Boink wil ongevaccineerde kinderen weren van KDV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 18:42

Zahlina schreef:
Yes my smartphone prefers English, just like me... Bijna elke ziekte op deze aarde, hoe onschuldig ook heeft slachtoffers. De vraag is alleen tot hoever gaat het alles maar willen beschermen.

En hoe erg de gevolgen worden als je bijna nergens meer écht weerstand tegen opbouwt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 19:23

Vjestagirl schreef:
Zahlina schreef:
Yes my smartphone prefers English, just like me... Bijna elke ziekte op deze aarde, hoe onschuldig ook heeft slachtoffers. De vraag is alleen tot hoever gaat het alles maar willen beschermen.

En hoe erg de gevolgen worden als je bijna nergens meer écht weerstand tegen opbouwt.

Maar men gaat in het westen in het algemeen niet dood aan infectieziekten. En als iemand al een serieuze infectie oploopt is dat er vaak een uit een één of ander tropisch land waar wij geen weerstand tegen kúnnen hebben omdat het nu eenmaal aan de andere kant van de wereld ligt :)
Dodelijke zaken als kanker krijg je niet door een infectie.

Overigens werd er wel een vaccin geintroduceerd tegen baarmoederhalskanker, maar die wilde niemand.... :\

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 19:48

Magrathea schreef:
Overigens werd er wel een vaccin geintroduceerd tegen baarmoederhalskanker, maar die wilde niemand.... :\

Hier wordt dat gewoon nog gegeven bij mijn weten? Ik laat het bij mijn dochters iig wel doen nog, staat in de vaccinatielijst gewoon. Er zit borstkanker in de familie -O-

Mungbean

Re: Boink wil ongevaccineerde kinderen weren van KDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 20:07

Ik vind dat ze tegen die tijd oud genoeg zijn om dat zelf te bepalen, idem voor HepB.
Ik laat dat in de toekomst aan mijn dochter over of ze dat wil. In de tussentijd is daar misschien ook weer het eea aan verbeterd (ze is nu pas 8 weken). Nu beschermt het alleen tegen 1 bepaalde vorm van het papilomavirus en dat geeft ook een vals gevoel van schijnveiligheid.

Geven jullie een Rotavirus enting (doorslik vaccin)?

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 20:11

Urielle, ik wil het liefst ook mijn dochter beschermen tegen alle gevaren die het leven heeft maar weet ook dat ik niet alles in de hand heb. Het nog niet enten is een bewuste Keuze daar Ik er nog niet uit ben of het niet gezonder is sommige ziektes te krijgen en of andere ziektes waarvoor we enten echt zinvol zijn omdat op jonge leeftijd al te doen.
Polio druppels hoefte Ik niet over te twijfelen, de rest dus nog wel, dat komt ook omdat er combinaties gegeven worden, een aantal vind Ik zinvol maar andere niet.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 20:12

Nee dat zit niet in ons vaccinatie programma.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 20:13

Irus, dat klopt, maar die kun je wel kiezen toch?

Zahlina, en tetanus dan? Die vind ik haast nog enger dan polio :=

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 20:14

Sizzle. Ik heb alleen maar polio gegeven, dus rota niet.
Kleine voetnoot. Mijn kleine meid is de enige die Ik ken die nog niet geent is en de enige die Ik ken die tot nu toe niet ziek is geweest. Kan natuurlijk toeval zijn maar zin lijkt ingevoelig te zijn voor alle viruses die wij allemaal wel hebben gehad de laatste tijd.

De kans op tetanus is redelijk Klein, er zijn maar veel minder besmette voorwerpen dan wat gedacht wordt. Mocht mijn dochter een afgesloten vieze wond krijgen die niet goed heeft gebloed dan kan het zijn dat Ik tetanus laat enten.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 20:21

NatasjavE schreef:
Vjestagirl schreef:

Daar ben ik het mee eens. Er zou echt eerlijke informatie beschikbaar moeten zijn, met zowel de voor- als de tegenargumenten, en met wetenschappelijke onderzoeken als back-up.

Dat is er.

http://www.thecochranelibrary.com/view/0/index.html

Hoeveel Mensen hebben kennis voldoende om deze site te begrijpen? Ik denk dat 90% van de Mensen deze site nooit zullen gaan lezen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 20:32

tja, dat ziek zijn zegt niets. Vroeger had ons hele gezin een keer paratyphus van softijs. ik heb het ook gegeten maar ik ben als enige niet ziek geweest terwijl ik hartstikke gevoelig ben op de darm. We zijn allemaal braaf voor alles geent.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 20:33

Nope, aangezien dit toch wel van universitair niveau is. Dit soort gelijken sites moeten wij raadplegen voor referenties bij practica verslagen. Zonder een beetje kennis van inhibitors/antagonisten/immuunsysteem kom je niet ver op deze website.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 20:38

Sizzle schreef:
Iris, dat klopt, maar die kun je wel kiezen toch?

Je kunt Rota wel enten, je moet het dan zelf kopen.
Het kost dan € 140,-, het is niet opgenomen in het Rijksvaccinatieprogramma.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 20:39

miss_lizje schreef:
Nope, aangezien dit toch wel van universitair niveau is. Dit soort gelijken sites moeten wij raadplegen voor referenties bij practica verslagen. Zonder een beetje kennis van inhibitors/antagonisten/immuunsysteem kom je niet ver op deze website.

Zonder een beetje kennis van inhibitors/antagonisten/immunologie kun je imo ook geen kritiek geven op vaccins... Dat is het idee: sommige mensen hebben ervoor gestuurd en helpen daarmee mensen die dat niet gedaan hebben :)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 20:44

Inderdaad, maar als ik kijk ook naar wat er word geleerd op middelbare scholen. Sommige dingen worden te fouttief makkelijk gemaakt om uit te leggen. "we" leerden bij biologie over het enzym en substraat met sleutel-slot princiepe. En puntje bij paaltje blijkt dat dus fouttief te zijn. Het niveau van de middelbare school mag ook omhoog, want nu ik dus de stof over immunologie krijg, blijkt er toch een hoop fouttieve nonsens te worden verteld die je op de uni zo snel mogelijk weer moet vergeten om het juiste wel te leren :+

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:01

Iris82 schreef:
Sizzle schreef:
Iris, dat klopt, maar die kun je wel kiezen toch?

Je kunt Rota wel enten, je moet het dan zelf kopen.
Het kost dan € 140,-, het is niet opgenomen in het Rijksvaccinatieprogramma.

Eigenlijk gek. Rota veroorzaakt enorm veel ziekenhuisopnames wereld wijd en zeker net zo veel doden als bijvoorbeeld kinkhoest volgens mij.
Het doormaken van een rota infectie schijnt de kans op diabetus type1 te verhogen (auto-immuun).

Citaat:
Each year in the U.S., prior to the development of the rotavirus vaccine, rotavirus infection resulted in the hospitalization of an estimated 55,000 children, 200,000 emergency-room visits, and approximately 500,000 visits to doctor's offices.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:13

Magrathea schreef:
miss_lizje schreef:

Zonder een beetje kennis van inhibitors/antagonisten/immunologie kun je imo ook geen kritiek geven op vaccins... Dat is het idee: sommige mensen hebben ervoor gestuurd en helpen daarmee mensen die dat niet gedaan hebben :)

Exact...

En de anti-sites zouden op z'n minst WEL de info van de Cochraine mee kunnen nemen.
Dan zijn ze op z'n minst vollediger.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:17

Sizzle schreef:
Eigenlijk gek. Rota veroorzaakt enorm veel ziekenhuisopnames wereld wijd en zeker net zo veel doden als bijvoorbeeld kinkhoest volgens mij.
Het doormaken van een rota infectie schijnt de kans op diabetus type1 te verhogen (auto-immuun).

Rota zit bij ons wel in het gamma, wel zelf halen bij de apotheek maar is niet zo duur, de verzekering komt tussen.
Die is oraal trouwens, geen spuit.
Laatst bijgewerkt door Urielle op 03-04-14 21:18, in het totaal 1 keer bewerkt

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:18

Ik kom op mijn werk mensen tegen die in hun jeugd polio hebben gehad... Nu leven ze weggestopt in instellingen ver van de bewoonde wereld, zodat vrijwel niemand de zichtbare gevolgen hoeft te zien. De misvormingen, de handicaps. Het leed. Het is heel, heel heftig om te zien en het is maar goed dat polio in nederland al lang niet meer is voorgekomen.

Wel vrees ik voor het moment dat het laatste slachtoffer overlijdt. Dan is er niemand meer uit nederland die de gevolgen zichtbaar kan maken, en kan het angstbeeld verdwijnen en zelfs vervangen worden door angst voor de pharmacie. En dat vind ik pas een nare gedachte!

Ik genk trouwens dat het geven van eerlijke voorlichting een vrijwel onmogelijke taak is. Er is altijd een (aanzienlijke) groep die geen vertrouwen heeft in de overheid en/ of de phaemaceutische industrie, en die bereik je per definitie niet via officiele kanalen. En deze groep is buitengewoon vatbaar voor alternatieve theorieen. Probleem daaarbij is dat de overheid zowel als de pharmaceutische industrie ook bewust (maar ook soms onbewust) foutieve informatie verstrekt, en je dus zeker niet alles van die wegen klakkeloos kan aannemen.

En dan moet je toch zelf een keuze maken. Ik denk, als ik de cijfers van hoe vaak ziekten voorkomen voor en na vaccinatie, dat veel vaccinaties zich wel bewezen hebben. Ik ben in elk geval blij dat ik ze gehad heb en zal een eventueel kind ook laten enten. Alleen misschien niet als combi- enting maar dat hangt ook van de concrete situatie dan af.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:24

LHO schreef:
Die ben ik hier ook niet tegengekomen. En het probleem met deze discussie is eigenlijk dat je het hebt tegenover een (Te grote) groep mensen die op basis van valse informatie of angstgevoelens beredeneren dat hun kind mogelijk iets oploopt, en daardoor hun eigen kind én die van anderen in gevaar brengen. Ik heb vooral het idee dat een groep mensen hier geen idee heeft van wat de mazelen of polio aanrichten. Hoe vaak ik hier wel niet "het natuurlijk verloop van de ziekte doorgaan" en "de ziekte natuurlijk uitzieken" voorbij heb zien komen...

Ja, feest. Laten we niet-geënte kinderen massaal naar Pakistan sturen (daar wordt ook niet massaal geënt, en komt polio nog voor) zodat die kinderen op de 'natuurlijke manier' de ziekte doorlopen. En vervolgens, als ze het al overleven, zo verder moeten:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]
Jottem.

Zouden jouw posts iets genuanceerder en respectvoller mogen?
Ik snap wat je probeert aan te geven, maar wat minder kort door de bocht zou wel mogen hoor.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:27

LHO schreef:
Urielle schreef:

Dat is de visie van de ene christen tegenover de andere :j Veel christenen denken idd ook volgens de gedachtengang die je moeder verwoordde. Maar niet iedereen. En dat mag ook, je mag geloven en denken wat je wilt. De vraag is alleen of de gevolgen van iemands geloof bestaansrecht hebben als deze de gezondheid van andersdenkenden in de mainstream beïnvloeden.

Toen men in Staphorst overging op anonieme ipv. massa-vaccinaties, schoot het aantal gevaccineerde inwoners ineens omhoog. Als de mede-kerkgangers niet weten of je gevaccineerd bent of niet, doet de wil van god er ineens een stuk minder toe.

Zou het niet meegespeeld hebben dat die polio epidemie nog vers in het geheugen lag??

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:34

sanne1221 schreef:
Waarom is het in Nederland een probleem dat kinderen de bof krijgen of de mazelen? Maar is er geen haan die ernaar kraait als iemand kanker krijgt.
Waarom mag een kind niet gewoon ziek worden?
En als jouw vaccinatie zo goed werkt, maakt het niet uit dat een ander kind niet gevaccineerd wordt, jij hebt immers weerstand door je fantastische vaccin.
Deze vaccinaties zijn overigens niet op kinderen getest, want dit is niet toegestaan.
Verder bevatten vaccins een heleboel rotzooi als
kwik (maar een kwikthermometer of bloeddrukmeter mag niet meer)
formaldehyde
E621
neomycine
aluminium (gevonden in de grijze massa bij Alzheimerpatienten)
en nog meer rotzooi! Wees je bewust wat je doet als je je laat indoctrineren door RIVM en consorten en weet dat alleen de farmaceutische industrie beter wordt van al die vaccinaties (er gaan miljarden in om).

E621 zit zo'n beetje in alle geprepareerde voedsel, ga je dan moeilijk liggen doen over een vaccin één keer in het jaar?
Wat een drogreden.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:40

anneliesdj schreef:
E621 zit zo'n beetje in alle geprepareerde voedsel, ga je dan moeilijk liggen doen over een vaccin één keer in het jaar?
Wat een drogreden.

En in bepaalde niet geprepareerde voedingsmiddelen.:)

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:44

Laatst bijgewerkt door Zahlina op 03-04-14 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:48

Ik kan hem niet openen.

Maar e621 is, mits je er niet te veel van neemt....net als bij zout, echt geen probleem.
Nogmaals....het zit ook in tomaat.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 21:51

Zahlina schreef:
Sizzle. Ik heb alleen maar polio gegeven, dus rota niet.
Kleine voetnoot. Mijn kleine meid is de enige die Ik ken die nog niet geent is en de enige die Ik ken die tot nu toe niet ziek is geweest. Kan natuurlijk toeval zijn maar zin lijkt ingevoelig te zijn voor alle viruses die wij allemaal wel hebben gehad de laatste tijd.

De kans op tetanus is redelijk Klein, er zijn maar veel minder besmette voorwerpen dan wat gedacht wordt. Mocht mijn dochter een afgesloten vieze wond krijgen die niet goed heeft gebloed dan kan het zijn dat Ik tetanus laat enten.

Het gevaar van tetanus zit hem juist in kleine wondjes: prikkeldraad, doornstruiken, vallen op straat ed.
Maar daarnaast is tetanus redelijk herkenbaar en polio kom je pas achter als je te laat bent.