Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sevke schreef:Tegen mij zegt men ook wel eens : neem nou een stukje, jij kunt er wel tegen. Dan zeg ik : sorry, maar ik heb nu geen trek.![]()
Wat is daar nu frustrerend, erg, beledigend of verschrikkelijk aan ? Wat hebben jullie een lange tenen, zeg.![]()
Ik ga mee met Qimm, dat het diegene zijn die minst tevreden zijn met hunzelf of met de grootste angst om een kg aan te komen, die het felst reageren.
De media staat propvol met slanke, zeg maar gerust magere mensen, meestal nog gefotoshopt, en dan komt er eens een plaatje met dikkere mensen langs en is de wereld te klein en voelen alle magere dames zich persoonlijk aangevallen.
Het lijkt hier net Het Eiland Amoras : de Vetten tegen De Mageren![]()
xSogno schreef:sevke schreef:Tegen mij zegt men ook wel eens : neem nou een stukje, jij kunt er wel tegen. Dan zeg ik : sorry, maar ik heb nu geen trek.![]()
Wat is daar nu frustrerend, erg, beledigend of verschrikkelijk aan ? Wat hebben jullie een lange tenen, zeg.![]()
Ik ga mee met Qimm, dat het diegene zijn die minst tevreden zijn met hunzelf of met de grootste angst om een kg aan te komen, die het felst reageren.
De media staat propvol met slanke, zeg maar gerust magere mensen, meestal nog gefotoshopt, en dan komt er eens een plaatje met dikkere mensen langs en is de wereld te klein en voelen alle magere dames zich persoonlijk aangevallen.
Nou inderdaad. Wat een gemekker zeg.
PrizTwir schreef:Haha ja Beyoncé traint behoorlijk veel. Maar ik denk dat te dik vinden gewoon ook wel een mening is. De ene vind dat dik en de ander vind dat niet. Ik zie wel eens iemand lopen en dan denk ik, nou jij mag wel wat minder eten en de ander zegt oh nou ik vind het nog wel mee vallen!
sevke schreef:Tegen mij zegt men ook wel eens : neem nou een stukje, jij kunt er wel tegen. Dan zeg ik : sorry, maar ik heb nu geen trek.![]()
Tango1979 schreef:Nav de discussie Dove meiden versus Vic Secrets raakte ik wel erg benieuwd naar de BMI's
Als je bijvoorbeeld googled op Doutzen dan zou zij 54 kilo wegen bij een lengte van 1.78. Ik denk dat de modellen op de foto nog slanker zijn, Doutzen is een van de 'dikkere'VS modellen. Dus laten we zeggen dat die andere meiden 1.80 zijn en 50 kilo wegen.
Gooi deze gegevens zelf eens door een BMI meter en kijk eens naar de uitkomst. En dan nog een keer zeggen dat dit gezond is.
Trouwens, vind die plaatsjes van botten zijn voor honden gruwelijk irritant en beledigend en snap niet dat je die op je fb zet...
NatasjavE schreef:Er zijn steeds meer landen en mode merken die dergelijke lage BMI's niet meer accepteren.
Overigens was ik toen ik tussen de 20 en de 30 was ook 55 kilo. (Jotem 4 kilo erbij in 22 jaar)
Daar was niets ongezonds aan.
Overigens wel opmerkingen als anorexia en drugsverslaafde naar mijn hoofd gehad.
Qimm schreef:Ik ken iemand die wanhopig probeert aan te komen, maar het lukt bijna niet. Dus dat is ook niet altijd makkelijk!
lifaya schreef:Qimm schreef:Ik ken iemand die wanhopig probeert aan te komen, maar het lukt bijna niet. Dus dat is ook niet altijd makkelijk!
Kan me idd voorstellen als je bijv een extreem snelle stofwisseling hebt het een enorme uitdaging is om op een gezonde manier aan te komenzelfde verhaal als afvallen met een te trage stofwisseling... Het. Kan allebei een drama zijn
lifaya schreef:Qimm schreef:Ik ken iemand die wanhopig probeert aan te komen, maar het lukt bijna niet. Dus dat is ook niet altijd makkelijk!
Kan me idd voorstellen als je bijv een extreem snelle stofwisseling hebt het een enorme uitdaging is om op een gezonde manier aan te komenzelfde verhaal als afvallen met een te trage stofwisseling... Het. Kan allebei een drama zijn
ZoZenn schreef:Échte vrouwen zijn van het vrouwelijk geslacht..
Anyway, ik heb een paar dikke vrienden en het valt me op dat ze vaak vragen hoe het me lukt zó (gewoon gezond gewicht, perfect bmi voor mijn lengte) dun te zijn. daarop vraag ik hen wat ze per dag eten en vertel ik hen wat ik eet. Dan krijg ik vaak dingen te horen als 'O, maar dat is te weining' of 'Dat kan niet' of 'Nee zoveel hoef ik toch niet te minderen', terwijl ik gewoon gezond eet.
Het valt mij ook op dat dikke mensen geaccepteerd moeten worden door de maatschappij en hier vind ik opzich niets mis mee, maar wél als het gepromoot wordt. Zeg nu zelf, ongezond mág niet gepromoot worden. En dan bedoel ik niet obesitas ongezond, maar ook het maatje 40 dat mensen zo normaal vinden, omdat ze zo in de meerderheid zijn.