Abortus: voor of tegen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:46

stef schreef:
Nee schat, vanavond niet, ik heb 0,001 kans dat ik zwanger raak ;)

week 1: "Sorry schat, ik heb PMS"
week 2: "Sory schat, ik ben ongesteld"
week 3: "Sorry schat, ik ga bijna ovuleren, dat risico ga ik niet lopen"
week 4: "Sorry schat, ik heb net geovuleerd, dat is nog steeds te veel risico"

jaren later: "Met de secretaresse???? Hoe kón je????"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:47

Vala schreef:
Het gaat wel zonder vlekken(onbevlekte ontvangenis) dus je hoeft iig niet je bed te verschonen :)*

:') _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:48

sallandval schreef:
stef schreef:

Die wilde wel het risico lopen kennelijk :')

Ragdollcat

Ojajoh schreef:
lopen genoeg topics over, even de zoekfunctie gebruiken

Er is al een topic hierover, ga daar eens kijken en daarin verder babbelen.

Vala

Je wordt er zelfs niet eens moe van!
Ik stop ermee hoor, wordt er stikmelig van(en vervelend :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:49

Vala schreef:
Je wordt er zelfs niet eens moe van!
Ik stop ermee hoor, wordt er stikmelig van(en vervelend :+ )

Ja maar ik vond je opmerkingen net leuk worden -O-

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:50

Je zit gewoon stiekem aan de drank vala, niet ons de schuld geven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:50

stef schreef:
Je zit gewoon stiekem aan de drank vala, niet ons de schuld geven

Drank of niet humor kan ik altijd waarderen :j

NatasjavE

Re: Abortus: voor of tegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:52

Pas maar op...drank doet de geest vertroebelen...en dan sta je ook niet meer zo sterk op je benen.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:52

Nee, zonder drank, kan je nagaan hoe het wordt na een roseetje! Dan krijg ik zin in jeweetwel(kan ik niet hardop zeggen want dan ben ik hier de klos :7 )

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:53

NatasjavE schreef:
patatkraam schreef:
of gewoon lesbisch worden :')

Dat helpt zo goed tegen kindertjes krijgen dat dat ook niet mag van de kerk. ;)

Van welke kerk dan? 'De kerk' vind ik zo'n ruim begrip. Bij ons doen ze daar niet zo moeilijk over hoor :) zo zijn er vast wel meer.

Maar goed, daar ging t topic niet over.

sallandval schreef:
Ik denk eigenlijk ook dat er maar weinig mensen zijn die écht geen kinderen willen en toch tegen abortus zijn.

Ken wel iemand hoor. Zou nooit gedacht hebben dat die moeder zou worden, werd toch zwanger, was uit principe tegen abortus en heeft het kind laten komen. En die moedergevoelens kwamen gewoon na de bevalling.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:58

Dat zeg jewel vaker...maar je weetbheel goed dat dit bij de meeste streng christelijke een groot probleem is.
Er zijn er genoeg die met de bijbel smijten en zeggen datbhet niet mag.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:59

verootjoo schreef:
Ken wel iemand hoor. Zou nooit gedacht hebben dat die moeder zou worden, werd toch zwanger, was uit principe tegen abortus en heeft het kind laten komen. En die moedergevoelens kwamen gewoon na de bevalling.

Bij zo'n verhaal vraag ik me dan of of zij pricipieel geen kinderen wilde of er gewoon nog niet aan toe was of dácht dat ze het niet wilde. Er zijn veel mensen die zeggen dat ze geen kinderen willen en vervolgens (in een andere fase, met een andere man of wat dan ook) van mening veranderen. En dan zijn er nog de mensen die zeggen dat ze geen kinderen willen omdat ze onvruchtbaar zijn maar dat niet aan de grote klok willen hangen... en dan vergeet ik nog de mensen die geen kinderen willen, in principe vóór abortus zijn en toch niet kiezen voor een abortus als ze zwanger raken.

Je kunt niet in iemands hoofd kijken en er zijn heel veel meningen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 22:00

Zoals vero omschrijft brrrr.
Wat nou als die moedergevoelens niet hadden gekomen?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 22:01

Ja, maar daar is het dragen van een broek en een tv in huis ook een groot probleem. Wel een beetje in perspectief blijven kijken hoor... Ik vind dat gezemel over dit mag niet en dat mag niet van de kerk zo'n geleuter. Je mag alles hoor >;)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 22:01

Moderatoropmerking:
Hierbij het vriendelijke doch dringende verzoek in dit topic netjes te blijven discusseren en niet op de man te spelen. Enkele posts zijn reeds verwijderd.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 22:03

sallandval schreef:
verootjoo schreef:

Bij zo'n verhaal vraag ik me dan of of zij pricipieel geen kinderen wilde of er gewoon nog niet aan toe was of dácht dat ze het niet wilde. Er zijn veel mensen die zeggen dat ze geen kinderen willen en vervolgens (in een andere fase, met een andere man of wat dan ook) van mening veranderen. En dan zijn er nog de mensen die zeggen dat ze geen kinderen willen omdat ze onvruchtbaar zijn maar dat niet aan de grote klok willen hangen... en dan vergeet ik nog de mensen die geen kinderen willen, in principe vóór abortus zijn en toch niet kiezen voor een abortus als ze zwanger raken.

Je kunt niet in iemands hoofd kijken en er zijn heel veel meningen.

Mja... De situatie was er echt niet naar. Geen vriend, weinig geld e.d...maar ze zei altijd nooit aan kinderen te beginnen. Toen ze zwanger was is ze aan dr principes blijven hangen door niet voor abortus te kiezen. Het gaat erg goed met het kindje. Vind het een dappere keuze. :)

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 22:04

Moeilijk keuze, maar een jongen uit mijn klas maakte eens een opmerking waar ik het mee eens ben.

Tegen abortus: Als je abortus pleegt, zit je er nog je hele leven mee; ik heb een kind ''vermoord'', als je het kind wel krijgt zit je soms wel met waar je het moet ''laten'' als je werkt/school hebt, maar dat is altijd minder erg dan de andere gedachte.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 22:05

Als ik abortus zou laten plegen zit ik niet met de gedachte dat ik iets vermoord heb :n
Voor mij is het dan nog niks

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 22:10

Idd stef, voor mij gewoon een klompje cellen. Niet levensvatbaar als het geboren zou worden, zenuwstelsel nog niet volledig ontwikkeld (= deels bewustzijn)... Ik zie het zeker niet als moord :n
Laatst bijgewerkt door Stybba op 20-08-12 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 22:10

Ik weet 2 dingen zeker.

1) Iedereen moet de KEUZE hebben of ze een kind geboren willen laten worden of niet. Niemand mag een ander dwingen een dergelijke ingrijpende keuze te maken, ongeacht of het nou voor abortus of ertegen is. Ik zal nooit iemand "advies" geven over wat te doen, dat moeten ze zelf uitmaken. Ik kan hooguit de voor- en nadelen opnoemen maar MAG daar geen waardeoordeel aan hangen. Ik heb respect voor welke keuze iemand ook maakt en zal niets doen om iemand zich slechter te laten voelen over haar keuze, ook niet als ik het er hartgrondig mee oneens ben. En zal alles doen om een vriendin te steunen in haar keuze, wat die ook moge zijn. Zolang ze die keuze maar zelf heeft gemaakt en zich niet iets heeft laten aanpraten. Of dat nou een kind of een abortus is.

2) Ik ben dolblij dat ik geen kinderen heb, en ik weet zeker dat ik NIET geschikt ben als moeder. En mocht het nodig zijn dan sta ik inderdaad meteen bij de abortuskliniek op de stoep (en ja, ik ben zwanger geweest en kreeg goddank een miskraam. En ja, die heb ik gevierd! Hoe politiek-incorrect dat ook wezen mag).

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 22:11

Oei daar is hij weer; het groene balkje, blijft een lastige discussie!

verootjoo schreef:
Mja... De situatie was er echt niet naar. Geen vriend, weinig geld e.d...maar ze zei altijd nooit aan kinderen te beginnen. Toen ze zwanger was is ze aan dr principes blijven hangen door niet voor abortus te kiezen. Het gaat erg goed met het kindje. Vind het een dappere keuze. :)

Fijn dat ze een vriendin heeft die haar in haar keuze steunt :) .

Echter vind ik het ook belangrijk dat mensen die kiezen voor abortus in hun keuze gesteund worden. Mij lijkt een abortus al moeilijk genoeg zonder een veroordeling van de medemens, hoe goed bedoeld ook.

Persoonlijk neig ik ook meer naar het dapper vinden van een actieve keuze dan passief afwachten. Er zijn ook mensen die bij een ongewenste zwangerschap maar gewoon aan struisvogelpolitiek doen, daar vind ik dan weinig dappers aan.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 23:48

Angeliquee18 schreef:
Laat jij je kindje weghalen als hij/zij een hazenlip heeft?
Daar kan ik met m'n pet niet bij, waarom kan zo'n kindje niet gelukkig worden?

... Ik snap je punt volkomen, maar ik ben zelf kind van een vader met een forse hazenlip. Heel vaak geopereerd in zijn leven (keer of 17 in zijn jeugd en op latere leeftijd nog een stuk uit zijn rib in zijn verhemelte gezet). Was erg slecht te verstaan voor vreemden, waardoor hij zich meestal nogal afzijdig hield en over-all er best wel een flinke tik aan overgehouden heeft.

Erfelijkheid met een hazenlip is in feite niet bewezen (zijn allerlei theorieën over), maar ik kan je wel vertellen dat toen ik zwanger was (is wel 20 jaar geleden) ik gevraagd heb in hoeverre ze dit al konden zien in een vroeg stadium. In die tijd kreeg je nog niet standaard een echo al je zwanger was en dit kon alleen gezien worden op toen nog zeldzame echo-apparatuur die meer liet zien dan het standaard zwarte plaatje. Als ik had aangedrongen, dan had ik die echo gekregen. Maar ook toen werd mij de vraag gesteld: zou dit een reden zijn om het weg te laten halen??

Hoewel ik absoluut niet tegen abortus ben in bepaalde gevallen (al is het maar dat het op dat moment in je leven niet de juiste tijd en plek ervoor is) heb ik - alles overwegend en de ervaring met mijn vader meegerekend - besloten dat dit voor mij inderdaad geen reden was. Ik heb er toen voor gekozen om helemáál geen echo te laten doen, omdat ik het dilemma: voor dit wél, voor dat niét niet wilde krijgen en ik toen besloten heb dat ik er gewoon 100% voor ging.

Maar ik denk dus wel dat in dit soort gevallen het toch óók voor ieder anders kan liggen. Het cosmische aspect interesseerde me verder niets, de bijbehorende medische mallenmolen én de geestelijke belasting voor een kind (en ouder) wel áls je de keuze zou hebben. Uiteraard ook afhankelijk van de mate van de hazenlip.

Waar maar mee gezegd is: het ligt gewoon in alle gevallen voor iedereen anders, afhankelijk hoe je erin staat. Ik ben in ieder geval blij dat we in een land leven waarin we zelf de keuze hebben en laten we er alsjeblieft voor waken nóóit een land als Amerika te gaan volgen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 00:07

Shadow0 schreef:
Maar de anti-abortuslobby wil die keuzevrijheid ontnemen, ook voor mensen die andere overtuigingen hebben over leven en dood, en doet dat op een buitengewoon schadelijke wijze. En dat vind ik gevaarlijk.

De vermeend hogere moraal heiligt alle middelen.

Inmiddels wordt gepresenteerd door de lobby dat van verkrachting niemand zwanger kan worden.
Gaat je al een :)* op?

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 00:10

sallandval schreef:
stef schreef:

_/-\o_ _/-\o_

Ik vind het oneerlijk een mensenleven weg te halen, maar ik vind het nog oneerlijker een klein mensje te wereld te brengen zonder het een goed leven te kunnen bieden.
Als ik nu zwanger zou raken zou ik het weg laten halen, ik heb daar geen geld voor en eerlijk gezegd heb ik een verschrikkelijke hekel aan kinderen dus nee ik wil gewoon geen kind.
En zwanger eigen schuld? Ja meestal wel. Maar hebben jullie de show "I didn't know I was pregnant" wel eens gezien? Zo nee dan raad ik het wel aan.
En er is altijd een kleine kans al gebruik je bescherming of bescherming + pil . De kans bestaat altijd.