Drukke bus; tassen op stoelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 21:01

Ik ben gedurende mijn opleiding vaak op tassen gaan zitten als mensen in de negeerstand waren.
Dan heb je snel reactie :D

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: Drukke bus; tassen op stoelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 21:05

Ow maar in mijn tas zot nooit iets breekbaars dus ik laat mensen er gerust op zitten als ik de kans niet krijg om hem weg te halen :) tzal niet de eerste keer zijn. Men moet mij wel de kans geven om mijn tas op te pakken. En ik heb het meeste lol, want zei zitten verrot

Enige nadeel: plat brood :(

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 21:16

Ik word daar dus ook heel chagerijnig van. Als het rustig is in de trein en er zitten dus maar hier en daar wat mensen dan vind ik het ook fijn om mn tas naast me te zetten, maar als het drukker wordt haal ik hem meteen weg.

Ik ben ook gestopt met vragen ´mag ik hier zitten´/ 'mag ik hier bij'. Ik zeg nu 'ik wil hier zitten'. :+ Ja echt oprotten, ik ga niet super beleefd vragen terwijl die andere persoon heel asociaal is met zn tas.

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 21:19

Zoals iemand al zegt, normaal fatsoen zou geen discussie moeten zijn. Ik vind opstaan voor iemand die slecht ter been is ook zoiets. Ik sta gewoon op als ik iemand zie die misschien liever wil zitten. Ik vraag het niet eens aan die persoon, want dan creeer je ook een soort ongemakkelijke situatie. Krijg altijd een beetje de kriebels als iemand dat overdreven beleefd gaat vragen 'wilt u misschien zitten mevrouw' en niet gewoon op gaat staan.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 21:23

Oliver schreef:
Ik word daar dus ook heel chagerijnig van. Als het rustig is in de trein en er zitten dus maar hier en daar wat mensen dan vind ik het ook fijn om mn tas naast me te zetten, maar als het drukker wordt haal ik hem meteen weg.

Ik ben ook gestopt met vragen ´mag ik hier zitten´/ 'mag ik hier bij'. Ik zeg nu 'ik wil hier zitten'. :+ Ja echt oprotten, ik ga niet super beleefd vragen terwijl die andere persoon heel asociaal is met zn tas.

Sorry maar dan krijg je van mij echt een lelijke blik en ga ik mijn tas zeer zeker niet voor je weghalen... Ik vind het pas asociaal als men denkt dat de wereld van hen is en een nette vraag/net antwoord er al niet eens meer vanaf kan. Dat geldt voor beide kanten natuurlijk.

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 21:27

Maar waarom laat je express je tas naast je staan als je WEET dat het moment er aan gaat komen dat mensen daar willen zitten omdat er verder geen zitplaatsen zijn? Het is toch andersom asociaal/denken dat de hele wereld je toebehoort dat jij je tas daar neerzet?

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 21:39

Wat er gister toch gebeurde.. :')
Ik zat in een vierzits in de trein met een vrouw van zo rond de 50 schuin tegen over mij.
Doet ze doodleuk haar schoenen uit en legt ze haar blote stink voeten naast me op de stoel. :r
En dan je gewoon met een uitgestreken gezicht mij zitten aankijken.

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 22:27

Resfeber schreef:
Ik zat in een vierzits in de trein met een vrouw van zo rond de 50 schuin tegen over mij.
Doet ze doodleuk haar schoenen uit en legt ze haar blote stink voeten naast me op de stoel. :r

Je hebt toch zeker wel gezegd dat ze haar vieze kaasvoeten uit je zicht moest halen?
:')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 22:29

Resfeber schreef:

Voeten op de bank is 90,- boete he :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 22:53

Ik kan er niet over uit... De intolerantie in dit topic....
Wat is er nu mis met gewoon een beetje rekening met elkaar houden? Een beetje aanpassen? Je gaat er echt niet dood van.
Waarom is dat nou zo moeilijk? ;(

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 23:01

LadyMadonna schreef:
Ik kan er niet over uit... De intolerantie in dit topic....
Wat is er nu mis met gewoon een beetje rekening met elkaar houden? Een beetje aanpassen? Je gaat er echt niet dood van.
Waarom is dat nou zo moeilijk? ;(

Dat vraag ik mij ook echt af :(

Ja, iemand moet de plaats vrij maken als anderen binnen komen en er is nergens plaats meer...
Maar... Als iemand dat even niet door heeft kun je er ook gewoon netjes om vragen :).
Uiteraard hoort het antwoordt gewoon ja te zijn... maar wat is er mis met vragen?

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 23:03

We draaien echt in een cirkeltje nu :')

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 23:12

Wat een gezeur hier zeg.
Ik reis dagelijks met de trein of bus en nog nooit heeft iemand geweigerd om zijn/haar tas voor me weg te vragen. Nee, het gebeurt haast nooit uit zichzelf, vooral omdat ze vrijwel altijd naar hun telefoon kijken.
Maar het is zoveel moeite niet om even te vragen of je er mag zitten en de tas is zo weg.

En ja, zelf heb ik ook altijd de tas op de stoel naast me. Als iemand dat plekje wil, hoeven ze het alleen maar te vragen en ik zet het meteen weg.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 23:41

Ladybird schreef:

Nouja, ik zou mijn vraag best beantwoord willen hebben eigenlijk.
Wat is er zo moeilijk aan je tas weg halen? Wat is er zo moeilijk aan te vragen of je mag zitten?

Wordt een beetje treurig van de maatschappij waar we in leven

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 23:53

Ik zet ook altijd mijn tas op de stoel naast me als er toch niemand wilt zitten, maar als iemand dat wel wilt haal ik die natuurlijk gewoon weg. Ik vind het vrij vervelend dat veel mensen nog geen seconde kunnen wachten tot ik mijn tas er af heb, vaak heb ik dan al bijna een kont op m'n tas.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 23:55

LadyMadonna schreef:
Ladybird schreef:

Nouja, ik zou mijn vraag best beantwoord willen hebben eigenlijk.
Wat is er zo moeilijk aan je tas weg halen? Wat is er zo moeilijk aan te vragen of je mag zitten?

Wordt een beetje treurig van de maatschappij waar we in leven

Voor mij is dat geen probleem. Tas weghalen is geen probleem, vragen of je zitten mag ook niet.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 23:58

Ladybird schreef:

Dat komt omdat niemand toegeeft :)

In principe komt het hierop neer:
Ja, je mag zitten op die plaats daar is die immers voor bedoeld. Dus nee, mensen hoeven niet te zuchten als het gevraagd wordt en die tas heeft zeker niet meer recht dan een persoon. Máár... Als iemand het even niet door heeft mankeert er niks aan je mond om even te vragen of je mag zitten. Dat is immers beleefder en respectvoller dan zo maar te gaan zitten op anders mans spullen. Dat zou je zelf immers ook niet tof vinden :)

Dus uiteindelijk blijft het terugkomen op fatsoensnormen en respect voor elkander en zijn spullen...
En aangezien tegenstanders van de tassen vinden dat ze niks hoeven te vragen en gewoon mogen zitten. En voorstanders het vervelend vinden als mensen zo maar gaan zitten zonder ze de kans te geven hun zooi op te ruimen. Blijft het in deze cirkel draaien want niemand geeft toe...

Jammer.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 00:00

Nou MDH, dat is inderdaad wel een goed samenvatting van 19 pagina's :j tis precies zoals jij het zegt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 00:07

En waarom is die samenvatting zo correct! Trots?

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 00:27

xApple schreef:
Zwerte schreef:

Ik heb jouw post wel goed gelezen hoor. Niet meteen vanuit gaan dat ik het niet goed gelezen heb ;) Ik vind het gewoon belachelijk dat jij een plek bezet houdt en dan verwacht dat mensen maar aan iemand anders moeten vragen of ze ernaast mogen zitten. Ik vind dat echt te zot voor woorden. Dan moet je ook maar 2 kaartjes kopen. Je mag niet verwachten dat mensen rekening met je houden. Want uiteindelijk ben jij (en ik) degene met een probleem en niet de mede reizigers. En nee ik ben niet onwetend of naïef, dat is mijn mening ;)

Ehm waar staat dat ik denk dat je niet goed gelezen hebt? Sorry, maar ik kan er slecht tegen als mensen woorden in mn mond leggen. Zo ook jouw interpretatie van wat ik zou vinden en verwachten. Waar haal je in vredesnaam vandaan dat ik verwacht dat mensen het aan een ander moeten gaan vragen? Ik hoop er wel op, maar verwacht en eis het zeker niet. Ik heb juist meerdere malen gezegd dat ik zelf altijd ja zeg en nog vriendelijk ook. Ik zie er alleen ook geen probleem in om te vragen of ze ergens anders willen gaan zitten (heb dat lef zelf dus niet, maar snap het probleem ervan ook niet zo), want een vraag kan je ook nee op antwoorden. Waarom is een vraag een eis? Het is imo een verzoek en daar kan een nee op volgen en dat heb je gewoon te pikken aangezien het openbaar vervoer is. Dat zeg ik al meerdere malen, dus ik snap echt niet waar je vandaan haalt dat ik zou eisen en verwachten dat men rekening met mij houd. In realiteit is dit zelfs het tegenovergestelde kan ik je vertellen: ik weet niet anders dan dat de rest van de wereld asociaal en egoistisch is en dat je alleen op jezelf kan vertrouwen. Mijn uitgangspunt is dan ook altijd dat niemand rekening met je gaat houden en dit topic is weer een prachtig bewijs. Dus ik hou graag rekening met mezelf, zolang niemand daar hinder van ondervind.

Misschien moet je je eigen posts en die van mij eens terug lezen. Je vroeg tot 2x aan toe of ik 't wel goed gelezen had. (Ja dus) Een paar pagina's terug. En ik heb nergens gezegd dat jij iets eist. Wel dat je verwacht dat mensen rekening met je moeten houden maar zo kwamen je posts over op mij ;)

Blijkt niet zo te zijn.. dus mocht ik je een keer tegenkomen op mijn traject en het is druk; kom ik lekker naast je zitten :+

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 06:59

LadyMadonna schreef:

Tegen mij?
Want ik snap niet precies waar de vraag vandaan komt :o.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 08:29

Iedereen hier in de trein heeft zijn tas naast zich of voor zich op de stoel. Bij de volgende stations wordt het drukker, ben benieuwd.

Wat ik persoonlijk nog erger vind dan tassen.. zijn mensen die net hebben staan roken. Die dragen die lucht aardig zwaar mee en laat ik daar nou net slecht tegen kunnen. Eindigt altijd in een enorme hoestbui als die mensen naast me komen zitten := En dan kijken ze me ook nog raar aan :')

W_Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 09:18

Eigenlijk komt het gewoon hier op neer:
* Mensen die op je spullen gaan zitten zijn aso, wat is er mis met iemand aantikken/even wachten als ie je niet meteen opmerkt?
* Mensen die een bepaalde actie verwachten voordat ze hun tas van een stoel halen zijn aso, als iemand naast je stoel staat en je aankijkt, geeft diegene al aan dat hij daar wil zitten.
* Mensen die gaan zitten hoesten bij een rooklucht zijn aso, kom op, net alsof je daardoor vergiftigd wordt. :') Het ruikt misschien niet lekker, maar iemand die net een broodje ei/pindakaas/salami/andere meuk op heeft, ruikt ook niet lekker. Jammer dan. Door slechts een rooklucht, komt er geen teer/nicotine in je longen, en laten dat nou net de stoffen zijn waar je van gaat hoesten, niet de geur zelf.
* Verwachten dat iemand met zo'n berg bagage dat hij er nauwelijks overheen kan kijken, de hele handel op schoot neemt zodat jij kunt zitten, is aso
* Mensen die denken dat er niemand naast ze hoeft te zitten, en ze dus Nee kunnen zeggen zijn aso.
* Mensen met een sociale stoornis zijn aso. Dat is nou wat een sociale stoornis eigenlijk is -> A-Sociaal. (wat overigens niet wil zeggen dat je er geen rekening mee kunt houden, want het is erg genoeg)
* Iedereen is aso :')
Dat laatste is natuurlijk overduidelijk een grapje :')

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 09:47

M_D_H schreef:
LadyMadonna schreef:

Tegen mij?
Want ik snap niet precies waar de vraag vandaan komt :o.

Ik snapte hem ook al niet :=

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 09:57

Niemand wil toegeven geef je in je post aan MDH, waarom is dat dan? Zijn we te trots? Of wat is dat?