Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Joaltijd schreef:Maar nu zit ik even te denken..
Als de cockpit alleen van binnen open gemaakt kan worden, hoe komen piloten dan in de cockpit voor ze gaan vliegen?
Dat vroeg ik me even af
Captain schreef:Er zitten altijd maar 2 piloten in de cockpit. (Uitzondering bijvoorbeeld een collega die geen dienst heeft maar toch even in de cockpit er bij zit) Tot een aantal jaar geleden zat er een boordwerktuigkundige aan boord maar door technologische ontwikkelingen kunnen piloten zelf alle functies van het toestel gemakkelijk controleren en is de derde persoon overbodig geworden.
Suzanne F. schreef:Joaltijd schreef:Maar nu zit ik even te denken..
Als de cockpit alleen van binnen open gemaakt kan worden, hoe komen piloten dan in de cockpit voor ze gaan vliegen?
Dat vroeg ik me even af
![]()
Dan is de deur open lijkt me. Als hij alleen van binnenuit geopend en gesloten kan worden dan kan hij nooit dicht vanaf de buitenkant. Tenzij hij 'in het slot' kan vallen maar dat lijkt me dus niet.
SAKKIA schreef:Daarnaast is het sinds 9/11 protocol dat als 1 van de piloten naar de wc moet, iemand van de cabinecrew plaatsneemt in de cockpit. Het is niet meer toegestaan dat 1 van de piloten zich alleen in de cockpit bevindt.
Uit dit verhaal komt sterk naar voren dat dit protocol niet gehandhaafd is.