Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Douraque schreef:Nu zat ze in de zorgverzekering van ZK via de gemeente waardoor ze geen eigen risico hoefde te betalen, ze betaalde 130 euro (kreeg 70euro terug), maar nu moet ze naar IZA en is het eigen risico standaard verwerkt in de premie. Dus ze moet 155 euro per maand betalen waarbij het eigen risico in verwerkt zit, als ze geen gebruik maakt van haar eigen risico betaald ze er wel voor maar krijgt het niet terug.
Shadow0 schreef:Douraque schreef:Nu zat ze in de zorgverzekering van ZK via de gemeente waardoor ze geen eigen risico hoefde te betalen, ze betaalde 130 euro (kreeg 70euro terug), maar nu moet ze naar IZA en is het eigen risico standaard verwerkt in de premie. Dus ze moet 155 euro per maand betalen waarbij het eigen risico in verwerkt zit, als ze geen gebruik maakt van haar eigen risico betaald ze er wel voor maar krijgt het niet terug.
Ik denk zomaar dat het de moeite loont om even door te shoppen naar een andere verzekering. Ze hoeft geen gebruik te maken van het aanbod via de gemeente.
flicka schreef:Ik zit in de bijstand en heb mijn zorgverzekering ook via de gemeente. Er wordt automatisch 131€ van de uitkering afgetrokken (CZ) en het eigen risico van 350€ moet ik gewoon zelf betalen. CZ biedt aan dat in 10 termijnen automatisch te incasseren en het eventuele overschot aan het eind van het jaar terug te storten. Dit betekent wel dat je gedurende 10 maanden nog geen 700 euro aan inkomsten hebt.
Ik denk niet dat de zorgtoeslag meer wordt (ik krijg nu 70€) omdat de basispremie voor 2013 is verhoogd.
Ik ga wel vergelijken met andere verzekeraars, nu heb ik met CZ gemeente Extra wel goede dekking voor fysio en tandarts. Maar dat eigen risico is bijna niet meer op te brengen.
purny schreef:flicka schreef:Ik zit in de bijstand en heb mijn zorgverzekering ook via de gemeente. Er wordt automatisch 131€ van de uitkering afgetrokken (CZ) en het eigen risico van 350€ moet ik gewoon zelf betalen. CZ biedt aan dat in 10 termijnen automatisch te incasseren en het eventuele overschot aan het eind van het jaar terug te storten. Dit betekent wel dat je gedurende 10 maanden nog geen 700 euro aan inkomsten hebt.
Ik denk niet dat de zorgtoeslag meer wordt (ik krijg nu 70€) omdat de basispremie voor 2013 is verhoogd.
Ik ga wel vergelijken met andere verzekeraars, nu heb ik met CZ gemeente Extra wel goede dekking voor fysio en tandarts. Maar dat eigen risico is bijna niet meer op te brengen.
Bij CZ is de basispremie zelfs gelijk gebleven of verlaagd. Ik betaal 2,50 minder per maand volgend jaar en ik zit ook bij CZ