Rechtszaak moord Marianne Vaatstra

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 01:08

Zeker wel, daarom wil ze dat ook niet weten, dan kun je niet meer 'normaal' met iemand omgaan.
Ze weet waarvoor ze zitten, van sommigen. Dat zei ik al, heel summier alsin; zedendelict, geweldsdelict enz.
Maar dat is echt alles wat zij weet en wil weten.
En ze heeft wel meer dan 3 collega's :=

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 01:12

Meloen schreef:
Je kindje, je allergrootste liefde, je trots. Een deel van jou. De liefde voor je kind is ongekend en gaat heel diep.
En dan tref je daar als vader je bloedeigenkind naakt, doorgesneden keel. Zijn zin "liefje wat ben je koud" snijdt mij als moeder door het hart.
Het allerbelangrijkste is door zo'n beest op gruwelijke wijze om het leven gebracht.

Respect? Recht op respect heeft Jasper S. lang geleden al verloren.
De daad, zijn stilzwijgen voor 13 jaar. Al die jaren heeft hij leuke dingen kinnen doen, wel van z'n kinderen kunnen genieten, op vakantie kunnen gaan, kunnen lachen. Heeft geen dag zonder z'n kinderen gezeten.
En dan respect? Begrip? Medeleven?

Nee... Wat mij betreft einde verhaal voor die beste man. Tabee en tot nooit ziens.
O wacht dit is te grof zeker?
Ik spreek als moeder die zich inleeft.

_/-\o_

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 01:17

anneliesdj schreef:
Zeker wel, daarom wil ze dat ook niet weten, dan kun je niet meer 'normaal' met iemand omgaan.
Ze weet waarvoor ze zitten, van sommigen. Dat zei ik al, heel summier alsin; zedendelict, geweldsdelict enz.
Maar dat is echt alles wat zij weet en wil weten.
En ze heeft wel meer dan 3 collega's :=

Kijk, maar ze weet dan wel waar ze voor zitten. Je hoeft niet alle details te weten.
Van de ene wist ik het heel summier, van de ander had ik het hele rapport doorgenomen. Maar als ik echt met ze ging werken wist ik wel meer dan alleen summiere informatie. En dat moest ook wel.
Je vriendin zal ook weten dat zodra ze iemand als monster ziet en niet meer als mens, dat ze dan beter een andere baan kan gaan zoeken.
Ik ben overigens wel heel nieuwsgierig naar wat je vriendin dan precies doet.

anneliesdj

Re: Rechtszaak moord Marianne Vaatstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 01:28

Dat weet zij dus niet, heeft ze me meermalen gezegd, ze wil dat niet weten en ze hoeft dat ook niet te weten.
En hoe kun jij die rapporten lezen, met alle gruwelijke details erin, en NIET zoiemand zien als een monster?
Dát is dan waar ik dan benieuwd naar ben?

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 01:31

Babsiej schreef:
TBS'ers op verlof gaat ook heel vaak goed... Je kan niet iedereen levenslang opsluiten voor een enkeling die opnieuw de fout in gaan... Er lopen nog altijd meer gekken los rond als dat er opgesloten zitten.

en dit dan?
http://www.nujij.nl/algemeen/tbs-er-ver ... 6095.lynkx

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 01:32

anneliesdj schreef:
Dat weet zij dus niet, heeft ze me meermalen gezegd, ze wil dat niet weten en ze hoeft dat ook niet te weten.
En hoe kun jij die rapporten lezen, met alle gruwelijke details erin, en NIET zoiemand zien als een monster?

Ja daar ben ik ook benieuwd naar......mss leeftijd? geen kinderen?

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 01:33

Omdat ik mezelf altijd voor hield: het is een mens.
En mezelf altijd afvroeg 'Wat moet er met jou gebeurd zijn dat je dit bent gaan doen?'
Ik geloof namelijk dat er niemand is die zo geboren wordt en ik zie iemands daden los van de persoon.
Wat iemand doet, is nog niet wat iemand is.
Maar dat wil niet zeggen dat het niet heftig is en dat ik niet af en toe met ongeloof naar verhalen heb zitten luisteren of rapporten heb zitten lezen. Dat zeker wel, iedere keer weer.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 01:35

McThirsk schreef:
anneliesdj schreef:

Het heeft echt niets met mijn leeftijd of met het wel of niet hebben van eigen kinderen te maken.
En met eigen kinderen bedoel ik dan: kinderen die je zelf op de wereld hebt gezet.
Dat is echt totale onzin. :')

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 01:40

[/quote]
Het heeft echt niets met mijn leeftijd of met het wel of niet hebben van eigen kinderen te maken.
En met eigen kinderen bedoel ik dan: kinderen die je zelf op de wereld hebt gezet.
Dat is echt totale onzin. :')[/quote]

Neee dat is geen totale onzin, als jij ooit een dochter hebt waar verschrikkelijk dingen mee zijn gebeurd...ga je niet denken, ach kereltje wat is er toch met jou gebeurd dat je dit hebt gedaan....nou ik verzeker je je lust hem rauw hoor.

en die smiley vind ik ook niet passen
Laatst bijgewerkt door McThirsk op 31-03-13 01:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 01:42

milou123 schreef:
McThirsk schreef:

Wacht maar tot je zelf wel kinderen hebt... dan piep je wel anders. Je weet pas wat moedergevoelens zijn wanneer je die hebt tov je eigen kind!

Iemand hier in de straat werkt ook met TBSers. Zij doet het echter al wat langer, ik schat haar midden 30. De laatste keer dat ik haar hierover sprak zei ze dat ze ander werk wilde gaan doen. En dat iedereen die dit werk langere tijd doet er op een gegeven moment klaar mee is. Dat mensen die aan dit werk beginnen door de gevorderden ook gewaarschuwd worden dat ze dit werk geen heel leven moeten doen, maar daar vanzelf na een aantal jaren wel mee zullen komen dat ze het niet meer willen. Het is op den duur erg frustrerend, juist omdat er vaak maar weinig vooruitgang geboekt wordt bij de zware gevallen.
Ik denk dat Milou123 er met haar 22 jaar nog fris en fruitig tegenover staat als beginner.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 01:45

milou123 schreef:
Omdat ik mezelf altijd voor hield: het is een mens.
En mezelf altijd afvroeg 'Wat moet er met jou gebeurd zijn dat je dit bent gaan doen?'
Ik geloof namelijk dat er niemand is die zo geboren wordt en ik zie iemands daden los van de persoon.
Wat iemand doet, is nog niet wat iemand is.
Maar dat wil niet zeggen dat het niet heftig is en dat ik niet af en toe met ongeloof naar verhalen heb zitten luisteren of rapporten heb zitten lezen. Dat zeker wel, iedere keer weer.

Mag ik heel eerlijk zijn?
Ik vind dit niet heel gezond klinken, ik vraag me af in watvoor omgeving jij bent opgegroeid en hoe je bv op school bent behandeld. Je bent nog maar 22 volgens je profiel.
Dat bedoel ik niet raar hoor, niet dat je een bizarre opvoeding of jeugd zou hebben gehad, voel je vooral niet beledigd of aangevallen

milou123 schreef:

Hahaha NOT.
Ik wéét dat dit er zeker wel mee te maken heeft, dat zul je beamen over 10 jaar ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 01:48

Mijn dochter is als 4 jarige voor mijn ogen door mijn buurvrouw mishandeld terwijl haar man, mijn buurman, mij vasthield zodat ik mijn dochter niet kon helpen. Op het moment dat ik mij vrij had gevochten renden ze snel weg hun woning in. Het eerste waar je je dan om bekommerd is je kind dat daar in elkaar geslagen als hoopje ellende op de grond ligt.
Mag ik nu dan moordzuchtig worden om wat ik heb meegemaakt? Nee, want ik heb als mens mijn verstand gekregen om juist te handelen. En reken erop dat je 4 jarige kind mishandeld zien worden zwaarder is dan stress op je werk!

McThirsk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 01:51

Anoniem schreef:
Mijn dochter is als 4 jarige voor mijn ogen door mijn buurvrouw mishandeld terwijl haar man, mijn buurman, mij vasthield zodat ik mijn dochter niet kon helpen. Op het moment dat ik mij vrij had gevochten renden ze snel weg hun woning in. Het eerste waar je je dan om bekommerd is je kind dat daar in elkaar geslagen als hoopje ellende op de grond ligt.
Mag ik nu dan moordzuchtig worden om wat ik heb meegemaakt? Nee, want ik heb als mens mijn verstand gekregen om juist te handelen. En reken erop dat je 4 jarige kind mishandeld zien worden zwaarder is dan stress op je werk!

|(

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 01:51

Anoniem schreef:

Ooo God wat erg!
Hoe is het met je dochter???
Ze zijn toch wel opgepakt??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 02:20

Nee, aangifte werd kwijtgemaakt op buro... ook niets meer in de computer te vinden..
jarenlange ellende gehad met die mensen, uiteindelijk ben ik na jaren daar weggevlucht en verhuisd, ben toen tijdelijk bijna 300 km verderop gaan wonen. Later weer terug maar niet meer bij hun in de buurt.
Maar in sommige gevallen reguleren zich dingen vanzelf... zij hebben hun straf wel gekregen. Ze zijn doodongelukkig en ongezond en dat hebben ze zichzelf aangedaan.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 08:37

Het nederlandsrechtsysteem zit nou eenmaal zo in elkaar. Daar hebben wij met zn allen voor gekozen. Dat is een onderdeel van onze democratie en beschaving. Kun je daar niet mee leven moet je anders stemmen of naar een land verhuizen waar het wel is zoals je het graag ziet.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 09:30

Wat ik ook zo raar vind is dat er maar 20 jaar wordt geeist. Omdat de straf die voor zo'n misdaad staat nu verhoogd is naar 30 jaar, maar omdat hij dit misdrijf 13 jaar geleden heeft gepleegd, naar de strafmaat van toen wordt beoordeeld. HIj heeft P*&%dorie 13 jaar zijn mond gehouden en dat wordt dus nu ook nog beloond, met 10 jaar minder straf. Kan er echt niet bij.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 10:46

milou123 schreef:
McThirsk schreef:

Anoniem schreef:
Wacht maar tot je zelf wel kinderen hebt... dan piep je wel anders. Je weet pas wat moedergevoelens zijn wanneer je die hebt tov je eigen kind!

Iemand hier in de straat werkt ook met TBSers. Zij doet het echter al wat langer, ik schat haar midden 30. De laatste keer dat ik haar hierover sprak zei ze dat ze ander werk wilde gaan doen. En dat iedereen die dit werk langere tijd doet er op een gegeven moment klaar mee is. Dat mensen die aan dit werk beginnen door de gevorderden ook gewaarschuwd worden dat ze dit werk geen heel leven moeten doen, maar daar vanzelf na een aantal jaren wel mee zullen komen dat ze het niet meer willen. Het is op den duur erg frustrerend, juist omdat er vaak maar weinig vooruitgang geboekt wordt bij de zware gevallen.
Ik denk dat Milou123 er met haar 22 jaar nog fris en fruitig tegenover staat als beginner.

Ja, want mensen die geen eigen kinderen op de wereld gezet hebben, die hebben geen moedergevoelens en zijn ook gewoon geen moeder. :n
Om te kotsen en zo egoistisch. Heb je enig idee hoe dat is voor mensen die een kind geadopteerd hebben? Die altijd voor een ander kind gezorgd hebben en hun leven voor dat kind zouden geven?
O, dat kan natuurlijk niet want het is niet hun eigen kind. 8)7

Maar he, vind lekker dat ik gek ben. Veel plezier ermee.
Ik weet dat ik niet gek ben en ik vind het bizar wat jullie een andere toewensen.
Jullie vinden het slecht wat iemand doet (en het is ook niet goed wat er gebeurd is) maar vervolgens wensen jullie hem hetzelfde of nog ergere dingen toe, dat is geen haar beter.
Ik heb nergens gezegd dat ik het goedkeur, maar wat iemand ook doet, ik blijf altijd naar de mens kijken.
Vind dat ongezond, veel plezier ermee, ik ben blij dat ik er anders naar kijk dan jullie doen.

Het heeft niets met mijn leeftijd te maken of het wel of niet moeder zijn.
En ik ben ook geen beginner, dus dat is weer zo'n prachtige aannamen die niet klopt.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 11:00

milou123

als ik jou goed begrijp dan.......

mocht het het jouw dochter geweest zijn [ dat jij nu de moeder van Marianne bent ] die zo gevonden is
dan denk jij aan die dader als `normaal`mens
en wens jij hem verder een prachtig en fijn leven toe?

nou ik kan je verzekeren dat mijn gedachten veel erger zijn dan hier vermeld ,nu al, maar mocht het mijn kind zijn zou ik het nog mijn mijn blote handen zelf doen, mijn leven is dat toch al kapot.............................

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 11:23

Ik ben het deels wel eens met Milou123.
De dader moet in mijn ogen zeker gestraft worden, maar dit hoeft niet met middeleeuwse taferelen.
Er zit ook nog een grens tussen een gelukkig, vrij leven en vierendelen en ik ben blij dat wij die grens hier in Nederland hanteren.
Ik ben ook van mening dat iemand die zulke handelingen uitvoert een mens is en zo ook gezien moet worden om eerlijk berecht te worden, i.p.v pek en veren.

Het zal voor de slachtoffers nooit genoeg zijn, al zou de doodstraf worden ingevoerd, een manier om bij hun voldoening te creëren is er niet naar mijn mening. Als moeder zou ik ook het liefste de meest gruwelijke taferelen uitvoeren met de man die dat jouw dochter heeft aangedaan, maar ik denk niet dat dat realistisch is.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 11:25

Zo, de emoties lopen hoog op hier.
Zeer begrijpelijk wel, deze misdaad grijpt iedereen erg aan, ik heb er zelf ook veel aan lopen denken.

Toch denk ik dat de mensen die hier Jasper S. de vreselijkste dingen toewensen, misschien een klein beetje kunnen indammen. Het lastige is namelijk: je hebt geen beeld bij de man. Ja, het is verschrikkelijk wat hij gedaan heeft, en juist dààrom, omdat je alleen die verschrikkelijke feiten kent, oordeel je harder over hem.

Als ik zo over hem nadenk, gun ik hem ook het donkerste hoekje op aarde. Maar bewezen is, dat als het grootste deel van jullie die hem van alles verwensen, hem zèlf moest berechten, je dezelfde straf zou geven als de rechter.
Hoe komt dat? Omdat je je nu alleen maar kwaad zit te maken om die verschrikkelijke moord. Je kunt pas ècht en eerlijk oordelen over hem als je àlle feiten kent en meerdere sessies met hem in de rechtzaal had gezeten.

Niet dat je hem dan een paleisje zou gunnen, maar misschien zou je dan ook vinden dat 20 jaar gevangenisstraf genoeg is..

edit: Ik denk ook niet dat Milou hier zo hard aan hoeft gepakt te worden. Het is toch niet alsof ze dagelijks bloemenkransjes voor die TBS'ers staat te maken? Ze werkt er alleen mee. Bovendien, ga eens een weekje met TBS'ers werken, en ze dan alleen nog maar te zien als zijnde ''geen mensen''. Dat gaat niet, want dat zijn ze wèl..
Laatst bijgewerkt door Monchou op 31-03-13 11:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 11:26

Wat ik eerder schreef over behandelen als je buurman, daarmee bedoel ik uiteraard niet dat de werkrelatie uit het oog verloren moet worden maar wel dat het een mens blijft.

Denk dat Kauna het mooi verwoordt.

De aantijging dat hulpverleners dit ondersteunen voor geld is echt waanzin overigens. Als het om geld ging gingen we de hulpverlening niet in :+

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 11:48

McThirsk schreef:
Babsiej schreef:
TBS'ers op verlof gaat ook heel vaak goed... Je kan niet iedereen levenslang opsluiten voor een enkeling die opnieuw de fout in gaan... Er lopen nog altijd meer gekken los rond als dat er opgesloten zitten.

en dit dan?
http://www.nujij.nl/algemeen/tbs-er-ver ... 6095.lynkx

En dit is de conclusie over hoe het met TBS'ers gaat ?
Niemand heeft ontkend dat het misgaat maar het gaat ook heel vaak wel goed....

Wat is jouw punt hierbij?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 12:09

en 20 jr lijkt heel wat, maar wat hij daadwerkelijk moet zitten is korter dan het leed wat hij de familie de afgelopen 14jr heeft aangedaan.
en daar maak ik me kwaad om.
hij heeft gewoon bij zijn gezin kunnen zijn ,terwijl de familie in de ellende heeft gezeten, de ouders zijn gescheiden door hem........
ze hebben al die jaren in ellende geleefd met de vraag wie en waarom.........
ze leven de rest van hun leven met nachtmerries...........

en dat allemaal vind ik meer waard dan de 13 jr die hij straks moet zitten..........

ik vind dat ze de strafmaat van nu aan hadden moeten houden ,30jr dus , en niet de straf die had had gekregen als hij toen gepakt was, had hij zich toen op moeten laten pakken!!

en ik vind de straffen in Ned erg krom.

een dochter van een kennis is in 2001 omgebracht door haar ex en begraven, hij heeft mee lopen huilen en zoeken ,want waar was ze toch????

na 3 dgn is ze gevonden, en bleek hij haar thuis in de douche doodgestoken te hebben meegenomen in de achterbak en verderop begraven ,hij was bij haar binnen gedrongen
wat voor straf kreeg hij.............6.5jr
hij loopt al weer jaren rond ,de vader is door de ellende gaan drinken en is daardoor overleden en de moeder is een wrak
de jongen loopt gewoon door de straat............

en wat blijkt nu..........de familie [ en ook hij ] hebben nog meer moorden gepleegd en ook een meisje in hun tuin begraven, deze man had nooit meer los mogen komen!

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 12:19

Ik schrik wel van de emoties hier en vooral van de aanval op Milou. Milou mag dan jong zijn; ik hoop van ganser harte dat ze deze overtuigingen haar hele leven bij zich blijft dragen.

Het vermogen om iemand niet meer als mens te zien maar als monster óf als lustobject is namelijk precies wat mensen in staat maakt om 'the onthinkable' met die (on)mensen te doen. In tegenstelling tot velen hier laat Milou zien dat ze daar boven staat, terwijl veel anderen zeggen dat ze -als de omstandigheden ernaar zouden zijn- precies hetzelfde zouden doen als een crimineel.

Triest vind ik ook dat veel ouders zichzelf wel prima kunnen verplaatsen in de ouders van het slachtoffer, maar niet in de ouders, de partner of de kinderen van de dader. Want die Jasper S. is óók iemands kind. Ik durf te wedden dat de mensen die hier roepen dat de dader de doodsstraf verdient heel anders zouden piepen als het hun kind was dat de misdaad begaan had.