Duits passagiers vliegtuig neergestort

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 08:13

Misschien heeft het wel iets met de staking te maken..
Bij dat verdwenen vliegtuig vorig jaar vermoeden ze dat de piloot de co-piloot heeft buitengesloten en de route heeft verandert en het vliegtuig opzettelijk heeft laten crashen omdat hij zijn baan zou verliezen en het niet goed ging met hem.
Ik kan me voorstellen dat piloten van lufthansa het ook niet zo goed hebben op het moment, maar dan had hij natuurlijk geen noodsignaal afgegeven.. Maar verdacht is het wel, dat er net iets gebeurt als de piloot er even niet is.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 08:18

Er zitten altijd maar 2 piloten in de cockpit. (Uitzondering bijvoorbeeld een [***] die geen dienst heeft maar toch even in de cockpit er bij zit) Tot een aantal jaar geleden zat er een boordwerktuigkundige aan boord maar door technologische ontwikkelingen kunnen piloten zelf alle functies van het toestel gemakkelijk controleren en is de derde persoon overbodig geworden.

Captain

Re: Duits passagiers vliegtuig neergestort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 08:20

En een deurtje intrappen? Die deur is na 9/11 zo sterk dat je dat niet zomaar redt.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 08:34

Weet je dat zeker? Ik snap dat het lastiger is om binnen te komen maar toch niet onmogelijk? Evt met hulp van een steward(ess) of zware trolley?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 08:36

Als het vliegtuig uit elkaar gespat is dan ben je echt niet snel klaar met bergen. Kijk maar naar mh17. Gister hebben ze nog menselijke overschotten geborgen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 08:42

Als dat mogelijk is dan is een kaping dus ook nog goed te realiseren.. Nee, daar heb je wat meer voor nodig dan een trolley..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 09:43

Maar nu zit ik even te denken..
Als de cockpit alleen van binnen open gemaakt kan worden, hoe komen piloten dan in de cockpit voor ze gaan vliegen?
Dat vroeg ik me even af :)

Mm, er zijn vaker zelfmoordacties met vliegtuigen geweest. Nu hoeft dit natuurlijk hier niet zo te zijn, maar het was wel het eerste waar ik aan dacht bij het 'buitengesloten'-verhaal. Het zal niet de eerste (co-)piloot zijn..

Maar wat als er een mankement was en er was geen tijd om de deur open te doen? Ok, in 8 minuten kun je wel een deur openen. Maar een bang dier maakt rare sprongen! Ze zijn wel op crisissituaties getraind, maar wie weet schrok hij hiervan zo erg dat hij alleenbdaar gefocust op was.

Ik roep maar iets hoor :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 09:48

Joaltijd schreef:
Als de cockpit alleen van binnen open gemaakt kan worden, hoe komen piloten dan in de cockpit voor ze gaan vliegen?

:')
Dan is de deur open lijkt me. Als hij alleen van binnenuit geopend en gesloten kan worden dan kan hij nooit dicht vanaf de buitenkant. Tenzij hij 'in het slot' kan vallen maar dat lijkt me dus niet.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 09:48

Joaltijd dan laten ze de deur open ;)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 09:49

Captain schreef:
Er zitten altijd maar 2 piloten in de cockpit. (Uitzondering bijvoorbeeld een collega die geen dienst heeft maar toch even in de cockpit er bij zit) Tot een aantal jaar geleden zat er een boordwerktuigkundige aan boord maar door technologische ontwikkelingen kunnen piloten zelf alle functies van het toestel gemakkelijk controleren en is de derde persoon overbodig geworden.

Zie vandaar dus, ik meende me dat ook te herrinneren maar die zijn dus wegbezuizingd eigenlijk. -O- zou wel handig zijn ivm idd dat ongeluk vorig jaar en nu ook weer. Als er een weg is blijven er tenminste twee achter ipv een. Kans op problemen dan ook een stuk kleiner.

En idd vanwege de verscherpte beveiliging krijg je die deur niet zomaar open, alleen een sleutel ergens op een geheim plekje zou wel handig zijn dan lijkt me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 09:53

Suzanne F. schreef:
Joaltijd schreef:

:')
Dan is de deur open lijkt me. Als hij alleen van binnenuit geopend en gesloten kan worden dan kan hij nooit dicht vanaf de buitenkant. Tenzij hij 'in het slot' kan vallen maar dat lijkt me dus niet.

Lach me nou niet uit :P

haha! Neen, ik zat zo te denken omdat er werd gezegd: 'alleen van binnenuit openen', dat heeft niets over het sluiten gezegd :P

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 09:54

Er zit hier een luchtje aan...die ene piloot heeft er vast iets mee te maken misschien wel onwel oid maar als het een zelfmoord actie was zo spijtig voor die onschuldige mensen.....die er niets mee te maken hebben :? Y;(

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 09:54

Extra persoon is extra kosten, en de meeste maatschappijen hebben het niet heel breed dus die bezuinigingen zijn te begrijpen. Plus dat controle van een computer betrouwbaarder is dan controle van een persoon.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 09:59

Ik heb daarnet het volgende gelezen over de deur....

De deur kan van buiten af geopend worden door middel van een code. Maar de mensen in de cockpit hebben de mogelijkheid de deur vergrendeld te houden bij het vermoeden van bijvoorbeeld een kaping.
Daarnaast is het sinds 9/11 protocol dat als 1 van de piloten naar de wc moet, iemand van de cabinecrew plaatsneemt in de cockpit. Het is niet meer toegestaan dat 1 van de piloten zich alleen in de cockpit bevindt.
Uit dit verhaal komt sterk naar voren dat dit protocol niet gehandhaafd is.

Bij een kaping denk ik dat dit uit de voicerecorder naar voren had moeten komen. Nu wordt er gezegd dat er helemaal geen geluid uit de cockpit kwam. Het lijkt me zo onwaarschijnlijk dat bij een kaping de piloot die nog aanwezig is niks zegt en dat hoeft dan niet eens een noodsignaal te zijn. Maar het was nu volledig stil.

helaas begin ik dus ook sterk te denken aan een actie van de piloot nog alleen aanwezig in de cockpit.
Het lijkt mij te toevallig dat de ene piloot weggaat, de ander onwel wordt en daarmee perongeluk het knopje aanraakt om de deur voorgoed te vergrendelen. Maar goed alles kan natuurlijk.

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 09:59

*edit* zie dat het antwoord over de code hierboven al is gegeven

Als je het zo leest.... dan trek ik toch een conclusie die gruwelijk is...

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:00

Dit is een uitleg over hoe en waarom het kan dat een piloot niet meer in de cockpit geraakt:

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150326_01599355

Er wordt dus inderdaad vermoed dat de piloot die nog in de cockpit zat, bewust de toegang weigerde voor zijn collega, want anders had die wel binnen geraakt via de emergency code.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:03

Jeetje dat is een doem scenario

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:11

Zou wel in en in triest zijn als dit een zelfmoord actief is... Hoe schuldig zullen de familie leden van de piloot zich dan wel niet voelen :n

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:16

SAKKIA schreef:
Daarnaast is het sinds 9/11 protocol dat als 1 van de piloten naar de wc moet, iemand van de cabinecrew plaatsneemt in de cockpit. Het is niet meer toegestaan dat 1 van de piloten zich alleen in de cockpit bevindt.
Uit dit verhaal komt sterk naar voren dat dit protocol niet gehandhaafd is.

Dit is het protocol van Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen, dus dit hoeft niet persé ook het protocol van Germanwings geweest te zijn. ;)

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:21

Het is nog niet bevestigd. Iedereen kan van alles roepen, ik weet het niet zo.

Mocht dit wel zo zijn.. als het zelfmoord is, dan ga je toch niet langzaam naar beneden zakken? En dan neem je toch geen 150 onschuldige mensen met je mee...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:22

Ik schrik hier ook enorm van... dit zou het nog zinlozer maken dan het al is.

En schuldige familieleden? Dat zou ik dan wel erg onterecht vinden.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:25

Ik neem toch aan dat het geen zelfmoord was, 150 mensen met je meenemen zou wel luguber zijn !

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:25

Wie weet hoe men denkt.

Ze zeggen dat er wel te horen is hoe de 2e piloot tevergeefs probeert toegang te krijgen tot de cockpit. Ik hoop dat de 1e piloot "gewoon" bewusteloos oid is geworden en geen zieke zelfmoordpoging. :n

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:26

Mioux schreef:
Ik neem toch aan dat het geen zelfmoord was, 150 mensen met je meenemen zou wel luguber zijn !

Een kat in het nauw maakt rare sprongen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 10:27

Kom ik weer met een vraag hoor :P
Ik vertelde dit dus aan mijn vader, dat er maar 1 piloot in de cockpit was. Via het nieuws en de voicerecorder..
Maar volgens mijn vader is de info nog niet openbaar gemaakt. Er zijn wel bronnen.. Maar het verhaal is volgensmij nog niet bevestigd :P
Dus ik weet niet hoeveel we ervan kunnen geloven :)