Inbreker dood na vechtpartij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:16

Rowdine schreef:
lifaya schreef:
fijn dat het verbeteren altijd in het topic moet ;) Ik ben een dyslecticus en met hoofd maak ik regelmatig de fout, vooral nu ik migraine heb ;)

Als je in de bak hebt gezeten heb je daar al voor een reden gezeten. Je hebt toch ook van die reclasseringsbureaus ofzo die ex-gedetineerde aan een baan helpen?

Ja want jij maakt nooit fouten in je leven? Die reclassering is ook niet wat het lijkt.

geen fouten die me in de gevangenis brengen ;)[/quote]

Met jou valt niet te discussiëren, je kan je zo onmenselijk weinig inleven in hetgeen ik hier zeg dat ik niet met jou in discussie ga. Je snapt het systeem blijkbaar niet :)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:17

Rowine: ook in huis hier hebben wij geen tv en geen pc's ( in noorwegen ).
En ik moet zeggen ik red het prima zonder. Dus nee ik heb het niet nodig :)

44Myrthe44

@ Rowdine: ik wil er even op reageren. Niet iedereen heeft een baan en niet iedereen kan een baan hebben, omdat er in de huidige economie nu eenmaal minder banen zijn dan mensen. Maar in Nederland hebben we een prachtig systeem van uitkeringen, en subsidies :)* . Ook mensen zonder baan hoeven hier daarom niet in armoede te leven. Daarom hebben ze volgens mij ook géén recht om iemands huis binnen te dringen.
Je hoeft trouwens ook geen computer te hebben om aan een baan te komen, in Nederland hebben we zoiets als openbare ruimtes :)* . In de plaatselijke bibliotheek kan je gratis op de computer.

Anoniem

xx_Horsiex schreef:
Dus omdat er werkloosheid is en de mensen die geen baan hebben, mogen maar gaan stelen?

Er zijn zat uitzendbureaus waar je zo binnen kan lopen.

Ook jij leest niet, want niemand zegt hier day je zomaar mag stelen.
Denk je nou werkelijk dat er nog werkeloosheid zou zijn als iedereen zomaar even bij een uitzendbureau naar binnen zou kunnen lopen en een baan op de kop zou kunnen tikken?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:19

Rowdine, met mij valt prima te discussiëren, ik kende in mijn tienerjaren een hoop jongeren die soms even op "vakantie" gingen ;) Maar ze maken het er zelf naar ;) Dat jij niet open staat voor andermans mening, dat snap ik niet. Ik ben een jaar werkeloos en echt geen haar op mijn hoofD dat ik het illegale gebeuren in ga ;)

Anoniem

44Myrthe44 schreef:
@ Rowdine: ik wil er even op reageren. Niet iedereen heeft een baan en niet iedereen kan een baan hebben, omdat er in de huidige economie nu eenmaal minder banen zijn dan mensen. Maar in Nederland hebben we een prachtig systeem van uitkeringen, en subsidies :)* . Ook mensen zonder baan hoeven hier daarom niet in armoede te leven. Daarom hebben ze volgens mij ook géén recht om iemands huis binnen te dringen.
Je hoeft trouwens ook geen computer te hebben om aan een baan te komen, in Nederland hebben we zoiets als openbare ruimtes :)* . In de plaatselijke bibliotheek kan je gratis op de computer.

Ah oke, jij denkt dat het wel makkelijk rondkomen is van een uitkering als je een gezin hebt? Weet je überhaupt hoeveel een uitkering ongeveer bedraagt?

Amandavd

Dat zeg ik niet, maar iemand zei dat je zonder computer al niet aan de slag kan, en dat is onzin. Ik weet ook heus wel wat het is om werkloos te zijn en elk dubbeltje om te moeten draaien en jezelf de schuld in te moeten werken. En hoe moeilijk het is om aan werk te komen en te houden, maar ik ben nog nooit gaan stelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:22

Je bent 22? Ik neem aan dat je geen gezin hebt dat je moet onderhouden?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:23

Rowdine schreef:

nee, en daar zal ik voorlopig ook niet voor kiezen zolang ik niet een vaste baan heb en een huisje om in te wonen ;)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:23

In de plaatselijke bibliotheek kun je hier niet gratis op de pc, daar betaal je voor. Voor printen ook.
Een bijstandsuitkering voor een getrouwd stel bedraagt 1x 100% van het minimumloon, dat is iets van 1400 euro per maand. Ja, daar kun je echt een gezin van te eten geven...

Dat wil dus nog steeds niet zeggen dat je dan maar moet gaan inbreken. Maar het wil wel zeggen dat je aardig met je handen in je haar kunt zitten...

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:24

En dan zeg je dat er met lifaya niet te discussiëren valt.. Pot verwijt te ketel. Want zelf sta je ook niet open voor andermans mening :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:24

lifaya schreef:
Rowdine, met mij valt prima te discussiëren, ik kende in mijn tienerjaren een hoop jongeren die soms even op "vakantie" gingen ;) Maar ze maken het er zelf naar ;) Dat jij niet open staat voor andermans mening, dat snap ik niet. Ik ben een jaar werkeloos en echt geen haar op mijn hoofD dat ik het illegale gebeuren in ga ;)

Ik kan prima andermans mening respecteren. Maar niet als die persoon niet snapt wat ik zeg? Jij betrekt al m'n antwoorden op jezelf? En prima, ook jij bent 20 jaar en blijkbaar werkeloos. Heb jij ook een gezin dat je moet onderhouden ofniet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:25

lifaya schreef:
Rowdine schreef:

nee, en daar zal ik voorlopig ook niet voor kiezen zolang ik niet een vaste baan heb en een huisje om in te wonen ;)

Heel slim. Maar denk je er wel eens over na dat er legio alleen staande ouders zijn die hun baan zijn kwijt geraakt? Ongetwijfeld hadden ze het ooit goed voor elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:25

quera schreef:
En dan zeg je dat er met lifaya niet te discussiëren valt.. Pot verwijt te ketel. Want zelf sta je ook niet open voor andermans mening :)

Jawel hoor :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:26

quera schreef:

inderdaad :')

Tuurlijk betrek ik de antwoorden op mijzelf want ik kan kijken naar hoe mijn situatie is. Daarbij stel je ook vragen aan mij, TUURLIJK betrek ik dat ook op mijzelf ;)
Ik ben overigens met 30 dagen 23, dus geen 20 ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:27

quera schreef:

Dat zeg ik dus: daar!
Het is dus maar tijdelijk, aangezien je neem ik aan ooit terug naar Nederland gaat?

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:28

Rowdine schreef:
44Myrthe44 schreef:

Ah oke, jij denkt dat het wel makkelijk rondkomen is van een uitkering als je een gezin hebt? Weet je überhaupt hoeveel een uitkering ongeveer bedraagt?

Ik zeg niet dat het makkelijk rondkomen is. Ik zeg alleen dat men niet in armoede hoeft te leven.
Op Noorwegen en Zweden na, is Nederland het land met de hoogste uitkeringen. De mensen met een uitkering hier mogen blij zijn dat ze hier leven.
Voor een alleenstaande zonder kinderen ligt het bedrag volgens mij zo rond de 600 euro in de maand (kan afwijken door persoonlijke omstandigheden).
Het is trouwens zelfs zo, en dit vind ik een hele slechte prikkel, dat het in Nederland zo is dat je minder geld overhoud als je fulltime werkt met het minimumloon dan met een uitkering. Dit komt omdat alle subsidies waar je met een uitkering recht op hebt wegvallen zodra je aan het werk gaat. Dit verschijnsel heet de ''armoedeval'', en geeft mensen dus een prikkel om juist níet te gaan werken, maar lekker in de uitkering te blijven hangen. . .

Blue_eyes: in de plaatselijke bieb kun je wél gratis op de pc, daar hoef je niet voor te betalen. Heb nu idd op internet gezocht en dit geld niet voor alle bibliotheken, maar voor het merendeel zeker wel dus is een kwestie van even zoeken. Printen kost idd wel geld, maar dat is niet eens nodig want een sollicitatiebrief kan je gewoon via de mail versturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:28

lifaya schreef:
quera schreef:

inderdaad :')

Tuurlijk betrek ik de antwoorden op mijzelf want ik kan kijken naar hoe mijn situatie is. Daarbij stel je ook vragen aan mij, TUURLIJK betrek ik dat ook op mijzelf ;)
Ik ben overigens met 30 dagen 23, dus geen 20 ;)

Guttegut, dit bedoel ik dus :Y) Laat maar, je begrijpt het blijkbaar niet :)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:29

Rowdine schreef:
quera schreef:

Dat zeg ik dus: daar!
Het is dus maar tijdelijk, aangezien je neem ik aan ooit terug naar Nederland gaat?

Ooit ja( toevallig over 3 weken alweer). Maar ik bedoel ermee te zeggen dat ik het niet nodig heb :) ik heb een half jaar geen tv gekeken. Dus het zijn mijn interesses ook niet :)

funnyhorses

@Rowdine
Rowdine is waarschijnlijk bang dat wanneer alle inbrekers een lel krijgen en blijven liggen zij geen klanten meer heeft om te verdedigen? :')
Sorry maar als advocate reageer je wel erg vreemd op zaken als deze hoor.
Hoor je niet aan de kant van de slachtoffers te staan?

Ik zal ook NOOIT zomaar iemand letsel toevoegen maar owee als iemand mij probeerd te overvallen en god weet wat nog nou die zal van een koude kermis thuis komen hoor en blijft zo'n misbaksel der maatschappij liggen jammer dan!

Kom em maar halen zou ik zeggen!

Blue_Eyes

@44Myrthe44: Hier echt niet. Hier betaal je echt 4 euro voor een uur op de pc. Ik heb het net nog opgezocht. Ja, ik kan naar Veldhoven of Nuenen gaan, misschien kan het daar wel. En dan ben ik minstens dat bedrag kwijt aan de bus...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:30

Ik begrijp het prima, maar ik zal maar niet met je in discussie gaan, jij staat er niet voor open klaarblijkelijk

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:30

Ook in NL bestaat er zoiets als kinderbijslag en noem maar op, ik zeg niet dat het een vetpot is als je een uitkering hebt en kinderen, maar er zijn genoeg wegen en hulpmiddelen die je kunt aanspreken om in ieder geval het minimale te kunnen betalen. We wonen hier niet in Amerika.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:31

44Myrthe44 schreef:
rowdine schreef:

Ik zeg niet dat het makkelijk rondkomen is. Ik zeg alleen dat men niet in armoede hoeft te leven.
Op Noorwegen en Zweden na, is Nederland het land met de hoogste uitkeringen. De mensen met een uitkering hier mogen blij zijn dat ze hier leven.
Voor een alleenstaande zonder kinderen ligt het bedrag volgens mij zo rond de 600 euro in de maand (kan afwijken door persoonlijke omstandigheden).
Het is trouwens zelfs zo, en dit vind ik een hele slechte prikkel, dat het in Nederland zo is dat je minder geld overhoud als je fulltime werkt met het minimumloon dan met een uitkering. Dit komt omdat alle subsidies waar je met een uitkering recht op hebt wegvallen zodra je aan het werk gaat. Dit verschijnsel heet de ''armoedeval'', en geeft mensen dus een prikkel om juist níet te gaan werken, maar lekker in de uitkering te blijven hangen. . .

Blue_eyes: in de plaatselijke bieb kun je wél gratis op de pc, daar hoef je niet voor te betalen. Heb nu idd op internet gezocht en dit geld niet voor alle bibliotheken, maar voor het merendeel zeker wel dus is een kwestie van even zoeken. Printen kost idd wel geld, maar dat is niet eens nodig want een sollicitatiebrief kan je gewoon via de mail versturen.

Jaja dat is dus wel armoede. Buiten het feit dat we een van de hoogste uitkeringen hebben, hebben we ook de hoogste kosten. In verhouding maakt het dus niks uit :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 16:32

xx_Horsiex schreef:
Ook in NL bestaat er zoiets als kinderbijslag en noem maar op, ik zeg niet dat het een vetpot is als je een uitkering hebt en kinderen, maar er zijn genoeg wegen en hulpmiddelen die je kunt aanspreken om in ieder geval het minimale te kunnen betalen. We wonen hier niet in Amerika.

Amerika is inderdaad op dat gebied een stuk primitiever helaas. Geen baan = geen geld.
In NL kun je altijd nog wel wat geld krijgen waarmee je jezelf van basis behoeftes kan voorzien. Je zal geen luxe artikelen kunnen kopen en je zal ook echt heel zuinig moeten leven, maar het is niet dat je dagen zonder eten hoeft te zitten :) natuurlijk heb je uitzonderingen
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 29-09-12 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt