Advertentie met te dun model verboden. Meningen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: Advertentie met te dun model verboden. Meningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 14:19

Shadow, ik geloof dat ik sowieso geen realistische reclame ken eerlijk gezegd.
Dan hebben we het nog niet over het nieuws gehad waar ee je een volledig misplaatste kijk op de wereld krijgt.
Daarom vind ik het zo hypocriet om dan 1 klein aspectje te verbieden, want come on....shampoo met parel extract en zalf met extra zuurstof tegen veroudering 8)7

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-15 14:22

Maar daar loopt men geen eetstoornis van op.
Klein verschil maar.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 14:23

Sizzle schreef:
Shadow, ik geloof dat ik sowieso geen realistische reclame ken eerlijk gezegd.
Dan hebben we het nog niet over het nieuws gehad waar ee je een volledig misplaatste kijk op de wereld krijgt.
Daarom vind ik het zo hypocriet om dan 1 klein aspectje te verbieden, want come on....shampoo met parel extract en zalf met extra zuurstof tegen veroudering 8)7

inderdaad... :j

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 14:25

Waarom zou je geen eetstoornis ontwikkelen door onrealistsch gave huiden en cellulitis vrije voorbeelden?
Niet voldoen aan het ideaalbeeld heeft niet alleen te maken met gewicht.
Een eetstoornis ontwikkel je niet om op een streefgewicht te komen maar omdat gewicht iets is waar je WEL invloed op hebt.
Ben je er gevoelig voor kun je ook gaan depressie eten en het vervolgens weer uitkotsen uit schuldgevoel.
En wat met totaal onrealistische berichtgeving over het einde van de wereld voorspellingen?
Daar hebben ook al meer mensen zelfmoord om gepleegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 14:29

moonfish13 schreef:
Maar daar loopt men geen eetstoornis van op.
Klein verschil maar.

Ach ik loop van de foto's van het model uit het artikel ook geen eetstoornis op en ik ben minstens 1 week per maand ook echt niet blij met wat ik zie als ik in de spiegel kijk. Ik neem aan dat iedereen zich wel eens een opgeblazen vis voelt.

Als 1 iemand van een brug af springt, betekent dat niet dat de rest van de "labiele pubers" daar achteraan springt hoor. Vroegah kregen we de leesmap nog thuis, en in de tina e.d. stonden ook alleen maar 'perfecte pubers' met gave huidjes, slanke meiden, bikini plaatjes en een goed gevulde borstpartij.

En inderdaad; niet voldoen aan ideaalbeeld heeft echt niet alles te maken met het gewicht van iemand. En zouden meiden die de opruiende teksten zoals 'botten zijn voor honden' e.d. lezen ook niet kunnen denken aan een eetstoornis? Of is dat maar normaal en hebben we dat maar te slikken omdat deze dikkere mensen misschien zelf al heel lang gepest werden dus mogen zij best een keer terugpesten?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-06-15 14:34, in het totaal 2 keer bewerkt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 14:31

Dikke mensen werden niet altijd gepest hoor,in de middeleeuwen was het een teken van rijkdom en voldoende voedsel.Toen waren de vrouwen ook mooi rond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 14:37

Nuja, kleine aanpassing dan; omdat deze dikkere mensen misschien zelf al heel lang gepest werden. Geeft dat ze dan het recht om voor een ander te bepalen of diegene ongezond dun is, of tijdens een verjaardag heel hard te roepen 'nee stel je voor dat je nog een gebakje eet, meid je zou nog eens dik worden...', enkel als je aangeeft dat je aan 1 gebakje meer dan genoeg hebt :+

Inmiddels ben ik er wat minder vatbaar voor en eet & drink ik wat ik lekker vind (met mate, dat wel :+ ) maar ik heb ook wel eens gedacht 'goh. en nu mag die vetrol er wel eens af', maar sommige mensen kunnen eten wat ze willen en blijven hele dunne spillebeentjes en armen houden, ben ik inmiddels ook achter gekomen :') Om op basis daarvan continu te horen 'ah joh. je kan het makkelijk hebben joh, zit geen grammetje vet aan je!'dag in dag uit is ook geen leuk iets. Moet je daar dan continu tegenin blijven gaan?

Dat is voor mij wel de reden om inmiddels niet meer op grote verjaardagen e.d. te komen. Continu het gebler 'oh wat erg van je litteken' 'oh meid eet er nog een gebakje op'... Nee hoor, bedankt :=
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-06-15 14:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 14:39

Sheran schreef:
En te dik wel? Dat is ook zeker zo ongezond. Alleen meer geaccepteerd, omdat mensen nu eenmaal steeds dikker lijken te worden, en ook de voedselindustrie zal er niks aan doen dit beeld bij te stellen.

Even over de gevolgen van extreem willen vermageren: daar kun je al aan dood gaan voor je 20e.
Extreme dikkerds gaan op hun 20e nog lang niet dood. Meestal worden ze ouder dan 40, tenzij ze rond de 230-300 kilo of meer wegen, dan wordt het een probleem om ouder dan 40 te worden ja.
Ergo: je wordt makkelijker ouder als je wat te zwaar bent, dan wanneer je extreem mager bent, vooral als dat mager willen zijn tussen de oren zit, en je de dwangmatige drang hebt de dunste te willen zijn.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 14:46

Zoolgangster, en jij denk niet dat dan de loslopende 'wilde' kiki's die evtl bij je in de klas zitten geen invloed hebben?
Als je een voorbeeld zoekt zul je deze altijd vinden.
Wat dacht je van die niet ongevaarlijke beenverlengende operaties bijvoorbeeld.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 14:53

De plaatsjes van vrouwen met rondingen zijn uiteindelijk een tegenhanger geworden van de honderden plaatjes die daarvoor over het internet gingen. Jaren lang. Toen de maat vol was kwamen die.

Pak Google. Afbeeldingen. Fat person.
En dan de teksten die erbij staan. Lol

Zoveel verschillende plaatjes met opmerkingen zijn er niet over dunne mensen .
En dan komen er een paar tegenhangers over botten en ineens voelen mensen zich aangevallen.

Andersom was dat al lang zo.

Stop met veroordelen.
Wat ik in mijn eerste bericht al aangaf.
Neem mensen in reclame met gezond gewicht.
Onder in de groene curve. Boven in de groene curve.
Niet in het rood door te dun. Ook niet door te dik.
Of iemand daar dan wat aan kan doen dat hij in het rood staat staat daar buiten.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 14:57

Sizzle schreef:
Zoolgangster, en jij denk niet dat dan de loslopende 'wilde' kiki's die evtl bij je in de klas zitten geen invloed hebben?
Als je een voorbeeld zoekt zul je deze altijd vinden.
Wat dacht je van die niet ongevaarlijke beenverlengende operaties bijvoorbeeld.

Natuurlijk beïnvloeden mensen elkaar. Het is alleen jammer dat tegenover extreem dunne modellen, in dit topic meteen de "dikkerds" worden gezet... er bestaat ook nog zoiets als gezond gemiddeld.
Helaas is het tientallen jaren lang de mode-industrie zèlf geweest, die mooie, kerngezonde modellen met ietsje meer vlees op de botten afschreef als "moddervet" en dus niet geschikt voor modellenwerk.
En meisjes die "erbij" willen horen, lezen mode-bladen, of in ieder geval bladen waarin mode een belangrijke plek inneemt. En dus worden ze beïnvloed door de nadruk die er op "dun" ligt.
Alleen, de één is gevoeliger voor die invloed dan de ander. Dus zal niet iedereen er last van hebben dat maat 34 onbereikbaar is. Maar sommigen hebben daar dus wel last van...

Dat iemand de benen laat verlengen, zijn ze nu ook al zo ver dat modellen dat doen? Ik weet wel dat kleine mensen dat wel eens doen, om een wat normaler leven te kunnen lijden. Maar dat zijn dan mensen die beneden 1:50 zijn...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 15:01

De modellen zelf natuuurlijk niet, die hebben al stelten. Maar wel mensen die dat ook willen maar niet hebben.
Beenverlenging komt vooral vaker voor onder aziatische dames die voor hun gevoel niet met de gewenste westerse standaard meekomen.
Als je het als aziatisch model goed wil doen moet je 'bij voorkeur westerniseren' in zowel je gezicht als lichaamsverhouding.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 23:25

Sheran schreef:
Volgens mij.... bedoelt ze het niet zo.

Dat denk ik wel. Hoe zou ze het anders bedoelen?[/quote]

Ik las het minder als een persoonlijke aanval en dat ze het echt jammer vond voor Sizzle, en dat er juist wel verschil is tussen gewoon dunne mensen en mensen die ongezond dun zijn. Maar wellicht heb ik het mis. Het is hoe dan ook niet zo handig geformuleerd.[/quote]
Blij dat er op bokt één kan lezen.
Maar het verbaast me wel dat ik tig kwetsende topics over dikke mensen op Bokt kan lezen,en er nu toevallig ene over een te mager iemand staat heel bokt steigert.

Ik vind het MEISJE op de FOTO idd lijken op een uitgemergelde junk.En ik zou me als moeder zorgen maken als mijn dochter er zo uit zag.Maten zeggen mij niks want iemand met maat 34 en 1.60 groot is zeker niet mager dus weet ik niet wwie van julie ongezond mager is.
Wat mij idd zorgen baart is dat er hier mensen dit meisje ( het model) gewoon gezond van gewicht vinden.
Obesitas is niet goed ,maar ondergewicht is zeker zo slecht.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 23:33

Sorry hoor maar zou je nu echt je taalgebruik willen aanpassen?
Als je 18 bent en je bent 180 kan het echt zijn dat je maat 34 hebt. Ook als je gezond eet.
Dan kan je je zorgen maken wat je wil maar dat zal niet helpen.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 23:42

beatje schreef:
Sheran schreef:
Volgens mij.... bedoelt ze het niet zo.

Dat denk ik wel. Hoe zou ze het anders bedoelen?

Ik las het minder als een persoonlijke aanval en dat ze het echt jammer vond voor Sizzle, en dat er juist wel verschil is tussen gewoon dunne mensen en mensen die ongezond dun zijn. Maar wellicht heb ik het mis. Het is hoe dan ook niet zo handig geformuleerd.[/quote]
Blij dat er op bokt één kan lezen.
Maar het verbaast me wel dat ik tig kwetsende topics over dikke mensen op Bokt kan lezen,en er nu toevallig ene over een te mager iemand staat heel bokt steigert.

Ik vind het MEISJE op de FOTO idd lijken op een uitgemergelde junk.En ik zou me als moeder zorgen maken als mijn dochter er zo uit zag.Maten zeggen mij niks want iemand met maat 34 en 1.60 groot is zeker niet mager dus weet ik niet wwie van julie ongezond mager is.
Wat mij idd zorgen baart is dat er hier mensen dit meisje ( het model) gewoon gezond van gewicht vinden.
Obesitas is niet goed ,maar ondergewicht is zeker zo slecht.[/quote]

sorry hoor, maar over wie dan ook zeggen dat ze eruit zien als een uitgemergelde junk vind ik echt belachelijk. mijn figuur en mijn maten (als in inches) zijnvrijwel gelijk aan die van dit model, dus blijkbaar zie ik er dan ook uit als een uitgemergelde junk, dankje vriendelijk.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 23:43

Some people just don't get it......

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 00:22

Ik hoop dat je wel weet hoeveel psychologische schade je je dochter (en eventueel anderen in dit topic) toe zou doen als je haar een uitgemergelde junk zou noemen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 00:35

Ik begrijp dat soort uitspraken ook echt niet.
Waar is dat nu voor nodig?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 10:16

Ik denk dat het een strak plan is als de mensen die dit topic te persoonlijk nemen, en ik denk dat iedereen voor zich zelf wel weet wie dat is, dit topic lekker 'ontstipt' en lekker van het mooie weer gaat genieten.

Jullie gaan het ook na 19 pagina's niet ineens magisch met elkaar eens worden en gezelliger wordt het er niet van.

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 10:18

En Dan is het weer 'laat ze maar kletsen', nee liever niet. Ik word er niet ongelukkiger van, en van t mooie weer genieten kan ik zo ook wel hoor :j maar ik loop niet weg van discussies.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 10:19

Danique schreef:
Ik denk dat het een strak plan is als de mensen die dit topic te persoonlijk nemen, en ik denk dat iedereen voor zich zelf wel weet wie dat is, dit topic lekker 'ontstipt' en lekker van het mooie weer gaat genieten.

Jullie gaan het ook na 19 pagina's niet ineens magisch met elkaar eens worden en gezelliger wordt het er niet van.

Dat is een kwestie van basis-fatsoen. Ook buiten dit onderwerp om. Dat je mensen niet op die manier omschrijft.
Om dat niet oké te vinden hoef ik dit topic echt niet persoonlijk te nemen. Als iemand zou zeggen dat volle mensen walvissen zijn zou ik daar ook tegenin gaan met mijn maatje 34. Want zo spreek je niet over mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 10:29

Je hoeft het ook uiteraard niet te accepteren maar er kan blijkbaar niet op een normale manier gediscussieerd worden. Ik vind het al erg vreemd dat er een topic wordt geopend met 'wat vind jij, is dit meisje een graatmager scharminkel of valt het wel mee' (op een paardenforum nota bene). Vervolgens geven mensen hun (ongezouten) mening en wordt het een soort 'welles, nietes'.

Ontstippen moet iedereen zelf weten hoor, het was maar een tip. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat mensen 19 pagina's lang zin hebben om hun mening door de drijven terwijl het overduidelijk is dat de tegenpartij deze niet aan gaat nemen.

Ik vind dit persoonlijk een interessant onderwerp om over the discussieren maar de reacties die ik lees hebben niks met een discussie te maken. ('Wauw, weet je wel waar je over praat', 'wat een achterlijke reactie', 'je loopt te liegen' om maar enkele voorbeelden te nemen...)

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 10:38

Ik kan prima normaal discusseren hoor :j maar zodra mensen gaan schelden ben ik niet bang om te laten weten dat ik dat niet pik :) voor de rest is er volgens mij ook best redelijk met goede argumenten gesproken, maar soms gaan mensen wel te ver, en Dan is het best okay om daar wat van te zeggen :j

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 10:38

Zo gaat het helaas ook vaak in veel real life discussies. Ik stoor me er niet bijzonder aan en vind het wel interessant hoe mensen daar weer op reageren. Heel erg persoonlijk is het nog niet geworden en ik ben ervan overtuigd dat iedereen zijn best doet om het netjes te formuleren, alleen komen dingen op schrift vaak hard over, zeker als je je iets persoonlijk aantrekt. Dus neem alle in jouw ogen harde uitspraken met een korrel zout qua bedoeling, en er is nog een prima discussie.

Overigens zijn discussies er niet om iemand van iemands gelijk te overtuigen, maar om inzichten en meningen te delen en zo wijzer te worden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 10:49

Danique schreef:
Je hoeft het ook uiteraard niet te accepteren maar er kan blijkbaar niet op een normale manier gediscussieerd worden. Ik vind het al erg vreemd dat er een topic wordt geopend met 'wat vind jij, is dit meisje een graatmager scharminkel of valt het wel mee' (op een paardenforum nota bene). Vervolgens geven mensen hun (ongezouten) mening en wordt het een soort 'welles, nietes'.

Ontstippen moet iedereen zelf weten hoor, het was maar een tip. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat mensen 19 pagina's lang zin hebben om hun mening door de drijven terwijl het overduidelijk is dat de tegenpartij deze niet aan gaat nemen.

Ik vind dit persoonlijk een interessant onderwerp om over the discussieren maar de reacties die ik lees hebben niks met een discussie te maken. ('Wauw, weet je wel waar je over praat', 'wat een achterlijke reactie', 'je loopt te liegen' om maar enkele voorbeelden te nemen...)

normaal discussiëren moet wel van twee kanten komen. Iemand een uitgemergelde junk noemen valt niet onder normaal discussiëren (nee ook niet als die "iemand" niet mee discussiëert.) en dan kan je imo ook niet verwachten dat men blij is met zo'n mening. Ik hoop van harte dat ze niet werkelijk zo tegen haar dochter zou doen als die een keer op een punt komt dat ze werkelijk mager is. (want je kan er niet altijd wat aan doen) want dan heb ik medelijden met dat arme meiske. :)
Ik vraag me af of ze ook nog zo achter die woordkeuze zou staan als iemand haar dochter een uitgemergelde junk zou noemen. (want ja, dat meiske kan prima op gewicht zijn maar er zullen vast mensen zijn die haar te mager vinden.)