Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KoudbloedKim schreef:Tendance schreef:Dan moet je ook niet mij quoten en vervolgens die reactie eronder plaatsen, want dan lijkt het alsof het wel degelijk over mij gaat.Zorgen voor is hetzelfde.
En ik heb het over mensen die een uitkering krijgen, ziek zijn en wel rijden.
Als jij niet rijdt dan gaat het toch niet over jou?
Maar dan wel een vraag: kun je ervoor zorgen? Box mesten etc.?
Nee, ik heb 7 jaar met mijn paard in vol pension gestaan, dus nee, ik mest zelf niet en als ik 3x per week een borsteltje over mijn paard kan halen is het veel en ik kan dat ook niet plannen.
Soms heb ik goede periodes, maar die worden steeds zeldzamer helaas.
Maar alleen al het zitten en kijken naar de paarden werkt voor mij goed genoeg om me uit een zware depressie te houden, dus nogmaals, als een ander het daar niet mee eens is, heeft diegene een probleem, niet ik.
De tijd dat ik mij iets aantrok van wat een ander hierover dacht, is voorbij.
Ik ben allang blij dat ik een manier heb gevonden om te overleven.
Geryon schreef:Klopt, en ik ben ook heel vaak blij dat mensen zich dit niet kunnen voorstellen, want dat betekent dat ze het niet hebben meegemaakt in die mate.Mensen die daaraan twijfelen [naam], kunnen niet beseffen hoe erg jouw leven moet zijn geweest, hoe erg het kán zijn. Gelukkig voor hen, dat wel! Maar het zorgt wel voor veel onbegrip. Ik durf hetzelfde te zeggen en sta er ook 100% achter.
gohya schreef:KoudbloedKim veel mensen begrijpen het niet, er is niets te zien aan de buitenkant en dan móet het meevallen toch? Is het vanaf de buitenkant te zien,dan is er geen enkele twijfel bij de mens.
Eigenlijk zouden ze het zelf een week moeten kunnen voelen en mee maken.Zeker weten dat ze dan toch wel anders praten.
idylle schreef:@sizzle: er zijn een hoop mensen die wel weer aan het werk willen, maar ook een hoop die het wel lekker makkelijk vinden zo. Gister nog! Vrouw: ja mijn man gaat mooi niet aan 't werk, verdient dan maar 50 euro om meer daar ga je toch je bed niet voor uit!
Shadow0 schreef:idylle schreef:@sizzle: er zijn een hoop mensen die wel weer aan het werk willen, maar ook een hoop die het wel lekker makkelijk vinden zo. Gister nog! Vrouw: ja mijn man gaat mooi niet aan 't werk, verdient dan maar 50 euro om meer daar ga je toch je bed niet voor uit!
Nog een paar controversiele meningen: waarom zou je je niet neer mogen leggen bij de situatie zoals die is? En twee: ga eens met IT'ers praten en opper dat die hun salaris een beetje matigenDie komen ook allemaal met 'daar kom ik mijn bed niet voor uit hoor.' Zij mogen dat blijkbaar wel zeggen.
joyenbeau schreef:gohya schreef:KoudbloedKim veel mensen begrijpen het niet, er is niets te zien aan de buitenkant en dan móet het meevallen toch? Is het vanaf de buitenkant te zien,dan is er geen enkele twijfel bij de mens.
Eigenlijk zouden ze het zelf een week moeten kunnen voelen en mee maken.Zeker weten dat ze dan toch wel anders praten.
Ik zou inderdaad erg graag willen dat ik een keer van lichaam kon wisselen met jullie. Niet omdat ik het nu niet geloof hoor, want ik heb het toaal niet over de mensen die ECHT niet kunnen werken en wat kbk allemaal had klonk inderdaad niet fijn. Maar ben zelf wel benieuwd of ik het zou volhouden. Zou iedereen wel wat meer begrip naar elkaar krijgen denk ik.
Ik heb zelf zo ongeveer elke dag migraine maar als ik dan kijk dat er ook nog zoiets als clusterhoofdpijn bestaat dan ben ik zo ontzettend blij dat ik dat niet heb, maar toch ben ik wel zo'n nieuwschierig aagje die dan wil weten hoe dat voelt zegmaar. Is het echt wel zo erg als er wordt gezegd...
idylle schreef:@sizzle: er zijn een hoop mensen die wel weer aan het werk willen, maar ook een hoop die het wel lekker makkelijk vinden zo. Gister nog! Vrouw: ja mijn man gaat mooi niet aan 't werk, verdient dan maar 50 euro om meer daar ga je toch je bed niet voor uit!
Shadow0 schreef:idylle schreef:@sizzle: er zijn een hoop mensen die wel weer aan het werk willen, maar ook een hoop die het wel lekker makkelijk vinden zo. Gister nog! Vrouw: ja mijn man gaat mooi niet aan 't werk, verdient dan maar 50 euro om meer daar ga je toch je bed niet voor uit!
Nog een paar controversiele meningen: waarom zou je je niet neer mogen leggen bij de situatie zoals die is? En twee: ga eens met IT'ers praten en opper dat die hun salaris een beetje matigenDie komen ook allemaal met 'daar kom ik mijn bed niet voor uit hoor.' Zij mogen dat blijkbaar wel zeggen.
Juist dat soort mensen bedoel ik! Die mogen ze echt de helft van hun uitkering korten van mij. En zo ken ik er wel meer.
En nee lang niet iedereen denkt zo, gelukkig niet!! Maar de mensen die wel zo denken.... BAH!
Tendance schreef:Ik gun iedereen een fijn leven en paarden en weet ik veel wat, maar eerst moet iedereen het "goed" hebben, daarna is er pas plek voor de extraatjes.
Destination schreef:Zo dat is niet niks kiwiwitje
Maar ben jij wel volledig afgekeurd of niet?
Sizzle schreef:Tendance schreef:Ik gun iedereen een fijn leven en paarden en weet ik veel wat, maar eerst moet iedereen het "goed" hebben, daarna is er pas plek voor de extraatjes.
Maar jij weet toch niet hoe ze hun geld over hun leven verdelen![]()
Waarom is een paard (terwijl je op 12 m2 woont) een extraatje en een ruime 3 kamer woning niet?
Trek het dan volledig door en verbied mensen dan gelijk om meer leefopppervlak dan 40m2 te hebben, want alles daarboven is immers een extraatje.
Chocola moesten ze ook verbieden, is ook een extraatje.
Tendance schreef:En chocola kost niet gelijk een paar honderd in de maand.
Wel jammer, dat je alleen op dat kleine stukje tekst reageert en niet op de daadwerkelijke essentie van het verhaal.