Dan heb je snel reactie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Oliver schreef:Ik word daar dus ook heel chagerijnig van. Als het rustig is in de trein en er zitten dus maar hier en daar wat mensen dan vind ik het ook fijn om mn tas naast me te zetten, maar als het drukker wordt haal ik hem meteen weg.
Ik ben ook gestopt met vragen ´mag ik hier zitten´/ 'mag ik hier bij'. Ik zeg nu 'ik wil hier zitten'.Ja echt oprotten, ik ga niet super beleefd vragen terwijl die andere persoon heel asociaal is met zn tas.
Resfeber schreef:Wat er gister toch gebeurde..
Ik zat in een vierzits in de trein met een vrouw van zo rond de 50 schuin tegen over mij.
Doet ze doodleuk haar schoenen uit en legt ze haar blote stink voeten naast me op de stoel.
En dan je gewoon met een uitgestreken gezicht mij zitten aankijken.
Resfeber schreef:Wat er gister toch gebeurde..
Ik zat in een vierzits in de trein met een vrouw van zo rond de 50 schuin tegen over mij.
Doet ze doodleuk haar schoenen uit en legt ze haar blote stink voeten naast me op de stoel.
En dan je gewoon met een uitgestreken gezicht mij zitten aankijken.
LadyMadonna schreef:Ik kan er niet over uit... De intolerantie in dit topic....
Wat is er nu mis met gewoon een beetje rekening met elkaar houden? Een beetje aanpassen? Je gaat er echt niet dood van.
Waarom is dat nou zo moeilijk?
LadyMadonna schreef:Ladybird schreef:We draaien echt in een cirkeltje nu
Nouja, ik zou mijn vraag best beantwoord willen hebben eigenlijk.
Wat is er zo moeilijk aan je tas weg halen? Wat is er zo moeilijk aan te vragen of je mag zitten?
Wordt een beetje treurig van de maatschappij waar we in leven
Ladybird schreef:We draaien echt in een cirkeltje nu
xApple schreef:Zwerte schreef:
Ik heb jouw post wel goed gelezen hoor. Niet meteen vanuit gaan dat ik het niet goed gelezen hebIk vind het gewoon belachelijk dat jij een plek bezet houdt en dan verwacht dat mensen maar aan iemand anders moeten vragen of ze ernaast mogen zitten. Ik vind dat echt te zot voor woorden. Dan moet je ook maar 2 kaartjes kopen. Je mag niet verwachten dat mensen rekening met je houden. Want uiteindelijk ben jij (en ik) degene met een probleem en niet de mede reizigers. En nee ik ben niet onwetend of naïef, dat is mijn mening
Ehm waar staat dat ik denk dat je niet goed gelezen hebt? Sorry, maar ik kan er slecht tegen als mensen woorden in mn mond leggen. Zo ook jouw interpretatie van wat ik zou vinden en verwachten. Waar haal je in vredesnaam vandaan dat ik verwacht dat mensen het aan een ander moeten gaan vragen? Ik hoop er wel op, maar verwacht en eis het zeker niet. Ik heb juist meerdere malen gezegd dat ik zelf altijd ja zeg en nog vriendelijk ook. Ik zie er alleen ook geen probleem in om te vragen of ze ergens anders willen gaan zitten (heb dat lef zelf dus niet, maar snap het probleem ervan ook niet zo), want een vraag kan je ook nee op antwoorden. Waarom is een vraag een eis? Het is imo een verzoek en daar kan een nee op volgen en dat heb je gewoon te pikken aangezien het openbaar vervoer is. Dat zeg ik al meerdere malen, dus ik snap echt niet waar je vandaan haalt dat ik zou eisen en verwachten dat men rekening met mij houd. In realiteit is dit zelfs het tegenovergestelde kan ik je vertellen: ik weet niet anders dan dat de rest van de wereld asociaal en egoistisch is en dat je alleen op jezelf kan vertrouwen. Mijn uitgangspunt is dan ook altijd dat niemand rekening met je gaat houden en dit topic is weer een prachtig bewijs. Dus ik hou graag rekening met mezelf, zolang niemand daar hinder van ondervind.