delvira schreef:En dan lees ik dat tijdens de intocht wel gedemonstreerd mag worden, en dat er agenten verkleed als zwarte piet meelopen tijdens de intocht.....bah wat wordt een kinderfeest toch verpest....
Inderdaad erg jammer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nessah schreef:Wat ik vind?
Dat ik er serieus van schrik dat topics over dingen als Ebola, Serië, ongelukken met doden ( zoals de monstertrucks), oid nog niet eens de helft van de pagina's hebben als een onbenullige zwarte pieten discussie. Jammer, terwijl het veel boeiender/heftigere onderwerpen zijn waar je veel beter/boeiender over kan filosoferen?
Citaat:Maar toch mijn ( ongezouten) mening? Dat papa en mama zich druk maken om zwarte piet en zijn kleur terwijl een kind die in zwarte piet gelooft en kinderfantasie heeft.. Dus wanneer je in een mooi verhaal fantaseert dat pieten ook roze kunnen zijn, geloven ze dat net zo goed als wanneer ze zwart zijn. Dat is namelijk het kinderbrein. ( Meer info weten? Heb hier een boekenplank studieboeken pedagogie voor de geïnteresseerden )
sallandval schreef:Nessah schreef:Wat ik vind?
Dat ik er serieus van schrik dat topics over dingen als Ebola, Serië, ongelukken met doden ( zoals de monstertrucks), oid nog niet eens de helft van de pagina's hebben als een onbenullige zwarte pieten discussie. Jammer, terwijl het veel boeiender/heftigere onderwerpen zijn waar je veel beter/boeiender over kan filosoferen?
Niet mee eens, de discussie is duidelijk niet onbenullig, anders was niet heel Nederland in rep en roer. Misschien vind jij het onbenullig, ik ben het zelfs met je eens. Maar de gevoelens van tienduizenden mensen die zich in hun identiteit voelen aangetast (zwarte mensen evenals Nederlanders) kun je mijns inziens niet afserveren als onzin.
aikon schreef:Wat ik niet snap is dat wij blanken beschuldigt worden dat we nu nog de vruchten hebben van het slavenhandel verleden. Leuk, maar de afstammelingen die nu in westerse landen (toch blanke landen van oudsher) leven plukken net zo goed van die vruchten. Ze krijgen net zoveel als anders gekleurde, daar word geen onderscheid in gemaakt. En dan willen ze nu nog een bak geld hebben over de ruggen van hun voorouders. Schandalig!! Maar terug naar afrika willen ze niet, nee dan hebben ze het een heel eind slechter dan nu in de "rijke" landen.
Gelukkig doet friesland niet mee aan de gekleurde pieten gekte.