rowdine schreef:Ah oke, jij denkt dat het wel makkelijk rondkomen is van een uitkering als je een gezin hebt? Weet je überhaupt hoeveel een uitkering ongeveer bedraagt?
Ik zeg niet dat het
makkelijk rondkomen is. Ik zeg alleen dat men
niet in armoede hoeft te leven.
Op Noorwegen en Zweden na, is Nederland het land met de hoogste uitkeringen. De mensen met een uitkering hier mogen blij zijn dat ze hier leven.
Voor een alleenstaande zonder kinderen ligt het bedrag volgens mij zo rond de 600 euro in de maand (kan afwijken door persoonlijke omstandigheden).
Het is trouwens zelfs zo, en dit vind ik een hele slechte prikkel, dat het in Nederland zo is dat je minder geld overhoud als je fulltime werkt met het minimumloon dan met een uitkering. Dit komt omdat alle subsidies waar je met een uitkering recht op hebt wegvallen zodra je aan het werk gaat. Dit verschijnsel heet de ''armoedeval'', en geeft mensen dus een prikkel om juist níet te gaan werken, maar lekker in de uitkering te blijven hangen. . .
Blue_eyes: in de plaatselijke bieb kun je wél gratis op de pc, daar hoef je niet voor te betalen. Heb nu idd op internet gezocht en dit geld niet voor alle bibliotheken, maar voor het merendeel zeker wel dus is een kwestie van even zoeken. Printen kost idd wel geld, maar dat is niet eens nodig want een sollicitatiebrief kan je gewoon via de mail versturen.