doerakjeg2 schreef:Kun je me dan uitleggen op welke manier we gediscrimineerd worden wanneer er een moskee in de stad staat, of wanneer een of ander religieus feest gevierd wordt. Want dat is voor mij nogal onduidelijk. Discrimineren betekent gewoon onderscheid maken op basis van kenmerken. Wanneer blanken zwart worden geverfd en dan als hulpje moeten dienen van een blanke man, kan ik me wel voorstellen dat bepaalde bevolkingsgroepen er een nare smaak van in hun mond krijgen en het zien als voortvloeisel van discriminatie.
Daarnaast heb ik het nergens over islamieten? En bovendien hebben zij het recht om een er een bepaalde mening over ons op na te houden. Dat betekent niet dat ze ons discrimineren. Pas wanneer zij ons anders gaan behandelen op basis van hun mening wordt het discriminatie.
Religie is vaak ook een bolwerk van tolerantie en acceptatie, ik kan me werkelijk niet voorstellen dat bijvoorbeeld vrouwen, homoseksuelen, andersgelovigen etc. zich gekwetst kunnen voelen door religieuze uitingen

Wat was nu trouwens het punt van discriminatie, dat iemand het zich aantrekt of de definitie die je hier steld, als het immers alleen telt als je mensen anders gaat behandelen in zwarte piet ook geen discriminatie...