Danique schreef:Je hoeft het ook uiteraard niet te accepteren maar er kan blijkbaar niet op een normale manier gediscussieerd worden. Ik vind het al erg vreemd dat er een topic wordt geopend met 'wat vind jij, is dit meisje een graatmager scharminkel of valt het wel mee' (op een paardenforum nota bene). Vervolgens geven mensen hun (ongezouten) mening en wordt het een soort 'welles, nietes'.
Ontstippen moet iedereen zelf weten hoor, het was maar een tip. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat mensen 19 pagina's lang zin hebben om hun mening door de drijven terwijl het overduidelijk is dat de tegenpartij deze niet aan gaat nemen.
Ik vind dit persoonlijk een interessant onderwerp om over the discussieren maar de reacties die ik lees hebben niks met een discussie te maken. ('Wauw, weet je wel waar je over praat', 'wat een achterlijke reactie', 'je loopt te liegen' om maar enkele voorbeelden te nemen...)
normaal discussiëren moet wel van twee kanten komen. Iemand een uitgemergelde junk noemen valt niet onder normaal discussiëren (nee ook niet als die "iemand" niet mee discussiëert.) en dan kan je imo ook niet verwachten dat men blij is met zo'n mening. Ik hoop van harte dat ze niet werkelijk zo tegen haar dochter zou doen als die een keer op een punt komt dat ze werkelijk mager is. (want je kan er niet altijd wat aan doen) want dan heb ik medelijden met dat arme meiske. 
Ik vraag me af of ze ook nog zo achter die woordkeuze zou staan als iemand haar dochter een uitgemergelde junk zou noemen. (want ja, dat meiske kan prima op gewicht zijn maar er zullen vast mensen zijn die haar te mager vinden.)