Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 16:41

Ik zie nooit hoe de vliegtuigen hier er uit zien, die vliegen veel te hoog en anders zou ik daar ook niet op letten denk ik. Hier komen amper vliegtuigen langs maar als ik er een hoor ga ik echt niet even buiten staan of mijn raam open zetten om uitgebreid te kijken en dat doe je denk ik al helemaal niet als je op een plek woont waar veel vliegtuigen langs komen..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 16:42

BaileyMix schreef:
Zelfmoord lijkt me absoluut niet hoor. Daar zijn cru gezegd simpelere methodes voor, en lijkt mij inderdaad onwaarschijnlijk dat een piloot dan heel zijn vliegtuig meeneemt de dood in.

Laatst nog een aflevering van Air Crash Investigation gezien en daarbij nam een piloot dus wel in een zelfmoordactie zijn passagiers mee de dood in.
Maar goed, dat wil uiteraard niet zeggen dat dit nu ook het geval is. Maar het komt dus wel voor.

Iris82

Re: Boeing 777-200 van Malaysia Airlines vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 16:45

Maar dan maak je geen U bocht om vervolgens 500 km de andere kant op te vliegen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 16:46

Nee, daarom denk ik ook niet dat dit een zelfmoordactie was :)

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 16:46

Was het niet 's nachts dat ze vlogen? Dan valt het wel op als er een knipperend vliegtuig overkomt en je bent op je bootje in je uppy aan het vissen. Lijkt mij tenminste. Omdat die twee onafhankelijke personen hebben aangegeven een vliegtuig te hebben gezien, terwijl er daar normaal geen vliegtuigen vliegen of er niks gepland stond voor die route.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 16:47

Maar zou er echt iemand aan het vissen zijn in de nacht op zee in een rubberbootje? :+ Als je op een vissersboot zit oké maar volgens mij pakken die echt hun rust wat ik in programma's zien en dan nog, die zien zoveel vliegtuigen dat die daar echt niet bij nadenken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 16:50

N0a schreef:
Was het niet 's nachts dat ze vlogen? Dan valt het wel op als er een knipperend vliegtuig overkomt en je bent op je bootje in je uppy aan het vissen. Lijkt mij tenminste. Omdat die twee onafhankelijke personen hebben aangegeven een vliegtuig te hebben gezien, terwijl er daar normaal geen vliegtuigen vliegen of er niks gepland stond voor die route.

Maar weet jij of alle vliegtuigen die overvliegen gepland staan voor die route? Daar let ik niet op hoor :))

Hier zit bijv een laagvliegroute van defensie komt met enige regelmaat een straaljager heel laag over. Maar als er weer eens 1 komt dan denk ik niet mm klopt dit wel?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 17:01

Ik lees net een reactie op nujij.nl dat er in de Zuid Chinese zee duizenden eilandjes zijn, waarvan veel met voormalige japanse landingsbanen uit WOII. Deze zouden toegankelijk zijn voor dit type vliegtuig.........

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 17:07

Yvank_ schreef:
N0a schreef:

Maar weet jij of alle vliegtuigen die overvliegen gepland staan voor die route? Daar let ik niet op hoor :))

Hier zit bijv een laagvliegroute van defensie komt met enige regelmaat een straaljager heel laag over. Maar als er weer eens 1 komt dan denk ik niet mm klopt dit wel?

Onbewust niet, maar als vervolgens in het nieuws komt dat er een ongeluk is gebeurd met een straaljager die over dit en dit gebied vloog.. zal je het denk ik wel herinneren.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 17:10

SAKKIA schreef:
Ik lees net een reactie op nujij.nl dat er in de Zuid Chinese zee duizenden eilandjes zijn, waarvan veel met voormalige japanse landingsbanen uit WOII. Deze zouden toegankelijk zijn voor dit type vliegtuig.........

Dat is wel een interessante theorie.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 17:31

Dat is inderdaad interessant. Maar dan nog vraag ik mij af waarom niemand contact heeft opgenomen. Geen groeperingen, geen kapers niet de piloten. Helemaal niemand.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 17:33

Dat heb ik ook weer ergens gelezen. Dat zou weer betrekking hebben op het feit dat het ze niet om losgeld gaat, maar juist om verdeling te zaaien. Het schijnt vaker voor te komen op die manier (alleen dan niet met een heel vliegtuig)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 17:56

Zouden ze niet allang over mogelijke eilanden gevlogen zijn om te kijken of ie daar staat? Als het rlredelijk in de buurt is..

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 17:58

Cayenne schreef:
BaileyMix schreef:
Zelfmoord lijkt me absoluut niet hoor. Daar zijn cru gezegd simpelere methodes voor, en lijkt mij inderdaad onwaarschijnlijk dat een piloot dan heel zijn vliegtuig meeneemt de dood in.

Laatst nog een aflevering van Air Crash Investigation gezien en daarbij nam een piloot dus wel in een zelfmoordactie zijn passagiers mee de dood in.
Maar goed, dat wil uiteraard niet zeggen dat dit nu ook het geval is. Maar het komt dus wel voor.

En een (co-)piloot bij Fed-Ex heeft het ook geprobeerd. Bij een crash zou zijn ex -vrouw en kind een smak geld krijgen.
Ook ACI en wat mij betreft de meest beklemmende episode. Fedex 705

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 18:02

Joaltijd schreef:
Zouden ze niet allang over mogelijke eilanden gevlogen zijn om te kijken of ie daar staat? Als het rlredelijk in de buurt is..

Het schijnt in die landen nogal belangrijk te zijn om vooral geen gezichtsverlies te lijden. Dus het kan best zo zijn dat sommige overheden veel meer weten dan ze loslaten.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 18:11

http://nl.wikipedia.org/wiki/EgyptAir-vlucht_990

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... sb-f1.jpeg

In deze vluchtroute zit ook een flinke bocht. Niet zo lang als 500km, maar het kan best zijn dat in die 500km de ene piloot vanalles geprobeerd heeft om de andere te stoppen.

Ach, ik wacht gewoon af van wat er gebeurd. Ik vind het met de telefoons wel apart. Met een iPhone krijg je meteen voicemail wanneer de gebruiker de telefoon uit heeft gezet, geld voor Sony volgens mij ook. Het kan best zijn dat het op het land is neergestort en dat die telefoons nog heel zijn gebleven, of in ieder geval tot zover heel dat hij nog gebeld kan worden. Telefoon die op vliegtuigstand staat en niet gebruikt word? Die gaat echt weken mee, en ik overdrijf niet. Mijn iPod ligt nu ook al weer twee weken op mijn nachtkastje zonder gebruikt te worden en die staat ook nog steeds aan, wel bijna leeg zie ik nu. :P

Ik ben heel erg benieuwd wat het verhaal is. Al denk ik niet dat als het in het nadeel voor die landen is, we het hele verhaal te weten krijgen.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 18:19

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 18:26

De site doet het niet?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 18:53

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 18:57

Veulen84 schreef:
Ze hebben blijkbaar technische problemen staat hier: http://www.tomnod.com/nod/challenge/mal ... e=malaysia

Er zijn olievlekken gevonden die mogelijk iets met het vermiste vliegtuig te maken hebben.

Site doet t niet..

Zijn die olievlekken niet van een schip?
Er is namelijk wel al olie onderzocht :)

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 18:59

HLN.be meld:

Citaat:
Het leger van Maleisië heeft het vermiste vliegtuig van Malaysia Airlines vermoedelijk op de radar boven de Straat van Malakka getraceerd. Dat is honderden kilometers van de plek waar de luchtverkeersleiding voor het laatst contact had met het toestel. Het zou dus plots van koers veranderd zijn. Dat meldde een Maleisische legerbron. Ondertussen hebben satellieten olievlekken gespot die met het toestel te maken zouden kunnen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 19:01

Op CNN vind ik dit ook wel interessant:

The two passengers who have dominated headlines the last two days entered Malaysia using valid Iranian passports, Noble said at a news conference. But they used stolen Austrian and Italian passports to board the missing Malaysian plane, he said.

Waarom met een goed paspoort binnenreizen en met een vals weer weg? Tel daarbij op het ticket in cash betalen wat erg ongewoon is in de aerobusiness..

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 19:03

Misschien waren ze hun paspoort kwijt geraakt en hebben ze er een gestolen? Je weet nooit.. En wel heel toevallig dat het bij twee personen gebeurd. Daarbij geloof ik niet dat een groepje van 2 een heel vliegtuig van 250+/- mensen kan kapen. Dat geloof ik echt niet..

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 19:10

http://www.standard.co.uk/news/world/fl ... 83812.html

Dit vind ik echt walgelijk van dit meisje. Gehele interview heeft ze een soort zelfgenoegzaam lachje op der gezicht. Oh ik vond het echt zo 'heartbreaking' toen ik hoorde van de co-piloot.. Uhh, waarom zit je z'n goede naam nu dan onder te tuffen en hoe is dit überhaupt relevant? Bah.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 19:13

Veulen84 schreef:
HLN.be meld:

Citaat:
Het leger van Maleisië heeft het vermiste vliegtuig van Malaysia Airlines vermoedelijk op de radar boven de Straat van Malakka getraceerd. Dat is honderden kilometers van de plek waar de luchtverkeersleiding voor het laatst contact had met het toestel. Het zou dus plots van koers veranderd zijn. Dat meldde een Maleisische legerbron. Ondertussen hebben satellieten olievlekken gespot die met het toestel te maken zouden kunnen hebben.

Aah, zo!

Zou er toch iets bekend worden dan? Ben benieuwd..
Ook fijner voor nabestaanden.. Dan weet je tenminste iets..