Stemwijzer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 18:50

Ja, de media is goed bezig om alles in het nieuws te brengen inclusief het moddergooien.
Misschien helpt het om mensen een keus te maken, maar ik vind het meer op soap-praktijken lijken. >;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 18:57

MarvanTom schreef:
Ja, de media is goed bezig om alles in het nieuws te brengen inclusief het moddergooien.
Misschien helpt het om mensen een keus te maken, maar ik vind het meer op soap-praktijken lijken. >;)

Ik begrijp niet dat je maar blijft zeggen dat er met modder gegooid wordt. Vorige jaren waren vooral de CDA politici daar berucht om, Buma en Mona doen daar niet aan mee
En buiten Wilders doet bijna niemand het deze keer.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 20:20

sarabande schreef:
MarvanTom schreef:

Ik begrijp niet dat je maar blijft zeggen dat er met modder gegooid wordt. Vorige jaren waren vooral de CDA politici daar berucht om, Buma en Mona doen daar niet aan mee
En buiten Wilders doet bijna niemand het deze keer.

Dat zeg ik ook niet, dat maak jij ervan: de media vist er momenten uit ala one-liners.
Jonge mensen die geen tijd hebben om debatten te (willen/kunnen) volgen, zien dit alleen maar voorbij komen op het nieuws.
Media heeft een grote invloed op het stemgedrag door dit soort dingen, weten dat ook, en hé, worden de omroepen ook niet gesponsord door de regering, zie vraag publieke omroepen op de stemwijzer?

sarabande

Re: Stemwijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 20:57

Het eerste lijsttrekkers debat was volgens mij op RTL, maar ik kan me vergissen hoor

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 00:18

Shadow0 schreef:
En zo trapt men toch weer in de klassieke intrigantenval... Treurig. Sarabande: op internationaal gebied heeft Rutte ook niets voor elkaar gekregen. Hij komt er uitsluitend mee weg omdat de VVD en CDA het helemaal niet belangrijk vinden om het land goed te vertegenwoordigen. Hun kritiek op SP of PvdA, maar vooral SP, is vooral omdat het een geduchte concurrent is. En dus buiten ze elke vermeende zwakke plek uit. (Net als bij hun anticampagne tegen Wouter Bos bv.) Niet omdat ze kwaliteit in de politiek belangrijk vinden, maar omdat zij daar voordeel van.

De VVD en het CDA vinden het niet belangrijk om het land goed te vertegenwoordigen? Natuurlijk wel, ze zijn een politieke partij. Ze zitten daar niet om Rutte aan de Balkenendenorm te helpen :')
Tsss, ik heb al vier keer iets nieuws geschreven, maar dat doe ik toch maar niet. Ik vind het een zwartgallige kijk op de politiek....

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 01:15

Partij voor de Dieren
SP
GroenLinks
PVV
PvdA
50Plus
D66
CDA
ChristenUnie
SGP
VVD

Klopt wel redelijk, precies de 3 bovenste ben ik voor en ook PvdA vind ik wel oké. Waarom PVV erbij staat geen idee haha. De Christelijke partijen lekker onderaan en de rechtse VVD ook, klopt bij mij vrijwel precies dus!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 09:54

Abiola schreef:
De VVD en het CDA vinden het niet belangrijk om het land goed te vertegenwoordigen? Natuurlijk wel, ze zijn een politieke partij. Ze zitten daar niet om Rutte aan de Balkenendenorm te helpen :')

Waarom niet? Hoe weet je dat? Afgaand op hun handelen zorgen ze voornamelijk goed voor zichzelf en is het land echt bijzaak. Ik wil graag overtuigd worden van het tegendeel hoor :) Maar waar baseer je jouw mening op?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 09:58

YeeeHaw schreef:
Ik dacht Sp te gaan stemmen.
De stemwijzer zegt VVD en PVV...

Pfff moeilijk hoor!

Komt waarschijnlijk omdat je veel met je zelf op hebt. :+
Hypotheekaftrek..
Gek ieder wil subsidies afschaffen en decadentwonen op de rest van Nederland afschuiven.
Zag gisterenavond dat stel met 2 huizen..Ik had er geen medelijden mee..Gewoon alles verkopen verlies nemen en kleiner wonen..
Die schreeuwert van Rutte wil toch zo graag vrije marktwerking..!!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 10:08

Hahaha....krijg nu meteen een banner met stem VVD. :D

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 11:13

ceasario schreef:
YeeeHaw schreef:
Ik dacht Sp te gaan stemmen.
De stemwijzer zegt VVD en PVV...

Pfff moeilijk hoor!

Komt waarschijnlijk omdat je veel met je zelf op hebt. :+
Hypotheekaftrek..
Gek ieder wil subsidies afschaffen en decadentwonen op de rest van Nederland afschuiven.
Zag gisterenavond dat stel met 2 huizen..Ik had er geen medelijden mee..Gewoon alles verkopen verlies nemen en kleiner wonen..
Die schreeuwert van Rutte wil toch zo graag vrije marktwerking..!!

NatasjavE schreef:
Hahaha....krijg nu meteen een banner met stem VVD. :D

Dat is de bevestiging via de Google cookies wie Rutte en de VVD uiteindelijk werkelijk zijn..
Wolven in schaapskleren.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 11:17

Dat vond ik me toch een misselijk mens, die van de VVD gisteren ceasario! Gadverdamme zeg! "Bij de VVD blijven huizenprijzen hoog en kunnen mensen blijven profiteren van de hypotheekrenteaftrek."
Allemaal heel leuk en aardig, maar als er niemand een huis koopt heb je ook geen reet aan die hoge prijzen natuurlijk. Maar daar draaide ze omheen. Blegh.

Ze reageerde trouwens ook niet echt op die miljonair die net een huis van 2 miljoen had gekocht en die de hypotheekrenteaftrek voor miljonairs idioot vond. Paste niet in haar straatje denk ik :') . Bleef maar doorhameren over die mensen met 2 huizen. Die miljonair zei zo mooi: "als iemand een huis van 2 miljoen kan kopen met hypotheekrenteaftrek, dan moet ie er maar een kopen voor 1,9 miljoen zonder aftrek".

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 11:23

Rinske schreef:
Dat vond ik me toch een misselijk mens, die van de VVD gisteren ceasario! Gadverdamme zeg! "Bij de VVD blijven huizenprijzen hoog en kunnen mensen blijven profiteren van de hypotheekrenteaftrek."

Profiteren van gemeenschapsgeld... daar was iets mee, toch? Dat vond de VVD toch heel erg not done?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 00:21

Als u in september stemt op de VVDD (Veel Voor Dagobert Duck) krijgt u een kortingsbon voor Dagobert Duck stroopsnavels!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 12:49

Citaat:
Nog eens 600 kleine en middelgrote bedrijven in de bouw gaan in de laatste 4 maanden van dit jaar failliet

Citaat:
,,Het kabinet-Rutte is ernstig tekortgeschoten om de problemen in de bouw- en infrasector, die veel verder gaan dan de kredietcrisis, te beslechten. Er voltrekt zich een groot drama in de sector en de kwaliteit van bouwwerken staat op het spel'', aldus de aannemersfederatie.

bron
http://www.debeurs.nl/beursnieuws/10374 ... -ooit.html

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 12:56

Toch ziet het bedrijfsleven liever Rutte aan het roer..

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 00:05

Roemer deed het vanavond goed. Het is duidelijk waar zijn passie ligt, de zorg.

Intussen stoomt Samson op in de peilingen bij synovate nu 30 zetels

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 00:18

Om eerlijk te zijn.....Roemer was overal op tegen,maar kwam niet met oplossingen....het oude sp liedje dus.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 00:25

papagroom schreef:
Om eerlijk te zijn.....Roemer was overal op tegen,maar kwam niet met oplossingen....het oude sp liedje dus.

Nee dat is niet waar hij heeft een duidelijk verhaal over wat er in de zorg moet gebeuren en dan is hij ook op zijn best. Rutte verzint wel mooie woorden voor de akelige maatregelen, dat klinkt misschien mooi.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 00:28

Ach, dat geldt zeker voor VVD, CDA en PVV, de gedoogregering van de afgelopen 2 jaar. Behalve de uitbreiding van de max. snelheid naar 130 kan ik geen maatregel noemen en zeker niet mbt de economische crisis. We staan al bijna 4 jaar stil!

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 00:33

Die verhoging van de max snelheid is wel brillant...sneller rijden kost meer brandstof dus levert veel belastingcentjes op,bovendien levert het meer verkeersslachtoffers op,,te verwachten vooral ouderen,,en is dus ook een prima middel tegen de vergrijzing....LOL...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 00:36

papagroom schreef:
Die verhoging van de max snelheid is wel brillant...sneller rijden kost meer brandstof dus levert veel belastingcentjes op,bovendien levert het meer verkeersslachtoffers op,,te verwachten vooral ouderen,,en is dus ook een prima middel tegen de vergrijzing....LOL...

Dat is dus 1 briljante zet in 2 jaar :D

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 00:42

Al bijna 4 jaar stil? Dus al die bezuinigingen komen uit de lucht vallen ofzo? :P . Vind VVD opzich Oke, ze doen echt iets, al is het bezuinigen, als we weer een links kabinet krijgen gaan die het net bezuinigde geld weer uitgeven, maar misschien is dat de vicieuse cirkel waar we inzitten..

Bij mij kwam pvv eruit, maar ja ik kan ook alles zeggen wat iedereen wilt.. Maar het vervolgens waar maken is de ander verhaal.. Ik ben het met geen enkele partij volledig eens geloof ik, lastige verkiezing dit,.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 03:18

Merell123 schreef:
Al bijna 4 jaar stil? Dus al die bezuinigingen komen uit de lucht vallen ofzo? :P . Vind VVD opzich Oke, ze doen echt iets, al is het bezuinigen, als we weer een links kabinet krijgen gaan die het net bezuinigde geld weer uitgeven, maar misschien is dat de vicieuse cirkel waar we inzitten..

Bij mij kwam pvv eruit, maar ja ik kan ook alles zeggen wat iedereen wilt.. Maar het vervolgens waar maken is de ander verhaal.. Ik ben het met geen enkele partij volledig eens geloof ik, lastige verkiezing dit,.

En wat heeft de VVD precies gedaan, dan?
Ach, dat uitgeven van links, is een achterhaald idee, behalve dat er zelden een linkse regering is geweest. Lees het topic maar eens een paar blz terug en dan met name de links inzake de staatsschuld na bijv. de kabinetten Den Uyl fen Kok ( links kabinet? Paars!)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 08:54

Dat is net zo als Balkenende en Verhagen tegen Bos zeiden, u liegt en u draait en de toon was gezet. Nu is Rutte de verkiezingen in gegaan met Links zijn potverteerders en alhoewel diverse mensen op tv en in de kranten dat al weerlegt hebben, blijven mensen die zich nergens in verdiepen dat maar braaf napapagaaien.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 09:10

Merell123 schreef:
Vind VVD opzich Oke, ze doen echt iets, al is het bezuinigen, als we weer een links kabinet krijgen gaan die het net bezuinigde geld weer uitgeven, maar misschien is dat de vicieuse cirkel waar we inzitten..

Ten eerste hebben we maar weinig 'linkse' kabinetten gehad, ten tweede blijken de paar die we hadden juist minder geld uit te geven. Heb je de post van Rinske gezien een paar pagina's terug? Of het statistiekje met de koopkrachtontwikkeling?

Geen van de bezuinigingen die zijn doorgevoerd pakt structurele problemen aan. Ze scharrelen wat tientjes hier en daar bij elkaar (bij voorkeur bij de zwaksten.) Maar ze gaan geen enkel probleem echt te lijf, geen oorzaak wordt aangepakt. De problemen in de zorg worden niet aangepakt, het wanbestuur op scholen niet, de huizenmarkt functioneert nog steeds niet, er komt geen werk. De bezuinigingen leiden voornamelijk tot nog minder vertrouwen (bij consumenten en bedrijven) waardoor de boel muurvast op slot komt.