Hond dood geschoten door politie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 12:16

Omdat er letterlijk tegen mij gezegd word dat ik deze situatie aan mijn eigen honden refereer wat gewoon weg nergens op slaat. Dus leg ik uit waarom dit nergens op slaat.

Jeetje, ik ontstip dit topic want mensen staan niet open voor andere meningen,doen sarcastisch, maken het persoonlijk en vallen TS aan.

Jammer, terwijl het een leuke discussie had kunnen zijn waarbij we zouden kunnen nadenken wat een alternatief had kunnen zijn of hoe de situatie wel of niet hadden kunnen zijn en elkaar op een leuke manier proberen te overtuigen van een mening. Maar ja, met sommige mensen is een discussie onmogelijk.

Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 12:17

Nessah schreef:
pepperspray ( nogmaals.. Even lezen heb 7 links gedeeld ;) ) werkt op honden juist vaak goed. Ik ga dit niet nog een keer uitleggen. .

Ik werk zelf als agent en dus ook met pepperspray. Het kan helpen, maar als het dier of de mens die pepperspray opgespoten krijgt vol adrenaline zit of heel erg opgefokt is, dan werkt dat spul echt niet of pas heel laat. En sommige kunnen die troep dus verdragen en krijgen helemaal geen last. De vaart waarop de honden in het filmpje op de agent afkomen rennen, is veel te snel om de pepperspray doeltreffend op te spuiten (ogen/neus)

Als dieren met elkaar in gevecht zijn of al in iemand hangen, dan is de kans om de dieren goed te treffen groter, omdat ze vaak op de plek bewegen en niet komen aanrennen. Dan heb je enigszins kans dat het spul werkt.

Het is dus niet zo een wondermiddel als vele denken helaas :-)

Tasers en rubbere kogels heeft de politie idd niet :-)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 12:24

Fiffill schreef:
Waar zie je mij dat zeggen :?

Waar zie ik jou wàt zeggen? Ik reageer op jou post 'dat de mensen er zelf hun honden bij halen' en geef aan dat dat voor de discussie helemaal geen verschil zou moeten maken.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 12:33

packer schreef:
Ik snap bij voorbaat al niet dat je staffords, pitbulls enz op een flatje wilt houden, dit zijn honden die hoog in energie staan, en niet genoeg hebben aan een wandelingetje rond de blok, met een stoere slipketting om. Met toch heel vaak het bijbehorende stoere volk. Dat deze hond is doodgeschoten, vind ik in deze situatie een juiste keuze. De eigenaar kan wel lopen blaten achteraf, maar zij is en blijft verantwoordelijk voor haar honden.

Voor elke hond lijkt het me fijner om een huis met tuin te hebben. Maar dat mensen op een flat wonen wil niet per definitie zeggen dat ze alleen een blokje om lopen natuurlijk.
Ik vind dat de meeste honden te weinig beweging krijgen, ook honden die op een boerderij wonen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 12:47

Lara_Silver schreef:
Fiffill schreef:
Waar zie je mij dat zeggen :?

Waar zie ik jou wàt zeggen? Ik reageer op jou post 'dat de mensen er zelf hun honden bij halen' en geef aan dat dat voor de discussie helemaal geen verschil zou moeten maken.

Aangezien je op mij reageert leek het alsof je post ook aan mij gericht was. Dat dacht ik iig, my bad :D

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 12:48

Nikass schreef:
packer schreef:
Ik snap bij voorbaat al niet dat je staffords, pitbulls enz op een flatje wilt houden, dit zijn honden die hoog in energie staan, en niet genoeg hebben aan een wandelingetje rond de blok, met een stoere slipketting om. Met toch heel vaak het bijbehorende stoere volk. Dat deze hond is doodgeschoten, vind ik in deze situatie een juiste keuze. De eigenaar kan wel lopen blaten achteraf, maar zij is en blijft verantwoordelijk voor haar honden.

Voor elke hond lijkt het me fijner om een huis met tuin te hebben. Maar dat mensen op een flat wonen wil niet per definitie zeggen dat ze alleen een blokje om lopen natuurlijk.
Ik vind dat de meeste honden te weinig beweging krijgen, ook honden die op een boerderij wonen.

Een hond kan prima op een flatje hoor. Mits ze voldoende lichaamsbeweging en geestelijke uitdaging hebben. Dan is een hond zelfs beter af dan een hond in een ruime tuin die nooit uitgelaten of uitgedaagd word. Ik kom op weg naar stal dagelijks langs een dergelijke hond en dat dier is duidelijk echt helemaal het padje kwijt. Maar volgens velen heeft hij WEL een goed leven, want hij zit hele dagen in een ruime tuin.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 12:57

Nessah schreef:
Omdat er letterlijk tegen mij gezegd word dat ik deze situatie aan mijn eigen honden refereer wat gewoon weg nergens op slaat. Dus leg ik uit waarom dit nergens op slaat.

Jeetje, ik ontstip dit topic want mensen staan niet open voor andere meningen,doen sarcastisch, maken het persoonlijk en vallen TS aan.

Jammer, terwijl het een leuke discussie had kunnen zijn waarbij we zouden kunnen nadenken wat een alternatief had kunnen zijn of hoe de situatie wel of niet hadden kunnen zijn en elkaar op een leuke manier proberen te overtuigen van een mening. Maar ja, met sommige mensen is een discussie onmogelijk.

Het is nog steeds een leuke discussie hoor. Je kan toch zelf beslissen op wieje wel en niet reageert :) ? En inderdaad, het zoeken naar andere oplossingen is heel interessant, maar dan moet jij het ook accepteren als jouw aangedragen oplossing (in dit geval de pepperspray) niet zo goed werkt als je dacht en daar dan niet steeds over doorgaan. Ook een taser is in dit geval heel lastig omdat het om een bewegend doelwit gaat dat zich op afstand bevindt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 12:58

Lara_Silver schreef:
Ik heb getemt op een paar bovenstaande reacties. Hoe kinderachtig zijn jullie bezig zeg! Nog steeds niet geleerd om op de bal te spelen ipv de persoon, hoe verrassend. De honden van bokkers hebben helemaal niets met dit topic te maken!

behalve als de TS zelf linkt naar een topic van haar en hoe ze haar honden bezighoudt....TEM is dus ongegrond.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 12:59

Hier ook een Stafford eigenaar maar gelukkig een die zijn naam echt een ander inzicht geeft.
We wonen op een appartement van 90 vierkante meter en dat gaat prima! Maar...
Onze hond gaat wel elke dag mee naar de wei gaat mee het bos in als we gaan rijden en is hierdoor elke dag minimaal 2 uur flink bezig, daarnaast fiets ik nog veel met hem, thuis een heerlijke rustige hond.

Als je zo'n hond neemt dan weet je dat deze niet tevreden zal zijn met wat rondjes per dag om het huis. Ze moeten kunnen rennen en springen.

En qua sociaalheid is het maar net hoe je ze opvoed. Onze wei ligt aan een losloopgebied gemiddeld komen hier we per week dus wel 40 verschillende honden tegen nog nooit problemen gehad. Ze spelen gezellig samen en daarna gaat ieder zijn eigen weg weer. Wanneer een andere hond moeilijk doet weet die van ons dat hij die gewoon moet negeren en door moet lopen, top!

Persoonlijk vind ik het schot uit het filmpje onterecht. De beesten blaffen waarschijnlijk uit angst of enthousiasme. Maar je weet natuurlijk niet hoe de agent tegenover honden staat misschien is hij heel erg bang. Zelf was ik tegen de honden gaan praten om te zien hoe ze reageerde. Maar het is wss anders als je in een dergelijke situatie terecht komt.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 13:01

Nou en als ik zie hoe sommige mensen over die agent praten.. Stumper noemen e.d.. Lijkt me ook niet helemaal netjes :=

Jildau

Re: Hond dood geschoten door politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 13:09

Het is heel simpel. De politie doet het nooit goed. Wat hij ook gedaan zou hebben, het was niet goed geweest.

Als hij niet geschoten had en het verder uit de hand had laten lopen dan was hij een mietje geweest, een lafaard die niet durft te schieten. En nu hij wel heeft geschoten krijg je dit.

De mensen die zoveel risico lopen voor een in vergelijking mager loontje. De mensen die hun leven op het spel zetten voor ons, zorgen voor veiligheid voor ons. Opzich zou je er iets meer respect voor mogen hebben..

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 13:11

Jildau schreef:
Het is heel simpel. De politie doet het nooit goed. Wat hij ook gedaan zou hebben, het was niet goed geweest.

Als hij niet geschoten had en het verder uit de hand had laten lopen dan was hij een mietje geweest, een lafaard die niet durft te schieten. En nu hij wel heeft geschoten krijg je dit.

De mensen die zoveel risico lopen voor een in vergelijking mager loontje. De mensen die hun leven op het spel zetten voor ons, zorgen voor veiligheid voor ons. Opzich zou je er iets meer respect voor mogen hebben..

Inderdaad. En de beste stuurlui staan altijd aan wal. Kijk maar naar alle hondenfluisteraars die hier al hebben gereageerd, om nog maar te zwijgen over de wapenexperts.

yentl2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 13:14

Ja hoor praten tegen die honden a koetiekoe kijken of die lief op je af komt :)

Zag ook al iets voorbij komen proberen te lokken met een koekje :)

Misschien als je een maltzertje bij je heb dat die dan wel komt

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 13:17

Jildau schreef:

En nu schiet hij en laat vervolgens een hond gewoon dood gaan ipv die de nodige zorg te geven. Dus nee dan doe je het niet goed. In eerste instantie al niet door te schieten en vervolgens niet door het beest aan zijn lot over te laten. Want stel het dier overleeft het en blijkt niet agressief te zijn. Daar zit de politie niet op te wachten. Want dan moeten ze excuses maken en dat kunnen ze de strot niet uit krijgen.
En als je nou zo vaak te horen krijgt dat je het niet goed doet zal er toch wel een kern van waarheid in zitten.
Laatst bijgewerkt door Jennyj01 op 31-08-14 13:22, in het totaal 2 keer bewerkt

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 13:18

geerke schreef:
Lara_Silver schreef:
Ik heb getemt op een paar bovenstaande reacties. Hoe kinderachtig zijn jullie bezig zeg! Nog steeds niet geleerd om op de bal te spelen ipv de persoon, hoe verrassend. De honden van bokkers hebben helemaal niets met dit topic te maken!

behalve als de TS zelf linkt naar een topic van haar en hoe ze haar honden bezighoudt....TEM is dus ongegrond.

De activiteit van de honden van de TS geeft helemaal geen toestemming om vervolgens sarcastisch te reageren en zelfs te gaan speculeren over haar reuen samen en het effect op de bijtkracht 'mocht hij eens ergens in hangen'. Die posts dragen helemaal niets bij aan de discussie. Zoals ik al zei, op de bal leren spelen ipv de persoon zou enorm sieren! Dus ik vind de tem zeker gegrond. Verder houd ik het vanaf nu liever ontopic en laat ik de mods de tems bekijken en beslissen wat ze er mee willen doen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 13:19

Snadrem schreef:
Inderdaad. En de beste stuurlui staan altijd aan wal. Kijk maar naar alle hondenfluisteraars die hier al hebben gereageerd, om nog maar te zwijgen over de wapenexperts.

Heb je ook echt tijd voor in die 2 sec dat je moet beslissen om een hond te gaan heropvoeden. :D

Het is echt doodeng als er een hond op je af komt rennen waarvan je weet dat hij aangevallen heeft. Als ik goed kon schieten had ik beide door de kop geknald.

Jammer maar helaas voor de eigenaar. Had hij er maar beter op moeten letten.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 13:20

Jildau schreef:

Ik weet niet voor wie je spreekt. Dit geldt niet voor iedereen. In ieder geval niet voor mij. Ik heb in mijn werk veel te maken met de politie en heb erg veel respect voor hun zware job. Ze staan echter wel open voor kritiek en dat is wederzijds. En ik denk ook dat dat goed is. Feedback houdt je scherp en je leert ervan voor de toekomst.
Laatst bijgewerkt door Nikass op 31-08-14 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 13:20

Jennyj01 schreef:
Jildau schreef:

En nu schiet hij en laat vervolgens een hond gewoon dood gaan ipv die de nodige zorg te geven. Dus nee dan doe je het niet goed. In eerste instantie al niet door te schieten en vervolgens niet door het beest aan zijn lot over te laten.
En als je nou zo vaak te horen krijgt dat je het niet goed doet zal er toch wel een kern van waarheid in zitten.

Waar haal je dat vandaan? Ik zag in het filmpje die vrouw hysterisch rondrennen en tegen de camera's praten en de schotwond filmen ipv zich over haar hond te ontfermen, dat ligt toch niet aan die agent?

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 13:22

Zo gek is het niet dat ze hebben gewacht met hulp verlening. Als er een geweldsincident is geweest komt de ambulance ook niet zomaar blindelings door. De politie moet eerst sein veilig geven.

Zou een mooie zijn: agressieve hond neergeschoten door politie, hond vreet vervolgens dierenarts op.

Daarbij is het ook lekker eenzijdige berichtgeving mbt dit incident. Eigenaar zoekt natuurlijk sociaal media op met zijn kant van het verhaal, maar wat er nu daadwerkelijk allemaal onder ligt weet helemaal niemand hier. Die eigenaar zal echt niks zeggen wat in zijn nadeel is hoor. Iedereen l*lt altijd zijn eigen straatje schoon.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 13:23

Jennyj01 schreef:
En nu schiet hij en laat vervolgens een hond gewoon dood gaan ipv die de nodige zorg te geven. Dus nee dan doe je het niet goed. In eerste instantie al niet door te schieten en vervolgens niet door het beest aan zijn lot over te laten.

Jij was er bij? Ik had hem trouwens nogmaals door z'n hasses geschoten en hem zo uit zijn lijden verlost.

Maar ook al zou de agent niet goed gehandeld hebben, het is zooooo makkelijk praten achteraf voor ons. Iemand moet razendsnel handelen en misschien had hij het zelf achteraf ook liever anders gedaan. Maar om dan maar het internet vol te pleuren vol met gezeik? Vind ik echt niet kunnen. Geloof mij, agenten zijn net mensen. ;)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 13:27

Jildau wij kunnen allemaal niet oordelen over de situatie., maar we proberen wel een discussie te voeren. Of je moet dat helemaal niet doen, of je moet accepteren dat mensen hun mening geven, gebaseerd op beperkte informatie. Want dat geldt voor ons allemaal. Jenny weet niet zeker of de agent verkeerd heeft gehandeld en jij weet niet zeker of hij goed heeft gehandeld. Val iemand daar niet zo op aan, dat is inherent aan de discussie.
Op je vorige opmerking over gebrek aan respect heb ik al gereageerd, die was erg generaliserend.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 13:28

Je laat een hond niet zomaar dood gaan nadat je hem hebt geschoten? Sorry maar dan ben je in mijn ogen geen mens. Over het wel of niet schieten kun je van mening verschillen maar een dier gewoon laten liggen pijn leiden zonder wat te ondernemen en je te verschuilen achter je protocol. Dan deug je in mijn ogen niet.

Snadrem

Re: Hond dood geschoten door politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 13:30

Nou prima dan deugen we toch allemaal niet. Zullen voortaan na iedere schietpartij de ambulance ook maar gewoon direct te plaatsen sturen. Risico van het ambulancevak.

:evaw:

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 13:31

Jennyj01 schreef:
Je laat een hond niet zomaar dood gaan nadat je hem hebt geschoten? Sorry maar dan ben je in mijn ogen geen mens. Over het wel of niet schieten kun je van mening verschillen maar een dier gewoon laten liggen pijn leiden zonder wat te ondernemen en je te verschuilen achter je protocol. Dan deug je in mijn ogen niet.

Nogmaals, waar haal je dit allemaal vandaan? Wie zegt dat er niks ondernomen is?

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 13:33

De opmerking over gebrek aan respect is uiteraard niet voor iedereen bedoelt.

Ik weet inderdaad niet zeker of hij goed heeft gehandeld maar ik ben dan ook niet degene die loopt te klagen over de agent. Vind het gewoon echt jammer dat agenten altijd zo naar beneden worden gehaald. Sommige mensen zouden eens een dag mee moeten lopen.

Discussiëren over hoe het wel had gemoeten kan uiteraard maar ik vind dat deze agent dan wel in zijn waarde gelaten moet worden.