Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nessah schreef:pepperspray ( nogmaals.. Even lezen heb 7 links gedeeld) werkt op honden juist vaak goed. Ik ga dit niet nog een keer uitleggen. .
packer schreef:Ik snap bij voorbaat al niet dat je staffords, pitbulls enz op een flatje wilt houden, dit zijn honden die hoog in energie staan, en niet genoeg hebben aan een wandelingetje rond de blok, met een stoere slipketting om. Met toch heel vaak het bijbehorende stoere volk. Dat deze hond is doodgeschoten, vind ik in deze situatie een juiste keuze. De eigenaar kan wel lopen blaten achteraf, maar zij is en blijft verantwoordelijk voor haar honden.
Lara_Silver schreef:Fiffill schreef:Waar zie je mij dat zeggen
Waar zie ik jou wàt zeggen? Ik reageer op jou post 'dat de mensen er zelf hun honden bij halen' en geef aan dat dat voor de discussie helemaal geen verschil zou moeten maken.
Nikass schreef:packer schreef:Ik snap bij voorbaat al niet dat je staffords, pitbulls enz op een flatje wilt houden, dit zijn honden die hoog in energie staan, en niet genoeg hebben aan een wandelingetje rond de blok, met een stoere slipketting om. Met toch heel vaak het bijbehorende stoere volk. Dat deze hond is doodgeschoten, vind ik in deze situatie een juiste keuze. De eigenaar kan wel lopen blaten achteraf, maar zij is en blijft verantwoordelijk voor haar honden.
Voor elke hond lijkt het me fijner om een huis met tuin te hebben. Maar dat mensen op een flat wonen wil niet per definitie zeggen dat ze alleen een blokje om lopen natuurlijk.
Ik vind dat de meeste honden te weinig beweging krijgen, ook honden die op een boerderij wonen.
Nessah schreef:Omdat er letterlijk tegen mij gezegd word dat ik deze situatie aan mijn eigen honden refereer wat gewoon weg nergens op slaat. Dus leg ik uit waarom dit nergens op slaat.
Jeetje, ik ontstip dit topic want mensen staan niet open voor andere meningen,doen sarcastisch, maken het persoonlijk en vallen TS aan.
Jammer, terwijl het een leuke discussie had kunnen zijn waarbij we zouden kunnen nadenken wat een alternatief had kunnen zijn of hoe de situatie wel of niet hadden kunnen zijn en elkaar op een leuke manier proberen te overtuigen van een mening. Maar ja, met sommige mensen is een discussie onmogelijk.
Lara_Silver schreef:Ik heb getemt op een paar bovenstaande reacties. Hoe kinderachtig zijn jullie bezig zeg! Nog steeds niet geleerd om op de bal te spelen ipv de persoon, hoe verrassend. De honden van bokkers hebben helemaal niets met dit topic te maken!
Jildau schreef:Het is heel simpel. De politie doet het nooit goed. Wat hij ook gedaan zou hebben, het was niet goed geweest.
Als hij niet geschoten had en het verder uit de hand had laten lopen dan was hij een mietje geweest, een lafaard die niet durft te schieten. En nu hij wel heeft geschoten krijg je dit.
De mensen die zoveel risico lopen voor een in vergelijking mager loontje. De mensen die hun leven op het spel zetten voor ons, zorgen voor veiligheid voor ons. Opzich zou je er iets meer respect voor mogen hebben..
Jildau schreef:Het is heel simpel. De politie doet het nooit goed. Wat hij ook gedaan zou hebben, het was niet goed geweest.
Als hij niet geschoten had en het verder uit de hand had laten lopen dan was hij een mietje geweest, een lafaard die niet durft te schieten. En nu hij wel heeft geschoten krijg je dit.
De mensen die zoveel risico lopen voor een in vergelijking mager loontje. De mensen die hun leven op het spel zetten voor ons, zorgen voor veiligheid voor ons. Opzich zou je er iets meer respect voor mogen hebben..
geerke schreef:Lara_Silver schreef:Ik heb getemt op een paar bovenstaande reacties. Hoe kinderachtig zijn jullie bezig zeg! Nog steeds niet geleerd om op de bal te spelen ipv de persoon, hoe verrassend. De honden van bokkers hebben helemaal niets met dit topic te maken!
behalve als de TS zelf linkt naar een topic van haar en hoe ze haar honden bezighoudt....TEM is dus ongegrond.
Snadrem schreef:Inderdaad. En de beste stuurlui staan altijd aan wal. Kijk maar naar alle hondenfluisteraars die hier al hebben gereageerd, om nog maar te zwijgen over de wapenexperts.
Jennyj01 schreef:Jildau schreef:Het is heel simpel. De politie doet het nooit goed. Wat hij ook gedaan zou hebben, het was niet goed geweest.
En nu schiet hij en laat vervolgens een hond gewoon dood gaan ipv die de nodige zorg te geven. Dus nee dan doe je het niet goed. In eerste instantie al niet door te schieten en vervolgens niet door het beest aan zijn lot over te laten.
En als je nou zo vaak te horen krijgt dat je het niet goed doet zal er toch wel een kern van waarheid in zitten.
Jennyj01 schreef:En nu schiet hij en laat vervolgens een hond gewoon dood gaan ipv die de nodige zorg te geven. Dus nee dan doe je het niet goed. In eerste instantie al niet door te schieten en vervolgens niet door het beest aan zijn lot over te laten.
En als je nou zo vaak te horen krijgt dat je het niet goed doet zal er toch wel een kern van waarheid in zitten.
Jennyj01 schreef:Je laat een hond niet zomaar dood gaan nadat je hem hebt geschoten? Sorry maar dan ben je in mijn ogen geen mens. Over het wel of niet schieten kun je van mening verschillen maar een dier gewoon laten liggen pijn leiden zonder wat te ondernemen en je te verschuilen achter je protocol. Dan deug je in mijn ogen niet.