De militaire dienstplicht moet terug wegens dreiging IS

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tytonidae

Re: De militaire dienstplicht moet terug wegens dreiging IS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 15:36

@Polivy,

Ik ben het volledig met je eens ;)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 15:42

Die vaardigheden in die link leer ik nu ook met mijn opleiding. Geen leger of dienstplicht voor nodig.
Sommige van jullie doen net alsof je die vaardigheden enkel kan leren bij het leger en dat is dus permanent niet waar.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 16:09

miss_lizje schreef:
Die vaardigheden in die link leer ik nu ook met mijn opleiding. Geen leger of dienstplicht voor nodig.
Sommige van jullie doen net alsof je die vaardigheden enkel kan leren bij het leger en dat is dus permanent niet waar.

Mee eens. Iedere goede manager heeft deze vaardigheden.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 16:17

Polivy schreef:
Deetjeeuh schreef:
ElineS, geen ramp om je leven 6 maanden op pauze te zetten? Hoe wil je dat in vredesnaam doen met je studie?
Als je een week mist door ziekte dan loop je al flink achter. :') Laat staan 6 maanden.. Daarnaast is het ook nog eens een hele test voor je relatie(s) met je familie/vriend/vrienden/gezin. Hoe wil je dit in laten passen in mensen die de volle tijd werken en/of studeren en/of huisdieren hebben? Moeten die dan zelf alles maar gaan regelen voor een onderkomen etc.?

Hoe denk je dat het thuisfront van militairen dit doet?

Het is voor beroepsmilitairen met jonge kinderen zo geregeld dat ze alleen aan kortdurende uitzendingen mee hoeven doen.

Polivy

Re: De militaire dienstplicht moet terug wegens dreiging IS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 16:31

@Zoolgangster, dit klopt niet helemaal zoals je het omschrijft. En wat is kortdurend... En jong...

Miss_lizje, natuurlijk niet enkel bij Defensie. Dat beweer ik ook niet. Maar wel toch op een andere manier. Dat is moeilijk uit te leggen aan iemand die het nooit ervaren heeft. Zelf of in de omgeving. Het is algemeen bekend dat een cultuur en werkinstelling bij Defensie anders is dan in de burgermaatschappij, ook al komen in beginsel de vaardigheden overeen.
Wat ik probeer te zeggen is dat iedereen wat kan leren door zelfs maar een korte (want daar hebben we het over, 6 maanden...) periode bij Defensie te werken. Vaardigheden, houding, mentaliteit en vooral ook veel over jezelf. En ja, ik zou daar ook veel van kunnen leren.

Het is jammer dat in het artikel in de OP Defensie bijna afgeschilderd wordt als heropvoedingskamp. Iets waar ik ook op tegen ben. Dit is niet de taak van Defensie.
Iedereen springt ook meteen in de verdediging en zoekt alle negatieve elementen die hen niet aan kunnen spreken, zonder dat mensen een realistisch beeld hebben van werken bij Defensie. En zonder ook eens naar de positieve kanten te kijken. Want men schiet meteen in de kramp 'want ik wil dat helemaal niet en ik kan dat allemaal echt allang!'.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-15 17:41

Maar ik zie de toegevoegde waarde niet van het leren van vaardigheden die ik dus ook al leer op een opleiding. Persoonlijk zou ik het een verspilling vinden van mijn "plek" bij defensie, stuur er dan iemand heen die dat niet leert.
Ik ben wel voor persoonlijke ontwikkeling trouwens, maar niet onder dwangmatige omstandigheden. Zelf ontplooiing gaat in eigen tempo op je eigen manier. En ik zie dat persoonlijk niet echt voor ogen bij defensie.

Ik zie liever dat het geld lekker word weer in defensie zelf word geïnvesteerd. De laatste jaren hebben ze zoveel gekort op mensen die dit wel echt willen dat het plan om mensen die dus eigenlijk helemaal niet willen maar "moeten" er eigenlijk heel hypocriet overkomt.
Kennelijk wilde de man uit het nieuwstukje in OP wel geld trekken voor mensen die niet willen en zich daarna nooit meer laten zien, maar niet voor de mensen die dus wel willen! Die werden er eerder zelfs op gekort.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 15:58

Ik zou er op zich wel voor zijn, maar of de dreiging groot genoeg is?? Ik weet het niet...