Bezittingen vermiste Kris en Lisanne in Panama gevonden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eunomia

Re: Bezittingen vermiste Kris en Lisanne in Panama gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:18

Ik blijf dit een bijzonder verhaal vinden, zeg! Ontzettend heftig en ik verwacht dat wij nooit te weten zullen komen wat er precies gebeurt is met deze meiden.

Het is denk ik wel 'fijn' voor de ouders dat ze op de laatste foto van hun samen blij afgebeeld staan.

Een aap die foto's gemaakt heeft, lijkt mij zeer onwaarschijnlijk, meerdere foto's is al heel toevallig en ik zie een aap ook niet in staat om een telefoon weer terug in een tas te stoppen. Dat er foto's bij een misdrijf zijn gemaakt, vind ik ook maar een raar idee, dan zou de dader de telefoon nooit terug stoppen, dat is alleen maar een groot risico voor de dader.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:20

Niobe schreef:
Misschien een hele domme vraag van mij, maar.. hoe kunnen ze aan een bot nou zien dat het een indiaan was? :o?

Meid :D Ze kunnen zelfs bij wijze van aan je haar, incl wortel zien waar je vandaan komt en bent geweest :D Hetis wat ingewikkeld om uit te leggen, maar oa aan dna en opbouw, lengte botten, beenmerg halen ze heel veel uit.

Citaat:
Hieruit blijkt dat de vijf botten die zijn gevonden van een dier (twee botten), een indiaan, een 3-jarig kind en een oudere vrouw zijn.
Ik vind dit wel schokkend hoor.. Gezellig wandelen daar..

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 13:22

Je zal het maar vinden inderdaad..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 11:16

Een 3 jarig kind.. pff .. ;(

Ik had het laatst met mijn moeder hier over. zij zei dat er in Nederland veel te makkelijk over de 'jungle' word gedacht . (Heefr in suriname gewoond in dat soort gebieden) De bossen hier zijn heel anders.. zij denkt dat ze dus verongelukt zijn. Al kan jr dat natuurlijk niet met zekerheid zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 11:27

http://m.ad.nl/ad/m/nl/1013/Buitenland/ ... nden.dhtml

Dit blijf ik ook vreemd vinden.
Alhoewel de lokale politie daar zegt dat er geen verband zou zijn tussen die zaken os het toch vreemd dat die vrouw ook van de aardboden verdwenen is..
En dat lonely planet waarschuwde voor berovingen maar dat die lokale mensen dat allemaal onzin vonden.. en dat mensen verklaarden dat ze eind vd middag pas de berg op gingen. En sommigen zelfs dat ze ze terug hebben zien komen lopen..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 11:16

Toch DNA-materiaal Kris Kremers in nieuwe resten
Botresten die begin augustus werd gevonden in Panama bevat toch DNA-materiaal dat matcht met dat van de Nederlandse Kris Kremers. Dat heeft onderzoeksleidster Bethsaida Pitti bekendgemaakt.

De familie is door de Panamese autoriteiten geïnformeerd over de match, aldus een woordvoerster van de familie.
Eerder werd juist beweerd dat de gevonden botresten niet overeenkwamen met het DNA van Kremers of Lisanne Froon.

De twee Nederlandse vrouwen verdwenen 1 april in Panama. In juni werden botresten en een rugzak van het overleden tweetal gevonden bij een rivier in de jungle in het noorden van het Midden-Amerikaanse land.
Langs diezelfde rivier zijn ook de nieuwe resten gevonden.

In totaal ging het om zes botresten, waarvan een rib aan Kremers toebehoord, aldus Pitti. Wat het tweetal is overkomen is nog altijd niet duidelijk, aldus de woordvoerster van de familie. De ouders van Kris Kremers zijn in het gebied om daarover meer duidelijkheid te verkrijgen.

Bron: Ad.nl

lotlot2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 11:59

Vreselijk...

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 07:25

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 08:51

indrukwekkend filmpje zeg!
sterke mensen die ouders van Kris!

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 09:52

Heftig voor die ouders hoor, knap dat ze dat hebben gedaan!
Helaas geeft het nog steeds weinig antwoorden.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 09:55

Ik heb het filmpje gezien go wat dapper van de ouders.
Dit verhaal is wel heel mysterieus.
Het zou me niet verbazen als er nog iemand anders bij de verdwijning betrokken is.
Er is in ieder geval een hele vreemde kant aan het verhaal.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 09:59

Ik heb ook het filmpje gekeken. Enorm indrukwekkend.
Wat een respect voor die ouders die zelf de hele route volgen en hun (logische) conclusies trekken.
Verdwalen is geen optie in hun ogen.... afschuwelijk om te vermoeden dat je dochter en haar vriendin daar iets is overkomen wat leidde tot hun dood, door toedoen van een ander/anderen. En dan niet weten wat.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 11:43

Jeetje wat een heftig filmpje zeg! Respect voor de ouders dat ze dit hebben gedaan...wat zal dat zwaar zijn geweest. Ik las vd week dat ze toch meerdere malen de hulplijn hebben gebeld maar vanuit daar gewoonweg geen bereik hebben gehad. Het lijkt me zo erg voor die ouders dat ze niets weten...alleen maar dat hun dochters echt hulp nodig hadden....

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 11:58

Respect voor haar ouders dat ze deze tocht gelopen hebben. Wat een heftig filmpje!

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 13:48

Erg interessant, zeker ook wat er werd verteld over de laatste foto's.
Het is erg belangrijk om deze plek te vinden. Ik wens iedereen, en met name de ouders veel succes in de zoektocht.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-14 12:34

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 13:00

Het kan toch ook gewoon zo zijn dat een van de twee op de mobiel van de ander probeerde in te loggen? Ik kan me niet voorstellen dat een crimineel zo gigantisch vaak zijn best gaat doen om een mobieltje aan te krijgen.

En het lijkt mij ook gek dat ze de eerste dagen zelf inloggen, en dan ineens zou iemand anders gaan inloggen. Maarja het is wel raadselachtig allemaal.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-14 17:51

afgelopen jaar zijn er in die omgeving al 51 mensen verdwenen dus zou toch aan iets anders gaan denken dan een vermissing. de ouders waren afgelopen week bij Humberto Tan en daar werd er ook niet over een vermissing gesproken maar over een ontvoering net zoals in de panameense rapporten :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 20:56

Weet jr wat raar is... overal staat dat in de week dat lisanne en kris vermist zijn geraakt, april 2014, ook een ander meisje vermist is geraakt. Aira isabel guerra. Maar ik vinf berichten uit 2012 dat ze dood is teruggevonden (door misdrijf, iets met dreigbrieven naar de ouders)

Maargoed.. Volgens mij is er echt veel meer aan de hand daar. .

Moschino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 21:40

Dat er een foute pincode is ingetoetst is logisch te verklaren via het scenario dat Kris (van wie die iPhone was) op een gegeven moment niet meer in staat was om de pincode in te toetsen. Dood, buiten bewustzijn, elkaar kwijt geraakt. De Samsung van Lisanne was al uitgevallen, zelfs als Kris van te voren haar pincode aan Lisanne had gegeven, kon ze het waarschijnlijk nergens opschrijven, wellicht was ze de code vergeten.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 15:38

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:20

Nou, dat lijkt me een voorbarige en wat vreemde conclusie. Dus ze zijn allebei ten val gekomen, en de resten zijn een enorme afstand verderop gevonden? De taxi-chauffeur is nu ook opeens dood?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:26

Ik denk dat voorbarig niet echt pas bij dit uitgebreide onderzoek en he, als de ouders het plausibel vinden; prima. Ik vind het fijn voor hen dat het onderzoek voor hun wat heeft opgeleverd waar ze zich in kunnen vinden.

Snap alleen niet het verhaal van de taxi chauffeur, ja hij was de laatste die hen had gezien, maar wat heeft zijn ongelukkige plek om onwel te worden hiermee te maken?

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 11:15

Ik hoop inderdaad ook voor de families dat ze hier enigszins voldoening uit kunnen halen, hoe stom het misschien ook klinkt. De exacte toedracht zal waarschijnlijk nooit duidelijk worden. Evengoed is er dan nog steeds wel de telefoon die na 8 dagen nog steeds aangezet werd, stel je toch eens voor...

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:12

Lijkt mij een logische conclusie, aangezien ze zelfs die middag al het noodnummer hebben gebeld. (Of een van de twee) er dus iets ergs moet zijn gebeurd. Helemaal nu blijkt dat verdwalen geen optie is daar op dat gedeelte van het pad.
Ze zullen dus (of een van de twee) nog een tijd in leven zijn geweest, zolang die mobieltjes nog zijn gebruikt in ieder geval.... Wens de familie sterkte met het verwerken.