Echte vrouwen hebben rondingen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 15:49

Maar waar wordt dat gepromoot als mooier dan wat? De dove campagne gaat erover dat een vrouw zich mooi mag vinden, ook als ze afwijken van het ideaal. Nergens staat toch be fat be pretty? Or skinny ass bitches are ugly?
En die stomme fb plaatjes kan ik met alle moeite van de wereld niet serieus nemen, sorry.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 15:50

Tegen mij zegt men ook wel eens : neem nou een stukje, jij kunt er wel tegen. Dan zeg ik : sorry, maar ik heb nu geen trek. :D
Wat is daar nu frustrerend, erg, beledigend of verschrikkelijk aan ? Wat hebben jullie een lange tenen, zeg. :(:)
Ik ga mee met Qimm, dat het diegene zijn die minst tevreden zijn met hunzelf of met de grootste angst om een kg aan te komen, die het felst reageren.
De media staat propvol met slanke, zeg maar gerust magere mensen, meestal nog gefotoshopt, en dan komt er eens een plaatje met dikkere mensen langs en is de wereld te klein en voelen alle magere dames zich persoonlijk aangevallen.
Het lijkt hier net Het Eiland Amoras : de Vetten tegen De Mageren :D :D

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 15:51

sevke schreef:
Tegen mij zegt men ook wel eens : neem nou een stukje, jij kunt er wel tegen. Dan zeg ik : sorry, maar ik heb nu geen trek. :D
Wat is daar nu frustrerend, erg, beledigend of verschrikkelijk aan ? Wat hebben jullie een lange tenen, zeg. :(:)
Ik ga mee met Qimm, dat het diegene zijn die minst tevreden zijn met hunzelf of met de grootste angst om een kg aan te komen, die het felst reageren.
De media staat propvol met slanke, zeg maar gerust magere mensen, meestal nog gefotoshopt, en dan komt er eens een plaatje met dikkere mensen langs en is de wereld te klein en voelen alle magere dames zich persoonlijk aangevallen.

Nou inderdaad. Wat een gemekker zeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 15:53

xSogno schreef:
sevke schreef:

Nou inderdaad. Wat een gemekker zeg.

Ben het helemaal met jullie eens :j :j :j

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 15:53

Lang getwijfeld of ik hier iets zou plaatsen omdat het toch wel een gevoelig onderwerp blijkt te zijn bij een hoop meiden/dames...
Eigenlijk denk ik dat al deze discussies op Bokt ( en waar dan ook ) hier op neerkomt.

Laten we nou eens ( als vrouwen onder elkaar, want de mannen hoor je niet zo hoor ) elkaar wat meer accepteren en respecteren. Waarom altijd die strijd onder elkaar?
Beauty is in the eye of the beholder!

Weet je wat ( oke ik spreek voor mijzelf ) mooi is. Een zelfverzekerde vrouw ongeacht wat voor een figuur je hebt.

Ik wil er nog wel even bijzetten dat in videoclips ook alles mooi weggewerkt is en de meeste dames ( al gaan ze zonder make-up de deur uit er ook nog wel het 1 en ander aan plastische chirurgie gedaan is.
Evengoed laten al deze dames zien waar het om gaat. Je zelfverzekerd en sexy voelen wat voor een lichaam je ook hebt.
En wat de ander daar van vind... Dat is dan maar hun probleem!

Christadk

Re: Echte vrouwen hebben rondingen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 16:16

Nou die dames in de filmpjes hebben ook wel goddelijke lijven :') Daar zou ik zo voor tekenen hoor!

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 16:20

Maar ze zijn allen wel heel verschillend ;)
Reken maar dat ze er hard voor werken!

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 16:24

Haha ja Beyoncé traint behoorlijk veel. Maar ik denk dat te dik vinden gewoon ook wel een mening is. De ene vind dat dik en de ander vind dat niet. Ik zie wel eens iemand lopen en dan denk ik, nou jij mag wel wat minder eten en de ander zegt oh nou ik vind het nog wel mee vallen!

Ik vind de vrouwen van dove niet te dik en ook geen licht overgewicht, zeker de derde van rechts niet. Maar de reclames zouden wat gemengder moeten, niet de dunne meiden of stevigere vrouwen een goed gevoel willen geven.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 18:48

PrizTwir schreef:
Haha ja Beyoncé traint behoorlijk veel. Maar ik denk dat te dik vinden gewoon ook wel een mening is. De ene vind dat dik en de ander vind dat niet. Ik zie wel eens iemand lopen en dan denk ik, nou jij mag wel wat minder eten en de ander zegt oh nou ik vind het nog wel mee vallen!

Nee hoor, geen mening, dat is gewoon vastgesteld.

Ondergewicht: een BMI beneden 18,5.
Normaal gewicht: een BMI variërend tussen 18,5 en 24,99 kg/m2.
Overgewicht: een BMI tussen 25,00 en 29,99 kg/m2
Obesitas klasse 1: een BMI tussen 30,00 kg/m2 en 34,99 kg/m2
Obesitas klasse 2: een BMI tussen 35,00 kg/m2 en 39,99 kg/m2
Obesitas klasse 3: een BMI vanaf 40,00 kg/m2

Wat je er vervolgens mee doet is aan jezelf, maar een BMI boven 25 is hoe dan ook overgewicht.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 18:56

sevke schreef:

Het gaat niet om dat je wel of niet kan zeggen of je wel of trek hebt in taart. Het gaat erom dat de aanbieder nogal aangebrand kan reageren als je zegt dat je geen trek hebt. (Kompleet met rollende ogen)

Of een "dikkerd" nu wel of geen taart neemt,....ik zal er niets van zeggen of laten blijken wat ik er van vind. Niet verbaal, niet non-verbaal. En al helemaal niet op een negatieve manier. Het gaat me namelijk geen zier aan,...en wie weet is ze al een week aan het lijnen en calorieën aan het uitsparen om dat taartje te mogen eten. Of is ze helemaal tevreden met zich zelf en neemt lekker een taartje.

En ik vind het ook een goede zaak dat er verschillende soorten vrouwen over de catwalk gaan. Dat hoeven niet alleen maar slanke dames te zijn.(en helemaal geen dames met een BMI van 16.)

Maar ik mag toch zeker wel iets vinden van uitspraken als: botten zijn voor de honden met een plaatje van een dame met een BMI die op z'n minst op het randje is.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 19:05

Nav de discussie Dove meiden versus Vic Secrets raakte ik wel erg benieuwd naar de BMI's
Als je bijvoorbeeld googled op Doutzen dan zou zij 54 kilo wegen bij een lengte van 1.78. Ik denk dat de modellen op de foto nog slanker zijn, Doutzen is een van de 'dikkere' 8)7 VS modellen. Dus laten we zeggen dat die andere meiden 1.80 zijn en 50 kilo wegen.

Gooi deze gegevens zelf eens door een BMI meter en kijk eens naar de uitkomst. En dan nog een keer zeggen dat dit gezond is.

Trouwens, vind die plaatsjes van botten zijn voor honden gruwelijk irritant en beledigend en snap niet dat je die op je fb zet...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 19:26

Tango1979 schreef:
Nav de discussie Dove meiden versus Vic Secrets raakte ik wel erg benieuwd naar de BMI's
Als je bijvoorbeeld googled op Doutzen dan zou zij 54 kilo wegen bij een lengte van 1.78. Ik denk dat de modellen op de foto nog slanker zijn, Doutzen is een van de 'dikkere' 8)7 VS modellen. Dus laten we zeggen dat die andere meiden 1.80 zijn en 50 kilo wegen.

Gooi deze gegevens zelf eens door een BMI meter en kijk eens naar de uitkomst. En dan nog een keer zeggen dat dit gezond is.

Trouwens, vind die plaatsjes van botten zijn voor honden gruwelijk irritant en beledigend en snap niet dat je die op je fb zet...

Er zijn steeds meer landen en mode merken die dergelijke lage BMI's niet meer accepteren.

Overigens was ik toen ik tussen de 20 en de 30 was ook 55 kilo. (Jotem 4 kilo erbij in 22 jaar :') )
Daar was niets ongezonds aan.

Overigens wel opmerkingen als anorexia en drugsverslaafde naar mijn hoofd gehad.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 19:39

Ik vind dat iedereen wel wat moois heeft. Persoonlijk houd ik wel van wat meer rondingen dus niet te slank, maar Hey, niemand is perfect!

Ik zou volgens sommige mensen hier een oversized midget zijn geloof ik lol. Ik heb maat 42/44 en ben 1,61, heb overgewicht, ben ik me heel bewust van, maar vind mezelf nou echt geen extreem dik persoon :p als ik tegen mensen mijn gewicht zeg geloven ze het vaak niet. Maar ik wil absoluut afvallen, vooral gewoon voor mezelf, ik ben oa. Door depressie veel aangekomen, had tot mijn 18 a 19 een prachtig lijf waar ik graag weer naar toe wil. Helaas is dat niet zo makkelijk als het lijkt. Aankomen is 1000x makkelijker in mijn geval dan afvallen :')

Ik vind persoonlijk die dove reclames wel leuk, zijn mooie vrouwen met een fantastische uitstraling. Ik vind bijv queen latifa ook een prachtige vrouw door haar uitstraling, ondanks dat ze echt een maatje meer heeft.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 19:49

NatasjavE schreef:
Er zijn steeds meer landen en mode merken die dergelijke lage BMI's niet meer accepteren.

Overigens was ik toen ik tussen de 20 en de 30 was ook 55 kilo. (Jotem 4 kilo erbij in 22 jaar :') )
Daar was niets ongezonds aan.

Overigens wel opmerkingen als anorexia en drugsverslaafde naar mijn hoofd gehad.

Vind ik ook grof schandalig zo'n opmerking, net als de opmerkingen je moet wat meer eten o.i.d.

Wat ik in al deze pagina's wel terug vind komen is het hypocriete m.b.t. ondergewicht versus overgewicht. Waarschijnlijk zitten al de dames in de Vic Sec commercial qua BMI te laag, maar toch wordt dit door vele nog als gezond gezien. Terwijl er toch vrij strak wordt gezegd: overgewicht is ongezond.

Waarom is ondergewicht minder ongezond dan overgewicht? Of is het gewoon maatschappelijk meer geaccepteerd om een paar kilo te licht te zijn dan een paar kilo te zwaar? En als iemand zegt: ik kan er niets aan doen dat ik te licht ben, waarom mag iemand die te dik is dat dan niet zeggen? Nee als iemand te dik is dan is het zijn eigen schuld, moet je maar minder eten.

Ik denk dat het mogelijk is dat je zonder dat je er wat aan kan doen te licht bent maar waarom zou het omgekeerde dan niet kunnen?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 19:53

Ik ken iemand die wanhopig probeert aan te komen, maar het lukt bijna niet. Dus dat is ook niet altijd makkelijk!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 19:55

Qimm schreef:
Ik ken iemand die wanhopig probeert aan te komen, maar het lukt bijna niet. Dus dat is ook niet altijd makkelijk!

Kan me idd voorstellen als je bijv een extreem snelle stofwisseling hebt het een enorme uitdaging is om op een gezonde manier aan te komen :j zelfde verhaal als afvallen met een te trage stofwisseling... Het. Kan allebei een drama zijn :j

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 20:01

Gelukkig verschillen smaken ook bij mannen en zijn er zat mannen die van dunne vrouwen houden, dus ik zie het probleem niet zo... je kunt het nooit iedereen naar de zin maken maar waarom zouden mensen dat ook willen...

En dan nog... je kunt een normaal gewicht hebben, en dan nóg voor "dikke" uitgemaakt worden door iemand die nog dunner is dan je zelf bent, doordat die persoon zelf aan coeliakie lijdt en daardoor potlood dun is...
Is mij wel eens overkomen. Kreeg de neiging tegen haar te zeggen: "Maar jij speelt vals, jij hebt coeliakie! Maar ja, dan zou ik het gedaan hebben. :P

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 20:09

lifaya schreef:
Qimm schreef:

Kan me idd voorstellen als je bijv een extreem snelle stofwisseling hebt het een enorme uitdaging is om op een gezonde manier aan te komen :j zelfde verhaal als afvallen met een te trage stofwisseling... Het. Kan allebei een drama zijn :j

Ik heb een vrij trage, ik kan echt met relatief weinig eten af.
Maar dat valt wel te versnellen, maar het resultaat is dus bijvoorbeeld met vitamine D dat mijn schildklier echt totaal op hol slaat en als ik de laatste hap nog niet op heb, ik weer gier van de honger.
Dat is echt heel vervelend, daarbij heb ik Lyme dus helpt het mijn immuunsysteem, waardoor ik dus de hele dag rondloop met verhoging. :+
Stel dat ik dus overgewicht zou hebben zou het knap lastig zijn om mijn stofwisseling te versnellen, wat ook voor mij nog leefbaar is.
Daarbij kost het genezingsproces me al genoeg energie, dus ik ga niet zomaar sporten.
Zaak dus om gewoon overgewicht te voorkomen, en dat lukt hier prima.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 20:18

lifaya schreef:
Qimm schreef:

Vooral dat op een gezonde manier aankomen. Als je er tegenaan moet eten grijp je ook sneller ongezond eten. Van nature slanke mensen heibben opvallend vaak een hoog cholesterol. Zij hoeven niet op de lijn te letten en zijn daardoor minder voorzichtig met ongezond eten dan mensen die (te) zwaar zijn.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 20:20

Knap hoor. Weet dat Lyme een rotziekte kan zijn, iemand dichtbij heeft het ook.
Ik was altijd mager en beweeglijk. Je kon mijn ribben tellen tot ik 12 was en tot mijn 19 een gezond gewicht. Helaas zijn depressies niet echt bevorderlijk voor het gewicht. De ene valt af en de ander komt aan. Hoef je nog niet eens veel voor te eten.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 20:21

Qimm schreef:

ik ken wel iemand die wil ruilen :j

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 20:27

Échte vrouwen zijn van het vrouwelijk geslacht..

Anyway, ik heb een paar dikke vrienden en het valt me op dat ze vaak vragen hoe het me lukt zó (gewoon gezond gewicht, perfect bmi voor mijn lengte) dun te zijn. daarop vraag ik hen wat ze per dag eten en vertel ik hen wat ik eet. Dan krijg ik vaak dingen te horen als 'O, maar dat is te weining' of 'Dat kan niet' of 'Nee zoveel hoef ik toch niet te minderen', terwijl ik gewoon gezond eet.

Het valt mij ook op dat dikke mensen geaccepteerd moeten worden door de maatschappij en hier vind ik opzich niets mis mee, maar wél als het gepromoot wordt. Zeg nu zelf, ongezond mág niet gepromoot worden. En dan bedoel ik niet obesitas ongezond, maar ook het maatje 40 met 1.64 dat mensen zo normaal vinden, omdat ze zo in de meerderheid zijn.
Laatst bijgewerkt door ZoZenn op 15-07-14 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

joafan2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 20:29

TS begrijp je punt. Ik ben 43 jaar 1.62m weeg 58 kilo, atletisch gebouwd=altijd zo geweest. Heb maat 36/38 en mensen vinden mij vaak te dun!!

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 20:34

ZoZenn schreef:
Échte vrouwen zijn van het vrouwelijk geslacht..

Anyway, ik heb een paar dikke vrienden en het valt me op dat ze vaak vragen hoe het me lukt zó (gewoon gezond gewicht, perfect bmi voor mijn lengte) dun te zijn. daarop vraag ik hen wat ze per dag eten en vertel ik hen wat ik eet. Dan krijg ik vaak dingen te horen als 'O, maar dat is te weining' of 'Dat kan niet' of 'Nee zoveel hoef ik toch niet te minderen', terwijl ik gewoon gezond eet.

Het valt mij ook op dat dikke mensen geaccepteerd moeten worden door de maatschappij en hier vind ik opzich niets mis mee, maar wél als het gepromoot wordt. Zeg nu zelf, ongezond mág niet gepromoot worden. En dan bedoel ik niet obesitas ongezond, maar ook het maatje 40 dat mensen zo normaal vinden, omdat ze zo in de meerderheid zijn.

Vind jij dan niet dat ondergewicht gepromoot wordt? Zoals in de Victoria Secret reclame eerder, waarin ieder model zeer waarschijnlijk volgens BMI ondergewicht heeft? En fyi sinds wanneer is maat 40 ongezond? Waar haal jij die info vandaan? Iemand kan een perfect BMI en figuur hebben met maat 40

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 20:46

Jazeker vind ik dat, ondergewicht wordt al jaren veelvuldig gepromoot. Veel meer dan overgewicht en natuurlijk is dit een zeer slechte ontwikkeling. Ik dacht echter dat dat feit wel duidelijk was :j.

Maat 40 is niet áltijd ongezond, maar met maat 40 bedoelde ik hetgeen aansluit bij de openingspost van TS met bijbehorende beelden.