebben terwijl dit topic begon met het jongetje dat dood gevonden is?

KimD schreef:
Heel eerlijk? Het doet me helemaal niks, ik ben geen mensenmens en kan hier dus ook zonder emotie heen kijken.

Ik ben overigens ook zo'n racist die tegen vluchtelingen is. Niet zozeer dat ik die mensen geen beter leven gun / wil bieden, maar ik vind wel dat geholpen moet worden op de plek waar het knelt, in hun eigen land.

Deze mening had ik vroeger niet, maar is flink bijgesteld toen er een Syrische vluchtiling bij mijn moeder is het flatgebouw introk. Deze jonge vent hebben we veel geholpen met vanalles en nog wat en heeft sinds vorig jaar November zijn vrouw ook hier, en is sinds gisteren vader.

Maar als ik zie wat deze kerel (even oud als ik), allemaal krijgt en allemaal klaar speelt dan vind ik dat we bij hún moeten helpen.

Edit: Ik vind het uiteraard wel erg voor doe vader die alleen achterblijft, die in een klap zijn vrouw en twee kinderen is verloren.

Hier kan ik dus echt niet bij..... Hoe kan je zoiets zeggen?!

In Amsterdam is er overigens volgende week een actie voor de vluchtelingen - iemand die daar aan mee doet? Ik ben die dag niet in A'dam maar wil wel iets bijdragen.
Laatst bijgewerkt door Hinke op 04-09-15 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 23:36

geerke schreef:
Daks schreef:

dat is niet zo snel te controleren...ze komen duitsland op het moment zo massaal binnen dat het onmogelijk is om na te trekken wie wie is.

Daar lopen ze in Nederland ook tegen aan met maar 1 aanmeldcentrum. Logistiek is het heel slecht geregeld.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 23:37

maar wie had nu verwacht dat er zoveel mensen tegelijk zouden komen?Iedereen,zelfs de politiek schrikt zich rot.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 23:45

geerke schreef:
Daks schreef:

Helaas kan dat inderdaad niet nee. En de tijd zal leren hoe dat zich uit. Dat kan alle kanten op gaan

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 23:46

ravellie schreef:
Dat is ook vreselijk.
Maar waarom wil die man terug naar Kobani om zijn familie te begraven als het daar zo gevaarlijk is?.
Dat begrijp ik niet :(

Omdat hij naast hun begraven wilde worden. Hij moet ze ivm geloof meteen begraven en als dat in Turkije was kon hij het graf waarschijnlijk niet meer opzoeken. Hij had geen zekerheid dat waar hij ze ook kon begraven, dat een plek was waar hij kon blijven wonen. Het enige wat hij kon was terug gaan.