Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Raponsje schreef:Mijn vriend werd tijdens onze vakantie in Nederland door iedereen aangestaard. Mensen gaapte hem echt aan. Blijkbaar hadden ze zelf niet door hoe aso ze waren door zo naar iemand te staren.
Raponsje schreef:Mijn vriend werd tijdens onze vakantie in Nederland door iedereen aangestaard. Mensen gaapte hem echt aan. Blijkbaar hadden ze zelf niet door hoe aso ze waren door zo naar iemand te staren.
Hier in the UK kijkt niemand op een tattoo en val je pas op als je een paar in je gezicht hebt.
Ook wordt je hier met tattoos overal aangenomen. Politie agenten lopen gewoon rond met korte mouwen en tattoos. Bij de bank hebben ze tattoos, die er soms net onderuit piepen, in het ziekenhuis, bij de supermarkt etc.
Niemand ligt er hier wakker van en het is hier sociaal geaccepteerd.
Wendy schreef:Daar schrik ik toch wel van
Huertecilla schreef:Wendy schreef:Daar schrik ik toch wel van
Ik niet.
NL is letterlijk en figuurlijk plat en alles wat boven het maaiveld uitsteekt moet afgemaaid, of zoals in dit geval bedekt worden.
Het zoú heel normaal moeten zijn dat een samenleving daadwerkelijk pluriform en er niet gestaard wordt, maar in NL is afwijkend raar, zou niet moeten mogen ; bedekt moeten worden om geen aanstoot te geven (letterlijk hier geschreven) en dus wordt het vermeden; dus áls het eens getoond wordt ...
Het gestaar naar ongewoon is een triest symptoom van een íntolerante samenleving waarin het afwijkende bedekt wordt.
Wendy schreef:Wat ik dan wel apart vind ik wat ik aan het begin van het topic las, dat mensen zich aangevallen voelen als iemand vraagt naar de betekenis van hun tattoo.
Huertecilla schreef:Wendy schreef:Daar schrik ik toch wel van
Ik niet.
NL is letterlijk en figuurlijk plat en alles wat boven het maaiveld uitsteekt moet afgemaaid, of zoals in dit geval bedekt worden.
Het zoú heel normaal moeten zijn dat een samenleving daadwerkelijk pluriform en er niet gestaard wordt, maar in NL is afwijkend raar, zou niet moeten mogen ; bedekt moeten worden om geen aanstoot te geven (letterlijk hier geschreven) en dus wordt het vermeden; dus áls het eens getoond wordt ...
Het gestaar naar ongewoon is een triest symptoom van een íntolerante samenleving waarin het afwijkende bedekt wordt.
lieveli schreef:Wat gek dat jij een heel ander beeld hebt van Nederland dan ik.
Huertecilla schreef:Wendy schreef:Wat ik dan wel apart vind ik wat ik aan het begin van het topic las, dat mensen zich aangevallen voelen als iemand vraagt naar de betekenis van hun tattoo.
Je mist volstrekt de crux.
Het is meer dan een beetje aanmatigend om een iemand die je niet HEEL goed kent daarnaar te vragen.
Ik vind het meer dan ´apart´, zeg maar gewoon verbluffend dat zoveel Boksters dit niet begrijpen.
Het is gelijk aan ´wat zie jij er slecht uit; mankeer je wat?´
Of ´waarom heb jij zo´n kort rokje aan?´ duidelijk ´hoerig´bedoelend.
Het is op zích al een grensoverschrijdende inbreuk van de privacy en wanneer iemand daar ook nog eens op kritische tóón over begint, is een bitse reactie heel normaal.
Van negeren tot ´bemoei je met jezelf´ en ´Waarom zie jij er zo saai grijs uit? Ben je soms een grijs niemand?´ is eigenlijk geheel hetzelfde.
Verstandiger en meer klasse is heel beleefd; ´Bedankt voor de interesse, maar dat is persoonlijk.´
Huertecilla schreef:Wendy schreef:Wat ik dan wel apart vind ik wat ik aan het begin van het topic las, dat mensen zich aangevallen voelen als iemand vraagt naar de betekenis van hun tattoo.
Je mist volstrekt de crux.
Het is meer dan een beetje aanmatigend om een iemand die je niet HEEL goed kent daarnaar te vragen.
Ik vind het meer dan ´apart´, zeg maar gewoon verbluffend dat zoveel Boksters dit niet begrijpen.
Het is gelijk aan ´wat zie jij er slecht uit; mankeer je wat?´
Of ´waarom heb jij zo´n kort rokje aan?´ duidelijk ´hoerig´bedoelend.
Het is op zích al een grensoverschrijdende inbreuk van de privacy en wanneer iemand daar ook nog eens op kritische tóón over begint, is een bitse reactie heel normaal.
Van negeren tot ´bemoei je met jezelf´ en ´Waarom zie jij er zo saai grijs uit? Ben je soms een grijs niemand?´ is eigenlijk geheel hetzelfde.
Verstandiger en meer klasse is heel beleefd; ´Bedankt voor de interesse, maar dat is persoonlijk.´
Huertecilla schreef:lieveli schreef:Wat gek dat jij een heel ander beeld hebt van Nederland dan ik.
Dat is niet gek maar evident.
Jij woont er nog en ik ben er vanwege hoofdzakelijk dit punt weggegaan.
In de rest van de wereld is men echt niet ruimdenkender, doch de openlijke bemoeizucht en de roep om het afmaaien/bedekken is vrijwel overal in Europa beduidend minder opdringerig.
Men vindt echt niet zoveel echt anders, want het is allemaal westerse cultuur, doch de grensoverschrijdende bemoeizucht en het willen verbieden van vrijheid van anderen is wel iets typisch Nederlands.
Raponsje schreef:Wat nog een veel ergere vraag is, is trouwens "deed het pijn?" of "wat zonde als je dadelijk oud bent!"
[ Afbeelding ]
lieveli schreef:Goed, om dan als iemand die hier wél over mee kan praten even op in te gaan, Wendy, soms is een betekenis heel persoonlijk. En ook pijnlijk om over te praten. Dat iets enorm zichtbaar is wilt nog niet zeggen dat het makkelijk is om over te praten. Maar dit moet je wel een beetje incalculeren als je een tatoeage op een zichtbare plek neemt.
Ik voel mij overigens nooit in mijn privacy geschonden als het gevraagd wordt, of negatief veroordeeld of wat dan ook. Ik wil het zelf ook altijd weten van mensen, dát is voor mij het fascinerende. De verhalen erachter.
lieveli schreef:Misschien is de tijd in Nederland veranderd? Of komen wij echt op hele verschillende plekken in Nederland en de rest van de wereld?
Raponsje schreef:Wat nog een veel ergere vraag is, is trouwens "deed het pijn?" of "wat zonde als je dadelijk oud bent!"
[ Afbeelding ]
Wendy schreef:MarcoBorsato schreef:Goed, om dan als iemand die hier wél over mee kan praten even op in te gaan, Wendy, soms is een betekenis heel persoonlijk. En ook pijnlijk om over te praten. Dat iets enorm zichtbaar is wilt nog niet zeggen dat het makkelijk is om over te praten. Maar dit moet je wel een beetje incalculeren als je een tatoeage op een zichtbare plek neemt.
Ik voel mij overigens nooit in mijn privacy geschonden als het gevraagd wordt, of negatief veroordeeld of wat dan ook. Ik wil het zelf ook altijd weten van mensen, dát is voor mij het fascinerende. De verhalen erachter.
Tsja, misschien mis ik dan soms wat inlevingsvermogen als het om dat soort dingen gaat.
Zelf krijg ik regelmatig de vraag waarom ik het alleen maar over mijn moeder en zus heb als ik over mijn familie praat. Dan vertel ik dus dat mijn vader al jaren dood is.
Mensen schrikken daarvan, reageren meestal met "oh, sorry". Maar ik zie dit als een heel normale vraag. Natuurlijk vind ik het niet fijn dat hij al heel lang dood is, maar daar kunnen de vragenstellers toch niets aan doen? Zij tonen juist interesse in mij.
Het is wat anders als er meteen geoordeeld wordt.
Huertecilla schreef:MarcoBorsato schreef:Misschien is de tijd in Nederland veranderd? Of komen wij echt op hele verschillende plekken in Nederland en de rest van de wereld?
De tijd verstrijkt in NL net as in de rest van de wereld en als ik dit topic lees is er NIETS veranderd aan de hokjesgeest van waaruit men aanmatigend anderen in gelijke hokjes wil verplichten.
Ik merk wel dat men slechter gehumeurd en agressiever geworden is. Men (vooral vrouween) meet zich nog meer rechten aan en verward assertief met agressief.
Nogmaals; dit onderwerp spreekt boekdelen.
lieveli schreef:Ja dit topic en heel bokt is echt enorm representatief voor de rest van Nederland.
Drunksheep schreef:Tattoos kúnnen erg lelijk zijn ja. Heb een bloedhekel aan slecht gezette tattoos, naamtattoos, van die dingen zoals tribals of sterretjes... ga zo maar doormaar naar iemand die helemaal onder prachtige tattoos zit kan ik uren blijven kijken. Zou zelf ook een hele verzameling willen zodra ik het geld ervoor heb.
Tattoos kunnen dus ook erg asociaal staan ja, maar dat ligt vaak ook aan de persoon waar ze op zitten :))
romyloverrr schreef:Drunksheep schreef:Tattoos kúnnen erg lelijk zijn ja. Heb een bloedhekel aan slecht gezette tattoos, naamtattoos, van die dingen zoals tribals of sterretjes... ga zo maar doormaar naar iemand die helemaal onder prachtige tattoos zit kan ik uren blijven kijken. Zou zelf ook een hele verzameling willen zodra ik het geld ervoor heb.
Tattoos kunnen dus ook erg asociaal staan ja, maar dat ligt vaak ook aan de persoon waar ze op zitten :))
inderdaad !