12 doden in Parijs na aanslag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:01

NathalietjeB schreef:
nee helaas was t niet heb verder niet hier gereageerd..maar ik ben gewoon voor de afschaf van alle geloven... ben je gelijk klaar en kunnen alle mensen eens normaal gaan doen ipv in naam van 1 of andere fictief niet bestaand verzonnen persoon mensen te gaan vermoorden, omdat mensen de spot drijven met een fictief persoon

Dan vinden ze wel weer iets anders om voor te gaan moorden.
Sommige mensen zijn gewoon zo moordzuchtig die moeten gewoon iets hebben om voor te moorden.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:02

Jolien87 schreef:
alyel schreef:
Hier en daar, ja. Alle respect ook voor diegenen die hun geloof zo goed mogelijk proberen na te streven. Maar ik heb er een heel duidelijke mening over. Daar ging de kwestie toch over.. ;-)

Dat is wel duidelijk ja, dat jouw mening heel uitgesproken is, zowel letterlijk als figuurlijk. Het is alleen jammer dat het jou blijkbaar niet duidelijk is dat dit zeer kwetsend kan zijn voor mensen. Iedereen gaat in een zekere mate met zijn of haar eigen geloof om. Het is niet aan jou om te bepalen of dit geloof wel echt of oprecht is. Of was je, je er toevallig bewust van dat jij met jouw opmerkingen tegen andermans schenen schopt?

Kijk, en dit vind ik dan weer een mooi bericht om te lezen:
Ook Islamitische organisaties lopen mee met demonstratie

alyel schreef:
Nu zijn we er.

Waar zijn we precies als ik vragen mag? Voor zover ik weet zijn "we" momenteel namelijk helemaal van God los. Pardon the expression.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:03

Muppett schreef:
Ah dat is nieuws. Ik hoop wel dat de politie ze levend in handen krijgen...

Daar zou ik niet te hard op rekenen. Kan zomaar een gevalletje worden van: als gevolg van hun verzet tijdens hun aanhouding werden beide mannen door 262 kogels getroffen. Ofwel: geliquideerd door de Franse anti-terreur eenheid.

Winged

Loretta schreef:
NathalietjeB schreef:
nee helaas was t niet heb verder niet hier gereageerd..maar ik ben gewoon voor de afschaf van alle geloven... ben je gelijk klaar en kunnen alle mensen eens normaal gaan doen ipv in naam van 1 of andere fictief niet bestaand verzonnen persoon mensen te gaan vermoorden, omdat mensen de spot drijven met een fictief persoon

Dan vinden ze wel weer iets anders om voor te gaan moorden.
Sommige mensen zijn gewoon zo moordzuchtig die moeten gewoon iets hebben om voor te moorden.

Voorbeeldje hierbij: Rusland vs Oekraïne. Gaat daar niet om geloof ;)

Niniane

NathalietjeB schreef:
ben ik dan de enige die eigenlijk zoiets heeft van alle geloven zouden afgeschaft moeten worden.
geloof brengt alleen maar problemen

Het afschaffen van alle geloven druist volledig tegen de grondwet in. Not going to happen.

daniweerd

Geloof brengt het probleem niet, dat zijn de mensen.....ik als christen vermoord toch ook geen mensen die nu zeggen dat het geloof moet worden af geschaft :o Het is vreselijk wat er in Parijs is gebeurd en wat er overal op de wereld gebeurd...

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:05

Citaat:
Iyad El-Baghdadi @iyad_elbaghdadi
Follow
As a Muslim, killing innocent people in the name of Islam is much, much more offensive to me than any cartoon can ever be. #CharlieHebdo
1:39 PM - 7 Jan 2015 Våler, Norge, Norge

En zo wordt door de gehele islamwereld gereageerd.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:06

NathalietjeB schreef:
ben ik dan de enige die eigenlijk zoiets heeft van alle geloven zouden afgeschaft moeten worden.

Het geloof brengt geen probleem, de mensen brengen het probleem.
Edit: zoals hier eerder al werd gepost.
Kijk alleen naar de MH17, dat is ook geen specifiek geloof.
Daar richten ook de mensen de schade aan.
Laatst bijgewerkt door WillBokkers op 08-01-15 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:06

alyel schreef:
??
Omdat het zo werkelijk uit de koran komt.

Alle respect voor diegene die geloven, en proberen hun geloof zo goed mogelijk uit te oefenen, maar spreek mij aub niet over "echte moslim" zijn.

Hoe kan hier een echte moslim de roep tot het gebed horen??? Het staat hier vol kerken.

Dus je bent vrij hier je geloof te komen uitoefenen, maar dan in de mate van het mogelijke. Maar spreek me aub niet van echte moslims hier.

Echt, jou Posts worden met de minuut respectlozer! En slaan kant nog wal.

Mijn vader is katholiek, heeft bijna 20 jaar als pastor voor de kerk gewerkt. Maar... Hij vind homo's bijvoorbeeld prima, werkt al jaren op zondag en doet meer dingen die volgens de bijbel niet mogen. Is hij daarom geen echte christen? Omdat hij een 2000 jaar oud boek niet tot op de letter volgt?

Wie ben jij om over andere mensen te oordelen. Blergh. Krijg er gewoon een vieze smaak van.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 08-01-15 17:12, in het totaal 2 keer bewerkt

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:08

purny schreef:
Geloof moet je niet afschaffen, staat in de grondwet. Alleen een grote groep droeftoeters weten het te verzieken voor degene die wel normaal leven naar het geloof toe.

Ik ben echt niet voor het afschaffen van geloof/religie, maar ik vraag me wel af wat het in onze grondwet doet. Ik vraag me echt af waarom religie een andere status zou moeten hebben dan andere diepgewortelde overtuigingen, je hebt immers met het recht op vrije meningsuiting al gewoon je recht om te denken, geloven en zeggen wat je wil :? .

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:10

liedje89 schreef:
purny schreef:
Geloof moet je niet afschaffen, staat in de grondwet. Alleen een grote groep droeftoeters weten het te verzieken voor degene die wel normaal leven naar het geloof toe.

Ik ben echt niet voor het afschaffen van geloof/religie, maar ik vraag me wel af wat het in onze grondwet doet. Ik vraag me echt af waarom religie een andere status zou moeten hebben dan andere diepgewortelde overtuigingen, je hebt immers met het recht op vrije meningsuiting al gewoon je recht om te denken, geloven en zeggen wat je wil :? .

Ik zie iemand die helemaal overtuig is als vegatarier en daar allemaal dingen bij doet ook niet anders als een christen.
Het zijn allemaal levensovertuigingen.
De een dieper dan de ander.
Maargoed, daar heb ik hier op bokt al eerder kritiek op gehad.
Ieder zijn eigen mening :)

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:10

hengstveulen schreef:
Geloof brengt het probleem niet, dat zijn de mensen.....ik als christen vermoord toch ook geen mensen die nu zeggen dat het geloof moet worden af geschaft :o Het is vreselijk wat er in Parijs is gebeurd en wat er overal op de wereld gebeurd...

De gemiddelde moslim doet dat ook niet. Het zijn de extremisten. Maar die heb je er bij de christenen ook tussen zitten.

daniweerd

Re: 12 doden in Parijs na aanslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:11

Daarom zeg ik ook dat de mensen het probleem zijn en niet het geloof

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:12

Narita schreef:
hengstveulen schreef:

De gemiddelde moslim doet dat ook niet. Het zijn de extremisten. Maar die heb je er bij de christenen ook tussen zitten.

Daarom juíst zijn het de mensen.
Een extremist vind ik niet iemand die het geloof uitoefent.
Hij verdraaid het.
En die heb je bij alle geloven.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:15

Iemand was voor het afschaffen van het geloof. Ik vind niet dat je door die droeftoeters het hele geloof moet afschaffen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:27

NathalietjeB schreef:

En geloven wat je wilt ( en dat naar buiten brengen ) valt ook onder de vrijheid van meningsuiting. Dus ik ben heel erg voor geloof.
ik ben ontzettend tegen de daden die sommige mensen uit naam van een geloof doen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:31

liedje89 schreef:
purny schreef:

Vrijheid van meningsuiting is niet hetzelfde als vrijheid van geloof.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:33

Bah, wat een nare foto is er geplaatst van het redactiekantoor: een slagveld met bloedsporen.
De foto is via deze link te bekijken:

Schokkende foto

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:43

Blue_Eyes schreef:
liedje89 schreef:

Ik ben niet dom, ik ben het er gewoon niet mee eens :Y)

EDIT: imo is iets acceptabel in onze maatschappij of niet, dat je bijv best tegen homo's mag discrimineren of dieren mag mishandelen als je er maar een heel oud boek bij sleept is imo gewoon onzin.
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 08-01-15 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:43

Heel naar.... wel de waarheid (hoeven we niet over te discussiëren)...... we hoeven niet onwetend te blijven voor wat er is aangericht, enkel omdat het te erg is.
Goed dattie foto is vrijgegeven.....

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:44

Art. 6 van de Grondwet

Citaat:
Artikel 6
1.Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
2.De wet kan ter zake van de uitoefening van dit recht buiten gebouwen en besloten plaatsen regels stellen ter bescherming van de gezondheid, in het belang van het verkeer en ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden.

http://wetten.overheid.nl/BWBR0001840/g ... 08-01-2015

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:45

liedje89 schreef:
Blue_Eyes schreef:

Zegt er iemand dat je dom bent, dan?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:46

Door die foto kom ik wel op het volgende. Ik las dat het een fals vlag zou zijn (uhuh).... Nu ben ik helemaal niet van complottheorieën enzo, maar zette me wel aan het denken.
De agent (achmed) die buiten neergeschoten wordt en vervolgens door het hoofd geschoten wordt.... Je zou toch zeggen dat dat met veel bloed gepaard gaat.
Hier lijkt dat niet zo te zijn.
Iemand die dit technisch, wetenschappelijk of medisch kan onderbouwen?

Aria_zz

Re: 12 doden in Parijs na aanslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:49

Nee, hoeft niet met veel bloed te zijn. Kan best dat het intern doorbloed zonder veel bloed opstraat.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 17:51

Blue_Eyes schreef:
liedje89 schreef:

Zegt er iemand dat je dom bent, dan?

Ik bedoel misschien niet dom maar onwetend, als je besluit een feit te benoemen ga ik ervan uit dat je dus denkt dat ik daar niet van op de hoogt ben. Ipv dat je bedenkt dat ik misschien een andere mening hebt een een argument zou geven waarom religie volgens jouw wel een uitzonderingspositie dient te hebben tov andere (diepgewortelde) overtuigingen.