De heer Wilders en zijn uitspraken...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 22:32

Oh ik volg ook niet alles hoor :-), maar inderdaad het gaat er ook over hoe je het opvat.
Ik val niet onder de bevolking(sgroepen) die Wilders steeds aanzwengelt, maar toch raakt het me soms.

Tuurlijk, iedere partij stelt de voor hen belangrijk zijnde ideeën op, maar of dat nu altijd maar weer bevolkingsgroepen moeten zijn, tja... Tis trouwens ook maar net wat de media uitzendt bedenk ik me net.
Blijft lastig, in dit soort discussies krijgt niemand 'gelijk'.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 22:35

Blue_Eyes schreef:
Neenee, wacht, ze heeft gelijk - Volkerts moeder was een Engelse, dus hij was is een allochtoon! :=

En maar hopen dat Wilders nooit zelfmoord zal plegen, want dan staat de teller daarmee op drie allochtone politieke moordenaren. Wilders is immers een derde generatie niet-westerse allochtoon. Met blond haar, dat wel.

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 22:36

blue ik wil het niet op de spits drijven en me uitputten in voorbeelden maar dat had je al door.

Mensenrechten worden al jaren geschonden op diverse manieren door de NL overheid.
Ergens heeft het wel zijdelings iets te maken met de discussie omdat de allochtonen niet altijd de uitkeringszoekers zijn, de herrieschoppers etc.
Om die reden wil ik dit toch aanzwengelen.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 22:51

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 22:53

@huppelz: Nou, dat klopt dus inderdaad, daar heb je gelijk in. Wat ik eerder al aanhaalde: de studenten die ik op nt2-les krijg (echt niet alleen Marokkanen, ik heb ook Iraniërs, Egyptenaren, Roemenen, Polen maar ook Engelsen, Fransen etc, eigenlijk van alles wat) Ijn over het algemeen fatsoenlijke mensen die echt hun best doen om de taal te leren en de cultuur te begrijpen. Ik vind het best pijnlijk als ze dan in hun pauze onderling even Pools (of welke andere taal dan ook) spreken, en er een Nederlander voorbij komt die roept: 'Spreek Nederlands of rot op!' En ja, dat gebeurt echt regelmatig. Hallo, waarom staan die mensen op een taleninstituut, denkt u?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 22:55

Blue_Eyes schreef:
@huppelz: Nou, dat klopt dus inderdaad, daar heb je gelijk in. Wat ik eerder al aanhaalde: de studenten die ik op nt2-les krijg (echt niet alleen Marokkanen, ik heb ook Iraniërs, Egyptenaren, Roemenen, Polen maar ook Engelsen, Fransen etc, eigenlijk van alles wat) Ijn over het algemeen fatsoenlijke mensen die echt hun best doen om de taal te leren en de cultuur te begrijpen. Ik vind het best pijnlijk als ze dan in hun pauze onderling even Pools (of welke andere taal dan ook) spreken, en er een Nederlander voorbij komt die roept: 'Spreek Nederlands of rot op!' En ja, dat gebeurt echt regelmatig. Hallo, waarom staan die mensen op een taleninstituut, denkt u?

over deze groep mensen heeft Wilders het niet....deze vernielen,beroven niet.

Blue_Eyes

Re: De heer Wilders en zijn uitspraken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 22:57

Ik heb het op dit moment dan ook niet over Wilders, maar over de Nederlanders die in dit geval ook niet echt een schoonheidsprijs verdienen met hun gedrag. Wat huppelz zegt: het is niet altijd de allochtoon die de herrieschopper is.

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 22:57

dat denk ik ook Nikeyy er is geen 'gelijk'
Maar als je emigreert zul je je toch wel moeten aanpassen aan dat land en de gewoontes min of meer.

In NL is het normaal wel dat je kind shopt bij Cool Cat. Nu we in Duitsland wonen vind ik dat opeens niet zo normaal meer.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 23:03

Blue_Eyes schreef:
Ik heb het op dit moment dan ook niet over Wilders, maar over de Nederlanders die in dit geval ook niet echt een schoonheidsprijs verdienen met hun gedrag. Wat huppelz zegt: het is niet altijd de allochtoon die de herrieschopper is.

Ik begrijp de Nederlanders wel....niet dat ik dat gedrag goedkeur.Absoluut niet.
Ik ben namelijk geen rascist.
Wel begrijp ik dat bijvoorbeeld zo een ''oprotpremie''(waar je overigens nog niet inhoudelijk op gereageert hebt ;) )....de hardwerkende,belastingbetalende Nederlander in het verkeerde keelgat schiet.

En vergeet de aangepaste zorgverzekering niet....

Alleen vergeten wij dat we daarvoor de regering uit moeten schelden en niet de mensen die er gebruik van maken.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 23:05

Op die twee dingen heb ik echt pagina's geleden al inhoudelijk antwoord gegeven. Zit nu op mobiel bij mijn bad te wachten tot het vol is dus quoten gaat even niet, maar echt ergens een van de eerste berichten die ik in dit topic geplaatst heb. Moet makkelijk terug te vinden zijn.

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 23:08

Oh maar ik ben het zeker eens met dat bepaalde regeltjes in het sociale Nederlandse systeem kant nog wal raken. Tevens ben ik het er mee eens dat immigranten zich moeten aanpassen naar het land waarin ze wonen. Mij gaat het vooral de manier waarop dit wordt gepresenteerd door Wilders. Duidelijk zijn in je standpunt is 1 ding maar je kan ook te ver gaan. Maar dit is ook weer zoiets: het ligt er net aan hoe je het opvat.

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 23:09

Blue ik snap wat je zegt.
Geerke snap ook wat jij zegt.

Het is heel erg dat bepaalde groepen een boventoon lijken te voeren in hun gedrag.
Het is ook erg dat sommige mensen dan alle buitenlanders verfoeien maar laten we eerlijk zijn............dat is niet zo
Zo zijn 'wij' toch soms?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 23:11

Blue_Eyes schreef:
Op die twee dingen heb ik echt pagina's geleden al inhoudelijk antwoord gegeven. Zit nu op mobiel bij mijn bad te wachten tot het vol is dus quoten gaat even niet, maar echt ergens een van de eerste berichten die ik in dit topic geplaatst heb. Moet makkelijk terug te vinden zijn.

over de inhoud van ''inhoudelijk'' valt ook te twisten :+

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 23:13

Ja, zo ken ik er nog wel een paar. Mijn bad is vol, ik ga verder echt niet op zoek naar meer informatie en antwoorden voor je. Welterusten, dames.

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 23:16

weer spreker en toehoorder verhaal? ;) whatever mensen wij zijn NL of niet?
Hoe meer we met elkaar spreken hoe beter misschien

p.s. even los van het feit dat ik zelf niet meer in NL woon hoor ;)

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 23:33

Wilders had wel een mooie tweet over Samson.

Samson schijnt te hebben gezegd dat: marrokanen een ethnisch monopolie hebben op overlast

Waarom horen we daar niets over dan? :+ Zou Wilders het zeggen dat breekt te hel los...

Bron: http://www.elsevier.nl/Politiek/nieuws/ ... ER316636W/

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 23:41

geerke schreef:
Blue_Eyes schreef:

over deze groep mensen heeft Wilders het niet....deze vernielen,beroven niet.

Kun je tienduizend keer aangeven een paar pagina's verder ben je weere en ver.

Dat is wat mij zo tegenstaat in veel discussies hier op bokt. Je vervalt vaak in herhaling.

Ik wens jullie er nog veel plezier mee :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 23:42

JessAndHope schreef:
Wilders had wel een mooie tweet over Samson.

Samson schijnt te hebben gezegd dat: marrokanen een ethnisch monopolie hebben op overlast

Waarom horen we daar niets over dan? :+ Zou Wilders het zeggen dat breekt te hel los...

Bron: http://www.elsevier.nl/Politiek/nieuws/ ... ER316636W/

inderdaad,dan zet Wilders bevolkingsgroepen tegen elkaar op.
Het is wel de eerste keer dat ik Samson iets zinnigs zie zeggen :+

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 23:50

en wie heeft het antwoord?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 23:54

huppelz schreef:
en wie heeft het antwoord?

geen idee....het probleem zal zich wel weer eens oplossen.Net als de surinamers/antillianen in de jaren '80.
En dan komt er weer een nieuw probleem.Bulgaars/hongaars/pools ofzo?Nou ja,een pools probleem is er geloof ik ook al. :D

huppelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 00:00

of de visie erop?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 01:28

Alexandra_ schreef:
fransje23 schreef:
Ik word toch best verdrietig van zo een reactie |(

Als je zo een stukje recente geschiedenis al niet weet, vrees ik helemaal voor de geschiedenis die nog iets langer geleden is.

De afkeer van Wilders tegen de islam heeft natuurlijk ook alles te maken met zijn band met het jodendom en Isreal. Hij is daar gewoon ook echt niet objectief in.

Ik weet genoeg van de geschiedenis, je kan dat niet zeggen door één fout die ik maak, dat is hetzelfde als dat jij zegt dat (bijv.) een paard in de krul trekken gezond is, betekend dat ook dat je niks van paarden weet?

Het is wel een redelijk cruciale out in zo een dicussie. Het punt wat je wilde maken is gewoon te niet gedaan door die fout.
Ik ben blij te vernemen dat het je genoeg weet over de vaderlandse geschiedenis! Bespaart mij weer een verdrietig moment :D
Het gezegde is toch: wie zijn geschiedenis niet kent is gedoemd deze te herhalen? :)

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 08:09

Ik denk dat deze discussie heel goed te verkleinen is met een hele simpele vraag.

Laten we Wilders voor het gemak even buiten beschouwing laten bij het voor jezelf beantwoorden van de vraag of er wel of niet een Marrokkanenprobleem is in Nederland en of we daar wel of niet wat aan moeten doen.

IK denk dat we wel een Marrokkanenprobleem hebben in Nederland, en ik denk ook dat we er wat aan moeten doen. Wat en hoe? Daar betalen we de knappe koppen in Den Haag voor, die gelukkig ook steeds breder in gaan zien dat het probleem niet slechts een papieren tijger is, maar dat mensen daar echt (over)last van hebben. Buiten dat het heel veel geld kost (denk aan politie, justitie, correctie enz, enz.)

Wilders is in mijn ogen een losgeslagen fundamentalistische retard, neemt niet weg dat hij wel al jaren dingen aan de kaak stelt waar andere partijen bang voor zijn.

Sociaal zijn betekend ook dat je ontspoorde bevolking (van welke afkomst dan ook) duidelijke grenzen aangeeft, en dat er consequenties staan op het overtreden van die grenzen zodat het merendeel van de bevolking in pais en vree zonder angst hun leven kunnen leiden.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 09:09

Helemaal mee eens Ceriadwen!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 09:30

Wilders wil gewoon een statement maken met zijn scherpe uitdrukkingen, de meeste luisteren dan toch beter.
Ik ben het wel met hem eens, als ik hier in de buurt eens kijken lopen er zoveel allochtonen rond en het ergste is nog hoe ze zich gedragen.
Ook programmas waar mensen na een overval ofzo gezocht worden gaat het vaak om licht getinte of donkere mannen.
Je komt hier te gast in dit land dus gedraag je.
Kom je hier wonen, pas je aan, ga werken of naar school en ik heb er geen moeite mee.
Ook al dat geld wat vaak naar het buitenland word gesluist en wij maak dokken met z'n allen.
Wat dat aan gaat lijken we ook wel wat naief.