Ze weet waarvoor ze zitten, van sommigen. Dat zei ik al, heel summier alsin; zedendelict, geweldsdelict enz.
Maar dat is echt alles wat zij weet en wil weten.
En ze heeft wel meer dan 3 collega's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Meloen schreef:Je kindje, je allergrootste liefde, je trots. Een deel van jou. De liefde voor je kind is ongekend en gaat heel diep.
En dan tref je daar als vader je bloedeigenkind naakt, doorgesneden keel. Zijn zin "liefje wat ben je koud" snijdt mij als moeder door het hart.
Het allerbelangrijkste is door zo'n beest op gruwelijke wijze om het leven gebracht.
Respect? Recht op respect heeft Jasper S. lang geleden al verloren.
De daad, zijn stilzwijgen voor 13 jaar. Al die jaren heeft hij leuke dingen kinnen doen, wel van z'n kinderen kunnen genieten, op vakantie kunnen gaan, kunnen lachen. Heeft geen dag zonder z'n kinderen gezeten.
En dan respect? Begrip? Medeleven?
Nee... Wat mij betreft einde verhaal voor die beste man. Tabee en tot nooit ziens.
O wacht dit is te grof zeker?
Ik spreek als moeder die zich inleeft.
anneliesdj schreef:Zeker wel, daarom wil ze dat ook niet weten, dan kun je niet meer 'normaal' met iemand omgaan.
Ze weet waarvoor ze zitten, van sommigen. Dat zei ik al, heel summier alsin; zedendelict, geweldsdelict enz.
Maar dat is echt alles wat zij weet en wil weten.
En ze heeft wel meer dan 3 collega's
Babsiej schreef:TBS'ers op verlof gaat ook heel vaak goed... Je kan niet iedereen levenslang opsluiten voor een enkeling die opnieuw de fout in gaan... Er lopen nog altijd meer gekken los rond als dat er opgesloten zitten.
anneliesdj schreef:Dat weet zij dus niet, heeft ze me meermalen gezegd, ze wil dat niet weten en ze hoeft dat ook niet te weten.
En hoe kun jij die rapporten lezen, met alle gruwelijke details erin, en NIET zoiemand zien als een monster?
Dát is dan waar ik dan benieuwd naar ben?
McThirsk schreef:anneliesdj schreef:Dat weet zij dus niet, heeft ze me meermalen gezegd, ze wil dat niet weten en ze hoeft dat ook niet te weten.
En hoe kun jij die rapporten lezen, met alle gruwelijke details erin, en NIET zoiemand zien als een monster?
Dát is dan waar ik dan benieuwd naar ben?
Ja daar ben ik ook benieuwd naar......mss leeftijd? geen kinderen?
milou123 schreef:McThirsk schreef:
Het heeft echt niets met mijn leeftijd of met het wel of niet hebben van eigen kinderen te maken.
En met eigen kinderen bedoel ik dan: kinderen die je zelf op de wereld hebt gezet.
Dat is echt totale onzin.
milou123 schreef:Omdat ik mezelf altijd voor hield: het is een mens.
En mezelf altijd afvroeg 'Wat moet er met jou gebeurd zijn dat je dit bent gaan doen?'
Ik geloof namelijk dat er niemand is die zo geboren wordt en ik zie iemands daden los van de persoon.
Wat iemand doet, is nog niet wat iemand is.
Maar dat wil niet zeggen dat het niet heftig is en dat ik niet af en toe met ongeloof naar verhalen heb zitten luisteren of rapporten heb zitten lezen. Dat zeker wel, iedere keer weer.
milou123 schreef:Het heeft echt niets met mijn leeftijd of met het wel of niet hebben van eigen kinderen te maken.
En met eigen kinderen bedoel ik dan: kinderen die je zelf op de wereld hebt gezet.
Anoniem schreef:Mijn dochter is als 4 jarige voor mijn ogen door mijn buurvrouw mishandeld terwijl haar man, mijn buurman, mij vasthield zodat ik mijn dochter niet kon helpen. Op het moment dat ik mij vrij had gevochten renden ze snel weg hun woning in. Het eerste waar je je dan om bekommerd is je kind dat daar in elkaar geslagen als hoopje ellende op de grond ligt.
Mag ik nu dan moordzuchtig worden om wat ik heb meegemaakt? Nee, want ik heb als mens mijn verstand gekregen om juist te handelen. En reken erop dat je 4 jarige kind mishandeld zien worden zwaarder is dan stress op je werk!
Anoniem schreef:Mijn dochter is als 4 jarige voor mijn ogen door mijn buurvrouw mishandeld terwijl haar man, mijn buurman, mij vasthield zodat ik mijn dochter niet kon helpen. Op het moment dat ik mij vrij had gevochten renden ze snel weg hun woning in. Het eerste waar je je dan om bekommerd is je kind dat daar in elkaar geslagen als hoopje ellende op de grond ligt.
Mag ik nu dan moordzuchtig worden om wat ik heb meegemaakt? Nee, want ik heb als mens mijn verstand gekregen om juist te handelen. En reken erop dat je 4 jarige kind mishandeld zien worden zwaarder is dan stress op je werk!
milou123 schreef:McThirsk schreef:
Het heeft echt niets met mijn leeftijd of met het wel of niet hebben van eigen kinderen te maken.
Anoniem schreef:Wacht maar tot je zelf wel kinderen hebt... dan piep je wel anders. Je weet pas wat moedergevoelens zijn wanneer je die hebt tov je eigen kind!
Iemand hier in de straat werkt ook met TBSers. Zij doet het echter al wat langer, ik schat haar midden 30. De laatste keer dat ik haar hierover sprak zei ze dat ze ander werk wilde gaan doen. En dat iedereen die dit werk langere tijd doet er op een gegeven moment klaar mee is. Dat mensen die aan dit werk beginnen door de gevorderden ook gewaarschuwd worden dat ze dit werk geen heel leven moeten doen, maar daar vanzelf na een aantal jaren wel mee zullen komen dat ze het niet meer willen. Het is op den duur erg frustrerend, juist omdat er vaak maar weinig vooruitgang geboekt wordt bij de zware gevallen.
Ik denk dat Milou123 er met haar 22 jaar nog fris en fruitig tegenover staat als beginner.
McThirsk schreef:Babsiej schreef:TBS'ers op verlof gaat ook heel vaak goed... Je kan niet iedereen levenslang opsluiten voor een enkeling die opnieuw de fout in gaan... Er lopen nog altijd meer gekken los rond als dat er opgesloten zitten.
en dit dan?
http://www.nujij.nl/algemeen/tbs-er-ver ... 6095.lynkx