Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nikass schreef:russel schreef:Och jee, we gaan blanken verzamelen, ja die zijn er ook, maar als je opsporing verzocht kijkt met de wat ernstigere misdrijven, komen er toch helaas steeds weer te veel stagemisgelopen wanhoopsdadende jonge geweldadige!! Naffers in beeld.....en dat geeft dan toch wel een wat vervelend beeld naar deze groep.
Laten we dat vooral blijven verdedigen zodat we het niet als een opvallend item gaan zien ..
Die verdediging hou je zolang mensen ongenuanceerde uitspraken blijven doen. En zolang de media er de nadruk op legt. Wanneer er een overval oid heeft plaatsgevonden met blanke daders dan hoor ik nooit zeggen `het gaan om een 20 jarige man van Nederlandse afkomst` waarom moet die afkomst er bij Marokkanen wel bij vermeld worden dan?
Bambolina schreef:Ok, nu ben ik het zat. Wie gaat even de daadwerkelijke cijfers opzoeken? Want als iedere keer dat een chinees zoiets deed en het groot in alle kranten en op facebook kwam, dan zijn die ook opeens een verschrikkelijke bevolkingsgroep. Of alle mensen met bruine ogen? of MANNEN???? wist je dat het bijna altijd mannen zijn die geweld plegen? Slecht geslacht! het land uit!
Russel, je zegt niet weten is ontwetendheid maar als jij alleen maar volgt wat de media je verteld moet je misschien zelf is je oogjes openen en zelf want onderzoek doen ipv alleen de sensatieverhalen volgen. De media doet niet altijd (heel vaak niet) braaf z'n research. Zo is er in de stad van mijn ouders een 81-jarige man vermoord 2 jaar terug, éen of andere journalisten-doos heeft er van gemaakt dat het door een oost-europeaan was gedaan (daar ging ze voor t' gemak even vanuit ofzo) terwijl het door 2 blanke nederlanders was gebeurd, voor 50 euro of iets in die richting. Het meisje was zijn hulp in het huishouden.
LesleyxLinn schreef:Bambolina schreef:Ok, nu ben ik het zat. Wie gaat even de daadwerkelijke cijfers opzoeken? Want als iedere keer dat een chinees zoiets deed en het groot in alle kranten en op facebook kwam, dan zijn die ook opeens een verschrikkelijke bevolkingsgroep. Of alle mensen met bruine ogen? of MANNEN???? wist je dat het bijna altijd mannen zijn die geweld plegen? Slecht geslacht! het land uit!
Russel, je zegt niet weten is ontwetendheid maar als jij alleen maar volgt wat de media je verteld moet je misschien zelf is je oogjes openen en zelf want onderzoek doen ipv alleen de sensatieverhalen volgen. De media doet niet altijd (heel vaak niet) braaf z'n research. Zo is er in de stad van mijn ouders een 81-jarige man vermoord 2 jaar terug, éen of andere journalisten-doos heeft er van gemaakt dat het door een oost-europeaan was gedaan (daar ging ze voor t' gemak even vanuit ofzo) terwijl het door 2 blanke nederlanders was gebeurd, voor 50 euro of iets in die richting. Het meisje was zijn hulp in het huishouden.
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publicat ... -4&D5=(l-2)-l&HDR=G2,G1,G3,G4&STB=T&VW=T
Hier de cijfers. Trek je conclusie
russel schreef:Niet weten is in onwetendheid, iets wat al te lang zo is,......lekker met oogjes toe gewoon laten gebeuren.....totdat het probleem zo groot is gegroeid dat het dweilen met de kraan open is...
Maar als je zonder deze zorg kan leven, dan wil je het ook niet weten..
Weten is verantwoordelijk voelen en dat is vervelend..
Bambolina schreef:LesleyxLinn schreef:http://statline.cbs.nl/StatWeb/publicat ... -4&D5=(l-2)-l&HDR=G2,G1,G3,G4&STB=T&VW=T
Hier de cijfers. Trek je conclusie
Als ik het goed lees zijn er dus over het algemeen genomen meer autochtonen verdachten dan allochtonen. Als je je daarbij bedenkt dat je voor het cbs al allochtoon ben als éen van je ouders in het buitenland is geboren, en er zo'n 3,5 miljoen 'allochtonen' in Nederland wonen, en daarvan dus *even snel uitgerekend, niet goed in wiskunde dus correct me if I'm wrong* ongeveer 0,04% verdachte in een zaak is of was.. ja, ik trek mijn conclusie
edit: volgens mij klopt 0,04 procent nietwie kan percentages uitrekenen?
Bambolina schreef:Ik zie nergens percentages staan. Lees ook even wat de misdaden zijn: Drugsmisdrijven bijvoorbeeld lijkt me vrij logisch, aangezien er veel gesmokkeld wordt.
Daarnaast vind ik die van per 10.000 inwoners ook een vrij duidelijk voorbeeld. Voor iedere 281 allochtonen die verdacht zijn of waren zijn er dus 9.719 die dagelijks met de nek aangekeken worden, en moeten zien en horen hoe ze worden neergezet door een deel van hun landgenoten, en blijkbaar ook de verantwoordelijkheid moeten dragen voor wat een klein deel van 'hun' bevolkingsgroep aanricht.
LesleyxLinn schreef:Bambolina schreef:Ik zie nergens percentages staan. Lees ook even wat de misdaden zijn: Drugsmisdrijven bijvoorbeeld lijkt me vrij logisch, aangezien er veel gesmokkeld wordt.
Daarnaast vind ik die van per 10.000 inwoners ook een vrij duidelijk voorbeeld. Voor iedere 281 allochtonen die verdacht zijn of waren zijn er dus 9.719 die dagelijks met de nek aangekeken worden, en moeten zien en horen hoe ze worden neergezet door een deel van hun landgenoten, en blijkbaar ook de verantwoordelijkheid moeten dragen voor wat een klein deel van 'hun' bevolkingsgroep aanricht.
Dit is wel heel zwart wit.
Dat die mensen zijn veroordeeld betekend niet dat die andere 9,719 zich keurig gedragen.
Als dit zo was geweest dan waren die 281 geen probleem. Er is gewoon veel overlast door bepaalde bevolkingsgroepen.
Bambolina schreef:LesleyxLinn schreef:
Dit is wel heel zwart wit.
Dat die mensen zijn veroordeeld betekend niet dat die andere 9,719 zich keurig gedragen.
Als dit zo was geweest dan waren die 281 geen probleem. Er is gewoon veel overlast door bepaalde bevolkingsgroepen.
En Nederlanders zijn dan altijd zo keurig zeker.
Het gaat in deze cijfers om misdadigers, mensen die een (mogelijk) gevaar vormen voor hun medemens. Niet om snotjochies die stom kattenkwaad uithalen.
Nikass schreef:russel schreef:Niet weten is in onwetendheid, iets wat al te lang zo is,......lekker met oogjes toe gewoon laten gebeuren.....totdat het probleem zo groot is gegroeid dat het dweilen met de kraan open is...
Maar als je zonder deze zorg kan leven, dan wil je het ook niet weten..
Weten is verantwoordelijk voelen en dat is vervelend..
Ik ben niet tegen weten hoor Russel
Het gaat er dan wel om dat je niet selectieve informatie verschaft
Electra63 schreef:@Russel,
heb jij weleens gehoord: van de tussenweg? Dat iets grijs is..... i.p.v. zwart of wit? Ik lees nergens hier onwetendheid, maar eerder vooroordelen en generaliseren en chargeren.
Lees jouw laatste bericht eens terug: allemaal en alles !!! Dat bevestigt mijn mening
russel schreef:Electra63 schreef:@Russel,
heb jij weleens gehoord: van de tussenweg? Dat iets grijs is..... i.p.v. zwart of wit? Ik lees nergens hier onwetendheid, maar eerder vooroordelen en generaliseren en chargeren.
Lees jouw laatste bericht eens terug: allemaal en alles !!! Dat bevestigt mijn mening
O ja Electra jij mag jouw mening hebben. Mijn grijze gebied? Die heb ik niet bij een groep die
louter crimineel bezig is. Dat grijze gebied heb ik nl samen met mijn roze bril verloren. Helaas de naakte waarheid vanuit de riolen van de samenleving meegemaakt en die is een heel stuk zwarter dan ik hier verkondig en er hier wordt voorgespiegeld. Jarenlang werkzaam geweest in een overwegend Marokkaanse wijk met dagelijks overlast en zware criminaliteit.....en dat tekent....en dat vormt een mening, helaas pindakaas....
Bambolina schreef:Ok, nu ben ik het zat. Wie gaat even de daadwerkelijke cijfers opzoeken? Want als iedere keer dat een chinees zoiets deed en het groot in alle kranten en op facebook kwam, dan zijn die ook opeens een verschrikkelijke bevolkingsgroep. Of alle mensen met bruine ogen? of MANNEN???? wist je dat het bijna altijd mannen zijn die geweld plegen? Slecht geslacht! het land uit!